تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
0

لورس :قیمت بیت کوین چه زمانی به ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد؟

  • کد خبر : 2598787
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴
لورس :قیمت بیت کوین چه زمانی به ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

قیمت بیت کوین چه زمانی به ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد؟ درحالی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام نظر قطعی درباره راه‌اندازی صندوق‌های ETF بیت کوین را تا سال ۲۰۲۴ به تعویق انداخت و همچنین فدرال رزرو با اعمال سیاست‌ها انقباضی شرایط را برای بازارهای مالی پیچیده‌تر کرد، هنوز فعالان بازار ارزهای دیجیتال و به ویژه خریداران بیت کوین نسبت به ماه‌های پیش رو بسیار امیدوار هستند و درباره این مساله صحبت می‌کنند که آیا ممکن است قیمت بیت کوین در کوتاه مدت به سقف قیمتی ۱۰۰ هزار دلار برسد؟
به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، جسی مایرز (Jesse Myers) نویسنده و سرمایه‌گذار معروف و یکی از بنیان‌گذاران شرکت سرمایه‌گذاری Onramp، معتقد است که قیمت بیت کوین فقط بعد از هاوینگ ۲۰۲۴ می‌تواند شش رقم شود و رسیدن به ۱۰۰ هزار دلار قبل از هاوینگ امکان پذیر نیست.
هاوینگ بیت کوین که هر چهار سال یک بار اتفاق می‌افتد معمولا باعث جهش قیمتی می‌شود. دلیل آن هم مشخص است؛ عرضه بیت کوین کم می‌شود اما تقاضا برای آن همچنان زیاد است و همین مساله به تنهایی می‌تواند باعث رشد قیمت شود. برهمین اساس هر چقدر که به ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

قیمت بیت کوین چه زمانی به ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد؟

درحالی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام نظر قطعی درباره راه‌اندازی صندوق‌های ETF بیت کوین را تا سال ۲۰۲۴ به تعویق انداخت و همچنین فدرال رزرو با اعمال سیاست‌ها انقباضی شرایط را برای بازارهای مالی پیچیده‌تر کرد، هنوز فعالان بازار ارزهای دیجیتال و به ویژه خریداران بیت کوین نسبت به ماه‌های پیش رو بسیار امیدوار هستند و درباره این مساله صحبت می‌کنند که آیا ممکن است قیمت بیت کوین در کوتاه مدت به سقف قیمتی ۱۰۰ هزار دلار برسد؟

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، جسی مایرز (Jesse Myers) نویسنده و سرمایه‌گذار معروف و یکی از بنیان‌گذاران شرکت سرمایه‌گذاری Onramp، معتقد است که قیمت بیت کوین فقط بعد از هاوینگ ۲۰۲۴ می‌تواند شش رقم شود و رسیدن به ۱۰۰ هزار دلار قبل از هاوینگ امکان پذیر نیست.

هاوینگ بیت کوین که هر چهار سال یک بار اتفاق می‌افتد معمولا باعث جهش قیمتی می‌شود. دلیل آن هم مشخص است؛ عرضه بیت کوین کم می‌شود اما تقاضا برای آن همچنان زیاد است و همین مساله به تنهایی می‌تواند باعث رشد قیمت شود. برهمین اساس هر چقدر که به تاریخ هاوینگ بعدی در سال ۲۰۲۴ نزدیک می‌شویم، پیش‌بینی‌ها و گمانه‌زنی‌ها درباره قیمت احتمالی بیت کوین نیز افزایش پیدا می‌کند.

بخوانید  بررسی نمودار قیمت اتریوم، بایننس کوین، ریپل، کاردانو، دوج کوین، سولانا و متیک

جسی مایرز ادعا می‌کند که فرضیه بازار کارآمد (Efficient market hypothesis) درباره هاوینگ اشتباه است. این فرضیه به طور خلاصه به این مساله اشاره می‌کند که اطلاعات با سرعت بالایی بر قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد و قیمت خود را با شرایط و اطلاعات جدید فورا وفق می‌دهد.

از نظر مایرز بعد از هاوینگ ۲۰۲۴، حدود ۱۲ تا ۱۸ ماه طول می‌کشد تا واقعیت تغییر یافته روی قیمت تاثیر بگذارد.

اما تعدادی از تحلیلگران نظر کاملا متفاوتی دارند. آن‌ها فکر می‌کنند که از ماه اکتبر (مهر) به بعد می‌توان انتظار داشت که بازار مجدد روند صعودی را از سر بگیرد و بر همین اساس رسیدن به سقف قیمتی ۱۰۰ هزار دلار تا قبل از هاوینگ به هیچ وجه بعید نخواهد بود.

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki) نویسنده کتاب پدر پولدار پدر فقیر، یکی از همین افراد است که برای کوتاه مدت رقم‌های نجومی را برای قیمت بیت کوین پیش‌بینی کرده است.

در همین حال، تجزیه و تحلیل‌های تاریخی نشان می‌دهد که بازار صعودی و رشد قیمتی معمولا بعد از هاوینگ اتفاق می‌افتد. تیم معاملاتی Stockmoney Lizards اعلام کردند که با بررسی چرخه‌های قبلی هاوینگ متوجه شده‌اند که حداکثر ۲۴۰ روز طول می‌کشد تا قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ به بالاترین حد خود برسد.

بخوانید  نصف شدن پاداش استخراج لایت کوین؛ افزایش قیمت یا سقوط بزرگ؟

نوشته های مشابه

  • بیت کوین 100 هزار دلاری قیمت بیت کوین چه زمانی به ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد؟ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
  • ETF بیت کوین SEC اعلام نظر درباره ETF بیت کوین را به تعویق انداخت ۲۵ مرداد ۱۴۰۲

مارک یوسکو (Mark Yusko) مدیر عامل و بنیان‌گذار شرکت سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری Morgan Creek Capital Management، هم یکی از افرادی است که درباره آینده بیت کوین صحبت کرده است. یوسکو در طی مصاحبه اخیر خود به جنبه‌های مختلف بازار ارزهای دیجیتال، از جمله محیط نظارتی و پیامدهای تایید ETF بیت‌کوین پرداخته است. او پیش‌بینی کرده است که قیمت بیت کوین می‌تواند طی یک سال به ۱۰۰ هزار دلار برسد.

یوسکو به هیجان موجود درباره رد یا تایید صندوق‌های ETF بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اشاره می‌کند و معتقد است حضور بازیگران مطرحی مثل شرکت بلک راک می‌تواند زمینه رشد را فراهم کند.

مارک یوسکو برای پیش‌بینی قیمت بیت کوین به قانون متکالف (Metcalfe’s law) اشاره می‌کند. این قانون در مورد بیت کوین به این معناست که ارزش بیت‌کوین به‌طور تصاعدی با اندازه شبکه رشد می‌کند. به گفته وی، این قانون ارزش منصفانه بیت کوین را ۵۵ هزار دلار تعیین می‌کند. اما هر بار هاوینگ می‌تواند ارزش کل شبکه را ۱۰ برابر کند. بر همین اساس او معتقد است که هاوینگ ۲۰۲۴ فصل تازه‌ای برای بیت کوین خواهد بود و باعث رشد باورنکردنی قیمت این رمزارز خواهد شد.

بخوانید  ارزش بازاری کاردانو 1 میلیارد دلار افت کرد

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت بیت کوین با بررسی چالش‌های ماینینگ

او می‌گوید اگر در سال ۲۰۲۴، هم صندوق‌های ETF بیت کوین تایید شوند و هم هاوینگ رخ دهد، احتمالا تا اواسط سال ۲۰۲۴ قیمت بیت کوین بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار دلار خواهد رسید.

با نگاهی کلی به تحلیل‌های مختلف و با بررسی داده‌های آماری و اطلاعاتی می‌توان گفت که رسیدن بیت کوین به سقف تاریخی ۱۰۰ هزار دلار بعد از هاوینگ محتمل‌تر خواهد بود. اما این بدان معنا نیست که در ماه‌های پیش‌رو بازار پتانسیل غافگیر کردن ما را ندارد.

(۲ امتیاز) – ۵/۵ برچسب هابیت کوین

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2598787

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها