تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

لورس :داده های سوئیفت: تسلط دلار آمریکا در پرداخت های جهانی تقویت شده است

  • کد خبر : 2603525
  • ۰۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
لورس :داده های سوئیفت: تسلط دلار آمریکا در پرداخت های جهانی تقویت شده است
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

داده های سوئیفت: تسلط دلار آمریکا در پرداخت های جهانی تقویت شده است به گزارش زوم ارز، بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط سرویس پیام‌رسان مالی جهانی SWIFT، تسلط دلار آمریکا در پرداخت‌های جهانی تقویت شده است. سهم معاملات SWIFT FX با دلار آمریکا در ماه جولای به رکورد ۴۶ درصد افزایش یافت. علاوه بر این، سهم معاملات مربوط به یوان چین افزایش یافته است
داده های SWIFT نشان دهنده تسلط دلار آمریکا است بر اساس آخرین داده‌های تراکنش‌های انجمن جهانی ارتباطات مالی بین بانکی (SWIFT)، پیشروترین سرویس پیام‌رسان مالی جهانی، تسلط دلار آمریکا در پرداخت‌های بین‌المللی به رکورد بالایی رسیده است. پلت فرم پیام رسانی، محصولات و خدمات SWIFT بیش از ۱۱۰۰۰ سازمان بانکی و اوراق بهادار، زیرساخت های بازار و مشتریان شرکتی را در بیش از ۲۰۰ کشور و منطقه به هم متصل می کند.
داده‌ها نشان می‌دهد که سهم تراکنش‌های SWIFT FX مربوط به دلار آمریکا در ماه جولای به رکورد ۴۶ درصد در مقایسه با اندکی بیش از یک سوم در یک دهه رسیده است. پیش از این، بلومبرگ این هفته گزارش داد. SWIFT سالانه تقریباً ۲۰۰ میلیون تأییدیه FX را جمع آوری می ک..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

داده های سوئیفت: تسلط دلار آمریکا در پرداخت های جهانی تقویت شده است

به گزارش زوم ارز، بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط سرویس پیام‌رسان مالی جهانی SWIFT، تسلط دلار آمریکا در پرداخت‌های جهانی تقویت شده است. سهم معاملات SWIFT FX با دلار آمریکا در ماه جولای به رکورد ۴۶ درصد افزایش یافت. علاوه بر این، سهم معاملات مربوط به یوان چین افزایش یافته است

داده های SWIFT نشان دهنده تسلط دلار آمریکا است

بر اساس آخرین داده‌های تراکنش‌های انجمن جهانی ارتباطات مالی بین بانکی (SWIFT)، پیشروترین سرویس پیام‌رسان مالی جهانی، تسلط دلار آمریکا در پرداخت‌های بین‌المللی به رکورد بالایی رسیده است. پلت فرم پیام رسانی، محصولات و خدمات SWIFT بیش از ۱۱۰۰۰ سازمان بانکی و اوراق بهادار، زیرساخت های بازار و مشتریان شرکتی را در بیش از ۲۰۰ کشور و منطقه به هم متصل می کند.

بخوانید  بایننس از پروژه «ونوس» رو نمایی کرد؛ رقیبی برای ارز دیجیتال فیس‌بوک!

داده‌ها نشان می‌دهد که سهم تراکنش‌های SWIFT FX مربوط به دلار آمریکا در ماه جولای به رکورد ۴۶ درصد در مقایسه با اندکی بیش از یک سوم در یک دهه رسیده است. پیش از این، بلومبرگ این هفته گزارش داد. SWIFT سالانه تقریباً ۲۰۰ میلیون تأییدیه FX را جمع آوری می کند.

افزایش تعداد تراکنش‌های سوئیفت با دلار آمریکا تا حد زیادی به قیمت یورو انجام شده است که به بالاترین حد خود با سهم ۴۶ درصدی در سال ۲۰۱۲ رسید. سهم ارز مشترک اروپا در معاملات متعاقباً به پایین‌ترین حد خود رسید. سطح ثبت شده، کمی زیر یک چهارم معامله می شود.

داده‌های SWIFT همچنین روند رو به رشد معاملات مربوط به یوان چین در بازارهای جهانی ارز را نشان می‌دهد. در ماه جولای، بیش از ۳ درصد از دستورالعمل‌های ارسال شده از طریق سوئیفت شامل یوان چین بود که دومین بار در رکورد بود. در مقایسه، این رقم در سال ۲۰۱۰ حدود ۰.۰۳٪ بود.

بخوانید  افزایش توکن‌های مرتبط با هوش مصنوعی پس از بیگ بیت انویدیا که چشم‌انداز هوش مصنوعی صعودی را تثبیت کرد

تعداد فزاینده ای از کشورها دلار آمریکا را به نفع یوان چین یا سایر ارزهای ملی کنار می گذارند. یک جنبش جهانی دلارزدایی توسط کشورهای بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) رهبری می‌شود. بلوک اقتصادی پانزدهمین نشست سالانه خود را در این هفته به پایان رساند و رهبران بریکس در مورد اهمیت تشویق استفاده از ارزهای ملی در تجارت بین‌المللی و مبادلات مالی توافق کردند.

بسیاری از اقتصاددانان از جمله پل کروگمن، برنده جایزه نوبل، هشدار داده اند که تسلط دلار آمریکا برای همیشه ادامه نخواهد داشت. با این حال، بیشتر یوان چین را تهدیدی جدی برای هژمونی دلار نمی دانند.

منبع: news.bitcoin.com

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2603525

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها