تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
1

لورس :قیمت طلا در سراشیبی سقوط؛ بیت کوین عملکرد بهتری نسبت به طلا دارد؟

  • کد خبر : 2620739
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷
لورس :قیمت طلا در سراشیبی سقوط؛ بیت کوین عملکرد بهتری نسبت به طلا دارد؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

قیمت طلا در سراشیبی سقوط؛ بیت کوین عملکرد بهتری نسبت به طلا دارد؟ قیمت طلا در ادامه روند نزولی خود به پایین‌ترین حد در ۹ ماه گذشته رسید و بار دیگر این سوال را در ذهن سرمایه‌گذاران ایجاد کرد که آیا بیت کوین می‌تواند حتی با جریان‌های ورودی کمتر، عملکرد بهتری نسبت به طلا داشته باشد؟
به گزارش والکس و به نقل از newsbitcoin و cointelegraph، در ۱۲ ماه گذشته قیمت طلا فقط ۱۲ درصد افزایش یافته است و حالا قیمت انس طلا با کاهشی چشم‌گیر نسبت به رقم ۲۰۵۰ در ماه مه (اردیبهشت) به حدود ۱۸۴۰ رسیده است. هر انس طلا در حال حاضر ۳.۵ درصد کمتر از ارزش خود در ۳۰ روز گذشته معامله می‌شود. این اتفاق ظاهرا باعث افزایش فروش طلا توسط سرمایه‌گذاران شده است. نقره نیز وضعیت مشابه‌ای دارد و همچنان در حال تجربه یک سقوط آزاد است. این فلز گران‌بها با کاهشی شدیدتر نسبت به طلا مواجه شده و ۶.۶ درصد در ماه گذشته و ۲.۹ درصد در بازه زمانی پنج روزه قبلی افت کرده است.
دلیل کاهش قیمت طلا چیست و تا کجا ادامه خواهد داشت؟ بسیاری از کارشناسان اقتصادی وضعیت فعلی را به سیاست‌های پولی فدرال رزرو ایالات متحده نسبت می‌دهند. آن..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

قیمت طلا در سراشیبی سقوط؛ بیت کوین عملکرد بهتری نسبت به طلا دارد؟

قیمت طلا در ادامه روند نزولی خود به پایین‌ترین حد در ۹ ماه گذشته رسید و بار دیگر این سوال را در ذهن سرمایه‌گذاران ایجاد کرد که آیا بیت کوین می‌تواند حتی با جریان‌های ورودی کمتر، عملکرد بهتری نسبت به طلا داشته باشد؟

به گزارش والکس و به نقل از newsbitcoin و cointelegraph، در ۱۲ ماه گذشته قیمت طلا فقط ۱۲ درصد افزایش یافته است و حالا قیمت انس طلا با کاهشی چشم‌گیر نسبت به رقم ۲۰۵۰ در ماه مه (اردیبهشت) به حدود ۱۸۴۰ رسیده است. هر انس طلا در حال حاضر ۳.۵ درصد کمتر از ارزش خود در ۳۰ روز گذشته معامله می‌شود. این اتفاق ظاهرا باعث افزایش فروش طلا توسط سرمایه‌گذاران شده است. نقره نیز وضعیت مشابه‌ای دارد و همچنان در حال تجربه یک سقوط آزاد است. این فلز گران‌بها با کاهشی شدیدتر نسبت به طلا مواجه شده و ۶.۶ درصد در ماه گذشته و ۲.۹ درصد در بازه زمانی پنج روزه قبلی افت کرده است.

دلیل کاهش قیمت طلا چیست و تا کجا ادامه خواهد داشت؟

بسیاری از کارشناسان اقتصادی وضعیت فعلی را به سیاست‌های پولی فدرال رزرو ایالات متحده نسبت می‌دهند. آن‌ها معتقدند که سقوط قیمت طلا و نقره نشان‌دهنده افزایش سرسام‌آور بازده اوراق قرضه در بازاری است که تحت فشار سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو قرار گرفته است. افزایش مداوم نرخ بهره بدون توجه به سایر شاخص‌های اقتصادی و پافشاری برای رسیدن به سطح ۲ درصدی تورم، بازده اوراق قرضه را به سمت بالا سوق داده است. در حال حاضر بازده اوراق قرضه به اوج‌های بی‌سابقه‌ای رسیده است و تلاش برای تقویت قدرت دلار همچنان در دستور کار بانک مرکزی آمریکا قرار دارد.

پیتر بوکوار (Peter Boockvar) تحلیلگر اقتصادی می‌گوید حباب اوراق قرضه همچنان در حال بزرگ شدن است. سوبادرا راجاپا (Subadra Rajappa) رئیس استراتژی نرخ بهره ایالات متحده در Societe Generale هم در موضعی مشابه اعلام کرده است که ادامه این روند به وخامت شرایط اقتصادی و افزایش قیمت کالاها منجر خواهد شد. او اعتقاد دارد که نتیجه سیاست‌های پولی فدرال رزرو در بازارهای مالی منعکس شده است.

اقتصاددانان بانک ANZ می‌گویند سقوط قیمت طلا و کاهش جذابیت آن برای سرمایه‌گذاران ممکن است تا زمانی که بانک مرکزی ایالات متحده نرخ بهره را بالا نگه داشته است ادامه داشته باشد. آن‌ها امیدوارند که با توقف روند فعلی و کاهش قدرت دلار در سال آینده فرصتی برای افزایش جذابیت فلزات گران‌بها ایجاد شود.

این استراتژیست‌ها با اشاره به روندهای تاریخی این‌طور توضیح می‌دهند که تاریخ نشان می‌دهد که بازده طلا در طول چرخه‌های افزایش نرخ بهره راکد باقی می‌مانده و در طول کاهش نرخ بهره عملکرد بهتری داشته است. تحلیلگران این موسسه مالی پیش‌بینی می‌کنند که تا پایان سال ۲۰۲۳ افزایش ارزش دلار ادامه خواهد داشت اما پس از آن با بروز نشانه‌هایی از رکود در اقتصاد آمریکا و کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو مجدد روند نزولی ارزش دلار از سر گرفته خواهد شد و طلا در واکنش به این اتفاق احتمالا وارد چرخه صعودی می‌شود.

مقایسه بازدهی طلا با سایر بازارهای مالی و بیت کوین

news-gold-vs-bitcoin-better-investment
مقایسه عملکرد طلا (زرد)، بیت کوین (نارنجی)، S&P 500 (سبز) و نفت (مشکی) در ۱۲ ماه گذشته.

در یک بازه زمانی مشابه بازده طلا تقریبا با بازدهی شاخص S&P 500 که شاهد افزایش ۱۵.۴ درصدی بوده و نفت که ۱۲ درصد افزایش یافته مطابقت داشته است. اما بازده طلا در مقابل بیت کوین کاملا شکست خورده است. بیت کوین پادشاه کریپتو در همین مدت زمان ۳۹.۵ درصد بازدهی را ثبت کرده که رقم بسیار قابل توجهی است. اما نقطه ضعف بیت کوین نسبت به طلا نوسانات آن است که باعث می‌شود سرمایه‌گذارانی که به دنبال مدیریت ریسک هستند همچنان طلا را گزینه محبوب‌تری در نظر بگیرند.

بیت کوین می‌تواند عملکرد بهتری نسبت به طلا داشته باشد؟

یکی از معیارهای مهمی که باید هنگام ارزیابی پتانسیل سرمایه‌گذاری طلا در نظر گرفت، نسبت موجودی به جریان آن است که تولید یک کالا را نسبت به کل مقدار موجود اندازه گیری می‌کند. موجودی طلا در ۱۲ سال گذشته در حدود ۶۷ واحد ثابت مانده است. در مقابل، بیت کوین سه هاوینگ برنامه‌ریزی شده را پشت سر گذاشته است که هر هاوینگ به طور موثری عرضه این رمزارز را کاهش داده است. در حال حاضر بیت کوین دارای نسبت موجودی به جریان ۵۹ است. این نشان می‌دهد که بیت کوین نرخ تورم معادل کمتری در مقایسه با طلا دارد.

بیت‌کوین می‌تواند حتی با جریان‌های ورودی کمتر از طلا بهتر عمل کند چرا که با افزایش سقف بدهی ایالات متحده و خطر قریب الوقوع تعطیلی دولت، سرمایه‌گذاران به دنبال بازارهای جایگزین خواهند بود و میزان پذیرش بیت کوین افزایش خواهد یافت. ارزش بازار ۵۰۰ میلیارد دلاری بیت کوین، جهش قیمت را حتی با وجود جریان ورودی کمتر هم میسر می‌کند. علاوه بر این، بانک‌های مرکزی می‌توانند مجبور به فروش دارایی‌های طلای خود برای پوشش هزینه‌ها شوند که جذابیت بیت‌کوین را بیشتر می‌کند. همچنین امکان کشف طلای جدید نیز وجود دارد که عرضه آن را می‌تواند افزایش دهد. در نتیجه، بازدهی چشمگیر بیت کوین و نرخ تورم معادل پایین‌تر آن می‌تواند مزیت رقابتی خوبی برای این رمزارز باشد.

با این حال باید در نظر داشت که بیت کوین و رمزارزها بازاری نوپا هستند و همچنان با قانون‌گذاری‌های مختلف دست و پنجه نرم می‌کنند و از این رو نوسانات شدیدی در جهات مثبت و منفی را تجربه می‌کنند.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

میانگین امتیازها: ۵ / ۵. مجموع امتیازها: ۱

نوشته های مشابه

  • استخراج بلاک نامعتبر بیت کوین یک بلاک نامعتبر در شبکه بیت کوین استخراج شد؛ داستان چیست؟ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
  • بیت کوین و آلت کوین‌ها بررسی وضعیت قیمت بیت کوین و آلت کوین‌های برتر؛ ۸ مهر ۱۴۰۲ ۰۸ مهر ۱۴۰۲

برچسب هابیت کوین

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2620739

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها