تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

لورس :سرمایه گذای روی ارز دیجیتال اتریوم یا بیت کوین؟!

  • کد خبر : 2616140
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
لورس :سرمایه گذای روی ارز دیجیتال اتریوم یا بیت کوین؟!
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

مقایسه بین خرید اتریوم و بیت کوین یکی از موضوعات مهم طرفداران ارزهای دیجیتال است. این دو ارز دیجیتال با تفاوت‌ های زیاد نسبت به سایر رمزارزها در صدر جدول هستند و بیش از ۵۰ درصد ارزش کل بازار کریپتو را در اختیار دارند. برای افراد زیادی که با حوزه رمزارزها آشنایی کافی ندارند و حتی سرمایه‌ گذاری در آن را انجام نداده ‌اند، بازار کریپتو به سادگی در این دو ارز خلاصه می‌شود. آشنایی با تفاوت ‌های بیت کوین و اتریوم در انتخاب گزینه مناسب سرمایه گذاری کمک‌کننده است. با بررسی تفاوت ‌های این دو رمز ارز و بررسی مزایای اتریوم می‌توانید تصمیم بهتری برای خرید ارز دیجیتال اتریوم یا بیت کوین بگیرید.
مهمترین ویژگی های بیت کوین و اتریوم! ویتالیک بوترین، اتریوم را در سال ۲۰۱۴ ایجاد نمود. هدف اصلی این رمزارز، تمرکز زدایی از تمامی تراکنش‌ها و خدمات مالی و غیرمالی است. به عبارت دیگر، اتریوم اهداف بلند مدت خود را در جهت ایجاد دنیایی بدون واسطه مشخص کرده و امکان دستیابی مردم به تمامی امورشان بدون واسطه ‌های دیگر را فراهم می‌آورد.
از مزایای خرید اتریوم این است که این رمز ارز یک نوع زیرساخت مبتنی بر فناوری بلاکچ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

مقایسه بین خرید اتریوم و بیت کوین یکی از موضوعات مهم طرفداران ارزهای دیجیتال است. این دو ارز دیجیتال با تفاوت‌ های زیاد نسبت به سایر رمزارزها در صدر جدول هستند و بیش از ۵۰ درصد ارزش کل بازار کریپتو را در اختیار دارند. برای افراد زیادی که با حوزه رمزارزها آشنایی کافی ندارند و حتی سرمایه‌ گذاری در آن را انجام نداده ‌اند، بازار کریپتو به سادگی در این دو ارز خلاصه می‌شود. آشنایی با تفاوت ‌های بیت کوین و اتریوم در انتخاب گزینه مناسب سرمایه گذاری کمک‌کننده است. با بررسی تفاوت ‌های این دو رمز ارز و بررسی مزایای اتریوم می‌توانید تصمیم بهتری برای خرید ارز دیجیتال اتریوم یا بیت کوین بگیرید.

بخوانید  کارمزد Friend.tech پس از اوج ۱.۷ میلیون دلاری ۷۰ درصد کاهش می یابد

مهمترین ویژگی های بیت کوین و اتریوم!

ویتالیک بوترین، اتریوم را در سال ۲۰۱۴ ایجاد نمود. هدف اصلی این رمزارز، تمرکز زدایی از تمامی تراکنش‌ها و خدمات مالی و غیرمالی است. به عبارت دیگر، اتریوم اهداف بلند مدت خود را در جهت ایجاد دنیایی بدون واسطه مشخص کرده و امکان دستیابی مردم به تمامی امورشان بدون واسطه ‌های دیگر را فراهم می‌آورد.

از مزایای خرید اتریوم این است که این رمز ارز یک نوع زیرساخت مبتنی بر فناوری بلاکچین است که توانایی اجرای برنامه‌ های کامپیوتری غیرمتمرکز را داراست. از نظر عدم تمرکز، اتریوم به هیچ فرد یا افراد خاصی وابسته نیست. پس از نصب یک اپلیکیشن در شبکه اتریوم، امکان متوقف کردن یا حذف اپلیکیشن توسط هیچ شخص، حتی سازنده، وجود ندارد. اتریوم به عنوان یک پلتفرم غیرمتمرکز برای اجرای قراردادهای هوشمند عمل می‌کند و هیچ شخص ثالثی مجاز به دخالت، تقلب یا سانسور برنامه‌های در حال اجرا در شبکه اتریوم نخواهد بود.

بخوانید  قیمت ماینر در بازار ایران؛ عوامل مؤثر بر قیمت دستگاه استخراج

مهمترین ویژگی های بیت کوین و اتریوم!

از سوی دیگر بیت کوین نیز یک رمزارز مبتنی بر فرآیند بلاکچین است و هویت آن ناشناخته است. مهم‌ترین ویژگی این رمزارز، محدودیت عرضه است که تورم را به طور کامل از بین می‌برد. بیت کوین یک رمز ارز غیرمتمرکز است که تنها برای افراد قابل دسترسی است و به هیچ بانک یا نهاد مالی وابسته نیست.

مزایای خرید ارز دیجیتال اتریوم نسبت به بیت کوین

در بازار ارزهای دیجیتال، معاملات و تبادل ارزهای رمزنگاری به سرعت در حال گسترش هستند. در میان ارزهای دیجیتال، بیت کوین و اتریوم با توجه به قیمتشان اهمیت زیادی دارند و بسیاری از افراد در برای خرید ارز دیجیتال بیت کوین و اتریوم در بازار ارزهای دیجیتال دچار تردید می شوند و نمی‌دانند کدام را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند.

اختلافات تکنولوژیکی و ویژگی‌های منحصر به فرد هر کدام از این ارزها می‌تواند به عنوان معیار تصمیم‌گیری در معامله و خرید بیت کوین و اتریوم مورد استفاده قرار گیرد. بیت کوین، به عنوان یکی از ارزهای رمزنگاری اولیه با ۹ سال سابقه، برای بسیاری به عنوان ارزی بهتر نسبت به دیگر ارزهای رمزنگاری شناخته می‌شود.

بخوانید  نوسانات محدود در بازار ارزهای دیجیتال/ افت نیم درصدی بیت‌کوین!

اتریوم به عنوان پلتفرمی جدید برای ارزهای دیجیتال به‌شمار می‌آید و با قابلیت اجرای قراردادهای هوشمند، از نظر تکنولوژی به نحوه‌ای کاملاً متفاوت عمل می‌کند. این موضوع باعث شده است تا خرید ارز دیجیتال اتریوم در بازار افزایش یابد. نکته دیگر در خرید ارز دیجیتال اتریوم این است که این رمز ارز امکان انجام تراکنش‌های مالی ناشناس را از طریق زنجیره بلوک ایجاد می‌کند که مستقل از سیستم بانکی فدرال رزرو عمل می‌کند و از انتقال پول‌ها بدون کارمزدهای سنگین شرکت‌های شخص ثالث و بانک‌ها در معاملات بزرگ جلوگیری می‌کند.

اتریوم از تعداد سکه بیشتری نسبت به بیت کوین برخوردار است. بیت کوین تنها حدود ۲۱ میلیون سکه دارد در حالی که اعلام شده که بیش از ۹۳ میلیون اتر در حساب ‌های مختلف ذخیره شده است. اتریوم در بسیاری از کسب و کارهای آنلاین و شرکت ‌های میزبانی وب پذیرش پرداخت‌های اتریوم را فراهم می‌کند و حتی از آن در کیف‌های پول ارزهای رمزنگاری و کارت‌های اعتباری می‌شود. اتریوم تنها ارز دیجیتال بدون سقف تعداد سکه و منبع ذخیره محسوب می‌شود و تاکنون این موضوع بر تعداد و منبع سکه‌ های اتریوم تأثیری نداشته است. خرید ارز دیجیتال اتریوم توانایی حفظ سرمایه و ایجاد توکن ‌ها با استفاده از قراردادهای هوشمند را دارد.

بخوانید  هدرا (HBAR) 16% پرش می‌کند، این دلیل کلیدی پشت افزایش است

بررسی تفاوت های ارز دیجیتال بیت کوین و اتریوم

بلاک چین های عمومی و رمزنگاری، اساس هر دو شبکه بیت کوین و اتریوم هستند. با این حال، آن‌ها با یکدیگر تفاوت‌ های مهمی در الگوریتم ‌های اجماع، کاربردها و سایر پارامترهای فنی دارند. این تفاوت‌ ها باعث شده کاربران بین خرید اتریوم و بیت کوین مردد باشند. از نظر الگوریتم اجماع، هر دو این رمز ارزها از فناوری بلاکچین بهره می‌برند، اما اتریوم بسیار قابل اعتمادتر است. اتریوم نسخه ۲.۰ بیت کوین است که امکان توسعه برنامه‌ های غیرمتمرکز بر بستر خود را ایجاد کرده است.

بررسی تفاوت های ارز دیجیتال بیت کوین و اتریوم

ارز دیجیتال بیت کوین از اثبات کار (PoW) استفاده می‌کند. اثبات کار این قابلیت را دارد که گره ‌های شبکه با وضعیت تمام اطلاعات جمع‌آوری شده موافق باشند و از حملات شبکه خاصی محافظت کنند. این واقعیت که اثبات کار به قدرت زیادی نیاز دارد و از این رو بسیار انرژی‌بر است یکی از مشکلات اصلی آن به شمار می‌رود.

بخوانید  صرافی آبان‌تتر؛ حامی رویداد مدرسه بوژان

از سوی دیگر، Proof of Stake (PoS)، به جای استخراج، از مفهوم staking که انرژی کمتری مصرف می‌کند، استفاده می‌کند. در استیکینگ به جای استخراج، کاربران که از آن‌ها به عنوان اعتبارسنج یاد می‌شود، دارایی‌های خود را برای ایجاد بلوک‌های جدید به اشتراک می‌گذارند.

تفاوت دیگر در خرید اتریوم و بیت کوین این است که بیت کوین به عنوان جایگزینی برای ارزهای فیات بوده و به دنبال عمل کردن به عنوان ابزاری در تجارت و حفظ سرمایه و دارایی است. اتریوم اما به کاربران اجازه مالکیت بیشتری بر روی اطلاعات خود و ایجاد و اجرای برنامه‌ها بر روی بلا‌کچین را می‌دهد.

هرچند بیت کوین و اتریوم هر دو ارزهای دیجیتال هستند، اتریوم به عنوان یک پلتفرم قابل استفاده برای توسعه و اجرای قراردادهای هوشمند، برنامه‌ های کاربردی غیرمتمرکز و سایر راه‌حل‌ های مبتنی بر بلاکچین معرفی شده است. موضوع مهم دیگری که در خرید ارز دیجیتال اتریوم و بیت کوین و بررسی تفاوت این دو رمز ارز باید به آن پرداخته شود، آینده این دو ارز دیجیتال است. یکی از موانع اصلی استفاده از ارزهای دیجیتال، مقیاس‌پذیری است.

بخوانید  اینفلوئنسر مشهور کریپتویی، Bitboy، ادعا می‌کند که تهدید به مرگ شده است

یک شبکه بلاکچین می‌تواند تا میلیاردها تراکنش در ثانیه (TPS) را در صورت مقیاس ‌بندی مناسب مدیریت کند. در این شرایط، شبکه لایتنینگ هزینه‌های انرژی مرتبط با بلاکچین بیت کوین را با برخورد و حل و فصل خارج از زنجیره کاهش می‌دهد و امکان پرداخت‌های سریع را فراهم می‌کند. هزینه تراکنش‌های اتریوم نیز به دلیل بالا بودن ترافیک بلاکچین اتریوم، زیاد است. راه حل ساده برای ازدحام ترافیک، متصل کردن شبکه‌های لایه۲ به زنجیره لایه یک است.

مقاله اصلی

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2616140

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها