تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
0

لورس :سریع ترین راه طلاق با کمترین هزینه در سال ۱۴۰۲

  • کد خبر : 2607110
  • ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۷:۱۰
لورس :سریع ترین راه طلاق با کمترین هزینه در سال ۱۴۰۲
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :طلاق یعنی خاتمه زندگی مشترک. اجرای این تصمیم گاهی از جانب زن و گاهی از جانب مرد است و گاهی هر دو نفر آنها برای اجرای آن تصمیم میگیرند. در این مقاله قصد داریم از طلاق بگوییم و انواع طلاق و سریع ترین راه طلاق را معرفی کنیم. در فقه اسلامی آمده […]

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

طلاق یعنی خاتمه زندگی مشترک. اجرای این تصمیم گاهی از جانب زن و گاهی از جانب مرد است و گاهی هر دو نفر آنها برای اجرای آن تصمیم میگیرند. در این مقاله قصد داریم از طلاق بگوییم و انواع طلاق و سریع ترین راه طلاق را معرفی کنیم.

در فقه اسلامی آمده که طلاق حق مرد است، اما بر اساس قانون و بر طبق شرایطی زن نیز میتواند تقاضای طلاق نماید. در حالت دیگر هم زن و هم مرد میتوانند به دادگاه رفته و مشترکا برای جاری گشتن صیغه طلاق درخواست بدهند.

انواع طلاق، بر طبق درخواست

طلاق از طرف مرد

جاری شدن صیغه طلاق در صورتی که درخواست کننده آن مرد باشد نیازمند تشریفات خاصی است. البته در فقه اسلامی طلاق حق مردان است و هیچ کسی نمیتواند این حق را از آنها سلب کند. اما اجرای تشریفات الزامی است.

در ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی در همین زمینه آمده: مرد می تواند با رعایت شرایط مقرر در این قانون با مراجعه به دادگاه تقاضای طلاق همسرش را بنماید.

لازم به ذکر است که به منظور درخواست طلاق مرد باید به دادگاه مراجعه نماید. او لازم است درخواستی مبنی بر عدم امکان سازش را ارائه نموده و به دادگاه ثابت کند که با شرایط موجود امکان ادامه زندگی مشترک برای وی وجود ندارد. چنانچه ادله ی او منطقی و باور پذیر باشند این حق به وی اعطا گشته و او باید تمامی حق و حقوق زن شامل ( نفقه، مهریه، نحله و… ) را پرداخت نماید.

طلاق از طرف زن

یکی دیگر از اقسام طلاق، طلاق از جانب زن نام دارد. البته در فقه اسلامی طلاق حق زن نیست اما در صورت وجود شرایطی زن میتواند به دادگاه مراجعه نموده و درخواست طلاق بدهد.

در همین زمینه لازم به ذکر است که طلاق از طرف زن به دو شیوه ممکن است:

  • وکالت در طلاق یا برخورداری از حق طلاق
  • استناد به شرایط عسر و حرج

حق طلاق چیست و چگونه می توان با آن طلاق گرفت؟

حق طلاق از جمله حقوقی است که زنان می توانند در زمان جاری شدن صیغه عقد آن را به اختیار خود درآورند. لذا مرد میتواند با ارائه وکالت این حق قانونی را در اختیار همسرش بگذارد.حق طلاق یک وکالتنامه محسوب می شود که  در آن مرد ، زن را وکیل و نماینده دریافت طلاق می کند پس زن می تواند بدون حضور مرد در همه محاکم قضایی حضور پیدا کند و حتی در نهایت به تنهایی طلاق را ثبت کند. البته با در اختیار داشتن حق طلاق زن مجاز نیست هر زمان که مایل بود از شوهرش طلاق بگیرد. بلکه اجرای تشریفات الزامی است. برخی از نکات قابل توجه در مورد حق طلاق عبارتند از

  • اگر حق طلاق مطلق یعنی برای اعتبار و حق استفاده از آن هیچ شرطی تعیین نشده باشد زن هر موقع که بخواهد می تواند بدون نیاز به حضور مرد اقدام به ثبت طلاق بپردازد.
  • وکالتنامه یک عقد جایز می باشد و می تواند از طرف موکل باطل شود. در نتیجه مرد می تواند زمانی که اراده نماید این حق را از شما پس بگیرد.
  • حکم طلاق یا وکالتنامه جدایی باید از جانب مرد به زن اعطا گردد به همین علت ممکن است شروطی در ذیل آن بیان شود.
  • اگر در ذیل حق طلاق شروط ویژه ای بیان گردد در این صورت حق طلاق شما در زمان اعتبار پیدا می کند که آن شرایط محرز گردد
  • این وکالتنامه به دو صورت اعطا می شود. یعنی هم حق طلاق می تواند در زمان عقد نکاح و در ضمن عقدنامه بیان گردد و هم می تواند پس از ازدواج به صورت حق طلاق محضری به زن اعطا گردد.
  • ممکن است در وکالتنامه محضری یا عقدنامه ای شروط دیگری نیز ذکر گردد. برای مثال زن به موجب ببخش یا بذل مهریه خود اجازه ثبت طلاق را دارد که فقط با انجام دادن شرط مذکور اجازه ثبت طلاق را خواهد داشت.

طلاق توافقی

سریع ترین راه طلاق

طلاقی که با توافق طرفین صورت بگیرد سریع و ارزان است به همین علت اکثر زوجین به این شیوه ی طلاق بیشتر تمایل دارند. در این  شیوه ی طلاق که سریع ترین راه طلاق از طرف زن نیز هست زوجین با موافقت و رضایت یکدیگر اقدام به گرفتن حکم طلاق می کنند .

مراحل این راه طلاق در ۴ مرحله و به این صورت می باشد :

  1. یکی از طرفین درخواست طلاق را به دادگاه محل سکونت که در صلاحیت دادرسی است ، ارائه می دهد.
  2. دادگاه با احضار طرفین ، اظهارات طرفین را برسی می کند.
  3. پس از پی بردن به توافقی بودن طلاق، زن و شوهر را به انجام داوری و جلسات مشاوره ارجاع می دهد. داوری امری است که در آن نزدیکان اقدام به ایجاد صلح و سازش می کنند.
  4. در نهایت پس از برسی گزارش داوری و مشاوره قاضی حکم  طلاق را صادر میکند. سپس باید به یکی از دفاتر ثبت مراجعه کنید تا صیغه طلاق جاری شود.

مشخصا تشریفات طلاقی که با رضایت و توافق طرفین باشد بسیار کم است و سریع ترین راه طلاق از طرف زن است.

سریع ترین راه طلاق از طرف زن

در بالا به دو روش از سریع ترین راه طلاق از طرف زن اشاره کردیم.طلاق توافقی و حق طلاق فرایند طلاق از جانب زن را تسریع می بخشد.البته هر کدام از این راه ها شرایط و قوانین خاصی دارند که حضور وکیل خانواده به تسریع و انجام فرایند طلاق سرعت می بخشد و این پروسه را کوتاه تر و آسان تر می کند.

 

وکیل خانواده طلاق

وکیل خانواده  یک وکیل حقوقی است که تخصص خود را در زمینه مسائل حقوقی مرتبط با خانواده و روابط خانوادگی نظیر دعاوی طلاق دارد. ویژگی‌ها و وظایف اساسی وکیل خانواده عبارتند از:

۱٫ مشاوره حقوقی: وکیل خانواده به مشتریان خود در مورد مسائل مختلف خانوادگی مشاوره می‌دهد، از جمله مسائل مرتبط با ازدواج، طلاق، حضانت فرزندان، نفقه، و وراثت.

۲٫ تدوین توافقنامه‌های خانوادگی: وکیل خانواده به افراد کمک می‌کند تا توافقنامه‌هایی مانند توافقنامه‌های جدایی، توافقنامه‌های حضانت فرزندان، و توافقنامه‌های مرتبط با مسائل مالی خانوادگی را تدوین کنند.

۳٫ نمایندگی در دادگاه: اگر اختلافات خانوادگی به دادگاه منتقل شود، وکیل خانواده به مشتریان نمایندگی حقوقی در دادگاه ارائه می‌دهد و دفاع از حقوق مشتریان را در دادگاه انجام می‌دهد.

۴٫ حل اختلافات: وکیل خانواده به تسویه اختلافات خانوادگی به صورت مسالمت‌آمیز کمک می‌کند و در مذاکرات بین طرفین دخالت دارد.

هزینه و زمان سریع ترین راه طلاق

نظر به مشکلات مالی و عاطفی ناشی از طلاق  انجام این فرایند به تنهایی سبب افزایش قابل توجه زمان دریافت حکم است. اما شما با استفاده از وکیل طلاق خبره می توانید در کمترین زمان و با کمترین هزینه این فرایند را انجام دهید

وکیل شما میتواند در همه ی مراحل به نمایندگی از شما اقدام به انجام امور کند . وی حتی میتواند طلاق شما را بدون حضور شما انجام دهد که این مورد نیز زمان طلاق شما را تقلیل می دهید.مجموعه وکیل آتی www.vakilati.com اماده است که با کمترین حق الوکاله فرایند طلاق شما را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهد.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2607110

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها