تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
1

لورس :شبکه رندر (RNDR) چیست؟ و این ارز دیجیتال چه کاربردی دارد؟

  • کد خبر : 2639827
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۹
لورس :شبکه رندر (RNDR) چیست؟ و این ارز دیجیتال چه کاربردی دارد؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

شبکه رندر یک شبکه همتا به همتا است که قدرت پردازشی GPU را به خالقان محتوا و برنامه‌های هوش مصنوعی اجاره می‌دهد، که در آن تراکنش‌ها به صورت ایمن و شفاف با استفاده از بلاکچین و قراردادهای هوشمند پردازش می‌شوند.
معرفی deBridge و راهنمای تصویری شرکت در ایردراپ آن! توکن RNDR توکن بومی شبکه رندر است و برای پرداخت هزینه‌های کارهای رندرینگ در پلتفرم استفاده می‌شود.
فهرست مطالبنکات کلیدی مقالهدرک شبکه رندرچگونگی کارکرد شبکه رندرمزایای شبکه رندرکاربردهای شبکه رندرتوکن رندر و کاربرد آنصعود توکن رندر (RNDR)کلام پایانیسوالات متداول نکات کلیدی مقاله شبکه رندر توسط OTOY، یک شرکت رندرینگ ابری، پشتیبانی می‌شود. این شبکه قدرت پردازشی GPU خفته را جمع‌آوری می‌کند و بازاری ایجاد می‌کند که در آن افراد و نهادها («خالقان») می‌توانند از این قدرت خفته برای پردازش گرافیک‌های باکیفیت بالا، آموزش مدل‌های هوش مصنوعی و موارد دیگر استفاده کنند. شبکه رندر به خالقان امکاناتی مانند قابلیت ارتقاء، حفظ حریم خصوصی و امنیت، و شفافیت را ارائه می‌دهد و از اثبات رندر برای مدیریت فرآیند تأیید یک کار تحویل‌داده‌شده و پرداخت ب..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

شبکه رندر یک شبکه همتا به همتا است که قدرت پردازشی GPU را به خالقان محتوا و برنامه‌های هوش مصنوعی اجاره می‌دهد، که در آن تراکنش‌ها به صورت ایمن و شفاف با استفاده از بلاکچین و قراردادهای هوشمند پردازش می‌شوند.

  • معرفی deBridge و راهنمای تصویری شرکت در ایردراپ آن!

توکن RNDR توکن بومی شبکه رندر است و برای پرداخت هزینه‌های کارهای رندرینگ در پلتفرم استفاده می‌شود.

فهرست مطالب

  • نکات کلیدی مقاله
  • درک شبکه رندر
  • چگونگی کارکرد شبکه رندر
  • مزایای شبکه رندر
  • کاربردهای شبکه رندر
  • توکن رندر و کاربرد آن
  • صعود توکن رندر (RNDR)
  • کلام پایانی
  • سوالات متداول

نکات کلیدی مقاله

  • شبکه رندر توسط OTOY، یک شرکت رندرینگ ابری، پشتیبانی می‌شود. این شبکه قدرت پردازشی GPU خفته را جمع‌آوری می‌کند و بازاری ایجاد می‌کند که در آن افراد و نهادها («خالقان») می‌توانند از این قدرت خفته برای پردازش گرافیک‌های باکیفیت بالا، آموزش مدل‌های هوش مصنوعی و موارد دیگر استفاده کنند.
  • شبکه رندر به خالقان امکاناتی مانند قابلیت ارتقاء، حفظ حریم خصوصی و امنیت، و شفافیت را ارائه می‌دهد و از اثبات رندر برای مدیریت فرآیند تأیید یک کار تحویل‌داده‌شده و پرداخت به هر عامل نود استفاده می‌کند.
  • عامل‌های نود برای اتمام یک کار با توکن RNDR، توکن بومی پروژه، پرداخت می‌شوند. توکن RNDR همچنین به عنوان توکن حاکمیتی پروژه عمل می‌کند و در حال حاضر به دلیل علاقه به هوش مصنوعی در حال رشد است.

در سال ۲۰۲۳، ارزش توکن شبکه رندر، RNDR، بیش از ۱۰۰۰ درصد افزایش یافت. رشد شبکه رندر به دلیل افزایش علاقه به هوش مصنوعی و تقاضا برای GPU‌ها جهت آموزش مدل‌های هوش مصنوعی که از عرضه‌کنندگان اصلی سرورهای ابری مانند آمازون وب سرویس، مایکروسافت، گوگل و اوراکل فراتر رفت، نسبت داده می‌شود.

شبکه رندر برای اجاره دادن قدرت پردازشی GPU‌های غیرفعال طراحی شده است که به خالقان اجازه می‌دهد به شبکه‌ای از GPU‌های بی‌کار برای قدرت پردازش دسترسی پیدا کنند. در حالی که ابتدا به عنوان راه‌حلی برای خالقان برای رندر کردن گرافیک‌ها و دیگر دارایی‌ها در مقیاس بزرگ موقعیت‌یابی شده بود، از آن زمان فراتر رفته و شبکه رندر اکنون از محاسبات هوش مصنوعی نیز پشتیبانی می‌کند، جایی که می‌توان قدرت GPU را برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی اجاره داد.

شبکه رندر توسط جولز اورباخ، که همچنین بنیانگذار OTOY، یک سرویس رندرینگ ابری است که گرافیک‌های سه‌بعدی سینمایی با کیفیت را ارائه می‌دهد، تاسیس شده است.

درک شبکه رندر

همانطور که در بالا ذکر شد، شبکه رندر با هدف رفع مشکلات زیرساخت محاسباتی که در آن ابر GPU متمرکز قادر به برآورده ساختن تقاضاهای قدرت پردازشی نیست، مواجه است که منجر به قیمت‌های بالا و کمبود در دسترسی می‌شود. شبکه رندر افراد یا نهادها (که به آن‌ها «خالقان» گفته می‌شود) را که به قدرت GPU نیاز دارند، با کسانی که منابع GPU غیرفعال دارند («عامل‌های نود») متصل می‌کند.

شبکه رندر با اجاره دادن قدرت GPU‌های غیرفعال به خالقان یا پروتکل‌های دیگر، محدودیت‌های ابر متمرکز را پشت سر می‌گذارد. دارندگان دستگاه در هر نقطه از جهان می‌توانند به عنوان عاملان نود شناخته شوند، که GPU‌های بی‌کار خود را به شبکه رندر اختصاص می‌دهند و هر زمان که قدرت GPU آن‌ها برای تکمیل یک کار استفاده شود، RNDR به دست می‌آورند.

این بدان معناست که خالقان و برنامه‌ها می‌توانند به راحتی به قدرت GPU دسترسی پیدا کنند تا گرافیک‌های با وضوح بالا را رندر کنند یا یک مدل هوش مصنوعی را آموزش دهند، با پرداخت هزینه‌ای که به طور قابل توجهی کمتر از ابر GPU متمرکز است. این امر منجر به تبدیل شدن شبکه رندر به یک پروتکل مهم در دو حوزه، DePIN، که استودیوهای بزرگ در فرآیند تولید خود از شبکه رندر استفاده کرده‌اند، و فضای هوش مصنوعی شده است.

در مورد یک لایه از آنچه ما ارائه می‌دهیم، DePIN… فیلم‌های استودیویی در نود‌های غیرمتمرکز در سیستم ما با رمزنگاری end to end رندر شده‌اند — شما سرعت بیشتری دریافت می‌کنید، شما یک دهم هزینه را پرداخت می‌کنید، شما دسترسی گسترده‌ای دارید، و دفترکل می‌تواند اصالت یک تصویر یا منبع داده‌ها را تأیید کند، که این بخشی از بخش رمزنگاری آن است — ما اثبات رندر داریم.

هوش مصنوعی تولیدکننده(Generative AI) در زمینه استنتاج و آموزش نیز مناسب انواع GPU‌هایی است که در حال حاضر روی رندر قرار دارند. شما به یک H100 برای آموزش ویدیوی تولیدی نیاز ندارید. یکی از جذاب‌ترین پیشنهادات برای ما زمانی است که ما به اکوسیستم اپل نگاه می‌کنیم که GPU‌ها ۱۲۰ گیگابایت حافظه ویدیویی دارد، ده‌ها میلیون از این‌ها وجود دارند. استفاده از این امکان، پیروزی بزرگی نسبت به هزینه مشکلات مقیاس‌پذیری که ما در ابرهای متمرکز داریم، خواهد بود. اینجاست که من مزایای عظیم رویکردهای غیرمتمرکز مانند آنچه ما داریم را می‌بینم.

— جولز اورباخ، بنیان‌گذار @render

با افزایش تقاضا و در انتظار رشد آینده شبکه، بنیاد رندر تصمیم گرفت شبکه رندر را به سولانا منتقل کند. یکی از این ملاحظات، پهنای باند بلاکچین است، جایی که پروژه ادعا می‌کند که «در لحظات اوج، شبکه رندر می‌تواند تعداد فریم‌های بیشتری را در یک ثانیه تکمیل کند تا TPS اتریوم.» همچنین انتظاراتی در مورد فناوری‌های نوظهور وجود دارد که برنامه‌های جدیدی را باز می‌کند، مانند فشرده‌سازی درخت مرکل برای NFT‌ها که توسط آزمایشگاه‌های سولانا و متاپلکس توسعه یافته است.

چگونگی کارکرد شبکه رندر

عملیات شبکه رندر شامل:

  • یک شبکه بلاکچین
  • خالقان، که کارهایی را ایجاد می‌کنند که به قدرت GPU نیاز دارند
  • عاملان نود، که مالکان GPU هستند و GPU‌های غیرفعال خود را به شبکه اختصاص می‌دهند
  • OctaneRender، موتور مورد استفاده در مشتری شبکه رندر
  • یک پروتکل قیمت‌گذاری چند سطحی و
  • اثبات رندر، یک سیستم اجماع که عملیات کلی را هدایت می‌کند.

شبکه رندر ابتدا در بلاکچین اتریوم مستقر شد و اخیراً نیز در بلاکچین سولانا راه‌اندازی شده است، با برنامه‌هایی برای انتقال نهایی به آخرین مورد. لایه بلاکچین پرداخت‌ها را مدیریت می‌کند، جایی که دفترهای کل اطمینان می‌دهند که تمام تعاملات بین خالق-عامل نود شفاف است، جایی که تمام طرف‌ها (و تیم بنیاد) می‌توانند اطمینان حاصل کنند که تمام تراکنش‌ها به درستی پردازش شده و در صورت نیاز شناسایی و اصلاح شوند.

خالقانی که مایل به اجاره قدرت GPU از شبکه رندر هستند، یک کار ایجاد می‌کنند. این کار شامل جزئیات وظیفه است، جایی که هزینه بر اساس پارامترهای کار و در دسترس بودن منابع شبکه تعیین می‌شود.

عاملان نود از OctaneRender، یک برنامه رندرینگ که توسط OTOY، شرکت توسعه گرافیکی پشت شبکه رندر توسعه یافته است، استفاده می‌کنند. برای تضمین حفظ حریم خصوصی و امنیت دارایی‌ها و خالقان در شبکه، سیستم از رمزگذاری از انتها به انتها و هش‌کردن، به همراه سایر تدابیر، استفاده می‌کند.

یک پروتکل قیمت‌گذاری چند سطحی مدیریت تخصیص کار را بر عهده دارد. این سیستم از یک سیستم مبتنی بر اعتبار برای رتبه‌بندی عاملان نود استفاده می‌کند و به خالقان اجازه می‌دهد از بین سه سطح قیمت انتخاب کنند. خدمات سطح ۱ توسط شرکای مورد اعتماد پروژه استفاده می‌شوند. خالقانی که مایل به دریافت خدمات باکیفیت بالا هستند می‌توانند سطح ۲ را انتخاب کنند. سطح ۳ سطح اقتصادی است.

خدمات سطح ۱ توسط عاملان نود با امتیاز بالا مدیریت می‌شوند و معمولاً سریع‌تر اجرا می‌شوند. زمانی که عاملان نود شروع به پردازش کار می‌کنند، خالقان می‌توانند پیشرفت کار خود را به صورت زنده با استفاده از OctaneRender پیگیری کنند. عاملان نود با امتیاز بالا نیز تخصیص بیشتری از کارها را دریافت می‌کنند.

الگوریتم اجماع اثبات رندر (POR) شبکه رندر، هماهنگی پردازش کار را بر عهده دارد. مشابه با نحوه کارکرد الگوریتم اجماع اثبات کار، عامل نود منابع محاسباتی خود (GPU) را برای پردازش وظیفه اختصاص می‌دهد. با این حال، به جای یک معمای ریاضی، وظیفه در اینجا یک کار رندرینگ گرافیکی است. پس از تحویل دادن کار، الگوریتم POR وضعیت عامل نود را به‌روز می‌کند، از جمله تغییرات در امتیاز اعتبار بر اساس کیفیت کار تحویل داده شده.

مزایای شبکه رندر

حال، بیایید نگاهی به برخی از مزایایی که شبکه رندر در زمینه پردازش GPU به ارمغان می‌آورد، بیندازیم.

قابلیت ارتقاء

خالقانی که از شبکه رندر استفاده می‌کنند به قدرت GPU درخواستی دسترسی دارند، جایی که می‌توانند به اندازه نیاز خود برای وظیفه‌شان قدرت GPU اجاره کنند. گزارش‌هایی نشان می‌دهد شبکه رندر بیشتر از شبکه‌های آمازون و گوگل GPU دارد، این صرفاً ادعا نیست که بگوییم خالقان شبکه رندر به یک سیستم تامین قدرت GPU بی‌نهایت قابل ارتقاء دسترسی دارند.

حریم خصوصی و امنیت

از آنجا که شبکه رندر کارها را از افراد تا استودیوهای شناخته شده جهانی مدیریت می‌کند، اقداماتی برای حفاظت از حریم خصوصی خالقان و دارایی‌ها در شبکه انجام داده است. این اقدامات شامل رمزگذاری تمام دارایی‌ها، محدود کردن ذخیره‌سازی دارایی‌های فردی به مدت کوتاه، و واترمارک کردن فریم‌های فردی برای اطمینان از پرداخت پیش از دانلود صحنه‌ها می‌شود.

شفافیت و قیمت‌گذاری منصفانه

شبکه رندر ادعا می‌کند که یک سیستم کاملاً شفاف را برای خالقان و عاملان نود ارائه می‌دهد. همانطور که در بالا ذکر شد، با استفاده از بلاکچین برای مدیریت پرداخت‌ها، تمام تعاملات خالق-عامل نود در دفترهای کل بلاکچین به صورت عمومی قابل راستی‌آزمایی هستند. هم خالقان و هم عاملان نود باید امتیاز اعتبار خود را برای دسترسی به مقادیر بزرگتری از نودهای GPU همزمان (خالقان) یا دریافت حجم بیشتری از کارها (عاملان نود)، که بستگی به تعداد کارهای به طور موفقیت‌آمیز تکمیل شده دارد، بسازند. این با یک سیستم قیمت‌گذاری چند سطحی ترکیب می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد مطابق با نیازها و بودجه خود پرداخت کنند.

کاربردهای شبکه رندر

قدرت پردازش GPU شبکه رندر می‌تواند برای طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها، از جمله توسعه فیلم و بازی تا هوش مصنوعی، اجاره داده شود. شبکه رندر از کاربردهای فراتر از موارد زیر، از جمله شبیه‌سازی‌های فیزیکی و ریاضی یا نقشه‌برداری پروژه، پشتیبانی می‌کند.

فیلم، بازی‌ها و سایر رسانه‌ها

توسعه فیلم‌ها و بازی‌ها به گرافیک با کیفیت بالا نیاز دارد و خالقان در این فضا می‌توانند از یک منبع قابل ارتقاء قدرت GPU بهره‌مند شوند تا دیدگاه‌های خود را به زندگی بیاورند. هنرمند و طراح حرکت سه‌بعدی، رائول مارکس، از شبکه رندر برای خلق تیتراژ ابتدایی برای نمایش‌هایی از جمله فصل ۴ وست‌ورلد استفاده کرده است.

هوش مصنوعی (AI)

در تاریخ ۱۱ ژوئیه ۲۰۲۳، شبکه رندر برنامه‌های خود را برای پشتیبانی از کارهای مرتبط با هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی (کارها) اعلام کرد؛ این ادغام امکان می‌دهد که عاملان نود در شبکه کارهای رندرینگ برای گرافیک‌ها و نمونه‌های اولیه تولید شده توسط هوش مصنوعی را بر عهده بگیرند. از آنجا که تولید تصاویر از نظر محاسباتی بسیار پرتقاضا است، GPU اجاره‌ای شبکه رندر به این برنامه‌ها اجازه می‌دهد تا تصاویر با کیفیت بالا را با هزینه‌ی پایین‌تری رندر کنند.

معماری و طراحی محصول

معماران و طراحان محصول نیز می‌توانند از شبکه رندر برای توسعه تصویرسازی‌های سه‌بعدی با کیفیت بالا برای طراحی‌های خود استفاده کنند. طراحان محصول می‌توانند در مقیاس وسیع، بافت و رنگ‌ها را با رندرینگ GPU موازی آزمایش کنند، در حالی که معماران می‌توانند رندرهای معماری مجازی فراگیر ایجاد کنند.

توکن رندر و کاربرد آن

توکن رندر (RNDR) توکن بومی شبکه رندر است. تیم شبکه رندر RNDR را در اکتبر ۲۰۱۷ منتشر کرد و از آن زمان توکن را در برنامه‌های رشد و توسعه شبکه رندر گنجانده است. بر اساس اطلاعات پروژه، مجموع عرضه توکن‌های RNDR به ۵۳۶,۸۷۰,۹۱۲ می‌رسد. ۲۵٪ از کل عرضه در جمع‌آوری‌های بودجه استفاده شده و ۱۰٪ به ذخایر پروژه اختصاص داده شده است. کاربردهای توکن RNDR عبارتند از:

حاکمیت

به عنوان توکن حاکمیتی پروژه، توکن رندر ساختار سیاسی پروژه است و نماینده تأثیر فردی و قدرت جامعه است.

دارندگان RNDR بخشی از DAO رندر هستند و واجد شرایط ارائه پیشنهادات توسعه (پرپوزال شبکه رندر (RNP)) و همچنین رأی دادن به پیشنهادات هستند. وزن تصمیم‌گیری هر هولدر RNDR متناسب با تعداد توکن‌های نگهداری شده است. بر اساس اطلاعات پروژه، هر پیشنهاد پیش از تنظیم برای رأی‌گیری در پورتال حاکمیت، که برای هر دارنده RNDR باز است، از یک فرایند بررسی قبلی عبور می‌کند.

پرداخت برای کارها

RNDR واحد پایه پولی شبکه رندر است. خالقانی که مایل به رندر کردن گرافیک‌های خود از طریق GPU از عاملان نود هستند، برای این کار RNDR پرداخت می‌کنند. هزینه یک کار بر اساس قدرت GPU مورد نیاز برای رندر کردن گرافیک‌ها تعیین می‌شود. در شبکه رندر، این با OctaneBench (OBH) اندازه‌گیری می‌شود، که ابزاری است که توسط OTOY ایجاد شده است تا قدرت GPU ارائه شده توسط هر ترکیبی از کارت‌های گرافیک را در یک امتیاز واحد تعریف کند.

با این حال، برای ساده‌سازی فرایند پرداخت برای خالقانی که با رمزارزها آشنا نیستند، شبکه رندر اعتبار RNDR را معرفی کرده است که می‌توان آن را با استفاده از کارت‌های بانکی خریداری کرد، اما این اعتبارات همچنان ارزش RNDR پرداختی را نشان می‌دهند و عاملان نود پاداش خود را به صورت RNDR دریافت می‌کنند.

مینت و سوزاندن تعادلی

مدل توکنومیکس سوزاندن و ضرب تعادلی (BME) برای توکن RNDR طراحی شده است. طبق اطلاعات پروژه، این مدل به منظور ایجاد ارزش بیشتر برای توکن از طریق ترتیب بهتر قیمت‌گذاری و پرداخت برای خالقان و عاملان نود معرفی شده است. مطابق با این مدل، شبکه هزینه کارها را به دلار محاسبه می‌کند. از خالقان خواسته می‌شود که معادل این ارزش دلاری RNDR را بسوزانند تا یک کار در شبکه ایجاد کنند. خالقانی که توکن RNDR ندارند باید برای ایجاد یک کار، توکن را خریداری کنند، که این امر تقاضای مداومی برای توکن RNDR ایجاد می‌کند.

زمانی که یک کار ایجاد می‌شود، عامل نود که کار را پردازش می‌کند، پاداش خود را به صورت توکن‌های RNDR دریافت می‌کند. شبکه در هر دوره (epoch) توکن RNDR را ضرب می‌کند. برای هر دوره، شبکه کار پردازش شده و درصد پردازش شده توسط هر عامل نود را محاسبه می‌کند. ۹۰٪ از توکن‌های RNDR ضرب شده در هر دوره برای پاداش‌های عاملان نود استفاده می‌شود در حالی که بقیه برای پاداش‌های در دسترسی اختصاص داده می‌شود. عاملان نود بر اساس فرآیندهای کار و چالش‌های زمان‌بندی که انجام داده‌اند (همچنین به عنوان در دسترسی شناخته می‌شود) پاداش می‌گیرند. بخشی از پاداش در دسترسی نیز برای تشویق خالقان به ایجاد کار در شبکه رندر استفاده می‌شود. این مکانیزم انتشار را مطابق با وضعیت تقاضای شبکه تنظیم می‌کند.

صعود توکن رندر (RNDR)

از سه ماهه چهارم ۲۰۲۳، RNDR به طور مداوم در حال ثبت بالاترین قیمت‌های جدید است؛ ابتدا سال ۲۰۲۳ را به عنوان یکی از دارایی‌های با عملکرد برتر با بیش از ۱۰۰۰٪ سود به پایان رساند و در تاریخ ۱۷ مارس (۲۷ اسفند) ۲۰۲۴ به بالاترین قیمت تمام وقت خود یعنی ۱۳.۵۳ دلار رسید.

توکن رندر در حال افزایش است، تحریک شده توسط علاقه به هوش مصنوعی و درآمد سه ماهه رکوردی شرکت تولیدکننده GPU، انویدیا، که بیش از ۲۲ میلیارد دلار است. علاوه بر این، کاربران سخت‌افزار Mac Pro از اولین سال استفاده رایگان نرم‌افزار VFX OctaneRender بهره‌مند می‌شوند، که می‌تواند علاقه بیشتری به RNDR از طرف خالقان ایجاد کند.

علاوه بر این، با تقاضا برای GPU‌ها برای آموزش مدل‌های پردازش هوش مصنوعی، اکنون یک جریان تقاضای اضافی برای خدمات شبکه رندر وجود دارد. رویکرد پرداخت-به-اندازه‌ی-استفاده شبکه رندر نیز برای کسب‌وکارهای کوچکتر و افراد جذاب‌تر است، زیرا خالقان فقط برای آنچه نیاز دارند پرداخت می‌کنند.

RNDR در حال حاضر در صرافی‌های غیرمتمرکز در بلاکچین‌های اتریوم و سولانا و همچنین در صرافی‌های متمرکز مانند بایننس، کوکوین، و مبادله گیت معامله می‌شود.

کلام پایانی

با افزایش تقاضا برای هوش مصنوعی و رسانه‌های نسل بعدی، تقاضا برای قدرت محاسباتی GPU نیز افزایش می‌یابد. با دسترسی شبکه رندر به شبکه‌ای وسیع از GPU‌های بی‌کار، این پروژه قادر است قدرت GPU قابل ارتقاء را بر اساس نیازهای یک خالق ارائه دهد. برخلاف رقبای متمرکز خود، شبکه رندر مجبور نیست دسترسی به GPU را محدود کند، زیرا نرخ‌های رقابتی ارائه می‌دهد و مدل قیمت‌گذاری آن بر اساس ۱ دلار ارزش RNDR است، که تأثیر نوسانات توکن RNDR را کاهش می‌دهد. شبکه رندر از فناوری بلاکچین و قراردادهای هوشمند برای ایجاد یک بازار غیرمتمرکز شفاف برای قدرت GPU استفاده می‌کند، جایی که عاملان نود می‌توانند GPU‌های بی‌کار خود را پولی کنند، در حالی که خالقان می‌توانند به یک راه‌حل رندرینگ مقرون‌به‌صرفه و کارآمد بر اساس نیازهای خود دسترسی پیدا کنند.

این مقاله تنها به منظور اطلاع‌رسانی و آموزش ارائه شده است و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شود. توصیه می‌شود خوانندگان پیش از سرمایه‌گذاری در هر پروتکلی، تحقیقات خود را انجام دهند.

منبع: Coingecko

سوالات متداول

شبکه رندر چیست؟

شبکه رندر یک شبکه همتا به همتا است که قدرت پردازشی GPU را به خالقان محتوا و برنامه‌های هوش مصنوعی اجاره می‌دهد، تراکنش‌ها از طریق بلاکچین و قراردادهای هوشمند به صورت ایمن و شفاف پردازش می‌شوند.

توکن RNDR چه کاربردی دارد؟

توکن RNDR توکن بومی شبکه رندر است و برای پرداخت هزینه‌های کارهای رندرینگ در پلتفرم و همچنین به عنوان توکن حاکمیتی پروژه استفاده می‌شود.

نوشته شبکه رندر (RNDR) چیست؟ و این ارز دیجیتال چه کاربردی دارد؟ اولین بار در توکن باز. پدیدار شد.

توکن باز

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2639827

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها