تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

لورس :تنظیمات مووینگ اوریج در تریدینگ ویو

  • کد خبر : 2605596
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
لورس :تنظیمات مووینگ اوریج در تریدینگ ویو
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :تریدینگ ویو (TradingView) یکی از بهترین پلتفرم‌های چارتینگ و رسم نمودار برای انواع دارایی‌های مالی از جمله ارز دیجیتال است. در این پلتفرم، شما می‌توانید انواع اندیکاتورها و پترن‌های نموداری را روی چارت قیمت رمز ارز مورد نظر اعمال کرده و به تحلیل تکنیکال بپردازید. از جمله این اندیکاتورها، مووینگ اوریج یا […]

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

تریدینگ ویو (TradingView) یکی از بهترین پلتفرم‌های چارتینگ و رسم نمودار برای انواع دارایی‌های مالی از جمله ارز دیجیتال است. در این پلتفرم، شما می‌توانید انواع اندیکاتورها و پترن‌های نموداری را روی چارت قیمت رمز ارز مورد نظر اعمال کرده و به تحلیل تکنیکال بپردازید. از جمله این اندیکاتورها، مووینگ اوریج یا میانگین متحرک است که نحوه فعال‌سازی و تنظیمات آن در تریدینگ ویو را آموزش می‌دهیم.

فعال‌سازی میانگین متحرک در تریدینگ ویو

برای فعال کردن و تنظیم مووینگ اوریج در نمودار قیمت تریدینگ ویو ابتدا باید یک حساب کاربری ساخته و سپس از میان گزینه‌های موجود، “Moving Average” را انتخاب کنید. در این قسمت، مراحل گام به گام تنظیمات میانگین متحرک در TradingView را آموزش می‌دهیم.

بخوانید  استیکینگ ترون چیست و چگونه از آن کسب درآمد کنیم؟

ساخت حساب در تریدینگ ویو

برای اینکه قادر به استفاده از سایت تریدینگ ویو باشید، ابتدا باید در آن ثبت نام کرده و یک حساب کاربری بسازید. برای این کار:

  1. وارد وبسایت آن به آدرس tradingview.com شده و روی گزینه “Get started” گوشه راست بالای صفحه کلیک کنید.

  2. سپس در صفحه جدید، روی گزینه “Sign Up” کلیک کنید.

  3. در آخر یکی از گزینه‌های ساخت حساب، مثلا “Google” را انتخاب کنید.

فعال‌سازی مووینگ اوریج در چارت قیمت

پس از ساخت اکانت، برای فعال‌سازی اندیکاتور مووینگ اوریج، باید نمودار قیمت رمز ارز مورد نظر را باز کنید. برای مثال، ما بیت کوین را انتخاب می‌کنیم. برای این کار:

  1. در همان صفحه اصلی روی “BTCUSD” کلیک یا در سرچ باکس، ارز مورد نظر را جستجو کنید. سپس چارت قیمت بیت کوین/دلار باز می‌شود.

  2. در این صفحه، گزینه “Indicators” را در نوار ابزار بالای صفحه مشاهده می‌کنید. روی آن کلیک کرده و در پنجره بازشده، عبارت “Moving average” را در قسمت سرچ جستجو کنید. همانطور که مشاهده می‌کنید، چندین مدل اندیکاتور میانگین متحرک شامل نمایی، وزنی و دیگر موارد برای اعمال روی نمودار وجود دارد. گزینه مورد نظر، در این مثال “Moving Average Exponential”، را انتخاب کنید.

  3. با بستن پنجره اندیکاتورها، اندیکاتور مووینگ اوریج روی چارت قیمت بیت کوین/دلار اعمال خواهد شد.

بخوانید  پندینگ اردر در فارکس چیست؟ آشنایی 0 تا 100 با Pendin order

تنظیمات مووینگ اوریج در تریدینگ ویو

تغییر تنظیمات میانگین متحرک

حال با کلیک روی منحی آبی رنگ میانگین متحرک که روی چارت قیمت اعمال شده است، می‌توانید تنظیمات آن را تغییر دهید. با کلیک روی آن، یک پنجره کوچک مستطیل شکل باز می‌شود. روی آیکن «چرخ‌دنده (Settings)» کلیک کنید. پس از آن، سه تب به‌نام‌های “Inputs” و “Style” و “Visibility” را مشاهده خواهید کرد:

تنظیمات مووینگ اوریج در تریدینگ ویو

تب Inputs

  • Length: این معیار که به‌صورت پیش‌فرض روی ۹ تنظیم شده است، طول میانگین متحرک را نشان می‌دهد. این یعنی EMA ما ۹ دوره زمانی (در این مثال روز) را برای محاسبه در نظر گرفته است. بر اساس ترجیحات شخصی، می‌توانید آن را تغییر دهید. مثلا به استناد کتاب “Stage Analysis” نوشته “Stan Weinstein”، دوره‌های زمانی ۲۱، ۵۰ و ۱۵۰ نیز مناسب هستند.

  • Source: این معیار که به‌صورت پیش‌فرض روی Close قرار دارد، نحوه محاسبه مووینگ اوریج را نشان می‌دهد. این یعنی میانگین متحرک شما برای محاسبه از قیمت‌های بسته شدن در کندل‌ها استفاده کرده است که در صورت نیاز، می‌توانید آن را به قیمت‌های باز شدن (Open)، سقف (High)، کف (Low) و دیگر موارد تغییر دهید.

  • Offset: تغییر این عدد که به‌صورت پیش‌فرض روی صفر است، میانگین متحرک شما را بسته به بازار فعلی، به‌سمت جلو (وارد کردن عدد مثبت) یا عقب (وارد کردن عدد منفی) هدایت می‌کند.

  • Smoothing: در این بخش که دو معیار Method و Length وجود دارد، یک مووینگ اوریج اضافی را بر اساس داده‌های میانگین متحرک اصلی محاسبه می‌کند. نوع این میانگین متحرک از نظر ساده (SMA)، نمایی (EMA) و دیگر موارد را در قسمت “Method” و طول آن را در قسمت “Length” باید مشخص کنید. برای نمایش این گزینه ابتدا باید آن را از قسمت “Style” فعال کرده باشید.

  • Timeframe: این گزینه که به‌صورت پیش‌فرض روی “Chart” قرار دارد، برای محاسبه مووینگ اوریج، از بازه زمانی خود چارت قیمت بیت کوین/دلار (در این مثال نمودار ما روی D یعنی روزانه است) استفاده می‌کند. در صورتی که آن را به گزینه‌های دیگر نظیر یک ساعته تغییر دهید، تایم‌فریم مووینگ اوریج شما بر اساس قیمت‌ها در بازه زمانی مورد نظر محاسبه خواهد شد.

بخوانید  خیز آلت کوین ها برای جهش؟ تکرار وضعیت پایانی بازار نزولی ۲۰۱۹

تب Style

در این تب می‌توانید شکل ظاهری منحنی میانگین متحرک از نظر رنگ، ضخامت و دیگر موارد را در تریدینگ ویو تغییر دهید.

تب Visibility

از این تب برای نمایش یا پنهان‌سازی تنظیمات مووینگ اوریج در بازه‌های زمانی مختلف نمودار استفاده می‌شود. مثلا در صورتی که گزینه‌های Days و Weeks را خاموش کنید، با تغییر تایم فریم خود چارت به بازه‌های روزانه و هفتگی، اندیکاتور میانگین متحرک روی چارت شما نمایش داده نخواهد شد. با استفاده از گزینه‌های روبروی هر تایم فریم نیز می‌توانید نمایش یا پنهان‌سازی مووینگ اوریج در طول مورد نظر را تعیین نمایید.

شاید به دنبال این مطالب در گوگل باشید

  • https://lores ir/تنظیمات-مووینگ-اوریج-در-تریدینگ-ویو/
لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2605596

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها