تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
1
خانه دسته‌بندی نشده

لورس :رسیدن بیت کوین به ۳۵ هزار دلار؛ روند صعودی BTC تا کجا ادامه دارد؟

  • کد خبر : 2626397
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
لورس :رسیدن بیت کوین به ۳۵ هزار دلار؛ روند صعودی BTC تا کجا ادامه دارد؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

رسیدن بیت کوین به ۳۵ هزار دلار؛ روند صعودی BTC تا کجا ادامه دارد؟ اتفاقی که فعالان بازار ارزهای دیجیتال منتظر آن بودند رخ داد و خبر لیست شدن صندوق ETF اسپات بیت کوین بلک راک (BlackRock) در شرکت تسویه معاملات بازار بورس نزدک (DTCC) باعث رشد سریع قیمت بیت کوین و رسیدن آن به مقاومت ۳۵ هزار دلاری شد. خبرهای مثبت درباره احتمال تایید صندوق‌های ETF بیت کوین توسط SEC، هیجان را جایگزین رکود کرده است اما آیا تب تند بیت کوین زود فروکش خواهد کرد؟ آیا بحران‌های سیاسی و اقتصادی در آمریکا و تحولات خاورمیانه مانع از ادامه روند صعودی بیت کوین خواهند شد؟
به گزارش والکس، در حالی که روز گذشته بیت کوین در حال آزمایش مقاومت ۳۱ هزار دلاری بود و کارشناسان از ادامه رکود خبر می‌دادند، بامداد امروز ورق خیلی زود برگشت و تنها در عرض چند ساعت قیمت به مرز ۳۵ هزار دلار رسید. قیمت بیت کوین برای اولین‌بار از ماه می ۲۰۲۲ (اردیبهشت ۱۴۰۱) برای لحظاتی از مرز ۳۵ دلار عبور کرد و در ۲۴ ساعت گذشته افزایش خیره کننده‌ای را نشان داده است.
در پی هجوم گاوها و سرازیر شدن نقدینگی، دامیننس بیت کوین از ۵۴ درصد عبور کرد و ار..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

رسیدن بیت کوین به ۳۵ هزار دلار؛ روند صعودی BTC تا کجا ادامه دارد؟

اتفاقی که فعالان بازار ارزهای دیجیتال منتظر آن بودند رخ داد و خبر لیست شدن صندوق ETF اسپات بیت کوین بلک راک (BlackRock) در شرکت تسویه معاملات بازار بورس نزدک (DTCC) باعث رشد سریع قیمت بیت کوین و رسیدن آن به مقاومت ۳۵ هزار دلاری شد. خبرهای مثبت درباره احتمال تایید صندوق‌های ETF بیت کوین توسط SEC، هیجان را جایگزین رکود کرده است اما آیا تب تند بیت کوین زود فروکش خواهد کرد؟ آیا بحران‌های سیاسی و اقتصادی در آمریکا و تحولات خاورمیانه مانع از ادامه روند صعودی بیت کوین خواهند شد؟

به گزارش والکس، در حالی که روز گذشته بیت کوین در حال آزمایش مقاومت ۳۱ هزار دلاری بود و کارشناسان از ادامه رکود خبر می‌دادند، بامداد امروز ورق خیلی زود برگشت و تنها در عرض چند ساعت قیمت به مرز ۳۵ هزار دلار رسید. قیمت بیت کوین برای اولین‌بار از ماه می ۲۰۲۲ (اردیبهشت ۱۴۰۱) برای لحظاتی از مرز ۳۵ دلار عبور کرد و در ۲۴ ساعت گذشته افزایش خیره کننده‌ای را نشان داده است.

در پی هجوم گاوها و سرازیر شدن نقدینگی، دامیننس بیت کوین از ۵۴ درصد عبور کرد و ارز کل بازار بیت کوین به بیش از ۶۷۲ میلیارد دلار رسید. همه این اتفاقات تنها یک دلیل داشت! ETF شرکت بلک راک با لیست شدن در بورس نزدک احتمالا به زودی مجوز نهایی را از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا خواهد گرفت. این اولین ETF اسپاتی است که در شرکت تسویه معاملات بازار بورس نزدک ثبت شده است.

بررسی ناظران بازار نشان می‌دهد که احتمالا اوایل ماه آینده میلادی یا اواخر همین ماه، بالاخره ETF اسپات بلک راک در بورس ایالات متحده شروع به فعالیت می‌کند. این در حالی است که SEC تصمیم‌گیری درباره این موضوع را به ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴ (۲۰ دی) موکول کرده است. تحلیلگران معتقدند که این قدم آخر نیست اما گامی مهم و بخشی از فرآیند نهایی است. لیست شدن در شرکت تسویه معاملات بازار بورس نزدک احتمالا به این معنا است که بلک راک از تایید نهایی SEC اطمینان دارد.

افزایش ناگهانی قیمت بیت کوین با رشد قابل توجهی در حجم معاملات نقدی همراه شد و بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)، حجم معاملات نقدی در ۲۴ ساعت گذشته به بیش از ۳۵ میلیارد دلار افزایش یافته که نشان‌دهنده رشد ۲۴۱ درصدی است. مفسران بازار کریپتو و اعضای جامعه ارزهای دیجیتال زمان زیادی را در انتظار چنین خبر مثبتی سپری کرده بودند و این هیجان به ما ثابت می‌کند که تایید نهایی این صندوق‌های قابل معامله در بورس چه تاثیر عمیقی بر قیمت خواهد گذاشت. در واقع بیت کوین تشنه اخبار مثبتی است که منجر به ورود نقدینگی می‌شود.

اگر برنامه راه‌اندازی ETF اسپات بیت کوین شرکت بلک راک توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تایید شود، این می‌تواند زمینه را برای تایید درخواست سایر شرکت‌ها نیز فراهم کند. SEC در حال حاضر با صف طولانی از درخواست‌ها طرف است و اخیرا دادگاهی در آمریکا رای داد که ETF گری‌اسکیل (Grayscale) باید طبق برنامه جلو برود و کمیسیون بورس تنها موظف به رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی از طرف دادگاه است. مجموع این اخبار مثبت، یک دید کلی و یک چشم‌انداز مثیت را برای سرمایه‌گذاران ترسیم می‌کند.

اما آیا این همه ماجرا است؟ آیا خطر سقوط بیت کوین برطرف شده است و قیمت دیگر به حمایت‌های قبلی برنمی‌گردد؟ برخی از تحلیلگران تلاش می‌کنند تحت تاثیر تبلیغات سنگین صندوق های ETF بیت کوین قرار نگیرند. آن‌ها براین باورند که ETFها در طولانی مدت نمی‌توانند راه‌گشای روند صعودی باشند و بعد از مدتی این هیجان اولیه فروکش می‌کند و به همین دلیل معتقدند که هنوز سقوط به ۲۰ هزار دلار چندان بعید نیست.

ممکن است که بیت کوین به بالاترین حد در ۱۷ ماه گذشته رسیده باشد، اما برخی استدلال می‌کند که راه‌اندازی ETF می‌تواند براساس نظریه شایعه را بخر و خبر را بفروش، بعد از صعود موقتی، باعث ایجاد یک صف فروش سنگین شود و با خروج سرمایه قیمت مجدد به ۲۰ هزار دلار برگردد. در واقع عده‌ای معتقدند که این تبلیغات سنگین تنها بخشی از یک بازی بزرگ است تا با بردن قیمت به سطوح بالاتر و کسب سود برای برخی، دوباره همه چیز به حالت قبل برگردد. ادوارد اسنودن نیز اخیرا درباره هیجان کاذب نسبت به ETFهای بیت کوین هشدار داده بود.

بیشتر بخوانید: ادوارد اسنودن: ETF بیت کوین برای این ارز خطرناک است!

از طرفی، وضعیت اقتصادی ایالات متحده چندان مطلوب نیست. بدهی‌های دولت هر ساعت افزایش پیدا می‌کند و احتمال دارد دولت فدرال را در ماه‌های آینده به تعطیلی بکشاند. علاوه براین، هنوز مجلس بودجه سال آینده را تصویب نکرده و فرصت ۴۵ روزه برای بررسی کلیات بودجه در حال اتمام است. مجلس نمایندگان بعد از برکناری مک‌کارتی هنوز رهبر مشخصی ندارد و شروع بحران در خاورمیانه در کنار عدم موفقیت‌های ارتش اوکراین اوضاع را پیچیده‌تر کرده است.

برخی معتقدند که تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی و سیاسی می‌تواند منجر به پذیرش بیشتر بیت کوین شود اما منتقدان می‌گویند که کاهش نقدینگی به دلیل هر دلیلی، از جمله تعطیلی دولت یا بحران‌های منطقه‌ای می‌تواند باعث شود که تورم مجدد افزایش پیدا کند و سطح نقدینگی کاهش یابد. کوین تلگراف گزارش می‌دهد که به دلایل مختلف، از جمله بحران در اقتصاد کلان، احتمالا ۲۰۰۰۰ دلار همچنان یک هدف نزولی دردسترس و یک مرز روانی مهم است. درکنار این موضوعات، ممکن است فدرال روز مجدد نرخ بهره را افزایش دهد و همین مساله خود به تنهایی می‌تواند باعث ایجاد رکود اقتصادی در آمریکا شود.

با درنظر گرفتن همه این موارد، به نظر می‌رسد هنوز قضاوت درباره تاثیر طولانی مدت تایید صندوق‌های ETF بسیار زود است. منطقه خاورمیانه به عنوان قطب انرژی جهان در وضعیت عدم اطمینان است و همین موضوع می‌تواند به نگرانی سرمایه‌گذاران دامن بزند. در لحظه نگارش این مطلب قیمت بیت کوین در محدوده ۳۴۳۹۶ دلار معامله می‌شود.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیازها: ۳.۶ / ۵. مجموع آرا: ۷

برچسب هابیت کوین

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2626397

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها