تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
0

لورس :سهام MicroStrategy چقدر با قیمت بیت کوین مرتبط است؟

  • کد خبر : 2603134
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲
لورس :سهام MicroStrategy چقدر با قیمت بیت کوین مرتبط است؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

سهام MicroStrategy چقدر با قیمت بیت کوین مرتبط است؟ به گزارش زوم ارز Google “MicroStrategy” و Wikipedia به شما خواهند گفت که این “یک شرکت آمریکایی است که اطلاعات تجاری، نرم‌افزار تلفن همراه و خدمات مبتنی بر ابر ارائه می‌کند”.از نظر فنی ممکن است چنین باشد. درست است، اما در واقع به یک وسیله سرمایه گذاری بیت کوین تبدیل شده است.
MicroStrategy، تحت رهبری مذهبی مرزی مایکل سیلر، در حال حاضر مالک ۱۵۲۸۰۰ بیت کوین است. این ۰.۷۹ درصد از عرضه در گردش است. به عبارت دیگر، از هر ۱۲۷ بیت کوین، ۱ بیت کوین متعلق به MicroStrategy است. در صورت حذف بخشی از عرضه بیت کوین که از بین رفته است (که تخمین ها معمولاً حدود ۱.۵ میلیون است)، شرکت از هر ۱۱۸ سکه صاحب ۱ است.
علاوه بر این، از زمان اولین خرید بیت کوین MicroStrategy در ۸ آگوست ۲۰۲۰، بیش از یک میلیون سکه ایجاد شده است. این به این معنی است که ذخیره MicroStrategy معادل ۱۵.۳٪ از کل کوین های ایجاد شده از زمان شروع خرید است.
واضح است که مهم نیست به چه سمتی آن را تغییر می دهید، MicroStrategy دارای ذخیره عظیمی از بیت کوین است. در اینجا، چگونگی تأثیر آن بر قیمت ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

سهام MicroStrategy چقدر با قیمت بیت کوین مرتبط است؟

به گزارش زوم ارز Google “MicroStrategy” و Wikipedia به شما خواهند گفت که این “یک شرکت آمریکایی است که اطلاعات تجاری، نرم‌افزار تلفن همراه و خدمات مبتنی بر ابر ارائه می‌کند”.از نظر فنی ممکن است چنین باشد. درست است، اما در واقع به یک وسیله سرمایه گذاری بیت کوین تبدیل شده است.

MicroStrategy، تحت رهبری مذهبی مرزی مایکل سیلر، در حال حاضر مالک ۱۵۲۸۰۰ بیت کوین است. این ۰.۷۹ درصد از عرضه در گردش است. به عبارت دیگر، از هر ۱۲۷ بیت کوین، ۱ بیت کوین متعلق به MicroStrategy است. در صورت حذف بخشی از عرضه بیت کوین که از بین رفته است (که تخمین ها معمولاً حدود ۱.۵ میلیون است)، شرکت از هر ۱۱۸ سکه صاحب ۱ است.

بخوانید  خالق مرموز بیت کوین، تبدیل به ربات شد!

علاوه بر این، از زمان اولین خرید بیت کوین MicroStrategy در ۸ آگوست ۲۰۲۰، بیش از یک میلیون سکه ایجاد شده است. این به این معنی است که ذخیره MicroStrategy معادل ۱۵.۳٪ از کل کوین های ایجاد شده از زمان شروع خرید است.

واضح است که مهم نیست به چه سمتی آن را تغییر می دهید، MicroStrategy دارای ذخیره عظیمی از بیت کوین است. در اینجا، چگونگی تأثیر آن بر قیمت سهام آنها را ارزیابی خواهیم کرد.

عملکرد در مقابل بیت کوین

در نمودار بعدی، می بینیم که از زمانی که شرکت شروع به خرید عرضه کرده است، همبستگی به طور قابل توجهی افزایش یافته است. اگر در آگوست سال گذشته افت کوتاهی داشته باشید، این رابطه از اواخر سال ۲۰۲۱ بسیار قوی بوده است.

وقتی به اعداد نگاه می‌کنیم جای تعجب نیست. MicroStrategy در سه سال گذشته به طور متوسط ​​۴۹۷ میلیون دلار درآمد داشته است و میانگین EBITDA 50 میلیون دلار است. و با این حال، این اعداد به دلیل منابع بیت کوین آن کوچکتر است – در زمان نگارش این مقاله تقریباً ۴ میلیارد دلار بیت کوین دارد که به قیمت ۴.۵۳ میلیارد دلار خریداری شده است.

بخوانید  علائم عفونت ایمپلنت دندان را بشناسید

ارزش بازار این شرکت فقط اندکی بیشتر از ارزش بیت کوین آن است و به ۴.۷ میلیارد دلار می رسد.

اگر عملکرد شرکت را در برابر عملکرد بیت کوین از زمان اولین خرید در آگوست ۲۰۲۰ ترسیم کنیم، هر دو دارایی مسیر بسیار مشابهی را طی کرده اند.

در حال حاضر ۱۱.۸۳۴ میلیون سهم MicroStrategy موجود است. این شرکت دارای ۱۵۲۸۰۰ بیت کوین است، این بدان معناست که هر سهم معادل ۰.۰۱۲۹ بیت کوین است. با قیمت فعلی سهم ۳۲۹ دلار، این بدان معناست که یک سرمایه گذاری ۱۰۰۰ دلاری در MicroStrategy، ۰.۰۳۹۲ بیت کوین را برای شما به ارمغان می آورد.

در مقابل، سرمایه گذاری ۱۰۰۰ دلاری در بیت کوین مستقیماً با قیمت بازار ۲۶۱۰۰ دلار، ۰.۰۳۸۳ بیت کوین را برای شما به ارمغان می آورد.

بدیهی است که این ساده‌سازی است و فراتر از مجموعه‌ای از متغیرها در سمت MicroStrategy است (بدون ذکر نوسان شدید هر دو دارایی). علاقه مندان به بیت کوین همچنین این واقعیت را محکوم می کنند که خرید سهام MicroStrategy به چیزی شبیه به خرید و نگهداری بیت کوین شما نیست – “نه کلیدهای شما، نه سکه های شما”.

و آنها کاملاً درست خواهند بود. اینها وسایل سرمایه گذاری کاملاً متفاوتی هستند. با این حال، در حالی که هیچ ETF بیت کوین در حال حاضر در ایالات متحده تایید نشده است، بسیاری از موسسات و سایر نهادهای بزرگ به دلایل نظارتی و انطباق، برای سرمایه گذاری در این ارز دیجیتال مشکل دارند. بنابراین، اگر موسسه ای به دنبال قرار گرفتن در معرض بیت کوین است، اغلب باید گزینه های جایگزین را دنبال کند.

بخوانید  کریپتو کوانت: گاوهای اتریوم می‌توانند بزودی کنترل بازار را در دست بگیرند

MicroStrategy ممکن است واقعی نباشد و خطرات زیادی را به همراه داشته باشد که خرید مستقیم بیت کوین چنین نیست. با این حال، از نظر قرار گرفتن در معرض قیمت به تنهایی، یک گزینه پشتیبان مناسب است.

شرکت‌هایی که به دلایل ذکر شده از خرید بیت‌کوین محروم شده‌اند، اما از طریق MicroStrategy در معرض دید قرار گرفته‌اند، سود خوبی کسب کرده‌اند. نمودار بعدی عملکرد خود را در برابر نزدک ترسیم می کند – عملکردی مشابه آنچه که در طول دوره زمانی از بیت کوین دیده ایم را نشان می دهد.

متمرکز کردن

در حالی که همه اینها خوب و خوب است، نادیده گرفتن این واقعیت است که در اینجا جنبه های منفی برای اکوسیستم بیت کوین وجود دارد. مطمئناً، ارائه قرار گرفتن در معرض سرمایه‌گذارانی که حداقل در دو سال گذشته در موقعیتی برای خرید مستقیم بیت کوین نبوده‌اند، چیز خوبی است.

اما از طرف دیگر، این یک دارایی است که بر اساس اصول تمرکززدایی بنا شده است. ما اکنون در موقعیتی هستیم که یک شرکت سهم عظیمی از عرضه را در اختیار دارد و به نظر نمی رسد که خرید خود را به این زودی کاهش دهد، زیرا ذخیره آن به ۱% نزدیک می شود.

بخوانید  همکاری سولانا و متامسک: یکپارچگی بیشتر شبکه‌های بلاکچینی!

در مورد ۱% صحبت کنیم، بیشتر ثروت جهان در حال حاضر در دست ۱% برتر است. در حالی که بیت کوین اغلب تصویری عاشقانه از دموکراتیزه کردن ثروت، و ابزاری برای بیرون کشیدن خود از استبداد مالی ترسیم می کند، واقعیت این است که یک درصد نیز وجود خواهند داشت که صاحب بخش عظیمی از کیک هستند. در این زمینه با هیچ دارایی دیگری تفاوتی نخواهد داشت.

ما قطعه را در ماه مارس منتشر کردیم که تجزیه ثروت بیت کوین را ارزیابی می کرد و به مطالعه توسط اداره ملی تحقیقات اقتصادی اشاره کردیم که نشان می دهد بهترین ها ۱۰۰۰۰ سرمایه گذار بیت کوین یک سوم کل عرضه را کنترل می کنند.

ساتوشی ناکاموتو ناشناس دارای تخمینی ۱ میلیون سکه به تنهایی (یا به صورت گروهی، بسته به اعتقاد شما در مورد هویت او) است که معادل بیش از ۵٪ از عرضه است. دارایی های بزرگ ناکاموتو حتی در پرونده S-1 کوین بیس زمانی که در سال ۲۰۲۱ عمومی شد به عنوان منبع خطر برای تجارت ذکر شد.

بخوانید  خروج 27 میلیون دلار سرمایه؛ صرافی رمزارز کوینکس هک شد؟

«شناسایی ساتوشی ناکاموتو، شخص یا افرادی با نام مستعار که بیت‌کوین را توسعه داده‌اند، یا انتقال بیت‌کوین‌های ساتوشی» به‌عنوان یک خطر برای بیت‌کوین مطرح شد و به‌طور تعمیم، تجارت کوین بیس

در حالی که گمانه زنی در مورد هویت ناکاموتو یک بازی احمقانه است، و این سکه ها به راحتی می توانند برای همیشه گم شوند، به راحتی می توان فهمید که Coinbase چگونه این موضوع را به عنوان یک خطر در پرونده خود فهرست کرده است. واقعیت این است که یک نهاد یا شخص ۵.۲ درصد از عرضه را در اختیار دارد و هیچ کس نمی داند چه کسی.

ما می دانیم که MicroStrategy چه کسانی هستند، و مایکل سایلر اغلب در این فضا به دلیل رویایی بودن مورد ستایش قرار می گیرد (غیر از ذکر این واقعیت که موج جزر و مد فشار خرید به افزایش قیمت در حال حاضر و دوباره کمک می کند). اما برای یک دارایی که بر اساس مفهوم تمرکززدایی ساخته شده است، مکثی برای تفکر ایجاد می کند.

بخوانید  تحلیل ارزهای دیجیتال ۲۷ شهریور

با این حال، بیت کوین نزدیک ترین چیزی است که جهان در حال حاضر در حوزه پولی به تمرکززدایی دارد، حتی اگر کامل نباشد. همیشه یک درصد وجود دارد، زیرا زندگی اینگونه است – و بیت کوین از این نظر تفاوتی ندارد.

منبع: coinjournal.net

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2603134

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها