تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
0

لورس :تحلیل فاندامنتال فارکس چیست؟

  • کد خبر : 2633866
  • ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰
لورس :تحلیل فاندامنتال فارکس چیست؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

در بازار فارکس، تحلیل فاندامنتال نقشی مهمی در پیش‌بینی روند قیمت‌ها و اتخاذ تصمیمات معاملاتی هوشمندانه ایفا می‌کند.
تحلیل فاندامنتال فارکس چیست؟ اگر با بازار فارکس آشنا باشید به‌احتمال فراوان نام تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بارها به گوشتان خورده است. روش‌هایی که با استفاده از آن‌ها می‌توان وضعیت جفت ارز موردنظر را بررسی و موقعیت‌های مناسب معاملاتی را شناسایی کرد. در این مقاله قصد داریم ابزارهای لازم برای تحلیل‌بنیادی یا فاندامنتال در فارکس و نکات ضروری که در هنگام خرید و فروش یک دارایی باید به آن توجه کنید را بررسی کنیم.

تحلیل فاندامنتال فارکس فارکس را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای مالی جهان دانست که ارزهای کشورهای مختلف در آن خرید و فروش می‌شود. در طول یک روز کاری، اخبار و اطلاعات مختلفی در مورد وضعیت اقتصادی و سیاسی کشورها منتشر می‌شود که تاثیر مستقیمی روی دارایی‌های گفته‌شده دارد. تحلیل‌گر فاندامنتال با استفاده از همین داده‌ها تلاش می‌کند تا روند حرکت جفت ارزها در آینده را مشخص کند. اگر شما نیز قصد استفاده از روش گفته‌شده را دارید، باید به شاخص‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم ت..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

در بازار فارکس، تحلیل فاندامنتال نقشی مهمی در پیش‌بینی روند قیمت‌ها و اتخاذ تصمیمات معاملاتی هوشمندانه ایفا می‌کند.

تحلیل فاندامنتال فارکس چیست؟

اگر با بازار فارکس آشنا باشید به‌احتمال فراوان نام تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بارها به گوشتان خورده است. روش‌هایی که با استفاده از آن‌ها می‌توان وضعیت جفت ارز موردنظر را بررسی و موقعیت‌های مناسب معاملاتی را شناسایی کرد. در این مقاله قصد داریم ابزارهای لازم برای تحلیل‌بنیادی یا فاندامنتال در فارکس و نکات ضروری که در هنگام خرید و فروش یک دارایی باید به آن توجه کنید را بررسی کنیم.

تحلیل فاندامنتال فارکس

فارکس را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای مالی جهان دانست که ارزهای کشورهای مختلف در آن خرید و فروش می‌شود. در طول یک روز کاری، اخبار و اطلاعات مختلفی در مورد وضعیت اقتصادی و سیاسی کشورها منتشر می‌شود که تاثیر مستقیمی روی دارایی‌های گفته‌شده دارد. تحلیل‌گر فاندامنتال با استفاده از همین داده‌ها تلاش می‌کند تا روند حرکت جفت ارزها در آینده را مشخص کند. اگر شما نیز قصد استفاده از روش گفته‌شده را دارید، باید به شاخص‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم توجه ویژه‌ای داشته باشید:

  • GDP یا شاخص تولید ناخالص داخلی

  • نرخ‌های منتشرشده در مورد بیکاری

  • شاخص قیمت مصرف‌کننده

  • شاخص قیمت تولیدکننده و خرده‌فروشی

  • نرخ بهره

به‌طور مثال اگر نرخ بهره در کشوری افزایش پیدا کند، قدرت پول ملی آن‌ها در مقایسه با سایر کشورها هرچند به‌صورت مقطعی افزایش پیدا می‌کند و ممکن است روندهای جدید در بازار شکل بگیرد.

داده‌های مورد نیاز برای تحلیل فاندامنتال

در تحلیل تکنیکال برای اینکه بتوانید شرایط بازار را بررسی کنید، نیاز به ابزارهای مختلف دارید. برای مشخص کردن شرایط بنیادی در فارکس نیز باید ابزارهای خاصی را در اختیار داشته باشید. در این بخش به چهار مورد از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

تحلیل فاندامنتال فارکس چیست؟

اخبار اقتصادی

برای اینکه بتوانید داده‌های مدنظرتان برای بررسی وضعیت ارز کشورهای مختلف را به‌دست آورید، باید اخبار اقتصادی آن‌ها را دنبال کنید. برای این منظور، تقویم اقتصادی طراحی‌شده که می‌توان اخبار روزانه، هفتگی و ماهانه مربوط به جفت ارز مورد نظر را بررسی کرد.

به‌عنوان‌مثال اگر وضعیت دلار آمریکا را در مقابل پوند انگلیس بررسی می‌کنید، باید تاریخ اخبار مهمی که ممکن است در مورد دو ارز گفته‌شده منتشر شود را مشخص کرده و تحلیل خود را بر اساس آن‌ها انجام دهید. به این موضوع توجه داشته باشید که باید برای رسیدن به نتیجه دلخواه، یک استراتژی معاملاتی مناسب طراحی کرده باشید و بر اساس آن، خریدوفروش‌های خود را در فارکس انجام دهید.

سنجش میزان قدرت پول کشورها

یکی از پارامترهای مهمی که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت تا بتوان تحلیل درستی از بازار انجام داد، میزان قدرت پول کشورها است. برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بررسی شرایط صادرات و واردات کشورها اشاره کرد. . همچنین برای پی بردن به‌قدرت ارز یک کشور می‌توان قیمت کالاهای اصلی و اساسی تولید شده توسط آن را بررسی کرد. به‌طور مثال چین بزرگ‌ترین تولیدکننده طلا در جهان است و درصورتی‌که ارزش این دارایی افزایش پیدا کند، قدرت پول این کشور نیز بیشتر می‌شود.

عوامل سیاسی

یکی از عوامل مهمی که باید برای مدیریت ریسک به آن توجه کرد، اخبار و حوادث سیاسی است. انتخابات، جنگ، انقلاب‌ها و … همه روی قدرت پول یک کشور تاثیر مستقیم دارد. پس اگر می‌خواهید روی جفت ارزی خاص سرمایه‌گذاری کنید، حتماً به این مورد مهم توجه نمایید. به‌عنوان‌مثال به دلیل جنگ روسیه، اقتصاد اروپا به‌شدت تحت تاثیر قرار گرفت؛ زیرا وابستگی شدیدی به گاز این کشور داشت و به همین دلیل نرخ برابری EUR/USD دستخوش تغییرات زیادی شد.

مزایای تحلیل فاندامنتال فارکس

همان‌طور که گفتیم روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن‌ها وضعیت جفت ارزها در بازار FX را بررسی کرد. یکی از آن‌ها تحلیل بنیادی است که به دلیل داشتن مزایای متعدد، بسیاری از سرمایه‌گذاران برای مشخص کردن ارزش دارایی‌ها از آن استفاده می‌کنند. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • مدیریت ریسک بهتر به دلیل درک کامل شرایط سیاسی و اقتصادی کشورها

  • یکی از نکاتی که در مدیریت سرمایه به آن توجه ویژه‌ای می‌شود، انتخاب درست دارایی‌ها است. با تحلیل بنیادی، سرمایه‌گذار می‌تواند به‌راحتی، بهترین جفت ارزها را شناسایی کند.

  • ممکن است به دلایل مختلف مثل بررسی نظرات سایر سرمایه‌گذاران، تصمیم به خرید دارایی خاصی گرفته باشید. با بهره بردن از تحلیل بنیادی می‌توانید ارزشمند بودن یا نبودن آن را به‌راحتی مشخص کنید.

  • اگر می‌خواهید در بازار به نتایج دلخواه خود برسید، باید توانایی بررسی و ارزیابی رفتار بازیگران اصلی را داشته باشید. تحلیل فاندامنتال فارکس این امکان را فراهم می‌کند تا به خوبی این کار را انجام دهید.

البته در کنار تمام مزایای گفته‌شده، این روش معایبی نیز دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پیچیده و زمان‌بر بودن، دست‌کاری داده‌های اقتصادی در برخی کشورها و عدم استفاده در معاملات کوتاه‌مدت اشاره کرد.

نکات مهم سرمایه‌گذاری

فارکس یکی از بازارهایی است که در صورت ورود درست به آن، می‌توان سرمایه را چندین برابر کرد؛ اما باید نکاتی را رعایت کنید تا ضررهای خود را به حداقل برسانید. در غیر این صورت کل دارایی خود را از دست خواهید داد.

  • تنها از سرمایه مازاد خود برای ورود به این بازار استفاده کنید و به‌هیچ‌عنوان دارایی‌هایی مثل خانه و ماشین را به طمع کسب سود نفروشید.

  • اصول مدیریت سرمایه را به خوبی فرا بگیرید و در معاملات خود به آن پایبند باشید.

  • به‌هیچ‌عنوان به دنبال گرفتن انتقام از بازار نباشید؛ زیرا مارکت، شما را به سخت‌ترین شکل ممکن مجازات می‌کند.

  • به‌منظور کسب سود و فرصت‌های مناسب باید صبور بود.

  • درصورتی‌که تمرکز کافی ندارید یا خسته هستید، به‌هیچ‌عنوان اقدام به معامله نکنید.

تحلیل فاندامنتال فارکس چیست؟

جمع‌بندی

فارکس به‌عنوان بازاری جذاب که بخش بزرگی از حجم نقدینگی در بازارهای مالی را به خود اختصاص داده، نظر سرمایه‌گذاران بسیاری را به خود جلب کرده است؛ اما فعالیت در آن بدون تسلط به تحلیل تکنیکال یا بنیادی یک اشتباه بزرگ به‌حساب می‌آید. در این مقاله سعی کردیم تا نکاتی ضروری که در تحلیل فاندامنتال باید به آن توجه کنید را بررسی کنیم. به شما توصیه می‌کنیم قبل از آغاز فعالیت خود، چندین بار بخش‌های مختلف این مطلب را مطالعه کنید.

The post تحلیل فاندامنتال فارکس چیست؟ appeared first on بیتمینو.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2633866

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها