تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
0

لورس :بیت‌کوین یک گام فوق‌العاده در توسعه فناوری است

  • کد خبر : 2623441
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲
لورس :بیت‌کوین یک گام فوق‌العاده در توسعه فناوری است
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

خالق ChatGPT: بیت‌کوین یک گام فوق‌العاده در توسعه فناوری است بزرگنمایی متن خبر میهن‌بلاک چین : سم آلتمن (Sam Altman)، مدیرعامل شرکت OpenAI، خالق ChatGPT و بنیان‌گذار ورلد کوین، در جدیدترین مصاحبه خود اظهار کرد بیت‌کوین (BTC) یک گام فوق‌العاده منطقی در توسعه درخت فناوری است؛ زیرا کنترل آن در دست هیچ دولتی نیست و در مبارزه با فساد هم تاثیرگذار است. علاوه بر این، او تاکید کرد شدیدا مخالف رمزارزهای بانک مرکزی (CBDC) است. به نقل از کوین‌تلگراف، آلتمن در ۶ اکتبر (۱۴مهر) در پادکست «The Joe Rogan Experience» حاضر شد و به میزبان این برنامه، جو روگان (Joe Rogan) گفت: من به‌شدت نسبت به بیت کوین هیجان‌زده هستم. به نظر من این ایده که یک ارز بین‌المللی تحت کنترل هیچ دولتی نباشد، گامی به‌شدت منطقی و مهم در توسعه درخت فناوری است.
منظور آلتمن از اصطلاح درخت فناوری پیشرفت‌های تکنولوژیک موجود در بخش فناوری مالی است. او همچنین روی این نکته تاکید کرد که حرکت به سمت دنیایی مبتنی بر فناوری (از جمله بیت کوین) می‌تواند به کاهش فساد کمک کند. وی خاطرنشان کرد: یکی از چیزهایی که من مشاهده کرده‌ام و مطمئنا بقیه مر..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

خالق ChatGPT:

بیت‌کوین یک گام فوق‌العاده در توسعه فناوری است بزرگنمایی متن خبر میهن‌بلاک چین : سم آلتمن (Sam Altman)، مدیرعامل شرکت OpenAI، خالق ChatGPT و بنیان‌گذار ورلد کوین، در جدیدترین مصاحبه خود اظهار کرد بیت‌کوین (BTC) یک گام فوق‌العاده منطقی در توسعه درخت فناوری است؛ زیرا کنترل آن در دست هیچ دولتی نیست و در مبارزه با فساد هم تاثیرگذار است. علاوه بر این، او تاکید کرد شدیدا مخالف رمزارزهای بانک مرکزی (CBDC) است.

به نقل از کوین‌تلگراف، آلتمن در ۶ اکتبر (۱۴مهر) در پادکست «The Joe Rogan Experience» حاضر شد و به میزبان این برنامه، جو روگان (Joe Rogan) گفت: من به‌شدت نسبت به بیت کوین هیجان‌زده هستم. به نظر من این ایده که یک ارز بین‌المللی تحت کنترل هیچ دولتی نباشد، گامی به‌شدت منطقی و مهم در توسعه درخت فناوری است.

منظور آلتمن از اصطلاح درخت فناوری پیشرفت‌های تکنولوژیک موجود در بخش فناوری مالی است. او همچنین روی این نکته تاکید کرد که حرکت به سمت دنیایی مبتنی بر فناوری (از جمله بیت کوین) می‌تواند به کاهش فساد کمک کند. وی خاطرنشان کرد: یکی از چیزهایی که من مشاهده کرده‌ام و مطمئنا بقیه مردم هم متوجه آن شده‌اند، این است که فساد یک مانع غیرقابل قبول برای انجام هر کاری در جامعه و پیشرفت آن است؛ اما در دنیایی که پرداخت‌ها دیجیتالی است و مثلا دیگر با کیسه‌های پول نقد انجام نمی‌شود، حتی اگر از بیت‌کوین هم استفاده کنید باز هم می‌توانید جریان آن را ببینید. به نظر من چنین چیزی در کاهش فساد تاثیرگذار است.

روگان هم با وجود تردیدش نسبت به حوزه کریپتو اعلام کرد: من فکر می‌کنم بیت‌کوین جذاب‌ترین و واقعی‌ترین رمزارز موجود است. به نظر من این ارز می‌تواند به یک ارز بادوام و بین‌المللی تبدیل شود. عرضه این رمز ارز محدود است و مردم هم می‌توانند آن را استخراج کنند. این برای من خیلی جذاب است. من عاشق این واقعیت هستم که چنین چیزی اجرا شده است. آلتمن از ۱۰سال پیش طرفدار بیت کوین بود و در آن زمان گفته بود: دنیایی که در آن ما همه تراکنش‌هایمان را با بیت کوین انجام می‌دهیم، شفاف‌تر است و شفافیت مالی بسیار خوبی دارد. شاید این همان چیزی است که به کاهش بیشتر فساد کمک می‌کند.

آلتمن به‌شدت نگران CBDCها است

آلتمن و روگان هر دو اعلام کردند به‌شدت مخالف CBDCها هستند و نمی‌خواهند ایالت متحده آمریکا به یک ایالت نظارتی تبدیل شود. روگان در این‌باره گفت: من خیلی نگران رمزارزهای بانک مرکزی و ارتباط آنها با امتیاز و اعتبار اجتماعی هستم. این موضوع خیلی مرا می‌ترساند. تلاش برای ایجاد آن نه‌ تنها به نفع جامعه نیست، بلکه برای کنترل آن است. آلتمن هم تاکید کرد: خیلی از اقدامات ایالات متحده آمریکا من را ناامید کرده است؛ اما ما نمی‌توانیم در جنگ این کشور با کریپتو تسلیم شویم؛ چون این کشور می‌خواهد همه چیز را کنترل کند. این مساله مرا بسیار ناراحت می‌کند.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2623441

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها