تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

لورس :بررسی سولانا، کاردانو و لونا : کدام یک برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟

  • کد خبر : 2597810
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵
لورس :بررسی سولانا، کاردانو و لونا : کدام یک برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :کاردانو و سولانا جزو محبوب‌ترین ارزها در بازار کریپتوکارنسی هستند. این دو چندین هدف را دنبال می‌کنند و توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده‌اند. در این مطلب قصد داریم این دو ارز را مقایسه کنیم تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید کدام یک برای سرمایه‌گذاری بهتر […]

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

کاردانو و سولانا جزو محبوب‌ترین ارزها در بازار کریپتوکارنسی هستند. این دو چندین هدف را دنبال می‌کنند و توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده‌اند. در این مطلب قصد داریم این دو ارز را مقایسه کنیم تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید کدام یک برای سرمایه‌گذاری بهتر است. همچنین نگاهی به یکی از رقبای قدیم آن‌ها یعنی لونا می‌اندازیم.

بررسی سولانا، کاردانو و لونا : کدام یک برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟

کاردانو چیست؟

کاردانو یک پلتفرم بلاکچینی با مکانیسم اجماع اثبات سهام است که برای تامین حداکثر امنیت و دوام‌پذیری از فناوری پیشرویی استفاده می‌کند. هدف کاردانو غیرمتمرکز کردن اپلیکیشن‌ها، سیستم‌ها و جوامع است. این ارز دیجیتال را با نماد ADA می‌شناسند.

مزایای کاردانو

یکی از بزرگترین مزایای کاردانو این است که در مقایسه با بسیاری از بلاکچین‌های دیگر، به‌ویژه آن‌هایی که از مکانیسم اجماع اثبات کار استفاده می‌کنند، توان کمتری مصرف می‌کند. کاردانو در یک «محیط بدون نیاز به اعتماد» کار می‌کند که به افراد اجازه می‌دهد تراکنش‌های خود را انجام دهند. کاردانو از طرفی کاملا متن باز است تا توسعه‌دهندگان بتوانند از مهارت خود برای توسعه این اکوسیستم استفاده کنند.

بخوانید  واچ لیست هفتگی ۲۷ شهریور؛ او ام پی فینکس

معایب کاردانو

با آن‌که کاردانو پتانسیل زیادی را نشان داده و در سناریو‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است اما به علت سرعت آهسته مورد انتقاد قرار می‌گیرد. دلیل اصلی آن را باید طبیعت ظریف و دقیق جنبه داوری همتا (peer-reviewed) این اکوسیستم بدانیم.

گرچه به گفته کارشناسان با آن‌که چنین ویژگی سرعت توسعه این بلاکچین را آهسته کرده است اما از طرفی کاردانو را به یکی از قابل اعتمادترین اکوسیستم‌ها تبدیل می‌کند.

با توجه به توجه زیادی که به سمت این ارز وجود دارد، مطلب آینده ارز کاردانو  قیمت آن را تا چندین سال دیگر پیش‌بینی کرده است.

سولانا چیست؟

هدف از خلق سولانا بهبود مشکلات اتریوم و رقابت با آن است. این ارز برخلاف سایر ارزهای دیجیتال، برای تعریف بلوک‌های زنجیره از گواه اثبات تاریخچه استفاده می‌کند. این مکانیسم از مهرهای زمانی برای تعیین بلوک بعدی در بلاکچین سولانا استفاده می‌کند.

از توکن SOL برای پرداخت کارمزد تراکنش‌ها و گاهی به‌عنوان یک ارز استفاده می‌شود. البته باید بگوییم مزیت اولیه سولانا یعنی مقیاس‌پذیری آن ممکن است کمرنگ شود، چون اتریوم به‌روزرسانی «مرج» را تمام کرده که یک ارتقاء قابل توجه است.  و این یکی از دلایلی است که کارشناسان ارز دیجیتال را به آینده ارز دیجیتال سولانا امیدوار کرده است.

بخوانید  استیکینگ کاردانو چیست و چگونه از آن کسب درآمد کنیم؟

مزایای سولانا

سولانا بیشتر از هر چیزی به علت سرعت آن شناخته شده است. شبکه این ارز می‌تواند تا ۵۰ هزار تراکنش را در هر ثانیه پردازش کند. نکته بعدی میانگین کارمزد پایین هر تراکنش بوده که تقریبا ۰٫۰۰۰۲۵ دلار است. سرعت و هزینه پایین کارمزد سولانا را حداقل در تئوری و مقایسه با اتریوم، به انتخاب بهتری تبدیل می‌کند.

سولانا به علت معماری خود قصد دارد موانع عملکردی را کنار بزند و مقیاس‌پذیرتر باشد.

معایب سولانا

در کنار مزایای بالا باید از معایب زیادی نیز نام ببریم. اولین شکایت کاربران این است که اکوسیستم سولانا به اندازه کافی غیرمتمرکز نیست. این ارز تقریبا هزار تاییدکننده یا ولیدیتور دارد، در حالی‌که تعداد ولیدیتورهای رقیب اصلی آن یعنی اتریوم، بیش از ۲۰۰ هزار عدد است.

مشکل اصلی این موضوع هزینه قابل توجهی است که در بر دارد، به‌نحوی که هزینه نگهداری از شبکه سولانا می‌تواند سالیانه حتی به ۹۵ هزار دلار برسد. علاوه بر این، شاید بزرگترین مشکل دیگر این شبکه آپ تایم و اعتمادپذیری آن باشد. چون در گذشته شبکه سولانا به مدت ۱۷ ساعت شات دوان شده بود.

بخوانید  خبر هیجان‌انگیز برای جامعه ریپل: دریافت مجوز در ۳۱ ایالت آمریکا!

این مشکل در دراز مدت می‌تواند دردسرآفرین باشد، چون هر مرتبه که اتفاق می‌افتد از اعتماد کاربران به سولانا کم می‌کند. توصیه می‌کنیم برای بررسی بهتر این ارز مطلب آینده ارز سولانا را مطالعه کنید.

تفاوت بین لونا ۲٫۰ و لونا کلاسیک

یکی دیگر از ارزهایی که در بازار کریپتوکارنسی سروصدای زیادی به پا کرد، لونا بود. زمانی که بلاکچین ترا دستخوش تغییرات شد و استیبل کوین UST فروپاشید، این بلاکچین یک هارد فورک را انجام داد. نتیجه آن شکل‌گیری دو ارز لونا ۲٫۰ و لونا کلاسیک بود.

شبکه ترا براساس طرح حاکمیتی جدید به دو زنجیره تقسیم شد که این دو با وجود شباهت‌هایی که دارند، متفاوت با همدیگر هستند. توکن‌های لونا کلاسیم زنجیره قدیمی خواهند بود، در حالی‌که توکن‌های لونا در زنجیره جدید، لونا ۲٫۰ نام دارند.

هر اپلیکیشن غیرمتمرکز که برای بلاکچین ترا لونا راه‌اندازی شده بود، برای لونا ۲٫۰ تغییر خواهد کرد و جامعه توسعه‌دهندگان شروع به ساخت DApps و فراهم‌کردن کاربردپذیری توکن جدید خواهند کرد. گرچه دیگر خبری از یک استیبل کوین الگوریتمی نیست.

بخوانید  ارز دیجیتال ایاس EOS

اما چنین کارهایی باعث از دست رفتن جامعه ترا کلاسیک نمی‌شوند. چون بسیاری از سرمایه‌گذاران و تریدرها با طرح بازگردانی «دو کوآن» (مدیرعامل ترا و بنیان‌گذار لونا) و زنجیره جدید، مخالف هستند.

در حقیقت جامعه قدیم ترا کلاسیک موافقت کرده است که تا جای ممکن توکن‌های LUNC (لونا کلاسیک) را بسوزاند تا عرضه آن را کاهش دهد و قیمت این ارز را بالا ببرد. به‌همین علت مطلب آینده ارز لونا، به بررسی قیمت این ارز در چند سال آینده می‌پردازد تا بهتر برای سرمایه‌گذاری روی آن تصمیم بگیرید.

 

صرافی اینوکس علاوه بر فراهم آوردن محیطی امن برای معامله دارایی‌های دیجیتال، با ارائه راهنمایی‌های مداوم و پشتیبانی ۲۴ ساعته به کاربران این امکان را می‌دهد که با خیال راحت به معامله بپردازند و در لحظه مشکلات خود را برطرف کنند.

 

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2597810

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها