تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
1

لورس :انواع تتر و شبکه‌های آن (معماری، عملکرد و قابلیت‌ها)

  • کد خبر : 2637516
  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۷
لورس :انواع تتر و شبکه‌های آن (معماری، عملکرد و قابلیت‌ها)
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

انواع تتر و شبکه‌های آن (معماری، عملکرد و قابلیت‌ها) اشتراک گذاری tweet در این سال‌ها بازار کریپتوکارنسی حسابی داغ شده است! دیگر کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که نام بیت کوین را نشنیده باشد و پیگیر اخبار آن نباشد. حتی بسیاری از سرمایه‌گذاران نیز برای حفظ ارزش سرمایه و کسب سودهای جذاب به سراغ خرید و فروش ارزهای دیجیتال رفته‌اند.
در حقیقت، با ظهور بازار کریپتوکارنسی و رشد بی‌سابقه آن‌، قابلیت‌های دیگری نیز به این بازار اضافه شده است و جذابیت‌های آن را دو چندان کرده است. یکی از مهم‌ترین بخش‌های کریپتوکارنسی، ارزهای ثابت هستند که با نام “استیبل کوین” شناخته می‌شوند. از جمله معروف‌ترین استیبل کوین‌ها می‌توان به “تتر” یا USDT اشاره کرد که مقدار آن همواره معادل با یک دلار آمریکا است. به همین دلیل، برای خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال، نقل و انتقال پول و همچنین سرمایه‌گذاری روی دلار آمریکا بهتر است از تتر استفاده کنیم.
جالب اینجاست که تتر نیز انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها دارای معماری، عملکرد و قابلیت‌ها متنوعی هستند. ما در این مقاله قرار است ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

انواع تتر و شبکه‌های آن (معماری، عملکرد و قابلیت‌ها) اشتراک گذاری

  • tweet

در این سال‌ها بازار کریپتوکارنسی حسابی داغ شده است! دیگر کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که نام بیت کوین را نشنیده باشد و پیگیر اخبار آن نباشد. حتی بسیاری از سرمایه‌گذاران نیز برای حفظ ارزش سرمایه و کسب سودهای جذاب به سراغ خرید و فروش ارزهای دیجیتال رفته‌اند.

در حقیقت، با ظهور بازار کریپتوکارنسی و رشد بی‌سابقه آن‌، قابلیت‌های دیگری نیز به این بازار اضافه شده است و جذابیت‌های آن را دو چندان کرده است. یکی از مهم‌ترین بخش‌های کریپتوکارنسی، ارزهای ثابت هستند که با نام “استیبل کوین” شناخته می‌شوند. از جمله معروف‌ترین استیبل کوین‌ها می‌توان به “تتر” یا USDT اشاره کرد که مقدار آن همواره معادل با یک دلار آمریکا است. به همین دلیل، برای خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال، نقل و انتقال پول و همچنین سرمایه‌گذاری روی دلار آمریکا بهتر است از تتر استفاده کنیم.

جالب اینجاست که تتر نیز انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها دارای معماری، عملکرد و قابلیت‌ها متنوعی هستند. ما در این مقاله قرار است در مورد انواع تتر (Tether) صحبت کرده و روش‌های مطمئن برای خرید تتر را به شما معرفی کنیم؛ پس همچنان همراه ما باشید.

رمز ارز تتر (USDT) چگونه ساخته شد؟

در سال‌های گذشته یکی از جدی‌ترین مشکلات موجود در بازار کریپتوکارنسی، عدم وجود یک ارز واسطه‌ی مطمئن برای خرید و فروش بوده است. به همین دلیل، استفاده از دلار آمریکا برای انجام معامله در ارزهای دیجیتال پیشنهاد شد. به همین منظور، مطالعات زیادی برای ساخت یک ارز دیجیتال پایدار بر اساس دلار آمریکا شکل گرفت.

در اوایل سال ۲۰۱۴ آقای بروک پیرس به همراه همکاران خود پروژه‌ای را شروع کرد که نتیجه آن معرفی یک استیبل کوین با نام Realcoin بود. ارزش این ارز دیجیتال معادل یک دلار آمریکا تعیین شد و در برابر نوسانات قیمتی پایداری بسیاری داشت. اما در سال ۲۰۱۵ نام آن به تتر (Tether) تغییر کرد و با نماد USDT نشان داده شد. امروزه تتر به عنوان یکی از برترین ارزهای دیجیتال در جهان شناخته می‌شود که مزایا و کاربردهای فراوانی دارد.

حالا شاید از خود بپرسید که برابری تتر با دلار چگونه تضمین می‌شود؟ آیا امکان از بین رفتن این برابری و سقوط تتر وجود دارد؟ در جواب باید بگوییم که در دنیای کریپتوکارنسی هیچ چیز غیر ممکن نیست! اما از نظر بنیادی، رمزارز تتر بسیار مطمئن بوده و احتمال کمی برای بروز مشکل در آن وجود دارد. زیرا این ارز دیجیتال توسط شرکت Tether Limited اداره می‌شود و این شرکت نیز به ازای هر تتر، مقدار دلاری آن را در بانک نگه‌داری می‌کند. بنابراین، پایداری تتر توسط این شرکت تضمین شده است. در بخش بعدی با انواع تتر و معماری هر کدام از آن‌ها آشنا خواهیم شد.

استفاده از تتر چه مزایایی دارد؟

تتر به عنوان واسطه در ارزهای دیجیتال عمل می‌کند و به دلیل ثابت بودن آن نسبت به دلار می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید و فروش در بازار کریپتوکارنسی باشد. از جمله مزایای استفاده از تتر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حفظ ارزش پول در زمان تورم‌های سنگین
  • خرید و فروش راحت در بازار کریپتوکارنسی
  • امنیت بالا در انجام تراکنش
  • عدم محدودیت در خرید و فروش

به عبارت دیگر، با خرید تتر می‌توانید سرمایه‌گذاری مطمئنی روی دلار انجام دهید و از تورم‌های موجود در کشور در امان بمانید. علاوه بر آن، برای خرید و فروش انواع ارز دیجیتال می‌توانید از تتر پرداخت کرده و کارمزدهای انتقال را به این صورت پرداخت کنید. علاوه بر آن، استفاده از تتر برای انجام تراکنش امنیت بالایی داشته و گزینه مناسبی به شمار می‌رود. در آخر باید به این نکته هم اشاره کنیم که هنگام خرید تتر بهتر است نکات ضروری را رعایت کرده و همواره آدرس انتقال در کیف پول را مورد بررسی مجدد قرار دهید. همچنین صرافی‌های معتبر را برای خرید و فروش تتر انتخاب کنید. این اقدامات مانع دسترسی کلاهبرداران و هکرها به کیف پول‌های نرم افزاری خواهد شد.

انواع تتر به چند دسته تقسیم می‌شود؟

خب تا اینجا تاریخچه و هدف از راه‌اندازی رمز ارز USDT را با هم مرور کردیم. حال بهتر است انواع شبکه‌های تتر را معرفی کرده و ویژگی هر کدام از آن‌ها را بشناسیم. استیبل کوین تتر بر اساس نوع معماری به چهار دسته تقسیم می‌شود که شامل موارد زیر است:

انواع تتر و شبکه‌های آن (معماری، عملکرد و قابلیت‌ها)

۱- تتر Omni

تتر اومنی یا تتر بیت کوین اولین نوع تتر است که روی شبکه بلاکچین بیت کوین طراحی شده است. این نوع تتر از پروتکل Omni Layer استفاده می‌کند که بسیار مطمئن و منحصربفرد است. به عبارت دیگر، اولین نوع تتر معرفی شده در سال ۲۰۱۴ از نوع تتر اومنی بوده است که امروزه دیگر در فروش و خرید ارزهای دیجیتال استفاده چندانی ندارد. چرا که بیت کوینی بودن سیستم آن سبب بالاتر رفتن هزینه انجام تراکنش‌ها شده است. علاوه بر آن، سرعت انتقال نیز بسیار کند بوده و برای خرید و فروش‌های سریع کاربرد چندانی ندارد.

۲- تتر ERC-20

در بخش قبل گفتیم که تتر اومنی بر پایه سیستم بیت کوین طراحی شده است که مزایای خاص خود را دارد. اما بروز برخی از مشکلات و محدودیت‌ها منجر به معرفی نوعی دیگر از تتر شد؛ زیرا امکان استفاده از سایر شبکه‌ها نیز برای استیبل کوین‌ها وجود دارد. در سال ۲۰۱۷ تتر ERC-20 به دنیای کریپتو معرفی شد که توانست محبوبیت بسیاری را به دست آورد. این نوع از تتر بر اساس بلاک چین اتریوم ساخته شده است و از سرعت و امنیت بالایی برخوردار است. علاوه بر آن، میزان کارمزدها در تراکنش‌ با تتر ERC-20 کاهش چشمگیری پیدا کرده و در سال‌های اخیر به یکی از مطمئن‌ترین استیبل کوین‌ها بر پایه دلار تبدیل شده است.

۳- تتر TRC-20

تقریبا می‌توان گفت که تا سال ۲۰۲۰ تترهای اتریومی یا ERC-20 یکه‌تاز بازار ارزهای دیجیتال بودند و جذابیت فراوانی برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران داشتند. اما همزمان با افزایش کارمزدهای این شبکه، توسعه‌دهندگان تتر نیز به دنبال جایگزین کردن آن رفتند و استفاده از ارز دیجیتال ترون (Tron) را به جای تتر پیشنهاد دادند. پس از آن، تتر TRC-20 متولد شد که بسیار سریع‌تر از ERC-20 بوده و کارمزد کمتری نیز دریافت می‌کند. زیرا سیستم بلاکچین ترون دارای سرعت بالاتری بوده و در تراکنش‌های سریع می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد.

البته تترهای دیگری نیز بر پایه سایر ارزهای دیجیتال مانند سولانا نیز معرفی شده است اما هنوز بین معامله‌گران فراگیر نشده و میزان تراکنش‌ آن‌ها محدودیت بسیاری دارد. به همین دلیل، استفاده از تتر TRC-20 همچنان گزینه اول فعالان بازار کریپتو است.

۴- تتر EOS

یکی دیگر از انواع تترهای معرفی شده در ارزهای دیجیتال، تتر EOS است که در سال ۲۰۱۹ و بر پایه بلاکچین EOS ساخته شده است. تتر ایاس با اینکه در مقایسه با تتر اتریومی و تتر ترونی شهرت چندانی ندارد، اما یک رقیب قابل احترام است! زیرا شبکه EOS نیز از سرعت و امنیت کافی در تراکنش‌ها برخوردار است و می‌تواند در کمتر از یک ثانیه نقل و انتقال مورد نظر را انجام دهد. علاوه بر آن، آدرس‌های انتقال در تتر EOS بسیار خواناتر و کاربردی‌تر از آدرس‌های انتقال در تتر ERC-20 و TRC-20 است. به همین دلیل، امکان اشتباه در ثبت آدرس انتقال بسیار کاهش پیدا می‌کند.

تتر EOS

انواع رمزارز تتر چه تفاوتی با هم دارند؟

همان طور که گفتیم، ارز دیجیتال USDT یا همان تتر انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های مخصوص به خود هستند. اما توجه داشته باشید که تمامی این تترها از لحاظ ساختاری با هم مشابه بوده و کاربردهای یکسانی دارند. بنابراین، برای انجام تراکنش در کریپتوکارنسی و یا سرمایه‌گذاری روی دلار می‌توانید از تمامی آن‌ها استفاده کنید. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که تفاوت‌های مهمی نیز بین انواع تتر وجود دارد که میزان محبوبیت آن‌ها را تعیین می‌کند. در ادامه با برخی از پارامترهای مهم برای مقایسه رمزارزهای تتر آشنا خواهیم شد:

۱- از نظر سرعت نقل و انتقال

اولین پارامتر مهم برای انتخاب تتر مناسب، سرعت انتقال است؛ زیرا معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال همواره به دنبال سریع‌تر انجام دادن معامله هستند. تتر Omni از این نظر پایین‌ترین عملکرد را داشته و انجام تراکنش با آن ممکن است تا ۲ ساعت هم طول بکشد! این در حالی است که تتر ERC-20 می‌تواند فرایند انتقال را در چند دقیقه انجام دهد. اما جالب اینجاست که تتر TRC-20 عملکرد بسیار بهتری داشته و زمان انجام تراکنش با آن به کمتر از چند ثانیه می‌رسد! بنابراین برای انجام تراکنش‌های سریع بهتر است از تتر TRC-20 یا تتر ترونی استفاده کنید.

۲- از نظر میزان کارمزدها

همه تراکنش‌ها در کریپتوکارنسی دارای کارمزد و هزینه انتقال هستند؛ به همین دلیل، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال همیشه به این مسئله توجه می‌کنند. در مورد رمز ارز تتر نیز باید گفت که بیشترین هزینه انتقال مربوط به تتر اومنی است که سیستم آن بر پایه بیت کوین طراحی شده و هزینه بسیار بالاتری نسبت به سایر تترها دارد. بنابراین، انجام تراکنش با استفاده از تتر Omni چندان به صرفه نخواهد بود! برای این کار بهتر است از تتر TRC-20 استفاده نمایید که هزینه انتقال و کارمزد آن بسیار پایین‌تر از سایر تترهای معرفی شده است.

۳- از نظر میزان امنیت

بیت کوین از نظر امنیت حرف اول را می‌زند! به همین دلیل به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال نیز شناخته می‌شود. حال به نظر شما آیا تترهای مبتنی بر بیت کوین هم دارای امنیت بالایی هستند؟ در جواب باید گفت بله! تتر اومنی به دلیل طراحی بلاکچین بیت کوین امنیت بسیار بالاتری نسبت به سایر تترها دارد. رتبه بعدی امنیت به تتر ERC-20 تعلق می‌گیرد که ناشی از سیستم اتریوم است. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که امنیت سایر تترها در حد متوسط بوده و امکان بروز مشکل و خطا در آن وجود دارد. پس هنگام انجام تراکنش با آن‌ها مراقب کلاهبرداران باشید.

سخن پایانی

ما در این مقاله به معرفی انواع تتر، معماری و قابلیت‌های هر کدام از آن‌ها پرداختیم. به طور کلی، تتر TRC-20 دارای کارمزد انتقال کمتری نسبت به تتر ERC-20 است و سرعت بسیار بالاتری نیز دارد. اما از نظر امنیت تقریباً مشابه بوده و تفاوت خاصی بین آن‌ها دیده نمی‌شود. بنابراین، برای کاهش هزینه انتقال بهتر است از تتر TRC-20 استفاده کنید. آیا شما هم تاکنون تجربه استفاده از استیبل کوین تتر را داشته‌اید؟! به نظر شما انجام تراکنش با TRC-20 بهتر است یا ERC-20؟ در انتهای همین بخش می‌توانید نظرات خود را با ما در میان گذاشته و سوالات خود را مطرح نمایید.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2637516

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها