تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
0

لورس :تحلیل بیت کوین؛ ۹ مورد حیاتی که باید این هفته بدانید! (۲۵ دی ۱۴۰۲)

  • کد خبر : 2634718
  • ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۷:۲۶
لورس :تحلیل بیت کوین؛ ۹ مورد حیاتی که باید این هفته بدانید! (۲۵ دی ۱۴۰۲)
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

بیت‌کوین همچنان در هفته سوم ژانویه، پس از آغاز بسیار نوسانی سال، مرز ۴۰,۰۰۰ دلار را حفظ کرده، اما پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین در آینده چگونه خواهد بود؟
فهرست مطالبغافلگیری برا همه تریدرهای بیت کویناحتمال بازار آرام بیت کوین تا اعلام نرخ بهرهبازار بیت‌کوین پس از ETF، با هدف‌های قیمتی نزولی روبرو استسیگنال‌های تایید صعودی شدن قیمت BTC چیست؟۱۱۲ میلیون دلار پوزیشن لانگ لیکوئید شده استسفر به محدوده میانی ۳۰,۰۰۰ دلار همچنان امکان‌پذیر استبازارها کاهش نرخ‌های فدرال در ماه مارس را پیش‌بینی می‌کنندفروش وحشت‌زده تقریبا ۵ میلیارد دلار بیت‌کوین توسط معامله‌گران در یک روزممکن است ماینرهای بیت‌کوین شاهد کاهش سختی نباشند غافلگیری برا همه تریدرهای بیت کوین پس از آغاز به کار اولین صندوق‌های ETF در ایالات متحده، روند قیمتی هرگز مانند سابق نبوده است. حرکات ناگهانی در جهت صعود و نزول، هم معامله‌گران لانگ و هم شورت بیت‌کوین را غافلگیر کرده و آمار لیکوئید‌ها این موضوع را نشان می‌دهد.
تحلیل بیت کوین؛ آیا ریزش BTC ادامه دارد؟ (۲۴ دی ۱۴۰۲) در آغاز هفته جدید، بیت‌کوین با دو داستان مواجه است: برخی معتقدند که کاهش ق..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

بیت‌کوین همچنان در هفته سوم ژانویه، پس از آغاز بسیار نوسانی سال، مرز ۴۰,۰۰۰ دلار را حفظ کرده، اما پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین در آینده چگونه خواهد بود؟

فهرست مطالب

  • غافلگیری برا همه تریدرهای بیت کوین
  • احتمال بازار آرام بیت کوین تا اعلام نرخ بهره
  • بازار بیت‌کوین پس از ETF، با هدف‌های قیمتی نزولی روبرو است
  • سیگنال‌های تایید صعودی شدن قیمت BTC چیست؟
  • ۱۱۲ میلیون دلار پوزیشن لانگ لیکوئید شده است
  • سفر به محدوده میانی ۳۰,۰۰۰ دلار همچنان امکان‌پذیر است
  • بازارها کاهش نرخ‌های فدرال در ماه مارس را پیش‌بینی می‌کنند
  • فروش وحشت‌زده تقریبا ۵ میلیارد دلار بیت‌کوین توسط معامله‌گران در یک روز
  • ممکن است ماینرهای بیت‌کوین شاهد کاهش سختی نباشند

غافلگیری برا همه تریدرهای بیت کوین

پس از آغاز به کار اولین صندوق‌های ETF در ایالات متحده، روند قیمتی هرگز مانند سابق نبوده است. حرکات ناگهانی در جهت صعود و نزول، هم معامله‌گران لانگ و هم شورت بیت‌کوین را غافلگیر کرده و آمار لیکوئید‌ها این موضوع را نشان می‌دهد.

  • تحلیل بیت کوین؛ آیا ریزش BTC ادامه دارد؟ (۲۴ دی ۱۴۰۲)

در آغاز هفته جدید، بیت‌کوین با دو داستان مواجه است: برخی معتقدند که کاهش قیمتی که پس از راه‌اندازی ETF رخ داد، نشان‌دهنده بازگشت سالم به حمایت است، در حالی که دیگران معتقدند که قله قیمتی پیشین برای مدت طولانی پابرجا خواهد ماند.

احتمال بازار آرام بیت کوین تا اعلام نرخ بهره

ممکن است دو هفته فرصت برای تصمیم‌گیری وجود داشته باشد تا قبل از اینکه عوامل مهم دیگری وارد شوند. انتظار می‌رود که تا قبل از تصمیم بعدی فدرال رزرو در مورد نرخ بهره در پایان ماه، واکنش‌های بازار به داده‌های کلان اقتصادی آمریکا کمی آرام‌تر باشد.

سفته‌بازها نیز ممکن است خود را خسته کرده باشند، زیرا آنها هفته گذشته میلیاردها دلار بیت‌کوین را با ضرر فروخته‌اند.

بازار بیت‌کوین پس از ETF، با هدف‌های قیمتی نزولی روبرو است

بیت‌کوین که در روز راه‌اندازی ETF به ۴۹,۰۰۰ دلار رسید، نتوانست برای مدت طولانی این شتاب را حفظ کند.

کاهش قیمت بعدی بازار را به طور کامل به قسمت پایینی تریدینگ رنج معمول خود برگرداند، اما فروشندگان نتوانستند بازار را به یک تست واقعی از محدوده ۴۰,۰۰۰ دلاری وادار کنند.

در زمان نگارش این مطلب، بیت‌کوین در حال نزدیک شدن به ۴۳,۰۰۰ دلار پس از یک جهش در طول شب است.

پیش از پایان، منبع معاملاتی Material Indicators با بررسی داده‌های دفتر سفارش، هشدارهای زودهنگامی مبنی بر اینکه تست حمایت در راه است اما ممکن است بسیار پایین‌تر باشد، ارائه داد.

دفتر سفارش بایننس نشان می‌دهد که حدود ۲۷۰ میلیون دلار پیشنهاد خرید از ۴۱.۳ هزار دلار تا ۳۶.۵ هزار دلار پراکنده شده‌ است، که ۶۸ میلیون دلار آن متمرکز بر بازه ۳۸.۵ هزار تا ۳۹.۴ هزار دلار است. علاوه بر این، دیوار خرید در ۲۶.۵ هزار دلار شکسته شده و به بالا منتقل شده است، این‌ها همه نشانه‌های زودهنگامی هستند که گاوها (طرفداران صعود بازار) خود را برای یک تست دیگر از مقاومت آماده می‌کنند. منتظر پایان هفته برای دریافت سرنخ‌های بیشتر هستیم.

نمودار دفتر سفارشات بیت کوین در بایننس

سیگنال‌های تایید صعودی شدن قیمت BTC چیست؟

در ادامه، معامله‌گر محبوبی به نام Skew، فهرستی از نشانه‌ها را ارائه داده که در صورت اتفاق بازگشت قیمت از کف را تایید می‌کند.

این نشانه‌ها شامل بازپس‌گیری ۴۲,۵۰۰ دلار در تایم‌فریم روزانه، شاخص قدرت نسبی (RSI) که بالای ۵۰ از ۱۰۰ باقی می‌ماند، و حفظ قیمت باز شدن کندل سالانه بیت‌کوین نزدیک به ۴۲,۲۵۰ دلار به عنوان حمایت است.

نمودار ۱ ساعته BTC/USD
نمودار ۱ ساعته BTC/USD

۱۱۲ میلیون دلار پوزیشن لانگ لیکوئید شده است

با این وجود به نظر می‌رسد میزان بازگشت از ۴۹,۰۰۰ دلار اکثریت گاوها را غافلگیر کرده است. بر اساس داده‌های منبع آماری کوین‌گلس، در تاریخ ۱۲ ژانویه، حدود ۱۱۲ میلیون دلار در موقعیت‌های لانگ بیت‌کوین لیکوئید شد، که آن را به یکی از گران‌ترین روزها در ماه‌های اخیر تبدیل کرده است.

لیکوئیدهای بیت‌کوین. منبع: Coinglass
لیکوئیدهای بیت‌کوین. منبع: Coinglass

سفر به محدوده میانی ۳۰,۰۰۰ دلار همچنان امکان‌پذیر است

برای تحلیلگری به نام متیو هایلند، سقف محدوده حدود ۴۸,۰۰۰ دلار همچنان یک مشکل است و بیت‌کوین ممکن است برای غلبه بر آن بر اساس رویدادهای اخیر به زمان بیشتری نیاز داشته باشد.

نمودار هفتگی قیمت BTC/USD
نمودار هفتگی قیمت BTC/USD

در آخرین پست‌های خود در X، او هشدار داد که سفر به محدوده میانی ۳۰,۰۰۰ دلار همچنان امکان‌پذیر است.

بازارها کاهش نرخ‌های فدرال در ماه مارس را پیش‌بینی می‌کنند

آن‌هایی که امیدوار به فرار از نوسانات هستند، ممکن است این هفته آرزوی خود را برآورده شده ببینند — حداقل از دیدگاه کلان اقتصادی.

فارغ از معاملات ETF، انتشار داده‌های اقتصادی آمریکا در روزهای آینده در حال کاهش هستند.

تنها دو هفته تا جلسه بعدی فدرال رزرو برای تصمیم‌گیری در مورد تغییر نرخ بهره، وضعیت پیرامون تورم همچنان شکننده است. اعداد شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) که هفته گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفت، نشان داد که قیمت‌ها در دسامبر ۲۰۲۳ بیش از حد انتظار افزایش یافته‌اند.

در حالی که بازارها باور ندارند که فدرال رزرو در این ماه نرخ‌ها را کاهش دهد، اعداد بر روی نظر دهندگان اثر نگذاشته نبود.

در واکنش به این موضوع، منبع معاملاتی The KobeissiLetter توصیف کرده است که کار فدرال رزرو هنوز تمام نشده است.

با این حال، ادامه می‌دهد، بازارها کاهش نرخ‌ها را — که برای دارایی‌های پرریسک، از جمله ارزهای دیجیتال، مفید است — از ماه مارس به بعد در پی‌ خواهد گرفت.

بر اساس داده‌های ابزار FedWatch گروه CME، احتمال ادامه توقف تغییر نرخ بهره در ژانویه – که از چندین ماه پیش در جریان است – در حال حاضر بیش از ۹۵٪ است.

احتمالات نرخ هدف فدرال. منبع: گروه CME
احتمالات نرخ هدف فدرال. منبع: گروه CME

فروش وحشت‌زده تقریبا ۵ میلیارد دلار بیت‌کوین توسط معامله‌گران در یک روز

برای بسیاری، هفته ETF در نهایت به هفته‌ای برای فروش بیت‌کوین تبدیل شد، نه خرید.

با وجود اینکه نهادها سرانجام فرصتی برای افزایش قرارگیری بیت‌کوین خود داشتند، رفتار قیمت نشان داد که تأثیر روانشناختی نوسانات به سبک کلاسیک است.

با نهنگ‌هایی که برای فروش به دیر وارد شده‌ها صف کشیده بودند، محدوده ۵۰,۰۰۰ دلاری برای گاوها خوشبینانه بود، با این حال افت قیمت به سمت ۴۰,۰۰۰ دلار وحشت قابل توجهی در بازار ایجاد کرد.

این در نسبت BTC‌هایی که با قیمت کمتر از قیمت خرید فروخته شدند، آشکار بود. بر اساس داده‌های شرکت تحلیل آن‌چین گلسنود، در تاریخ ۱۲ ژانویه (۲۲ دی)، این میزان به ۸۸,۰۰۰ بیت‌کوین (۳.۷۵ میلیارد دلار) رسید.

جیمز ون استراتن، تحلیلگر تحقیق و داده در شرکت CryptoSlate، در پاسخ گفت: «این دیوانه‌وار است»، ضمن اینکه اشاره کرد که کل فروش‌ها به ۱۱۱,۰۰۰ بیت‌کوین (در حال حاضر ۴.۷ میلیارد دلار) رسیده است.

فروش‌ها با این حال از سوی دارندگان کوتاه‌مدت (STHs) انجام شد — کسانی که سرمایه‌گذاری خاصی در بیت‌کوین را تا ۱۵۵ روز نگه داشته‌اند. به نظر می‌رسد اعلام خبر ETF، دلیلی برای خرید به سفته‌بازان داده است، با امید به اینکه افزایش بیشتری در نتیجه حاصل شود.

انتقالات بیت‌کوین از STHs در زیان. منبع: Glassnod
انتقالات بیت‌کوین از STHs در زیان. منبع: Glassnod

گلسنود نشان می‌دهد که، در مقابل، دارندگان بلندمدت (LTHs) به این رویدادها واکنش چندانی نشان ندادند و فروش‌های ضرربار را کم رنگ نگه داشتند.

انتقالات بیت‌کوین از LTHs در زیان. منبع: Glassnod
انتقالات بیت‌کوین از LTHs در زیان. منبع: Glassnod

ممکن است ماینرهای بیت‌کوین شاهد کاهش سختی نباشند

بر اساس فعالیت‌های قیمتی اخیر، به نظر می‌رسد که بعید است بیت‌کوین برای افزایش سختی دیگری آماده باشد.

با این حال، بر اساس داده‌های منبع آماری آنچین BTC.com با قیمت ۴۲,۵۰۰ دلار، سختی استخراج بیت‌کوین قرار است این هفته ۰٫۳۵% افزایش یابد.

بررسی فاندامنتال شبکه بیت‌کوین (تصویر صفحه). منبع: BTC.com
بررسی فاندامنتال شبکه بیت‌کوین (تصویر صفحه). منبع: BTC.com

برای ماینرها، لحظه‌ی کلیدی در حال نزدیک شدن است، با رویداد هاوینگ پاداش هر بلاک در آوریل (اردیبهشت) را به ۵۰% یعنی ۳٫۱۲۵ بیت‌کوین کاهش می‌دهد.

منبع: Cointelegraph

نوشته تحلیل بیت کوین؛ ۹ مورد حیاتی که باید این هفته بدانید! (۲۵ دی ۱۴۰۲) اولین بار در توکن باز. پدیدار شد.

توکن باز

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2634718

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها