تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0
خانه دسته‌بندی نشده

لورس :فعالیت بنیاد کاردانو در دوران پسا ولتر به چه شکل خواهد بود؟

  • کد خبر : 2629158
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰
لورس :فعالیت بنیاد کاردانو در دوران پسا ولتر به چه شکل خواهد بود؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

فعالیت بنیاد کاردانو در دوران پسا ولتر به چه شکل خواهد بود؟ فردریک گرگارد (Frederik Gregaard) در مورد تصور خود از نقش بنیاد کاردانو در ایجاد تغییرات پس از عصر ولتر (Voltaire) صحبت کرده است.
به گزارش والکس و به نقل از dailycoin،‌ دوران ولتر یک تغییر عظیم در کاردانو ایجاد می‌کند. هدف نهایی ولتر واگذاری حاکمیت به اعضای جامعه است. ولتر پس از استقرار در شبکه تغییراتی را در نحوه اداره کاردانو ایجاد خواهد کرد.
دوران ولتر در پیش است و کاردانو در آستانه یک تحول بزرگ قرار دارد که تمرکززدایی کامل و حاکمیت اجتماعی این شبکه بلاکچینی را نوید می‌دهد. این پنجمین و آخرین عصر از نقشه راه توسعه کاردانو است که چشم‌انداز یک پروتکل غیرمتمرکز و خودکفا را محقق خواهد کرد. ابتکارات مختلفی برای گذار کاردانو به شبکه‌ای تحت مدیریت جامعه در حال انجام است و از جمله آنها می‌توان به ارائه پروپوزال CIP-1694 اشاره کرد.
CIP-1694 به طور خاص زمینه را برای حاکمیت غیرمتمرکز بلاکچین کاردانو فراهم می‌کند. این پروپوزال به دنبال ایجاد یک کارگروه ساختاری، نمایندگان تفویض‌شده و فرایندهای رسمی برای پیشنهاد و رأی‌گیری..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

فعالیت بنیاد کاردانو در دوران پسا ولتر به چه شکل خواهد بود؟

فردریک گرگارد (Frederik Gregaard) در مورد تصور خود از نقش بنیاد کاردانو در ایجاد تغییرات پس از عصر ولتر (Voltaire) صحبت کرده است.

به گزارش والکس و به نقل از dailycoin،‌ دوران ولتر یک تغییر عظیم در کاردانو ایجاد می‌کند. هدف نهایی ولتر واگذاری حاکمیت به اعضای جامعه است. ولتر پس از استقرار در شبکه تغییراتی را در نحوه اداره کاردانو ایجاد خواهد کرد.

دوران ولتر در پیش است و کاردانو در آستانه یک تحول بزرگ قرار دارد که تمرکززدایی کامل و حاکمیت اجتماعی این شبکه بلاکچینی را نوید می‌دهد. این پنجمین و آخرین عصر از نقشه راه توسعه کاردانو است که چشم‌انداز یک پروتکل غیرمتمرکز و خودکفا را محقق خواهد کرد. ابتکارات مختلفی برای گذار کاردانو به شبکه‌ای تحت مدیریت جامعه در حال انجام است و از جمله آنها می‌توان به ارائه پروپوزال CIP-1694 اشاره کرد.

CIP-1694 به طور خاص زمینه را برای حاکمیت غیرمتمرکز بلاکچین کاردانو فراهم می‌کند. این پروپوزال به دنبال ایجاد یک کارگروه ساختاری، نمایندگان تفویض‌شده و فرایندهای رسمی برای پیشنهاد و رأی‌گیری در مورد بهبود شبکه است. این پروپوزال گامی مهم در واگذاری شبکه به جامعه جهانی از بنیاد کاردانو (CF) و Input-Output (IO) خواهد بود.

با راه‌اندازی CIP-1694 که برای سه‌ ماهه اول و دوم سال ۲۰۲۴ زمان‌بندی شده، عصر ولتر به‌زودی کاردانو را به یکی از اولین بلاکچین‌های بزرگ جهان برای دستیابی به تمرکززدایی واقعی تبدیل خواهد کرد. این انتقال عظیم از تغییر چهره کل صنعت بلاکچین نوید می‌دهد.

اینشا ضیا (Insha Zia)، روزنامه‌نگار ارشد DailyCoin، با وجود ابهامات فراوان در مورد آنچه که پس از ولتر اتفاق می‌افتد، با فردریک گرگارد، مدیرعامل بنیاد کاردانو، گفتگویی را انجام داده تا به شکلی عمیق‌تر به این موضوع بپردازد.

بنیاد کاردانو کمبودها را جبران می‌کند

با توجه به نقش بنیاد کاردانو (CF) پس از واگذاری حاکمیت به جامعه، گرگارد تصریح کرده که این بنیاد در حال حاضر و پیش از آغاز عصر ولتر نیز رویکرد «صرفاً نظاره‌گر» را اتخاذ کرده است. کاردانو برخلاف نقشی که معمولاً سایر بنیادهای بلاکچینی در اداره یک شبکه ایفا می‌کنند، سیاست‌های پولی یا توسعه مستقیم این بلاکچین را کنترل نکرده است.

با این حال، در دوران پسا ولتر شاهد گسترش این رویکرد خواهیم بود که به موجب آن بنیاد کاردانو ابتکاراتی را بر عهده خواهد گرفت و ریسک‌‌پذیری خود را افزایش می‌دهد؛ مواردی که ممکن است نهادهای تجاری از آنها اجتناب کنند. به عنوان مثال می‌توان به کمبودهای ناشی از پروژه‌های با اولویت بالا که از نظر تجاری غیرقابل اجرا هستند اشاره کرد.

گرگارد توضیح داد:

این موضوع از لحاظ اعتبارات قانونی یا نظارتی مخاطرات زیادی دارد و هیچ کس در جامعه قرار نیست چنین چیزی را در سطح بلوغ فعلی شبکه‌ها انجام دهد، اما به احتمال زیاد بنیاد کاردانو این کار را انجام خواهد داد.

بنیاد کاردانو در حال حاضر به برنامه‌های مربوط به محافظت از علائم تجاری و کاربر و مقابله با فعالیت‌های کلاهبردارانه می‌پردازد و در عصر پسا ولتر نیز شاهد ادامه این نقش حفاظتی از سوی CF خواهیم بود.

گرگارد تأیید کرد:

این همان کاری است که ما امروزه انجام می‌دهیم. پس از اجرای پروپوزال CIP-1694، به اعتقاد من همچنان کارهای زیادی را انجام خواهیم داد.

مشارکت حاکمیتی

علاوه بر پر کردن کمبودهای عملیاتی و اجرایی، گرگارد اینگونه تصور می‌کند که بنیاد کاردانو نقش یک نماینده تفویض‌شده را پس از ولتر بپذیرد. نمایندگان تفویض‌شده یا dReps، نهادهایی هستند که کیفیت تصمیمات حاکمیتی را از طریق قدرت اعطا شده به آنها توسط کاربرانی که توکن‌های خود را به این نهادها واگذار می‌کنند، افزایش می‌دهند.

گرگارد گفت:

نمایندگان تفویض‌شده سیاست‌های موجود را با یگدیگر هماهنگ کرده و حتی سیاست‌های جدیدی تشکیل می‌دهند، داده‌ها را جمع‌آوری و بررسی می‌کنند، با کارشناسان مشورت کرده و در نهایت به مجموعه‌ای از پروژه‌ها و موضوعاتی که در جامعه مطرح شده رأی می‌دهند.

او پیش‌بینی کرده که این بنیاد در تهیه پیش‌نویس اساس‌نامه کاردانو برای تثبیت ارزش‌های اصلی و جهت‌گیری آینده این شبکه مشارکت کند. او همچنین بنیاد کاردانو را به عنوان یکی از اعضای کارگروه ساختاری پسا ولتر می‌داند، چرا که این نقش به خوبی با آرمان‌های این بنیاد همسو است.

به طور کلی، از نظر گرگارد وظایف بنیاد کاردانو پس از آغاز ولتر دستخوش تغییرات زیادی نخواهد شد، چرا که CF همچنان پس از واگذاری حاکمیت به جامعه، به دنبال ارائه نقش یک Trust Anchor خواهد بود.

مناطق کانونی و اصلی

گرگارد با اشاره به تلاش‌های این بنیاد برای اصلاح تصورات عمومی غلط و بیان واضح‌تر و دقیق‌تر ارزش منحصربه‌فرد کاردانو، به رویکرد آنها در زمینه‌های مهم انعطاف‌پذیری عملیاتی، آموزش و پذیرش توجه داشته است.

  • انعطاف‌پذیری عملیاتی – نمایش قابلیت‌های کاردانو برای کاربردهای حیاتی. این امر شامل گسترش تدابیر نظارتی و ایجاد بهترین شیوه‌ها برای استفاده سازمانی از کاردانو می‌شود.
  • آموزش – بنیاد کاردانو در حال ایجاد منابعی برای توضیح پایه‌ای این بلاکچین است. در آینده یک سری ماژول‌های آموزشی وجود خواهد داشت تا کاربران غریبه با فناری بلاکچین را هم به slj پیاده‌سازی پیشرفته آن سوق دهد.
  • پذیرش – شامل سازماندهی نشست‌های جهانی و ایجاد کاربردهایی برای کاردانو در دنیای واقعی می‌شود. هدف، ایجاد تعامل بین توسعه‌دهندگان و شرکاست که به طور ارگانیک درک نقاط قوت کاردانو را بهبود می‌بخشد.

گرگارد با توضیح اینکه چگونه بنیاد کاردانو به صورت فعالانه بر روی بهبود درک عمومی از کاردانو تلاش می‌کند، فاش کرده که این بنیاد مستقیماً با دولت‌ها و نهادهای نظارتی مانند مرجع رفتار مالی و سازمان بازارهای اوراق بهادار و بازار اروپا برای دستیابی به اهداف سیاسی، نظارت مالی و حمایت از مصرف‌کننده در ارتباط بوده است.

آن روی سکه

شک‌ و تردیدهای نظارتی در مورد ارزهای دیجیتال همچنان یک فاکتور ریسک مداوم در سطح جهانی است.
حاکمیت تحت رهبری جامعه تنها یک مدل آزمایشی است که هیچ تضمینی برای موفقیت یا اجرای روان آن وجود ندارد.

بنیاد کاردانو متعهد شده که حاکمیت تحت رهبری جامعه را به شکل موفقیت‌آمیزی اجرا و از یک اکوسیستم ایمن و مشارکتی برای همه ذی‌نفعان اطمینان حاصل کند. با عقب‌نشینی این بنیاد در اداره فعالیت‌ها پس از ولتر، مسیر برای عصر جدیدی از حاکمیت غیرمتمرکز در دنیای کریپتو هموار می‌شود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۲ / ۵. مجموع آرا: ۱۰

برچسب هاکاردانو

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2629158

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها