تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

لورس :سرماخوردگی در بارداری چگونه درمان می‌شود؟

  • کد خبر : 2596907
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸
لورس :سرماخوردگی در بارداری چگونه درمان می‌شود؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :آیا سرماخوردگی در بارداری خطرناک است؟ آیا سرماخوردگی در بارداری برای جنین ضرر دارد؟ ممکن است این­ها سوالاتی باشد که برای هر خانم بارداری که دچار ویروس این بیماری می­شود، پیش بیاید. این بیماری به­طور معمول یک مشکل آزاردهنده است حال اگر در دوران بارداری که مادران دچار […]

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

آیا سرماخوردگی در بارداری خطرناک است؟ آیا سرماخوردگی در بارداری برای جنین ضرر دارد؟ ممکن است این­ها سوالاتی باشد که برای هر خانم بارداری که دچار ویروس این بیماری می­شود، پیش بیاید.

این بیماری به­طور معمول یک مشکل آزاردهنده است حال اگر در دوران بارداری که مادران دچار تغییرات زیادی در سیستم بدنی خود می­شوند، بروز کند علاوه بر آزار رساندن به فرد، ممکن است او را از نظر ذهنی نیز دچار استرس و نگرانی نماید.

در حالی که بدن شما در تلاش است تا از شما و کودکتان مراقبت کند احتمال بروز بیماری در دوران بارداری بالا است.

سرماخوردگی در بارداری چگونه درمان می‌شود؟

علت سرماخوردگی در بارداری چیست؟

به این وب سایت نگاه کنید و ما بر طبق آن سرماخوردگی در بارداری و عوامل موثر در بروز آن را بررسی خواهیم کرد. دلایل بروز این بیماری در این دوران نیز با زمان­های دیگر و نسبت به سایر افراد تفاوت خاصی ندارد. به­طور معمول بیش از ۲۰۰ نوع ویروس وجود دارد که می­تواند باعث ایجاد این بیماری شود.

بخوانید  راهنمای خرید کامل خرید بیت کوین از صرافی ارز دیجیتال معتبر

این ویروس­ها می­توانند به‌راحتی و از طریق هوا یا تماس با فرد آلوده به بدن افراد وارد شده و آن­ها را مبتلا سازد. این روند در زنان باردار نیز ممکن است پیش آید این درحالی است که در این دوران، سیستم ایمنی افراد دچار تغییراتی شده و احتمال ابتلای آن­ها نسبت به حالت عادی بیشتر است.

سیستم ایمنی در این زمان بسیار پیچیده است و برای پاسخ­های ایمنی که ممکن است روی جنین تاثیرگذار باشد، تغییر می­کند که نتیجه نهایی این تحولات در بدن، امکان بروز جزئی­ترین عفونت­ها را بیشتر می­کند.

همچنین احتمال اینکه مدت طولانی­تری عفونت در بدن این افراد باقی بماند نیز وجود دارد. بیشتر زنان در دوران بارداری خود بین ۲ تا ۵ بار به این بیماری مبتلا می­شوند. اما این آمار درباره همه صدق نمی­کند شاید برخی اصلا دچار بیماری نشوند.

علائم سرماخوردگی در دوران بارداری

در هنگام ابتلا به ویروس این بیماری علائم رایجی نظیر آبریزش و گرفتگی بینی، گلودرد، سردرد، تب، بی­اشتهایی و غیره ایجاد می­شود.

بخوانید  کاهش کارمزد تتر در بستر ترون با وب سایت tofee.net

هرچند این علائم نیز در فرد باردار بروز می­کند اما تشخیص سرماخوردگی در اوایل بارداری از عوارض جانبی معمول که در این زمان وجود دارد کمی دشوار است.

بروز خستگی و آبریزش بینی از علائم طبیعی این دوران می­باشد. در این زمان به­طور معمول حجم خون فرد ۴۰ درصد افزایش می­یابد و همین باعث گشادتر شدن رگ­های خونی حتی در ناحیه بینی شده و به‌دنبال آن سبب افزایش ترشحات این ناحیه می­شود. از سوی دیگر افزایش سطح هورمون­ها به­ویژه پروژسترون موجب خستگی و بی­حالی شما خواهد شد.

در صورتی که این نشانه­ها بیشتر از حالت معمول باشد و نیز با سایر نشانه­های بیماری مثل سرفه و عطسه همراه شود احتمال ابتلای فرد به بیماری وجود دارد. این بیماری به­تدریج آغاز شده و معمولا بعد از یک تا ۲ هفته، شما احساس بهتری دارید و بدن رو به بهبودی پیش می­رود.

در صورت بروز علائم زیر بهتر است فورا به پزشک مراجعه کنید:

  • مشکل تنفسی شدید
  • احساس ضربان در ناحیه سینوس­ها
  • تب شدید
  • سرگیجه
  • استفراغ
  • کاهش حرکات جنین
  • احساس فشار و درد زیاد در ناحیه قفسه سینه
بخوانید  وایت پیپر ارز دیجیتال چیست؟ هر آنچه که باید بدانید

سرماخوردگی در بارداری برای جنین ضرر دارد؟

اگر این پرسش بیش از هرچیز دیگری ذهن شما را درگیر کرده است باید بگوییم که جای نگرانی نیست و ویروس این بیماری بر کودک شما تاثیرآنچنانی ندارد. در واقع حتی اگر سرماخوردگی در بارداری ماه آخر باشد ممکن است برخی آنتی­بادی­های محافظ به جنین منتقل شود.

بنابراین مطمئن باشید گرچه شما در هنگام بیماری دچار ضعف و ناراحتی می­شوید اما کودک در برابر این بیماری به‌خوبی عمل کرده و از او محافظت می­شود.

سرماخوردگی در بارداری چگونه درمان می‌شود؟

برای سرماخوردگی در بارداری چی خوبه؟

هرچند این بیماری تاثیر زیادی روی جنین ندارد، اما باید درنظر داشت که شما در حساس­ترین دوران قرار دارید و درصورتی که خودسرانه و بدون مشورت با پزشک خود دارو مصرف کنید امکان آسیب رساندن به جنین بالا می­رود.

معمولا زنان باردار درصورت ابتلا به این بیماری، برای رفع تب می­توانند از داروهای ساده مثل استامینوفن استفاده کنند که آن هم بهتر است با تجویز پزشک و به مقدار مجاز مصرف شود.

بخوانید  بهترین کیف پول ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳ کدام است؟ + مزایا و معایب

داروهایی که در این دوران نباید استفاده شود:

  • در ماه­های اول بارداری به‌دلیل تداخل در رشد جنین لازم است از مصرف داروهایی مثل ناپروکسن، آسپرین و ایبوپروفن اجتناب کنید.
  • بهتر است از داروهای آنتی هیستامین و داروهایی که برای رفع احتقان بینی وجود دارد تا حد ممکن استفاده نکنید و درصورت نیاز به استفاده، حتما طبق تجویز پزشک مصرف گردد.
  • شربت­های ضدسرفه و بخورهایی که حاوی منتول است و عمدتا تاثیر زیادی بر روی درمان ندارد نیز برای زنان باردار معمولا مجاز نیست.

چگونه علائم سرماخوردگی بارداری را بدون دارو کاهش دهیم؟

سرماخوردگی با اینکه یک بیماری شایع در میان همه افراد است اما یک نکته مهم درخصوص این بیماری وجود دارد و آن این است که شما می­توانید بدون نیاز به پزشک و استفاده از داروهای مختلف آن را در خانه درمان کنید. اگر علائم شدیدی ندارد و نیاز نیست به پزشک مراجعه کنید فقط کافی‌است تا به موارد زیر عمل کنید:

  • به اندازه کافی استراحت کنید: شاید این یک روش درمانی قطعی نباشد اما مطمئنا یکی از بهترین راه­ها برای کاهش علائم و بهبود هرچه سریع­تر شما خواهد بود. به بدن خود اجازه دهید تا در آرامش قرار گیرد و با ویروس­ها مبازه کند.
  • تغذیه سالم و مناسب را فراموش نکنید: هر چند در این زمان شما زیاد میلی به خوردن غذا ندارید، اما بهتر است تا همان وعده­های کمی را که مصرف می­کنید از مواد غذایی مقوی باشد تا نیاز شما و جنین را برطرف سازد.
  • نوشیدن زیاد مایعات سبب جبران آب از دست‌ رفته بدن می­شود: در زمان بروز این بیماری به­دلیل تب و آبریزش بینی بدن شما دچار کم­آبی می­شود، پس لازم است تا این کمبود را جبران کنید.
  • خوردن انواع غذاهایی که سیستم ایمنی شما را تقویت کند: دیدیم که بارداری یکی از علل تغییر در ساختار ایمنی بدن است؛ بنابراین استفاده از غذاهایی که حاوی روی است مثل گوشت بوقلمون، جو دوسر، سبوس گندم، تخم­ مرغ، ماست و غیره به تقویت سیستم ایمنی شما کمک خواهد کرد.
  • استفاده از مواد خوراکی که حاوی ویتامین سی هستند: میوه­هایی مثل پرتقال، نارنگی، گریپ­فروت و… یا سبزیجاتی از قبیل اسفناج، کلم بروکلی، کلم بنفش و غیره را می­توان منابعی سرشار از این نوع ویتامین دانست که مصرف آن­ها برای شما مفید است.
  • بینی خود را با سرم­های نمکی شست­وشو دهید: اینکار باعث ضدعفونی شدن محیط بینی و همچنین باز شدن راه تنفسی شما می­شود.
  • استفاده از کمپرس آب گرم برای کاهش التهاب سیسنوس­ها موثر است.
  • نوشیدنی­های گرم مثل چای و شیرداغ استفاده کنید.
  • از خوردن غذاهای چرب و سرخ­شده پرهیز کنید: استفاده از انواع سوپ و آبگوشت برای شما بسیار مناسب است.
بخوانید  سود هنگفت خریداران ریپل و اتفاق شوکه کننده بازار کریپتو؛ این هفته در بازار چه خبر بود؟

از آنجایی که مصرف برخی از داروهای گیاهی ممکن است در زمان بارداری خطرناک به­نظر آید، به ­همین خاطر بهتر است در زمینه استفاده از این داروها با احتیاط عمل کنید و این مورد را نیز با پزشک خود در میان بگذارید.

جمع‌بندی

سرماخوردگی در بارداری برای فرد باردار با وجود تحولات بدنی زیادی که دارد ممکن است نسبت به اشخاص عادی بیشتر آزاردهنده باشد.

اما برای درمان این بیماری در هر زمانی فقط کافی است تا کمی صبر و حوصله به خرج دهید و با رعایت نکات ساده به­راحتی از آن عبور کنید.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2596907

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها