تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

لورس :همه چیز درباره ارز دیجیتال Grin و بلاکچین گرین

  • کد خبر : 2598488
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳
لورس :همه چیز درباره ارز دیجیتال Grin و بلاکچین گرین
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

همه چیز درباره ارز دیجیتال Grin و بلاکچین گرین اکثر سرمایه‌گذاران و فعالان بازار کریپتوکارنسی هنگام خرید ارز دیجیتال به دنبال رمزارزی با آینده روشن هستند تا در سریع‌ترین زمان به سود برسند. ارز Grin جزو کوین‌های جدیدی است که پروژه آن بر پایه حفظ حریم خصوصی بنا گردید و توانسته شهرت و محبوبیت زیادی کسب کند. این پروژه در راستای بهبود مقیاس‌پذیری و تعویض‌پذیری در بازار کریپتو ایجاد شده و بیشترین شباهت را از نظر ساختار به ارز دیجیتال بیت کوین دارد. در ادامه این مقاله قصد داریم ارز گرین را مورد بررسی قرار دهیم.
معرفی پروژه Grin رمزارز Grin، توکن اختصاصی پروژه گرین است. این پروژه با تمرکز روی حفظ حریم شخصی کاربران و بهبود موضوعات مربوط به مقیاس‌پذیری در حال فعالیت است. یکی از دلایل اصلی محبوبیت این دارایی دیجیتال، شباهت زیاد آن به بلاکچین بیت کوین است. به همین دلیل است که اکثر افرادی که بیت کوین را به عنوان یک دارایی دیجیتال حقیقی شناخته‌اند، نسبت به ارز Grin نیز موضع مثبتی دارند.
پروژه گرین یک پلتفرم متن باز است. بر همین اساس هر فرد، شرکت یا نهادی که بخواهد می‌تواند عملیات اجرای ا..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

همه چیز درباره ارز دیجیتال Grin و بلاکچین گرین

اکثر سرمایه‌گذاران و فعالان بازار کریپتوکارنسی هنگام خرید ارز دیجیتال به دنبال رمزارزی با آینده روشن هستند تا در سریع‌ترین زمان به سود برسند. ارز Grin جزو کوین‌های جدیدی است که پروژه آن بر پایه حفظ حریم خصوصی بنا گردید و توانسته شهرت و محبوبیت زیادی کسب کند. این پروژه در راستای بهبود مقیاس‌پذیری و تعویض‌پذیری در بازار کریپتو ایجاد شده و بیشترین شباهت را از نظر ساختار به ارز دیجیتال بیت کوین دارد. در ادامه این مقاله قصد داریم ارز گرین را مورد بررسی قرار دهیم.

معرفی پروژه Grin

رمزارز Grin، توکن اختصاصی پروژه گرین است. این پروژه با تمرکز روی حفظ حریم شخصی کاربران و بهبود موضوعات مربوط به مقیاس‌پذیری در حال فعالیت است. یکی از دلایل اصلی محبوبیت این دارایی دیجیتال، شباهت زیاد آن به بلاکچین بیت کوین است. به همین دلیل است که اکثر افرادی که بیت کوین را به عنوان یک دارایی دیجیتال حقیقی شناخته‌اند، نسبت به ارز Grin نیز موضع مثبتی دارند.

بخوانید  NFTها که زمانی میلیاردها ارزش داشتند، اکنون با ادامه رکود بازار فلج شده اند

پروژه گرین یک پلتفرم متن باز است. بر همین اساس هر فرد، شرکت یا نهادی که بخواهد می‌تواند عملیات اجرای این پروژه را با موفقیت انجام دهد یا روی آن تغییرات مورد نظر خود را ایجاد کند. به عبارتی توسعه این پروژه در تمام دنیا در حال انجام است. از طرف دیگر توسعه‌دهندگان این پروژه تصمیم گرفته‌اند تا از پروتکل میمبل ویمبل (Mimble Wimble) در این پروژه استفاده کنند تا عملکرد آن به شکل چشمگیری بهبود یابد. پروتکل میمبل ویمبل قابلیت‌های محرمانگی زیادی دارد که از چندین فناوری مختلف وام گرفته شده است. استفاده ارز Grin از این پروتکل نشان‌دهنده تمرکز این پروژه روی کاربران است.

بررسی پروژه گرین

هدف و کاربرد پروژه گرین

همانطور که گفته شد، ارز گرین یک دارایی دیجیتال با محوریت حفظ حریم خصوصی است. تراکنش‌ها در این پلتفرم مقدار مشخصی ندارند و حتی آدرسی هم در شبکه آن دیده نمی‌شود. هدف این پروژه از به‌کارگیری پروتکل میمبل ویمبل در ساختار خود این است که اطلاعات قدیمی بلاکچین بدون آسیب‌دیدن اعتبارسنجی داده‌های جدید حذف شود. بدین ترتیب فضای ذخیره سازی مورد نیاز Grin نسب به سایر رمزارزهای معمولی کم‌تر است. به طور کلی توسعه‌دهندگان این رمزارز سعی دارند تا در توسعه و بهبود کارکرد آن روش‌های متفاوتی نسبت به انواع دیگر آلت کوین در پیش بگیرند.

بخوانید  بازار استیبل کوین در میان رکود حجم

علیرغم اینکه ساتوشی ناکاموتو وایت پیپر بیت کوین را منتشر و هدف خود را ارائه سیستم مالی همتا به همتا اعلام کرد. اما تاکنون هیچ‌کدام از ارزهای دیجیتال موجود نتوانستند هر چهار ویژگی اصلی یک واحد پول واقعی را داشته باشند. ویژگی‌هایی مثل ثبات قیمت، حریم خصوصی، غیرمتمرکز بودن و مقیاس‌پذیری خوب. در صورتی که هدف اصلی توکن گرین دستیابی به این چهار ویژگی است و خوشبختانه در این مسیر رشد خوبی داشته است.

نوشته های مشابه

  • معرفی ارز Grin همه چیز درباره ارز دیجیتال Grin و بلاکچین گرین ۲۷ تیر ۱۴۰۲
  • بررسی وایت پیپر اتریوم وایت پیپر اتریوم؛ بررسی کامل سند سفید نامه ETH ۲۵ تیر ۱۴۰۲

تیم توسعه دهنده گرین

همان‌طور که احتمالا تاکنون متوجه شدید، ارز Grin یک دارایی دیجیتال منبع باز است. به این معنا که پروژه آن توسط هیچ نهاد، سازمان یا شرکتی ارائه نشده است. بنابراین این پروژه فاقد یک تیم رسمی با سرپرستی یک فرد خاص است. اما چندین شرکت مختلف از پروژه گرین به طور غیرمستقیم حمایت می‌کنند.

بخوانید  غول بانکداری اروپا استفاده از ریپل را گسترش می‌دهد!

از تاریخ اکتبر ۲۰۱۶ تاکنون چیزی حدود ۷۹ مشارکت‌کننده مختلف به این پروژه پیوستند. این افراد عموما کسانی هستند که یا بودجه کافی ندارند یا از طریق کمک‌های مالی جامعه گرین، ساپورت می‌شوند. جالب اینجاست که اکثر این تعهدات توسط شش فردی انجام شده که هویت آنها ناشناس است. اما علاوه بر اشخاصی که به ارز Grin و پروژه آن کمک مالی کرده‌اند، استخرهای استخراجی مثل اسپارک پول و bminer و صرافی‌هایی مثل Gate.io و پولونیکس نیز از این پروژه حمایت کرده‌اند.

تیم توسعه دهنده گرین

تاریخچه ارز Grin و رابطه آن با پروتکل میمبل ویمبل

در قسمت‌های پیشین تا حدودی با مفهوم پروتکل میمبل ویمبل آشنا شدید. این پروتکل که نام خود را از رمان هری پاتر وام گرفته است، با استفاده از نوآوری‌های رمزنگاری و ترکیب آن‌ها با یکدیگر سعی دارد تا نحوه انجام تراکنش در بیت کوین و سایر بلاکچین‌ها را تغییر دهد. این پروتکل در زمینه بهبود مقیاس‌پذیری و حریم خصوصی بلاکچین‌ها و پلتفرم‌های مبتنی بر آن‌ها فعالیت می‌کند.

بخوانید  چطور بیت کوین را نابود کنیم؟ همه‌ی راه‌های کشتن بیت کوین!

نقطه اتصال این پروتکل با ارز Grin از سال ۲۰۱۶ و در یکی از فروم‌های توسعه بیت کوین آغاز شد. زمانی که فردی به نام الویس جدوسور، وایت پیپر ابتدایی MimbleWimble را ارائه داد. هدف او از این کار این بود تا از پروتکل جدید خود به عنوان یک سافت فورک در بلاکچین بیت کوین استفاده شود تا راه حلی برای مشکل مقیاس‌پذیری این شبکه باشد.

اما کمی بعد پای فرد ناشناس دیگری به ماجرا باز شد که ادعا داشت از پروتکل MimbleWimble روی یک پروژه جدید تحت عنوان گرین استفاده کرده است. این موضوع در حالی رخ داد که محدودیت‌های سیستم اسکریپت بیت کوین اجازه پیاده‌سازی این پروتکل را در شبکه نمی‌داد. بنابراین همه این موارد دست به دست هم دادند تا پروتکل مذکور در مسیر جدیدی وارد شود و در توسعه ارز Grin نقش داشته باشد.

ارز دیجیتال گرین چیست؟

ارز دیجیتال گرین (Grin) رمز ارز اختصاصی این پروژه است که بر اساس الگوریتم اجماع اثبات کار یا PoW کار می‌کند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که ارز Grin یک دارایی دیجیتال قابل استخراج است. علاوه بر خرید و فروش این رمزارز که به یک کیف پول ارز دیجیتال خوب نیازمند است، برای استخراج آن نیز دو راه مقابل کاربران است:

  • استفاده از ASIC ماینرها
  • از طریق کارت‌های گرافیکی GPU
بخوانید  صرافی کوینکس هکرها را به گفتگو دعوت کرد
نحوه کسب ارز گرین

نکته جالب اینجاست که در دو سال اولیه توسعه گرین، استخراج ارز Grin از هر دو روش مذکور امکان‌پذیر بود. اما اکنون به دلیل توزیع منصفانه‌تر کوین‌ها و حفظ تمرکززدایی، فقط از طریق اسیک‌ها می‌توانید عملیات استخراج این دارایی دیجیتال را انجام دهید.

نکته مهم دیگری که درباره استخراج ارز Grin باید بدانید این است که تولید بلاک جدید در این شبکه چیزی حدود یک دقیقه زمان می‌برد. همچنین استخراج‌کنندگان می‌توانند در ازای استخراج هر بلاک، چیزی حدود ۶۰ گرین پاداش بگیرند. بنابراین می‌توان این گونه گفت که کاربران در این پروژه می‌توانند در هر ثانیه، یک گرین آزاد کنند. جالب است بدانید که این روند تغییر نمی‌کند و دائما ادامه خواهد داشت.

ویژگی‌های ارز Grin

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایای ارز گرین این است که تعداد کوین‌های آن هیچ گونه محدودیتی ندارد.

این خاصیت تورمی، آن را به پول‌های واقعی نزدیک‌تر می‌کند. همچنین ویژگی جذاب دیگر این پروژه استفاده از روش‌های تراکنش ناشناس رمزارز بیت کوین است که شامل موارد زیر می‌شود:

  • پروتکل دندلیون (Dandelion)
  • تراکنش‌های محرمانه (Confidential Transaction)
  • پروتکل کوین جوین (ConJoin)
بخوانید  قانون پنهانی و ضد کریپتویی SEC فاش شد

از دیگر ویژگی‌های مهم ارز Grin می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نداشتن ایردراپ
  • عدم برگزاری ICO
  • نداشتن کوین‌های از پیش استخراج شده
  • جامعه‌محور بودن
  • مقیاس‌پذیری بالا
  • غیرمتمرکز
  • حفظ حریم خصوصی
  • اولین پروژه موفق در پیاده‌سازی پروتکل میمبل ویمبل

در کنار این مزایا باید به این نکته هم اشاره کنیم که پروژه گرین، رقبای سرسختی مثل Monero یا Litecoin هم دارد. این موضوع ممکن است روی نتیجه عملکرد آن تاثیرگذار باشد. ضمن اینکه قیمت ارز دیجیتال گرین از زمان عرضه تا کنون به طور نسبی یک روند نزولی را طی کرده و این موضوع می‌تواند برای بسیاری از سرمایه‌گذاران و تریدرها یک ویژگی منفی محسوب شود.

کدام صرافی‌ها از گرین پشتیبانی می‌کنند؟

درست است که ارز Grin جزو رمزارزهای قابل استخراج است؛ اما به هر حال امکان خرید و فروش و معامله آن در صرافی‌های مختلف وجود دارد. در این زمینه خوب است بدانید که تعداد صرافی‌هایی که از این دارایی دیجیتال پشتیبانی می‌کنند نسبتا زیاد است که چند نمونه از آن‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • BitForex
  • Gate.io
  • DragonEx
  • ViteX
  • KuCoin
بخوانید  مقامات آمریکایی ارز دیجیتال بانک مرکزی را متوقف می کنند

معاملات این رمزارز در صرافی‌هایی مثل Gate.io و DragonEx حجم قابل قبولی داشته است.

صرافی Gate.io و ارز Grin

نکته مهمی که درباره فعالیت در این صرافی‌ها وجود دارد، توجه به محدودیت‌ها و تحریم‌های موجود در ایران است. فعالیت در اکثر این صرافی‌ها برای کاربران ایرانی امری غیرقانونی است. دلیل آن‌هم تحریم‌هایی است که از سوی کشورهای قدرتمند شامل حال ایران شده است. برای استفاده از این صرافی‌ها باید از نرم‌افزارهای تغییر IP یا VPN استفاده کنید. اما هنگام استفاده از این موارد باید این ریسک را به جان بخرید که ممکن است صرافی مذکور متوجه تغییر آی‌پی شما بشود. در این صورت ممکن است تمام دارایی‌های شما بلاک و ضرر سنگینی را متحمل شوید. لذا استفاده از صرافی‌های معتبر ایرانی مثل صرافی والکس می‌تواند این خطرات را تا حد چشمگیری کاهش دهد.

کیف پول های ارز Grin

ارز Grin و پلتفرم آن جزو پروژه‌های نوپا در بازار رمزارزها محسوب می‌شوند. بنابراین طبق اخطاری که وبسایت رسمی Grin به کاربران داده، احتمال وقوع خطاهای احتمالی حین استفاده از ابزارهایی مثل کیف پول‌های مناسب ارز گرین وجود دارد. با وجود تمام این موارد از جمله کیف پول‌هایی که برای خرید، فروش و نگهداری Grin قابل استفاده هستند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیف پول رسمی گرین
  • ++Grin
  • Niffler
بخوانید  چطور بیت کوین را نابود کنیم؟ همه‌ی راه‌های کشتن بیت کوین!

همان‌طور ملاحظه می‌شود متاسفانه هنوز کیف پول‌های شناخته شده و مطرح بازار از ارز دیجیتال گرین پشتیبانی نمی‌کنند. بنابراین تنها والت‌هایی که برای ذخیره این دارایی دیجیتال مناسب هستند همین سه مورد مذکور است. البته مشکلاتی هم حین استفاده از این والت‌ها وجود دارد. برای مثال کیف پول رسمی گرین به صورت خط فرمان اجرا می‌شود و استفاده از آن برای افراد مبتدی امکان‌پذیر نیست. اما کیف پول گرین پلاس پلاس نسخه کارآمدتر و بهبودیافته‌ای از کیف پول ارز دیجیتال گرین است که کاربری آسانی دارد. در نهایت کیف پول نیفلر نیز گزینه دیگری برای نگهداری ارز Grin است که روی دسکتاپ با سیستم عامل‌های مک، لینوکس و ویندوز قابل اجرا خواهد بود.

کیف پول مناسب ارز Grin

پیش بینی و بررسی آینده ارز گرین

زمانی که استخراج اولین بلاک ارز Grin با موفقیت انجام شد، تقاضای فعالان حوزه کریپتوکارنسی برای این ارز به شدت زیاد شد. قیمت ارز دیجیتال گرین در آن زمان از ۲۵ دلار شروع شده بود. اما از آنجایی که یک توکن به شدت تورمی است، بهای آن در مدت زمان کوتاهی به شدت کاهش یافت. در حال حاضر قیمت این دارایی دیجیتال با افزایش فشار فروش به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

بخوانید  نقش تتر، دوج و ترون در پذیرش ارزهای دیجیتال

یکی از عواملی که باعث امیدواری کارشناسان کریپتو به پیشرفت ارز دیجیتال گرین می‌شود، سیاست پولی این پروژه است. آن‌ها امیدوارند تا گرین با اتکا بر سیاست پولی خود و هدفی که در نظر دارد، پله‌های ترقی را طی کند. بنابراین با توجه به سیاست‌های پولی و نحوه عرضه این توکن می‌توان این گونه نتیجه‌گیری کرد که احتمال افزایش قیمت آن در آینده‌ای نزدیک، نسبت به دیگر ارزهای دیجیتال بیشتر باشد.

ما در این مقاله سعی کردیم به تمام ابهامات موجود درباره این رمزارز پاسخ دهیم. فراموش نکنید که پاسخ اکثر سوالاتی کریپتویی خود را می‌توانید در وبلاگ والکس یا بخش نظرات پیدا کنید. با ما در ارتباط باشد.

(۱ امتیاز) – ۵/۵ برچسب هامبتدی

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2598488

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها