تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
0

لورس :سال جدید، فرصت‌های جدید

  • کد خبر : 2635781
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
لورس :سال جدید، فرصت‌های جدید
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

۲۰۲۴ می‌تواند سالی پرفراز و نشیب و با رویدادهایی مهم برای بازار ارزهای دیجیتال باشد سال جدید، فرصت‌های جدید بزرگنمایی متن خبر با آغاز سال‌نوی میلادی بسیاری از سرمایه‌گذاران در انتظار افزایش‌‌‌‌‌های قیمتی و کشف فرصت‌های جدید برای کسب سود از بازار پرنوسان ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال هستند، درحالی‌که برای اکثر سرمایه‌گذاران ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال تنها نوسانات قیمتی در ماه‌های آینده اهمیت دارد، اما امروزه فناوری بلاک‌چین بسیار گسترش یافته‌است و سال‌۲۰۲۴ می‌تواند اتفاقات و رویداد‌‌‌‌‌های مهمی را برای بخش‌های مختلف صنعت ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال به‌همراه داشته‌باشد. توکن‌‌‌‌‌های غیرمثلی، حوزه دیفای، متاورس و بازی و کسب درآمد تنها برخی از خدمات محبوب بلاک‌چین طی سالیان گذشته به‌شمار ‌‌‌‌‌می‌روند و با افزایش قیمتی ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال، باری دیگر این فرصت فراهم شده‌است تا در سال‌۲۰۲۴ توجه به دیگر خدمات و کاربرد‌‌‌‌‌های فناوری بلاک‌چین افزایش پیدا کند، بنابراین علاوه‌بر نوسانات قیمتی همیشگی و شدید ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال، سال‌جدید میلادی می‌تواند با رویداد‌‌‌‌‌های مهمی برای بازار ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال همراه باشد که توج..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

۲۰۲۴ می‌تواند سالی پرفراز و نشیب و با رویدادهایی مهم برای بازار ارزهای دیجیتال باشد

سال جدید، فرصت‌های جدید بزرگنمایی متن خبر با آغاز سال‌نوی میلادی بسیاری از سرمایه‌گذاران در انتظار افزایش‌‌‌‌‌های قیمتی و کشف فرصت‌های جدید برای کسب سود از بازار پرنوسان ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال هستند، درحالی‌که برای اکثر سرمایه‌گذاران ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال تنها نوسانات قیمتی در ماه‌های آینده اهمیت دارد، اما امروزه فناوری بلاک‌چین بسیار گسترش یافته‌است و سال‌۲۰۲۴ می‌تواند اتفاقات و رویداد‌‌‌‌‌های مهمی را برای بخش‌های مختلف صنعت ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال به‌همراه داشته‌باشد. توکن‌‌‌‌‌های غیرمثلی، حوزه دیفای، متاورس و بازی و کسب درآمد تنها برخی از خدمات محبوب بلاک‌چین طی سالیان گذشته به‌شمار ‌‌‌‌‌می‌روند و با افزایش قیمتی ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال، باری دیگر این فرصت فراهم شده‌است تا در سال‌۲۰۲۴ توجه به دیگر خدمات و کاربرد‌‌‌‌‌های فناوری بلاک‌چین افزایش پیدا کند، بنابراین علاوه‌بر نوسانات قیمتی همیشگی و شدید ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال، سال‌جدید میلادی می‌تواند با رویداد‌‌‌‌‌های مهمی برای بازار ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال همراه باشد که توجه به نشانه آنها می‌تواند فرصت سرمایه‌گذاری‌های جدید در بازار ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال را نشان دهد.

فرصت‌های جدید بازار

هوش مصنوعی موضوع داغ و جذاب این روز‌‌‌‌‌ها است و اکثر شرکت‌های بزرگ جهانی در تلاش هستند تا علاوه‌بر عرضه ابزار‌‌‌‌‌های هوش مصنوعی، از آنها برای بهبود فرآیندها و خدمات گذشته استفاده کنند. با افزایش توجه‌‌‌‌‌ها به پتانسیل و کاربرد‌‌‌‌‌های هوش مصنوعی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری متنوعی نیز پیرامون آنها شکل‌گرفته که از دید توسعه‌‌‌‌‌دهندگان بلاک‌چینی پنهان نبوده‌است. هوش مصنوعی می‌تواند یکی از اجزای اصلی و مهم اینترنت و فناوری‌های نسل آینده باشد و علاوه‌بر پیوند زبان‌ها و فرهنگ‌‌‌‌‌های مختلف جهانی، ارتباطات و همکاری‌های فرامرزی را در دنیای‌مجازی امکان‌پذیر کند.

ساخت و ارائه دنیای‌مجازی نسل آینده و وب۳ از جمله اهداف اصلی فناوری بلاک‌چین و توسعه‌‌‌‌‌دهندگان فعال بازار ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال نیز به‌شمار می‌رود و طی سالیان گذشته با عرضه خدمات مختلفی مانند متاورس توسعه‌‌‌‌‌دهندگان بلاک‌چینی در تلاش بوده‌‌‌‌‌اند تا ایده اینترنت غیرمتمرکز نسل سوم را به واقعیت تبدیل کنند. بنابراین در سال‌۲۰۲۴ و همراه با رشد و پیشرفت ادامه‌دار اینترنت و خدمات مرتبط با آن، هوش‌مصنوعی و بلاک‌چین می‌توانند همکاری بهتری با یکدیگر داشته باشند و با ترکیب مزایا و خدمات این دو، برای بسیاری از چالش‌ها و مشکلات روزمره گذشته راه‌حل ارائه شود.

در این شرایط، بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند با عرضه خدمات و محصولات جدید، خدمات بلاک‌چینی مرتبط با هوش‌مصنوعی مورد‌توجه علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران قرار بگیرد و بازار هوش‌مصنوعی بلاک‌چین با رشد قابل‌توجهی همراه باشد. با گسترش استفاده و پیشرفت ادامه‌دار فناوری بلاک‌چین، سال‌۲۰۲۴ می‌تواند افزایش قانون‌گذاری‌‌‌‌‌ها در بازار ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال را نیز به‌همراه داشته‌باشد. همانند هر بازار مالی دیگر جهانی، قانون‌گذاری و تعیین چارچوب قانونی فعالیت برای ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال امری اجتناب‌ناپذیر و ضروری است. هم‌اکنون کشور‌‌‌‌‌های مختلف در سراسر جهان در حال بررسی بیشتر دارایی‌های بلاک‌چینی هستند تا نحوه فعالیت و چالش‌های قانونی این بازار را تعیین‌تکلیف کنند.

درحالی‌که این روند می‌تواند آسیب‌هایی را برای ماهیت غیرمتمرکز بازار ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال به‌همراه داشته‌باشد، اما فواید خود را نیز دارد و می‌تواند علاوه‌بر فراهم‌کردن مقدمات برای مشارکت بیشتر شرکت‌های نهادی، امنیت بیشتری را در زمان سرمایه‌گذاری در بازار ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال فراهم‌کند. با توجه به‌جایگاه بازار آمریکا در جهان، امروزه قانون‌گذاری ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال در این کشور برای سرمایه‌گذاران بازار اهمیت زیادی پیدا کرده‌است. هم‌اکنون به‌نظر می‌رسد که رویکرد قانون‌گذاران آمریکا افزایش نظارت در بازار ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال است که مشکلات خود را برای برخی فعالان مانند صرافی بایننس نیز به‌همراه داشته‌است.

با این حال این افزایش نظارت و سختگیری‌‌‌‌‌ها مقدمات رخ‌دادن برخی اتفاقات مثبت را نیز فراهم کرده است و با آغاز سال‌۲۰۲۴، کمیسیون بورس و اوراق‌بهادار آمریکا اولین درخواست راه‌اندازی اولین صندوق قابل‌معامله اسپات بیت‌کوین در بورس بزرگ این کشور را تایید کرد. تایید راه‌اندازی صندوق قابل‌معامله اسپات بیت‌کوین در آمریکا می‌تواند تنها شروعی برای فعالیت بلندمدت این صندوق‌ها باشد و قابل پیش‌بینی است که به زودی، درخواست راه‌اندازی این صندوق‌ها برای دیگر ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال مانند اتریوم نیز ارائه می‌شود، بنابراین با جذب سرمایه‌گذاران سنتی و شرکت‌های نهادی، گسترش فعالیت صندوق‌های قابل‌معامله اسپات می‌تواند منجر به ورود گسترده سرمایه به بازار ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال در سال‌۲۰۲۴ شود که رشد قیمتی ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال و عرضه پروژه‌های جذاب و کاربردی جدید را به‌همراه دارد.

علاوه بر آمریکا، روند قانون‌گذاری ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال در دیگر کشور‌‌‌‌‌های جهان نیز به جدیت دنبال می‌شود و با ارائه‌شدن طرح ساماندهی و توسعه رمز دارایی‌ها توسط مجلس در آذر ماه ۱۴۰۲، این احتمال وجود دارد که ایران از جمله کشور‌‌‌‌‌هایی باشد که طی ماه‌های آینده چارچوب قانونی فعالیت در بازار ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال را به‌طور کامل و واضح اعلام کند.

همانند سالیان گذشته، آغاز سال‌۲۰۲۴ نیز با پیش‌بینی‌‌‌‌‌ها و گمانه‌زنی‌‌‌‌‌های مختلفی برای روند قیمتی بیت‌کوین و دیگر ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال بازار همراه بوده‌است، درحالی‌که بیت‌کوین قدیمی‌ترین ارز دیجیتال بازار به‌شمار می‌رود، اما همچنان محبوب‌‌‌‌‌ترین ارز باقی‌مانده‌است و به همین دلیل نوسانات قیمتی آن بر روند دیگر ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال و به‌طور کلی بازار تاثیر‌‌‌‌‌گذار است. بیت‌کوین تا به امروز یک چرخه مشابه را بار‌‌‌‌‌ها تکرار کرده است و طی یک بازه چند ساله، افزایش شدید قیمتی و به‌دنبال آن سقوط قیمتی را تجربه می‌کند، با این حال روند بلندمدت آن صعودی باقی‌مانده‌است و این ارز دیجیتال هر چرخه را با قیمت بیشتری آغاز می‌کند.

هم‌اکنون برخی تحلیلگران بر این باور هستند که جدیدترین چرخه قیمتی بیت‌کوین از سال‌۲۰۲۲ آغاز شده‌است و با تایید راه‌اندازی صندوق‌های قابل‌معامله اسپات این ارز در بورس آمریکا و همچنین رخ‌دادن رویداد هاوینگ، سال‌۲۰۲۴ می‌تواند زمانی برای رخ‌دادن افزایش‌‌‌‌‌های شدید قیمتی بیت‌کوین باشد. هرچند همانند هر چرخه دیگری، احساسات سرمایه‌گذاران و شرایط کلی بازار نیز بر روند قیمتی بیت‌کوین تاثیرگذار خواهد بود. انتشار برخی اخبار منفی مانند ورشکستگی یک صرافی بزرگ در سال‌۲۰۲۴ می‌تواند سرمایه‌گذاران را نسبت به آینده ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال ناامید کند که خروج سرمایه و کاهش‌‌‌‌‌های قیمتی را به‌همراه خواهد داشت، بنابراین درحالی‌که با نزدیک‌شدن رویداد هاوینگ آینده قیمتی بیت‌کوین امیدوار‌‌‌‌‌کننده به‌نظر می‌رسد، سرمایه‌گذاران باید برای هر دو سناریو صعودی و نزولی آماده باشند.

علاوه‌بر احتمال رشد شدید ارزش بیت‌کوین، توکن‌‌‌‌‌های غیرمثلی نیز این فرصت را دارند تا در سال‌۲۰۲۴ دوباره افزایش‌‌‌‌‌های قیمتی داشته باشند، درحالی‌که طی سالیان گذشته حجم معاملات این توکن‌‌‌‌‌ها کاهش شدیدی داشته‌است، اما امروزه توکن‌‌‌‌‌های غیرمثلی همچنان در بسیاری از بخش‌ها مانند بازی‌های بلاک‌چینی به‌طور گسترده مورد‌استفاده قرار می‌گیرند. با بازار صعودی چند ماه اخیر و فرصت‌های رشد قیمتی بیت‌کوین در سال‌۲۰۲۴، برخی از محققان و فعالان بازار ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال پیش‌بینی می‌کنند که توکن‌‌‌‌‌های غیرمثلی می‌توانند باری دیگر توجه سرمایه‌گذاران و کاربران بازار‌‌‌‌‌های مالی و فناوری‌های نوین را به خود جلب کنند.

هم‌اکنون این باور درمیان برخی تحلیلگران وجود دارد که موج بعدی محصولات توکن‌‌‌‌‌های غیرمثلی، دیگر محدود به آثار هنری و معاملات آنها نخواهد بود و توسعه‌‌‌‌‌دهندگان و سرمایه‌گذاران بر کاربرد‌‌‌‌‌های روزمره و مزایای دیگر آنها تمرکز خواهند داشت، در نتیجه طی سال‌۲۰۲۴ توکن‌‌‌‌‌های غیرمثلی این فرصت را دارند تا کاربرد‌‌‌‌‌های بیشتری در دنیای‌مجازی و فضای وب۳ پیدا کنند و پلتفرم‌‌‌‌‌ها و برنامه‌های مختلف مانند شبکه‌‌‌‌‌های اجتماعی می‌توانند از این توکن‌‌‌‌‌ها برای تعامل بیشتر و پاداش به‌کاربران خود بهره بگیرند. افزایش قانون‌گذاری بازار ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال در سال‌۲۰۲۴ ممکن است توکن‌‌‌‌‌های غیرمثلی را نیز شامل شود و در صورت محبوبیت دوباره این توکن‌‌‌‌‌ها، قابل پیش‌بینی است که توجه قانون‌گذاران و دستگاه‌های نظارتی در کشور‌‌‌‌‌های مختلف جهان نسبت به آنها افزایش خواهد یافت.

افزایش توکن‌‌‌‌‌سازی دارایی‌های دنیای‌واقعی، رشد بازار ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال در آسیا و کنترل و نظارت بیشتر بر عرضه‌‌‌‌‌کنندگان استیبل‌کوین‌‌‌‌‌ها از جمله دیگر پیش‌بینی‌های مهم سال‌۲۰۲۴ برای بازار ارز‌‌‌‌‌های دیجیتال به‌شمار ‌‌‌‌‌می‌روند. در نهایت در هفته‌های اول آغاز سال‌نوی میلادی به‌نظر می‌رسد که احساسات سرمایه‌گذاران نسبت به آینده این بازار مثبت است و بسیاری در انتظار رویداد هاوینگ و افزایش‌‌‌‌‌های قیمتی بیت‌کوین هستند؛ شرایطی که در صورت واقعی‌شدن، می‌تواند باری دیگر شرایطی مشابه سال‌۲۰۲۱ را برای بازار ایجاد کند و فناوری‌های مختلف بلاک‌چینی این فرصت را پیدا خواهند کرد تا به‌صورت گسترده مورد‌استفاده قرار بگیرند.

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

  • اینستاگرم
  • تلگرام
  • ایکس
  • لینکدین
لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2635781

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها