تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
1

لورس :تأثیرگذاری پیپ چقدر است و مفهوم پیپ در فارکس چیست؟

  • کد خبر : 2633271
  • ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۸:۰۵
لورس :تأثیرگذاری پیپ چقدر است و مفهوم پیپ در فارکس چیست؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :پیپ در فارکس چیست؟ در واقع کوچکترین واحد محاسبات سود و ضرر در بازارهای مالی را PIP می‌گویند. برای مثال در نظر بگیرید که ارزش دلار نسبت به یورو از ۱.۲۳۴۲ به ۱.۲۳۴۴ افزایش پیدا کرده است. در این حالت ۲ پیپ نرخ دلار نسبت به یورو رشد […]

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

پیپ در فارکس چیست؟

در واقع کوچکترین واحد محاسبات سود و ضرر در بازارهای مالی را PIP می‌گویند. برای مثال در نظر بگیرید که ارزش دلار نسبت به یورو از ۱.۲۳۴۲ به ۱.۲۳۴۴ افزایش پیدا کرده است. در این حالت ۲ پیپ نرخ دلار نسبت به یورو رشد داشته است و فردی که در این معامله سرمایه‌گذاری کرده ۲ پیپ سود به‌دست آورده است . این نوع ارزش‌گذاری برای سرمایه‌گذاران نکته‌ای حیاتی محسوب می‌شود چرا که از ضرر‌های سنگین در نوسانات شدید جلوگیری خواهد کرد. پیپ در فارکس به یک واحد کوچک تغییر در قیمت ارزها اطلاق می‌شود که این واحد بسیار مهم، جهت اندازه‌گیری تغییرات کم، در ارزهای معامله‌شده به‌کار گرفته می‌شود. معمولا یک پیپ در فارکس به دقت یک دهم از یک سنت یا به عبارت دیگر ۰٫۰۰۰۱ از قیمت ارزها اشاره دارد؛ اما در برخی موارد و برای ارزهای خاص، امکان دارد تغییرات به استفاده از واحد‌های کوچک‌تری اندازه‌گیری شوند.

به بیان ساده‌تر PIP در فارکس، برای محاسبه سود و زیان در معاملات فارکس و تحلیل تغییرات قیمتی ارزها گفته می‌شود؛ به‌طوری‌که هنگامی که قیمت یک جفت ارز تغییر کند و تعداد PIP هایی که تغییر می‌کند نیز نمایان شود، این می‌تواند به معامله‌گران کمک کند تا ارزش معامله و میزان سود و زیان را به راحتی تخمین بزنند. در ادامه مقاله جهت بررسی دقیق‌تر مفهوم پیپ در فارکس و میزان تأثیرگذاری آن در معاملات با ما همراه باشید.

PIP چیست؟

پیپ در فارکس برای معامله‌گران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ زیرا در این حالت و با استفاده از آن، می‌توانند تا حد زیادی اندازه ‌ایده‌آل پوزیشن‌های معاملاتی خود را تخمین بزنند و در نهایت تصمیم بهتری را برای کسب سود بیشتر در بازار ارز دیجیتال اتخاذ کنند تا دچار ضررهای مالی نشوند. به هر میزان که یک معامله‌گر PIP بالاتری را در یک معامله کسب کند، قطعا موفق به کسب سود بیشتری خواهد شد و تحلیل‌های بهتری را ارائه خواهد داد. لازم به ذکر است که در حال حاضر محاسبات پیپ در فارکس به‌صورت خودکار انجام می‌شود و نیازی به اندازه‌گیری آن به‌صورت دستی نیست؛ زیرا در صورت اندازه‌گیری دستی، احتمال خطا در آن و در نتیجه افزایش ریسک معاملاتی وجود خواهد داشت.

پیپ در ارز دیجیتال

کاربران همواره به دنبال جایگاه پیپ در بازار ارز دیجیتال هستند. جالب است بدانید که‌ از این اصطلاح بیشتر در بازار فارکس استفاده می‌شود و در حوزه بازار کریپتوکارنسی، این واژه به ندرت به گوش می‌رسد. تنها مورد استفاده از پیپ در ارز دیجیتال، جهت مبادلات جفت ارزهاست که در واقع به وسیله خرید و فروش بر پایه دو ارز متفاوت صورت می‌گیرد.

به نظر برخی از فعالان و سرمایه‌گذاران بازار کریپتو، پیپ ارزش چندانی ندارد، غافل از اینکه این تفکر کاملا اشتباه است؛ زیرا در معاملات بزرگ محاسبه میزان پیپ می‌تواند بر سود یا ضرر حاصل از آن تأثیر به‌سزایی داشته باشد.

کاربرد پیپ در فارکس

در واقع این اصلاح به‌عنوان واحد اندازه‌گیری تغییرات قیمتی ارزهاست که در معاملات فارکس به‌صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از مهم‌ترین کاربردهای PIP در فارکس عبارت‌اند از:

محاسبه میزان سود و زیان

در پاسخ به سؤال PIP چیست؟ باید گفت: این اصلاح به کاربران کمک می‌کند تا ارزش معامله و میزان سود و زیان را تخمین بزنند.

تعیین اندازه معامله

معامله‌گران باتوجه‌به تعداد PIP‌ها، اندازه معاملات خود را مشخص می‌کنند. برای مثال، اگر هدف از معامله، دستیابی به ۱۰۰ PIP سود باشد، می‌توان به راحتی اندازه معامله را به‌طور متناسب تنظیم کرد.

مقایسه تغییرات میان ارزها

پیپ در فارکس به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا تغییرات نسبی در ارزها را نیز مقایسه کنند تا درک بهتری از روند بازار و ترتیب نسبی ارزها در بازار به‌دست آورند.

تأثیرگذاری پیپ چقدر است و مفهوم پیپ در فارکس چیست؟

مدیریت ریسک

با استفاده از پیپ در ارز دیجیتال و فارکس، معامله‌گران می‌توانند سطح توقف و سودگیری را به‌صورت دقیق تنظیم کنند تا با استفاده از آن ابتدا میزان ریسک را کنترل و سپس سود و زیان را مدیریت کنند. در حالت کلی پیپ یک ابزار اساسی در معاملات است که به کاربران کمک می‌کند تغییرات قیمتی را مدیریت و تحلیل کنند و تصمیمات معاملاتی صحیح‌تری را بر اساس آن بگیرند.

تحلیل تاریخچه و ادامه بازار

پیپ همچنین به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا تغییرات قیمتی در طول زمان را تجزیه و تحلیل کنند و با این کار، عملکرد گذشته بازار را بررسی کنند و در نهایت تصمیمات معاملاتی خود را مشخص سازند. اهمیت واحد اندازه‌گیری تغییرات قیمتی در بازار فارکس مهم است. به بیان دیگر محاسبه دقیق PIP در فارکس اهمیت بسیاری دارد که برخی از موارد آن عبارت‌اند از:

  • کمک به معامله‌گران در مدیریت ریسک

  • تنظیم توقف‌ها و سودگیری

  • اندازه‌گیری دقیق ارزش معاملات

  • تخمین سود و زیان

  • مقایسه تغییرات نسبی در ارزها برای انتخاب جفت ارز مناسب

  • تحلیل تغییرات قیمتی در طول زمان

  • ارزیابی عملکرد بازار

  • مدیریت بهتر سرمایه در معاملات فارکس

نحوه محاسبه پیپ در فارکس

محاسبه پیپ وابسته به اندازه تغییرات قیمتی در یک جفت ارز است. لازم است بدانید که برای برخی ارزها و در شرایط خاص ممکن است پیپ، به واحد‌های کوچک‌تری تقسیم شود. در ادامه چگونگی محاسبه آن در دو مورد اصلی ارائه می‌شود:

جفت‌های ارز با دلار آمریکا

برای ارزهایی که USD در جفت ارزی است، یک PIP معمولا به دقت ۰٫۰۰۰۱ از قیمت خواهد بود. جهت محاسبه پیپ، می‌توان به چهار رقم اعشار اعداد قیمت توجه کرد. برای مثال، اگر یک جفت ارز به قیمت ۱٫۱۲۳۴ افزایش یابد و به ۱٫۱۲۳۵ برسد، تغییر یک PIP است.

جفت‌های ارز بدون دلار آمریکا

برای ارزهایی که USD در جفت ارزی وجود ندارد، محاسبه پیپ کمی متفاوت است. در این حالت، اغلب یک PIP برابر با ۰٫۰۱ معادل یک سنت از قیمت است؛ بنابراین، اگر یک جفت ارز به قیمت ۱۲۰٫۵۰ افزایش یابد و به ۱۲۰٫۵۱ برسد، این تغییر یک PIP خواهد بود.

تأثیرگذاری پیپ چقدر است و مفهوم پیپ در فارکس چیست؟

جمع‌بندی

پیپ کوچک‌ترین واحد محاسبات ضرر و سود در کلیه بازارهای مالی است که معامله‌گران با استفاده از آن، میزان ریسک را به آسانی تخمین می‌زنند و در نهایت می‌توانند حرکات مثبتی در جهت به‌دست آوردن سود و موفقیت در معاملات اعمال کنند.

لازم به ذکر است که کلیه مطالب عنوان شده در این مقاله هیچگونه تبلیغ یا تشویقی جهت خرید کوین مربوطه یا سرمایه‌گذاری روی آن نیست؛ بلکه تنها جهت افزایش آگاهی و اطلاع‌رسانی به سرمایه‌گذاران ارائه شده است؛ چراکه بهتر است هرگونه خرید و فروش یا معامله در بازار ارز دیجیتال توسط افراد آموزش‌دیده و کاربلد صورت گیرد تا از وقوع هرگونه ضرر یا از دست رفتن سرمایه جلوگیری به عمل آید. برای آموزش پیپ در فارکس و شناخت جزئیات آن به‌صورت دقیق، می‌توانید از مطالب ذکرشده بهره بگیرید.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2633271

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها