تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
0

لورس :سولانا از کاردانو پیشی گرفت؛ بررسی علت افزایش قیمت SOL

  • کد خبر : 2621537
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸
لورس :سولانا از کاردانو پیشی گرفت؛ بررسی علت افزایش قیمت SOL
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

سولانا از کاردانو پیشی گرفت؛ بررسی علت افزایش قیمت SOL همزمان با رشد ۱۴٪ قیمت سولانا این رمزارز توانسته است جایگاه کاردانو را در بین ۱۰ رمزارز برتر از لحاظ ارزش بازار تصاحب کند. ارزش کل قفل شده (TVL) این شبکه به ۳۳۷/۴۹ میلیون دلار رسیده و این بالاترین سطح آن در سال ۲۰۲۳ محسوب می‌شود. چنین رشدی حدس‌ و گمان‌هایی را در جامعه‌ ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است.
به گزارش والکس و به نقل از beincrypto و newsbtc، با وجود اینکه ارزش کل قفل شده سولانا از آغاز سال ۲۰۲۲ حدود ۶۰٪ از ارزش خود را از دست داده، اما قیمت آن پس از تصویب رای دادگاه مبنی بر فروش دارایی‌های FTX افزایش یافته است. در فراسوی نگرانی‌های کاربران درباره واکنش قیمت سولانا به این رشد، بازار در تعیین قیمت رویدادهای توزیع عرضه در شرایط به شدت وحشتناکی قرار دارد.
ارزش کل قفل شده سولانا امروز به سقف جدیدی برای سال ۲۰۲۳ به مبلغ ۳۳۸/۸۲ میلیون دلار افزایش یافت و این امر سوالاتی را درباره دلایل این رشد برای جامعه ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است.
«و حالا همه‌ شما به طرز ناگهانی به سولانا علاقمند شدید…» ران نوینر (Ran Neuner)، تحلیل..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

سولانا از کاردانو پیشی گرفت؛ بررسی علت افزایش قیمت SOL

همزمان با رشد ۱۴٪ قیمت سولانا این رمزارز توانسته است جایگاه کاردانو را در بین ۱۰ رمزارز برتر از لحاظ ارزش بازار تصاحب کند. ارزش کل قفل شده (TVL) این شبکه به ۳۳۷/۴۹ میلیون دلار رسیده و این بالاترین سطح آن در سال ۲۰۲۳ محسوب می‌شود. چنین رشدی حدس‌ و گمان‌هایی را در جامعه‌ ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است.

به گزارش والکس و به نقل از beincrypto و newsbtc، با وجود اینکه ارزش کل قفل شده سولانا از آغاز سال ۲۰۲۲ حدود ۶۰٪ از ارزش خود را از دست داده، اما قیمت آن پس از تصویب رای دادگاه مبنی بر فروش دارایی‌های FTX افزایش یافته است. در فراسوی نگرانی‌های کاربران درباره واکنش قیمت سولانا به این رشد، بازار در تعیین قیمت رویدادهای توزیع عرضه در شرایط به شدت وحشتناکی قرار دارد.

ارزش کل قفل شده سولانا امروز به سقف جدیدی برای سال ۲۰۲۳ به مبلغ ۳۳۸/۸۲ میلیون دلار افزایش یافت و این امر سوالاتی را درباره دلایل این رشد برای جامعه ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است.

«و حالا همه‌ شما به طرز ناگهانی به سولانا علاقمند شدید…» ران نوینر (Ran Neuner)، تحلیلگر بازار، این جمله را به ۷۲۱،۸۰۰ دنبال‌کننده‌ خود در پلتفرم X (همان توییتر سابق) گفته است.

TVL سولانا شاهد رشد قابل توجهی بوده است

در تاریخ ۲ اکتبر و در مدت ۲۴ ساعت گذشته، ارزش کل قفل شده سولانا حدود ۴/۱۵٪ افزایش یافت و از ۳۲۴/۶۴ میلیون دلار به ۳۳۸/۸۲ میلیون دلار رسید. از ابتدای سال ۲۰۲۳، این معیار شاهد رشد قابل‌توجه ۳۸ درصدی بوده و از ۲۱۰/۴۷ میلیون دلار در تاریخ ۱ ژانویه به این مقدار رسیده است. همچنین در پی رشد TVL، مارکت کپ سولانا نیز افزایش یافته و حالا این رقیب دیرینه اتریوم جایگاه بالاتری از کاردانو در بازار دارد.

بعضی از کاربران در حساب‌های خود به این رشد پرداختند اما عده‌‌ای نیز وجود دارند که به ناتوانی قیمت سولانا در دست‌یابی به سقف سالیانه‌ خود اشاره می‌کنند. یکی از کاربران در پلتفرم X گفته که قیمت سولانا تقریباً یک سوم از بالاترین سطح سالیانه‌ آن پایین‌تر است.

این کاربر اظهار کرد:

ارزش کل قفل شده سولانا امروز به سقف‌های جدیدی از ابتدای سال تاکنون دست یافت و این درحالی است که قیمت هنوز ۳۰٪ از سقف سالیانه خود پایین‌تر است.

اما کمی بیش از یک سال پیش، گزارشاتی منتشر شد که کاهش شدید TVL سولانا را نشان می‌دادند.

در ماه می ۲۰۲۲، BeInCrypto گزارش داد که سولانا از ابتدای سال ۲۰۲۲ تا اولین روز ماه می آن سال حدود ۶۰٪ از ارزش کل قفل شده خود را از دست داده است. در اولین روز سال ۲۰۲۲، TVL سولانا حدود ۱۱/۲۲ میلیارد دلار ارزش داشت و تا تاریخ ۱۵ می به حدود ۴/۳۸ میلیارد دلار کاهش یافت.

در همین حین، نگرانی‌هایی نیز در مورد نحوه‌ واکنش قیمت سولانا به این امر وجود دارد، چرا که FTX مجوز فروش دارایی‌های رمزارزی خود را دریافت کرده است. در بین این دارایی‌ها تقریباً ۱/۲ میلیارد دلار SOL به چشم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: بررسی خبر فروش دارایی‌های صرافی FTX و تاثیر آن بر قیمت بیت کوین، سولانا و سایر آلت کوین‌ها

افزایش قیمت سولانا با اخبار FTX مرتبط است

DeFi Squared، تحلیلگر حوزه رمزارزی، در پلتفرم X به این نکته اشاره کرده که قیمت سولانا از زمان تصویب رای دادگاه مبنی بر فروش این اموال حدوداً ۲۰٪ افزایش داشته است.

DeFi Squared:

پاسخ‌های متفاوتی برای این سوال وجود دارد، اما شاید خنده‌دارترین آنها که می‌خواهم با آن شروع کنم این است که بازارهای رمزارزی به شکل فاجعه‌باری در قیمت‌گذاری رویدادهای توزیع عرضه ناتوان هستند.

همچنین او گفته که هنوز حدود ۴۰ تا ۴۴ میلیون توکن SOL در وضعیت استیکینگ فعال قرار دارند و حدود ۱۷ میلیون دلار آنها هر ماه و در طی چهار سال آینده آزاد می‌شود.

تحلیلی بر قیمت سولانا؛ آغاز یک رالی جدید

در طی چند روز گذشته، قیمت سولانا یک پایه حمایتی قدرتمند را در بالای سطح ۱۸/۸۰ دلار برای خود تشکیل داد. سولانا پس از تثبیت در بالای منطقه مقاومتی ۲۲ دلار، یک رشد خوب را برای خود کلید زد.

در ابتدا افزایش قیمت پایداری در بالای مقاومت ۲۳/۲۰ دلار رخ داد و شتاب قیمت از بیت کوین و اتریوم نیز پیشی گرفت. این افزایش قیمت بیش از ۱۵٪ بود و مقاومت ۲۴/۵۰ دلار هم بواسطه آن تست شد. سپس یک سقف در نزدیکی سطح ۲۴/۴۷ دلار شکل گرفت و قیمت در حال حاضر سودهای خود را انباشت می‌کند. سولانا در بالای سطح ۲۳/۶٪ فیبوناچی اصلاحی در یک حرکت صعودی از سویینگ کف ۱۸/۷۵ دلار به سقف ۲۴/۴۷ دلار در وضعیت خوبی قرار دارد.

همچنین قیمت در حال حاضر زیر سطح ۲۳ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ دوره‌ای در نمودار ۴ ساعته معامله می‌شود. علاوه بر این، یک خط روند صعودی مهم در نمودار ۴ ساعته جفت ارز SOL/USD با حمایتی نزدیک به سطح ۲۳/۱۰ در حال شکل‌گیری است.

نمودار ۴ ساعته سولانا
نمودار ۴ ساعته سولانا

در سمت بالای نمودار، اولین مقاومت در نزدیکی سطح ۲۴/۵۰ دلار واقع شده است. اولین مقاومت اصلی هم در نزدیکی سطح ۲۵ دلار قرار دارد. یک حرکت آشکار در بالای مقاومت ۲۵ دلار ممکن است قیمت را به سمت مقاومت ۲۷/۲۰ دلار هدایت کند. مقاومت کلیدی بعدی نزدیک به سطح ۲۸/۸۰ دلار شکل گرفته است. رشد بیشتر قیمت ممکن است سولانا را به سطح ۳۰ دلار برساند.

اصلاح سولانا چطور؟

اگر سولانا نتواند خود را در بالای مقاومت‌های ۲۴/۵۰ دلار و ۲۵ دلار تثبیت کند، ممکن است یک روند اصلاحی برای قیمت شروع شود. اولین حمایت در بخش‌های پایینی نمودار نزدیک به سطح ۲۳/۲۰ دلار و خط روند واقع شده است.

اولین حمایت اصلی در نزدیکی سطح ۲۱/۵۰ دلار یا ۵۰٪ اندیکاتور فیبوناچی اصلاحی در حرکت صعودی قیمت از سویینگ کف ۱۸/۷۵ دلار به سقف ۲۴/۴۷ دلار قرار دارد. اگر قیمت در زیر حمایت ۲۱/۵۰ دلاری بسته شود، سولانا ممکن است سقوطی را به سمت حمایت ۲۰/۵۰ دلاری تجربه کند. در این حالت، خطر ریزش بیشتر قیمت به سمت حمایت ۲۰ دلار در کوتاه‌مدت وجود دارد.

اندیکاتورهای تکنیکال

شاخص MACD در نمودار ۴ ساعته: MACD برای جفت ارز SOL/USD در منطقه صعودی به شتاب خود می‌افزاید.

اندیکاتور RSI (شاخص قدرت نسبی) در نمودار ۴ ساعته: RSI برای جفت ارز SOL/USD در بالای سطح ۵۰ واقع شده است.

سطوح حمایت اصلی: ۲۳/۲۰ دلار و ۲۱/۵۰ دلار.

سطوح مقاومت اصلی: ۲۴/۵۰ دلار، ۲۵ دلار و ۲۷/۲۰ دلار.

تحلیل سولانا این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

میانگین امتیازها: ۵ / ۵. مجموع امتیازها: ۱

برچسب هاآلت کوین

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2621537

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها