تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

لورس :تاثیر تحولات شاخص دلار بر بیت کوین و آلت کوین‌ها؛ چه اتفاقی می‌افتد؟

  • کد خبر : 2598455
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳
لورس :تاثیر تحولات شاخص دلار بر بیت کوین و آلت کوین‌ها؛ چه اتفاقی می‌افتد؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

تاثیر تحولات شاخص دلار بر بیت کوین و آلت کوین‌ها؛ چه اتفاقی می‌افتد؟ گاوهای بیت کوین نتوانستند با قدرت وارد بازار شوند، این امر احتمال تست مجدد سطح حمایت ۲۹،۵۰۰ دلاری را بیشتر کرده است.
به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، قیمت بیت کوین همچنان در این بازه محدود گیر کرده که پیش‌بینی جهت خروج آن را دشوار می‌کند. شاخص دلار آمریکا (DXY) که به طور کلی رابطه‌ عکسی با بیت کوین دارد، به زیر سطح ۱۰۰ سقوط کرده، اما این امر نتوانست قیمت بیت کوین را افزایش دهد. این نشان می‌دهد که بیت کوین در کوتاه‌مدت راه خود را در پیش می‌گیرد.
بنابراین، گزارش درآمد و عایدی شرکت‌های بزرگ در این هفته ممکن است باعث رشد بازارهای سهام آمریکا شود، اما احتمالاً شاهد تأثیر مشابهی در بیت کوین نباشیم. یافتن یک رویداد یا جریان خبری که باعث فرار قیمت بیت کوین از این محدوده شود، به شدت دشوار شده است.
عدم اطمینان در مورد جهت حرکت بعدی بیت کوین، نهنگ‌ها را ناامید نکرده است. شریک تحلیلی شرکت CryptoQuant یعنی SignalQuant، شاخص‌ آنچین خروجی‌ خرج نشده تراکنش‌ در سال ۲۰۲۳ را مورد توجه قرار داده که به مانند سال ۲۰۱۹..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

تاثیر تحولات شاخص دلار بر بیت کوین و آلت کوین‌ها؛ چه اتفاقی می‌افتد؟

گاوهای بیت کوین نتوانستند با قدرت وارد بازار شوند، این امر احتمال تست مجدد سطح حمایت ۲۹،۵۰۰ دلاری را بیشتر کرده است.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، قیمت بیت کوین همچنان در این بازه محدود گیر کرده که پیش‌بینی جهت خروج آن را دشوار می‌کند. شاخص دلار آمریکا (DXY) که به طور کلی رابطه‌ عکسی با بیت کوین دارد، به زیر سطح ۱۰۰ سقوط کرده، اما این امر نتوانست قیمت بیت کوین را افزایش دهد. این نشان می‌دهد که بیت کوین در کوتاه‌مدت راه خود را در پیش می‌گیرد.

بنابراین، گزارش درآمد و عایدی شرکت‌های بزرگ در این هفته ممکن است باعث رشد بازارهای سهام آمریکا شود، اما احتمالاً شاهد تأثیر مشابهی در بیت کوین نباشیم. یافتن یک رویداد یا جریان خبری که باعث فرار قیمت بیت کوین از این محدوده شود، به شدت دشوار شده است.

بخوانید  رابرت کیوساکی: کریپتو آینده ی پول است
نمای کلی ارزها

عدم اطمینان در مورد جهت حرکت بعدی بیت کوین، نهنگ‌ها را ناامید نکرده است. شریک تحلیلی شرکت CryptoQuant یعنی SignalQuant، شاخص‌ آنچین خروجی‌ خرج نشده تراکنش‌ در سال ۲۰۲۳ را مورد توجه قرار داده که به مانند سال ۲۰۱۹ افزایش پیدا کرده بود. اگر این شاخص به رشد خود ادامه دهد، متوجه می‌شویم که بیت کوین برای رشد بیشتر فضا دارد و کاهش قیمت اواخر سال ۲۰۲۲ در واقع زمینه‌ای برای تشکیل یک کف بلندمدت بوده است.

آیا شاخص دلار آمریکا می‌تواند برای بازگشت مجدد آماده شود؟ اگر این اتفاق رخ دهد حرکت صعودی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال محدود خواهد شد؟ در این مطلب به بررسی نمودارها می‌پردازیم تا به این سوالات پاسخ دهیم.

تحلیل شاخص S&P 500

شاخص S&P 500 در یک روند صعودی قدرتمند قرار دارد. قیمت به مقاومت سطح ۴۵۱۳ رسیده است که ممکن است به عنوان یک مانع کوچک عمل کند. اما اگر گاوها بخش عمده‌ای از سطوح کنونی را تسلیم خرس‌ها نکنند، معامله‌گران می‌توانند انتظار ادامه‌دار بودن این رالی را داشته باشند.

بخوانید  بهترین استخر استیک سولانا
چارت اس اند پی ۵۰۰

واگرایی منفی در حال توسعه روی شاخص قدرت نسبی (اندیکاتور RSI) خنثی شده که نشان می‌دهد گاوها هنوز هم کنترل را در دست دارند. اگر خریداران قیمت را افزایش دهند و در بالای سطح ۴۵۱۳ حفظ کنند، این شاخص می‌تواند روند صعودی خود را از سر گیرد و به سطح ۴۶۵۰ برسد. این سطح ممکن است دوباره به عنوان یک مقاومت قوی عمل کند.

در مسیر نزولی، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه‌ (EMA) در نزخ ۴۴۲۰ یک حمایت مهم محسوب می‌شود و باید به آن توجه داشته باشیم. اگر این حمایت از دست برود، نشان می‌دهد که گاوها ممکن است سود خود را برداشت کرده باشند. این موضوع می‌تواند باعث سقوط قیمت به میانگین متحرک ساده‌ ۵۰ روزه (SMA) در نرخ ۴۲۹۳ شود.

تحلیل شاخص دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا در تاریخ ۷ جولای به زیر میانگین‌های متحرک خود سقوط کرد و به روند نزولی خود ادامه داد. خرس‌ها قیمت را در تاریخ ۱۲ جولای به زیر حمایت مهمی در سطح ۱۰۰/۸۲ رساندند و الگوی مثلث نزولی تکمیل شد.

بخوانید  اولویت ها در انتخابات 2024 آمریکا | اخبار داغ 🔥🔥
چارت دلار

سقوط تند و تیز این شاخص در چند روز گذشته باعث ورود RSI به منطقه اشباع فروش شده است، که نشان می‌دهد احتمال یک بازیابی جزئی وجود دارد. اگر قیمت از سطح کنونی به سمت بالا حرکت کند، شاخص دلار آمریکا می‌تواند سطح شکست ۱۰۰/۸۲ را مجدداً تست کند.

این سطح کلیدی را باید همچنان زیر نظر داشته باشیم. اگر قیمت از این سطح به سمت پایین حرکت کند، نشان می‌دهد که خرس‌ها حمایت قبلی را به مقاومت تبدیل کرده‌اند. این امر می‌تواند آغازگر یک روند نزولی باشد و می‌توانیم شاهد ریزشی تا سطح ۹۷ و سپس هدف الگوی مثلث یعنی ۹۳/۶۴ باشیم.

اگر گاوها می‌خواهند از این اتفاق جلوگیری کنند، باید سریعاً قیمت را به بالاتر از سطح ۱۰۰/۸۲ افزایش دهند.

تحلیل قیمت بیت کوین

گاوهای بیت کوین در سه روز گذشته از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در سطح ۳۰،۱۷۳ دلار دفاع کرده‌اند، اما نکته منفی این است که آنها نتوانستند یک بازگشت قوی از این سطح داشته باشند. این امر نشان می‌دهد که در سطوح کنونی، تقاضا کم است.

بخوانید  تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۲۴ دسامبر (۳ دی)
چارت بیت کوین

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه تقریبا‌ً مسطح شده و RSI دقیقاً در بالای خط میانی خود قرار دارد، این بدان معناست که بین عرضه و تقاضا تعادل ایجاد شده است. به این صورت جفت ارز BTC/USDT برای مدتی دیگر در محدوده‌ باریک ۲۹،۵۰۰ دلار تا ۳۱،۵۰۰ دلار نوسان می‌کند.

خریداران برای آغاز مرحله بعدی روند صعودی باید قیمت را به بالاتر از سطح ۳۲،۴۰۰ دلار برسانند. این جفت ارز سپس می‌تواند به سمت ۴۰ هزار دلار حرکتی را آغاز کند. از سوی دیگر، اگر قیمت به زیر ۲۹،۵۰۰ دلار سقوط کند، بیت کوین ممکن است تا میانگین متحرک ساده‌ ۵۰ روزه خود در سطح ۲۸،۶۷۱ دلار کاهش داشته باشد.

تحلیل قیمت اتر

اتریوم سعی دارد تا در بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در نرخ ۱۸۹۷ دلار تثبیت شود، و این نشان می‌دهد که سطوح پایین‌تر خریداران را به خود جذب می‌کند.

چارت اتر

گاوها سعی خواهند کرد قیمت را به مقاومت روانشناختی ۲ هزار دلار برسانند. این مقاومت همچنان یک سطح کلیدی است که باید به آن توجه داشته باشیم، زیرا شکست و بسته شدن قیمت در بالای آن، راه را برای یک رالی احتمالی به ناحیه ۲۱۴۱ دلار تا ۲۲۰۰ دلار باز کند.

بخوانید  خط روند چیست و چه کاربردی در پیش بینی قیمت بیت کوین دارد؟

حمایت مهمی که در مسیر نزولی قرار گرفته، میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه در نرخ ۱۸۵۳ دلار است. اگر این سطح از دست برود، نشان‌دهنده این خواهد بود که جفت ارز ETH/USDT ممکن است برای مدت بیشتری در محدوده بزرگی بین ۱۶۲۶ دلار و ۲ هزار دلار باقی بماند.

تحلیل قیمت ریپل

ریپل (XRP) بین سطح اصلاح ۵۰٪ فیبوناچی در نرخ ۰/۶۹ دلار و سطح اصلاح ۶۱/۸٪ در نرخ ۰/۶۴ دلار حمایت شده است.

چارت ریپل

گاوها سعی می‌کنند تا حرکت صعودی را از سر بگیرند، اما ممکن است با مقاومت شدیدی در سطح ۰/۸۳ دلار و سپس در سطح ۰/۹۳ دلار مواجه شوند. اگر قیمت به پایین بازگردد، جفت ارز XRP/USDT ممکن است برای چند روز در این محدوده‌ گیر کند.

اگر قیمت به زیر سطح ۰/۶۴ دلار سقوط کند، نشان می‌دهد که گاوها به شدت سعی دارند از پوزیشن‌های خود خارج شوند. این امر می‌تواند قیمت ریپل را تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در نرخ ۰/۵۸ دلار کاهش دهد.

بخوانید  مدیر عامل بایننس به شایعات پاسخ می دهد و می گوید مدیر اجرایی ایالات متحده “یک استراحت شایسته را انجام می دهد”

تحلیل قیمت بایننس کوین

بایننس کوین (BNB) از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در نرخ ۲۵۳ دلار ریجکت شد و در تاریخ ۱۴ جولای وارد الگوی کلاسیک مثلث متقارن شده است. این امر نشان می‌دهد که خرس‌ها به شدت در حال دفاع از مقاومت سربار در سطح ۲۶۵ دلار هستند.

چارت بایننس کوین

ماینگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در نرخ ۲۴۴ دلار مسطح شده و RSI در زیر ناحیه میانی قرار دارد که نشان‌دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است. جفت ارز BNB/USDT ممکن است برای چند روز آینده درون این مثلث نوسان داشته باشد.

گاوها برای اینکه دست بالا را داشته باشند، باید قیمت را افزایش دهند و در بالای این مثلث حفظ کنند. پس از اینکه گاوها قیمت را به بالاتر از مقاومت سربار در ۲۶۵ دلار رساندند، مومنتوم می‌تواند افزایش پیدا کند. از سوی دیگر، شکست قیمت به داخل مثلث نشان می‌دهد که خرس‌ها دوباره کنترل را به دست گرفته‌اند. این جفت ارز ممکن است روند نزولی خود را در زیر ۲۲۰ دلار ادامه دهد.

بخوانید  وکلای پرونده‌ای مرتبط با بیت کوین ادعا می‌کنند که داده‌های Chainalysis غیر قابل اعتماد است

تحلیل قیمت سولانا

سولانا در تاریخ ۱۵ و ۱۶ جولای الگوی کندل inside-day را تشکیل داد که نشان‌دهنده عدم اطمینان معامله‌گران در مورد جهت حرکت آینده قیمت در کوتاه‌مدت است.

چارت سولانا

در کل، تنگ‌تر شدن این محدوده با یک شکست شارپ همراه است. اگر خریداران قیمت را به بالاتر از ۲۹/۱۲ دلار برسانند، جفت ارز SOL/USDT ممکن است تا ۳۲/۱۳ دلار رشد کند. رالی قیمت در بالاتر از این سطح می‌تواند راه را برای یک صعود دیگر به سمت ۳۸ دلار را باز کند.

در مقابل، اگر قیمت به پایین برگردد و به زیر ۲۶ دلار سقوط کند، نشان‌دهنده این است که خرس‌ها به برتری رسیده‌اند. در این حالت این جفت ارز ممکن است ابتدا به سمت ۲۴ دلار حرکت کند و سپس به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود در نرخ ۲۲/۵۳ دلار برسد.

تحلیل قیمت کاردانو

پولبک کاردانو به سطح شکست ۰/۳۰ دلاری نزدیک شده است. معمولاً، چنین اصلاحات عمیقی باعث تأخیر در شروع مرحله بعدی حرکت صعودی می‌شود.

بخوانید  دومین استیبل کوین بازار، تغیر نام داد!
چارت کاردانو

اما میانگین‌های متحرک در حال تکمیل یک کراس اور (crossover) صعودی هستند و RSI در منطقه مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد گاوها اندکی برتری کسب کرده‌اند. اگر قیمت از سطح کنونی به پایین برگردد، گاوها دوباره سعی می‌کنند تا جفت ADA/USDT را به مقاومت سربار در سطح ۰/۳۸ برسانند.

اما احتمالاً گاوها مسیر آسانی در پیش نخواهند داشت. خرس‌ها تلاش خواهند کرد که بهبود قیمت را در ۰/۳۴ دلار و دوباره در سطح ۰/۳۶ دلار متوقف کنند. اما از سوی دیگر، شکست و بسته شدن قیمت زیر ۰/۳۰ دلار شرایط را به سود خرس‌ها تغییر خواهد داد.

تحلیل قیمت دوج کوین

دوج کوین در نزدیکی مقاومت سربار خود در سطح ۰/۰۷ شاهد یک نبرد سخت بین گاوها و خرس‌ها است.

چارت دوج

شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۰/۰۷ صعودی شده و RSI در منطقه مثبت قرار دارد. این امر نشان می‌دهد که گاوها در بازار برتری دارند. گاوها سعی خواهند کرد قیمت را به ۰/۰۸ دلار برسانند، جایی که خرس‌ها ممکن است دوباره به دفاع بپردازند.

بخوانید  مبارزه‌ی دولت آمریکا با توسعه‌‌ی پروژه دلار دیجیتال

از سوی دیگر، اگر قیمت به پایین برگردد و به زیر میانگین‌های متحرک سقوط کند، نشان‌دهنده این است که خرس‌ها همچنان در رالی‌ها به فروش ادامه می‌دهند. این امر ممکن است باعث شود جفت ارز DOGE/USDT برای مدتی دیگر در محدوده ۰/۰۶ دلار تا ۰/۰۷ دلار نوسان کند.

تحلیل قیمت پالیگان

معمولاً در بازار قیمت به پایین بازمی‌گردد و شکست یک الگو را دوباره تست می‌کند و متیک (MATIC) نیز دقیقا همین وضعیت را دارد. قیمت ممکن است تا ۰/۷۲ دلار کاهش پیدا کند.

چارت پالیگان

اگر قیمت با قدرت از سطح ۰/۷۲ دلار بازگردد، نشان‌دهنده خرید در سطوح پایین‌تر است. سپس گاوها سعی خواهند کرد قیمت را به بالاتر از مقاومت سربار در سطح ۰/۹۰ دلار انتقال دهند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز MATIC/USDT ممکن است مرحله بعدی حرکت صعودی خود را آغاز کند. اولین توقف می‌تواند مقاومت روانشناختی در سطح ۱ دلار و سپس مقاومت ۱/۲۰ دلار باشد.

بخوانید  آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال – شرایط، نحوه، تصویری و رایگان

اگر قیمت حرکت خود را به پایین ادامه دهد و به زیر خط روند صعودی برسد، این دیدگاه مثبت باطل خواهد شد. در این صورت، پالیگان ممکن است تا ۰/۶۰ دلار سقوط کند.

برچسب هاآلت کوین اتریوم بیت کوین دوج کوین کاردانو

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2598455

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها