تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
0

لورس :قیمت بیت کوین به دنبال تثبیت؛ آپتیمیزم، اینجکتیو و ۲ آلتکوین دیگر آماده رشد قیمت شده‌اند

  • کد خبر : 2602120
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
لورس :قیمت بیت کوین به دنبال تثبیت؛ آپتیمیزم، اینجکتیو و ۲ آلتکوین دیگر آماده رشد قیمت شده‌اند
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

قیمت بیت کوین به دنبال تثبیت؛ آپتیمیزم، اینجکتیو و ۲ آلتکوین دیگر آماده رشد قیمت شده‌اند بیت کوین تلاش می‌کند تا در منطقه ۲۵ هزار دلاری به ثبات برسد. در همین حین، قیمت‌های HBAR، OP، INJ و RUNE برای رشد بیشتر آمادگی نشان داده‌اند.
به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، احساسات معامله‌گران پس از افت ۱۱ درصدی قیمت بیت کوین در این هفته، به سمت سطوح منفی سوق پیدا کرده است. اگرچه بیت کوین در نزدیکی ۲۵ هزار دلار حمایت شده، اما تحلیل‌گران انتظار چندین ریزش دیگر تا سطح مهم ۲۰ هزار دلاری را دارند.
ضعف قیمت‌ها محدود به بازار ارزهای دیجیتال نبوده است. بازارهای سهام ایالات متحده نیز هفته‌ خوبی را تجربه نکرده‌اند. شاخص S&P 500 تقریباً ۲/۱٪ و شاخص نزدک کامپوزیت (Nasdaq Composite) نیز حدود ۲/۶٪ کاهش یافته، و هر دوی این شاخص‌ها سه هفته متوالی را با ضرر پشت سر گذاشته‌اند. این امر نشان می‌دهد که معامله‌گران در کوتاه‌مدت معاملات کم ریسک را در نظر گرفته‌اند.
سقوط بیت کوین منجر به کاهش قیمت چندین آلت‌ کوین دیگر هم شده، که نشان‌دهنده یک فروش گسترده در بازار است. با این حال، در پس این دریای خو..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

قیمت بیت کوین به دنبال تثبیت؛ آپتیمیزم، اینجکتیو و ۲ آلتکوین دیگر آماده رشد قیمت شده‌اند

بیت کوین تلاش می‌کند تا در منطقه ۲۵ هزار دلاری به ثبات برسد. در همین حین، قیمت‌های HBAR، OP، INJ و RUNE برای رشد بیشتر آمادگی نشان داده‌اند.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، احساسات معامله‌گران پس از افت ۱۱ درصدی قیمت بیت کوین در این هفته، به سمت سطوح منفی سوق پیدا کرده است. اگرچه بیت کوین در نزدیکی ۲۵ هزار دلار حمایت شده، اما تحلیل‌گران انتظار چندین ریزش دیگر تا سطح مهم ۲۰ هزار دلاری را دارند.

ضعف قیمت‌ها محدود به بازار ارزهای دیجیتال نبوده است. بازارهای سهام ایالات متحده نیز هفته‌ خوبی را تجربه نکرده‌اند. شاخص S&P 500 تقریباً ۲/۱٪ و شاخص نزدک کامپوزیت (Nasdaq Composite) نیز حدود ۲/۶٪ کاهش یافته، و هر دوی این شاخص‌ها سه هفته متوالی را با ضرر پشت سر گذاشته‌اند. این امر نشان می‌دهد که معامله‌گران در کوتاه‌مدت معاملات کم ریسک را در نظر گرفته‌اند.

بخوانید  صرافی آبان‌تتر؛ حامی رویداد مدرسه بوژان
نمای کلی ارزها

سقوط بیت کوین منجر به کاهش قیمت چندین آلت‌ کوین دیگر هم شده، که نشان‌دهنده یک فروش گسترده در بازار است. با این حال، در پس این دریای خون، تعدادی از آلت‌کوین‌ها بودند که یا با واکنش‌های قوی از سطوح حمایت خود عبور کرده‌اند یا با ادامه حرکت رو به بالا، عملکرد برجسته‌ای داشتند.

در این مطلب نمودار پنج رمزارز برتری را بررسی خواهیم کرد که ممکن است از ورود به روند نزولی خودداری کنند و در طی چند روز آینده در شرایط مثبتی باقی بمانند.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین طی چند روز گذشته در بازه‌ای بین ۲۴،۸۰۰ دلار و ۳۱ هزار دلار گیر کرده است. پس از شکست قیمت در تثبیت خود بالای مقاومت این محدوده، قیمت به نزدیکی حمایت آن سقوط کرده است.

نمودار روزانه بیت کوین
نمودار روزانه بیت کوین

سقوط بازار در چند روز اخیر باعث ورود شاخص قدرت نسبی (RSI) به منطقه اشباع فروش شده که نشان‌ می‌دهد احتمالاً باید انتظار بازیابی قیمت را داشته باشیم. اگر قیمت از سطوح کنونی افزایش پیدا کند، می‌تواند به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در نرخ ۲۸،۳۰۹ دلار برسد. احتمالاً خرس‌ها در این سطح دارایی‌های خود به فروش می‌رسانند.

بخوانید  بنیان‌گذار پپه پس از کلاهبرداری ۱۶ میلیون دلاری: PEPE دوباره سر پا می‌شود!

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به سمت پایین بازگردد، جفت ارز BTC/USDT ممکن است دوباره به حمایت مهم خود در ۲۴،۸۰۰ دلار کاهش یابد. اگر این حمایت شکست بخورد، بیت کوین می‌تواند سقوطی را به سمت ۲۰ هزار دلار تجربه کند.

از سوی دیگر، شکست و کلوز قیمت در بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نشان‌دهنده این خواهد بود که این جفت ارز می‌تواند برای چند روز دیگر در داخل محدوده خود باقی بماند. گاوها باید قیمت را به بالای ۳۱ هزار دلار انتقال دهند و در آنجا حفظ کنند تا حرکت جدیدی رو به بالا آغاز شود، اما در حال حاضر این سناریو کمی بعید به نظر می‌رسد.

نمودار ۴ ساعته بیت کوین
نمودار ۴ ساعته بیت کوین

هر دوی میانگین‌های متحرک به سمت پایین شیب گرفته‌اند و RSI در نمودار چهار ساعته در منطقه اشباع فروش قرار دارد، که نشان‌ می‌دهد خرس‌ها کنترل بازار را در دست گرفته‌اند. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به سمت پایین بازگردد، این جفت ارز ممکن است منطقه حمایت خود را در بین ۲۵،۱۶۶ دلار و ۲۴،۸۰۰ دلار مجدداً تست کند.

بخوانید  شهردار دوستدار بیت کوین میامی از رقابت های ریاست جمهوری آمریکا کناره گیری کرد

از سوی دیگر، شکست و کلوز قیمت در بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که خرس‌ها احتمالا تسلط خود را از دست داده‌اند. این امر می‌تواند آغازگر یک رالی به سمت سطح ۵۰٪ فیبوناچی اصلاحی باشد که در نرخ ۲۷،۲۰۰ دلار قرار دارد و سپس به سطح ۶۱.۸٪ فیبوناچی اصلاحی در نرخ ۲۷،۶۸۰ دلار برسد.

تحلیل بیت کوین

تحلیل تکنیکال قیمت هدرا

در تاریخ ۱۵ آگوست، هدرا (HBAR) از مقاومت سربار خود در ۰/۰۷۸ دلار به سمت پایین بازگشت، که نشان‌دهنده فعالیت خرس‌ها در سطوح بالاتر است. با این حال، برتری کوچکی که گاوها بدست آورده‌اند این است که خریداران در کف میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۰/۰۵۴ خرید کرده‌اند.

نمودار روزانه هدرا
نمودار روزانه هدرا

هر دوی میانگین‌های متحرک به سمت بالا شیب گرفته‌اند و RSI در منطقه مثبت قرار دارد که نشان‌ می‌دهد خریداران دست بالا را در بازار دارند. گاوها دوباره سعی خواهند کرد جفت ارز HBAR/USDT را به مقاومت سربار در ۰/۰۷۸ دلار برسانند. اگر این مانع شکسته شود، این جفت ارز ممکن است به سمت ۰/۰۹۳ دلار و در نهایت به ۰/۰۹۹ دلار رشد کند.

بخوانید  بازار در آستانه تغییر؛ بیت‌ کوین و آلت‌ کوین‌ها در کدام سطح تغییر روند می‌دهند؟

از سوی دیگر، اگر قیمت به پایین بازگردد و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه را بشکند، نشان‌دهنده این است که خرس‌ها به فروش در رالی‌ها ادامه می‌دهند. هدرا سپس می‌تواند حمایت خود را در خط روند صعودی تست کند. شکست قیمت به زیر این سطح ممکن است درهایی را برای سقوط به سمت ۰/۰۴۵ دلار و سپس ۰/۰۴۰ دلار باز کند.

نمودار ۴ ساعته هدرا
نمودار ۴ ساعته هدرا

بازیابی قیمت HBAR در نزدیکی مقاومت سربار خود در ۰/۰۷۰ با مشکل مواجه شده است. این امر نشان می‌دهد که خرس‌ها تسلیم نشده‌اند و همچنان در رالی‌ها دارایی‌های خود را به فروش می‌رسانند. قیمت به میانگین‌های متحرک بازگردانده شده، که سطح مهمی محسوب می‌شود و باید به آن توجه داشته باشیم.

اگر قیمت از سطوح کنونی به سمت بالا حرکت کند، بدان معناست که گاوها تلاش می‌کنند میانگین‌های متحرک را به حمایت تبدیل کنند. سپس خریداران دوباره سعی خواهند داشت مقاومت ۰/۰۷۰ دلاری را از پیش رو بردارند. اگر این اتفاق رخ دهد، رالی قیمت می‌تواند تا هدف ۰/۰۷۵ دلار ادامه داشته باشد.

بخوانید  صرافی ورشکسته FTX به دنبال نقد کردن میلیاردها دلار رمزارز! فشار فروش دیگری در راه است؟

اگر قیمت به زیر میانگین‌های متحرک سقوط کند، هدرا ممکن است به سمت خط روند صعودی خود سقوط کند و گاوها باید برای حفظ حضور خود از این سطح مهم دفاع کنند.

تحلیل تکنیکال قیمت آپتیمیزم

آپتیمیزم (OP) میانگین‌های متحرک را به سمت پایین شکسته اما در خط روند صعودی به حمایت رسیده است. چنین چیزی نشان‌دهنده تقاضا در سطوح پایین‌تر است.

نمودار روزانه آپتیمیزم
نمودار روزانه آپتیمیزم

قیمت از خط روند صعودی سویینگی را به سمت بالا ایجاد کرده بود، اما در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۱/۵۱ دلار با مقاومت مواجه شده است. اگر قیمت خط روند صعودی خود را از دست ندهد، احتمال ایجاد یک رالی به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه افزایش می‌یابد. اگر این اتفاق رخ دهد، جفت ارز OP/USDT ممکن است تا مقاومت سربار خود در ۱/۸۸ دلار رشد کند.

اما از طرف دیگر، اگر قیمت به پایین بازگردد و زیر خط روند صعودی خود را تثبیت کند، نشان‌دهنده این است که خرس‌ها کنترل بازار را در دست گرفته‌اند. در این حالت آپتیمیزم ممکن است ابتدا به ۱/۲۱ دلار و سپس ۱/۰۹ دلار کاهش یابد.

بخوانید  نحوه استیک متیک با استفاده از کیف پول متامسک
نمودار ۴ ساعته آپتیمیزم
نمودار ۴ ساعته آپتیمیزم

نمودار چهارساعته نشان‌ می‌دهد که خرس‌ها سعی دارند روند بهبود قیمت را در میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای متوقف کنند. اگر قیمت زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای بسته شود، مقصد بعدی احتمالاً خط روند صعودی خواهد بود. ورود قیمت به زیر این حمایت می‌تواند نشان‌دهنده شروع سقوط عمیق‌تری باشد.

از طرف دیگر، اگر قیمت از سطوح کنونی به بالا بازگردد و از میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای عبور کند، نشان‌دهنده شروع یک ریلیف رالی به سمت ۱/۶۱ دلار خواهد بود. اگر آپتیمیزم از این سطح عبور کند، قیمت ممکن است به ۱/۷۱ دلار هم برسد.

تحلیل تکنیکال قیمت اینجکتیو

رفتار قیمت اینجکتیو (INJ) طی چند روز اخیر یک الگوی مثلث صعودی تشکیل داده، که نشان‌ می‌دهد خریداران اندکی به برتری رسیده‌اند.

نمودار روزانه اینجکتیو
نمودار روزانه اینجکتیو

خرس‌ها قیمت را در تاریخ ۱۷ آگوست به زیر خط روند صعودی این مثلث انتقال دادند، اما دم بلند کندل روزانه نشان می‌دهد که خرید زیادی در سطوح پایین‌تر انجام شده است. گاوها قیمت را در تاریخ ۱۸ آگوست تا بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۷/۷۳ افزایش دادند و از آن زمان موفق به حفظ این سطح شده‌اند. این امر نشان می‌دهد که گاوها سعی در تبدیل میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به یک حمایت دارند.

بخوانید  مشاوره سئو چیست و چه خدماتی را شامل می شود؟

افزایش قیمت به بالای میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه به نرخ ۸/۱۶ دلار می‌تواند نشان‌دهنده بازگشت گاوها به بازار باشد. این اتفاق می‌تواند مسیر رالی قیمت به سمت ۱۰ دلار را هموار کند. این دیدگاه مثبت ممکن است در کوتاه‌مدت با سقوط قیمت به زیر خط روند صعودی از بین برود. در این صورت، جفت ارز INJ/USDT احتمالاً تا ۵/۴۰ دلار کاهش خواهد داشت.

نمودار ۴ ساعته اینجکتیو
نمودار ۴ ساعته اینجکتیو

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که بازگشت خوبی از خط روند صعودی انجام شده، که به معنای حفاظت همه‌جانبه گاوها از این سطح است. ریکاوری قیمت احتمالاً در مواجهه با مقاومت سربار ۸/۳۳ دلاری با فروش خرس‌ها روبرو خواهد شد.

اگر قیمت از سطوح کنونی یا مقاومت سربار به پایین بازگردد، اما از میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای به سمت بالا ریجکت شود و شتاب گیرد، نشان‌دهنده این است که گاوها در کف خرید می‌کنند. این امر می‌تواند احتمال رشد قیمت به بالای ۸/۳۳ دلار را افزایش دهد. اگر این مقاومت شکسته شود، اینجکتیو ممکن است ابتدا به سمت ۸/۸۳ دلار و سپس ۹/۵۰ دلار افزایش یابد.

بخوانید  پرفکت مانی با ارز دیجیتال چه تفاوتی دارد

اولین نشانه برای تضعیف خریداران، شکست و کلوز قیمت زیر میانگین متحرک نمایی ۵۰ دوره‌ای خواهد بود. چنین چیزی می‌تواند باعث سقوط این جفت ارز به سطح مهم خط روند صعودی شود. اگر این سطح در برابر ریزش مقاومت نکند، اینجکتیو می‌تواند تا ۶/۵۰ دلار هم سقوط کند.

تحلیل اینجکتیو

تحلیل تکنیکال قیمت تورچین

در حالی که بیشتر آلت‌ کوین‌ها تحت فشار قرار دارند، قیمت تورچین (THORChain) در چند روز گذشته در روند صعودی بوده است.

نمودار روزانه تورچین
نمودار روزانه تورچین

حرکت رو به بالای قیمت در مقابل مقاومت سربار ۲ دلاری با فروش مواجه شده، که از فتیله بلند کندل تاریخ ۱۹ آگوست مشهود است. رالی شارپ قیمت در چند روز گذشته منجر به ورود RSI به منطقه اشباع خرید شده که نشان‌ می‌دهد احتمال تثبیت یا یک اصلاح کوچک وجود دارد.

اگر گاوها بخش زیادی از برتری خود را از دست ندهند، احتمال شکست رو به بالای سطح ۲ دلار افزایش خواهد یافت. اگر این اتفاق رخ دهد، جفت ارز RUNE/USDT می‌تواند ابتدا به سمت ۲/۳۰ دلار و سپس ۲/۶۰ دلار حرکت کند.

بخوانید  انتشار ۹.۵ میلیون آوالانچ؛ منتظر ریزش قیمت باشیم؟

از سوی دیگر، اگر قیمت به زیر ۱/۴۱ دلار کاهش یابد، نشان‌دهنده شروع اصلاحی عمیق‌تر به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۱/۳۳ خواهد بود.

نمودار ۴ ساعته تورچین
نمودار ۴ ساعته تورچین

هر دوی میانگین‌های متحرک در نمودار چهار ساعته به بالا شیب گرفته‌اند و RSI در منطقه اشباع خرید قرار دارد که نشان‌ می‌دهد گاوها فعلاً دست بالا را دارند. اگر قیمت در بالای ۱/۸۰ دلار حفظ شود، این جفت ارز می‌تواند به تست مجدد مقاومت حیاتی ۲ دلاری خود بپردازد.

از طرف مقابل، اگر قیمت به زیر ۱/۸۰ دلار کاهش یابد، احتمالاً در مرجله بعد به میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای سقوط خواهد کرد. بازگشت قوی از این سطح نشان‌ می‌دهد که احساسات مثبت در بین معامله‌گران باقی مانده و آنها در کف خرید می‌کنند. این امر می‌تواند احتمال رالی قیمت به سمت ۲ دلار را افزایش دهد.

از سوی دیگر، اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای به پایین حرکت کند، نشان‌دهنده این است که خرس‌ها در رالی‌ها به فروش می‌پردازند. این امر ممکن است قیمت تورچین را به میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای و سپس ۱/۳۸ دلار کاهش دهد.

بخوانید  ویتالیک بوترین دوباره در نقش فروشنده؛ دیگر امیدی به اتریوم نیست؟

تحلیل تورچین برچسب هاآلت کوین بیت کوین

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2602120

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها