تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
1

لورس :لانچ پد ارز دیجیتال(Launchpad) چیست؟ چند نمونه از بهترین لانچ پدها

  • کد خبر : 2631924
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
لورس :لانچ پد ارز دیجیتال(Launchpad) چیست؟ چند نمونه از بهترین لانچ پدها
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

سرمایه گذاران اولیه یک پروژه کریپتو همیشه بیشترین سود را می برند. آنها می توانند سودهای قابل توجهی به دست آورند، اگر از شروع به پروژه متعهد باشند. بنابراین، اگر کسی به دنبال فرصت‌های سرمایه‌گذاری در یک پروژه جدید کریپتو است، یک لانچ پد ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان یک راهکار ایده‌آل عمل کند.همراه با رشد ارز دیجیتال، این پلتفرم ها در سطح جهانی در حال توسعه هستند. در ادامه بخوانید تا بدانید لانچ پد ارز دیجیتال چیست و چگونه کار می کنند.
لانچ پد (Launchpad) ارز دیجیتال چیست؟ لانچ پد (Launchpad) ارز دیجیتال یک پلتفرم است که به شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا ارزهای دیجیتال خود را به صورت عمومی به فروش برسانند. این پلتفرم به شرکت‌ها کمک می‌کند تا از طریق جمع‌آوری سرمایه، توسعه پروژه‌های خود را پشتیبانی کنند. لانچ پد ارز دیجیتال به عنوان یک راه برای جمع‌آوری سرمایه برای پروژه‌های ارز دیجیتال استفاده می‌شود.
یک لانچ پد ارز دیجیتال به شرکت‌ها کمک می‌کند تا در مرحله اولیه رشد و توسعه پروژه خود را پشتیبانی کنند. این پلتفرم معمولاً به عنوان یک راه برای جمع‌آوری سرمایه برای پروژه‌های ارز ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

سرمایه گذاران اولیه یک پروژه کریپتو همیشه بیشترین سود را می برند. آنها می توانند سودهای قابل توجهی به دست آورند، اگر از شروع به پروژه متعهد باشند. بنابراین، اگر کسی به دنبال فرصت‌های سرمایه‌گذاری در یک پروژه جدید کریپتو است، یک لانچ پد ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان یک راهکار ایده‌آل عمل کند.همراه با رشد ارز دیجیتال، این پلتفرم ها در سطح جهانی در حال توسعه هستند. در ادامه بخوانید تا بدانید لانچ پد ارز دیجیتال چیست و چگونه کار می کنند.

لانچ پد (Launchpad) ارز دیجیتال چیست؟

لانچ پد (Launchpad) ارز دیجیتال یک پلتفرم است که به شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا ارزهای دیجیتال خود را به صورت عمومی به فروش برسانند. این پلتفرم به شرکت‌ها کمک می‌کند تا از طریق جمع‌آوری سرمایه، توسعه پروژه‌های خود را پشتیبانی کنند. لانچ پد ارز دیجیتال به عنوان یک راه برای جمع‌آوری سرمایه برای پروژه‌های ارز دیجیتال استفاده می‌شود.

یک لانچ پد ارز دیجیتال به شرکت‌ها کمک می‌کند تا در مرحله اولیه رشد و توسعه پروژه خود را پشتیبانی کنند. این پلتفرم معمولاً به عنوان یک راه برای جمع‌آوری سرمایه برای پروژه‌های ارز دیجیتال استفاده می‌شود. توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌های خود را در لانچ پد ارز دیجیتال ثبت کنند و ارز دیجیتال خود را در این پلتفرم به فروش برسانند.

در فرآیند لانچ پد، عمومیت و شفافیت بسیار مهم هستند. شرکت‌ها باید جزئیاتی از پروژه‌هایشان را ارائه دهند، از جمله راهکارهای فنی، مشکلات موجود و برنامه‌های آتی. این اطلاعات به سرمایه‌گذاران اطمینان می‌دهد که پروژه‌هایی که آنها قصد سرمایه‌گذاری در آنها را دارند، به‌درستی طراحی و مدیریت می‌شوند.

لانچ پد ارز دیجیتال می‌تواند برای توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران همچنین فرصت‌ها و چالش‌هایی فراهم کند. برای توسعه‌دهندگان، این پلتفرم به آنها امکان می‌دهد تا به سرمایه‌گذاران دسترسی داشته باشند و سرمایه‌گذاری برای پروژه‌های خود را جمع‌آوری کنند. از سوی دیگر، سرمایه‌گذاران می‌توانند به پروژه‌های نوآورانه و هیجان‌انگیز سرمایه‌گذاری کنند و به عنوان سهامداران درآمدزا شوند.

لانچ پد چگونه کار می کند؟

لانچ پد (Launchpad) های ارز دیجیتال اغلب چند پروژه را انتخاب می کنند که فکر می کنند پتانسیل پیشرفت را دارند و سپس فروش توکن در مراحل اولیه را در اختیار گروه منتخبی از سرمایه گذاران قرار می دهند. تیم پشتیبانی یک لانچ پد اغلب این پروژه‌ها را به‌طور کامل بررسی و ارزیابی می‌کند تا مطمئن شوند که الزامات خاصی را برآورده می‌کنند، مانند داشتن یک مدل تجاری کارآمد، یک تیم شایسته، و یک نقشه راه توسعه به‌خوبی تعریف شده.

هنگامی که پروژه ای برای فروش توکن انتخاب می شود، لانچ پد معمولاً سرمایه گذاران را از اطلاعات کلیدی، از جمله قیمت فروش توکن و تاریخ شروع، و همچنین اطلاعاتی در مورد فناوری اساسی پروژه و مدل کسب و کار مطلع می کند. توکن ها اغلب از طریق بلاک چین به صورت شفاف و قابل ردیابی بین سرمایه گذاران توزیع می شوند و پس از آن می توانند در حین فروش آن ها را خریداری کنند.

نقش لانچ پد در پروژه های ارز دیجیتال چیست؟

لانچ پد (Launchpad) ارز دیجیتال به نوعی استخر های تبلیغاتی است که امکان تبلیغ پروژه‌های نوپا را به بنیان گذاران می دهد و به آنان اجازه می دهد تا به سرمایه مورد نیاز برای توسعه خود برسند. بسیاری از لانچ پد ها به بررسی تمام جنبه های پروژه های نوپا می پردازند تا از سرمایه گذاران و کاربران آن پروژه ها محافظت شود. در واقع این یکی از اصلی‌ترین وظایف لانچ پد ها است. با این تفاسیر لانچ پد ارز دیجیتال را می‌توان یک روش ایمن برای به دست آوردن سرمایه اولیه یک پروژه در مقایسه با روش های دیگر دانست.

انواع لانچ پد

انواع لانچ پد

عرضه اولیه صرافی غیر متمرکز (IDO)

لانچ پد های IDO در واقع پلتفرم های غیر متمرکز تامین مالی جمعی هستند. در اینجا، توکن هایی که نشان دهنده دارایی های ذخیره شده در یک DEX هستند، معامله می شوند. FireStarter، BSCPad، GameFi، Seedify و TrustPad چند لانچ پد معروف IDO هستند.

عرضه اولیه ان اف تی (INO)

لانچ پد های INO به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهند پروژه‌هایی را تامین کنند که در آن مجموعه یا گروه‌هایی از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) برای فروش در پلتفرم در دسترس هستند. Only1، BCSstation، و Seedify از نمونه های لانچ پد های INO هستند.

عرضه اولیه ارز دیجیتال (ICO)

با ارائه توکن‌ها به سرمایه‌گذاران، لانچ پد های ICO بنیان‌گذاران را قادر می‌سازند تا برای تکمیل پروژه‌های بلاک چین خود، سرمایه جمع‌آوری کنند. سرمایه گذاران به امید به دست آوردن بازدهی قابل توجه، پول را در پروژه های ارزشمند قرار می دهند. CardStarter و Polkastarter چند نمونه از لانچ پد های معروف ICO هستند.

عرضه اولیه بازی (IGO)

توسعه دهندگان بازی و متاورس می توانند بودجه پروژه های خود را از طریق لانچ پد های IGO دریافت کنند. IGOها، پروژه‌های بازی برای کسب درآمد، ابزارهای بازی و NFT‌های مرتبط در این لانچ پد ها میزبانی می‌شوند. Gamestarter، Enjinstarter و PlayPad چند نمونه از لانچ پد های IGO هستند.

مزایای استفاده از لانچ پد ارز دیجیتال

لانچ پد های ارز دیجیتال برای ارتباط بین سرمایه گذاران و پروژه های ارز دیجیتال بسیار مناسب و کارآمد هستند. در ادامه به چند تا از مزیت های آن اشاره می کنیم:

کارمزد کم: برخی از لانچ پد ها هزینه کمی را برای فهرست کردن (Listings) دریافت می‌کنند، در حالی که برخی دیگر این کار را نمی‌کنند. همچنین، برخی دیگر از لانچ پد ها موانع ورود را کاهش می دهند و شروع یک پروژه را سریع و ساده می کنند.

امنیت: لانچ پد ها امنیت هم کاربران و هم پروژه ها را به خوبی تامین می کنند و از همه افراد محافظت می‌کنند. احتمال مواجهه با نقض امنیتی بعید است زیرا مالکیت کامل دارایی‌ها متعلق به سرمایه‌گذاران است و لانچ پد ها هیچ ارتباطی با وجوه کاربر ندارند.

فوری و بدون تاخیر: پس از خرید، توکن‌ ها بلافاصله بدون نیاز به زمان پردازش در دسترس هستند.

مناسب برای مبتدیان: IDO ها هیچ محدودیتی ندارند و برای فهرست کردن توکن های خود در DEX ها به هزینه اندکی یا بدون هزینه نیاز دارند. تا زمانی که آنها معیارهای ورود را داشته باشند، هر تیمی می تواند پروژه خود را به یک لانچ پد رمزنگاری ارسال کند.

معرفی بهترین لانچ پد های ارز دیجیتال

معرفی و بررسی چند نمونه از بهترین لانچ پدهای ارز دیجیتال

برای سرمایه گذارانی که می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که کدام یک از این پروژه‌ها ایمن تر و سودآورتر هستند و بازده سرمایه‌گذاری قابل قبولی دارند، نگاه کردن به تعهد نامه لانچ پد به امنیت بسیار مهم است. پلتفرم باید بررسی های KYC را انجام دهد، از پروتکل های امنیتی محکم پیروی کند و اقدامات احتیاطی بیشتری برای محافظت از اطلاعات کاربر انجام دهد.

بنیان‌گذارانی که قصد استفاده از لانچ پد های ارز دیجیتال را دارند باید در نظر داشته باشند که این پلتفرم تا چه حد از پروژه های مرتبط پشتیبانی می کنند و آیا جامعه از آن استقبال می‌کند یا خیر. روش بررسی پروژه، معیارها، و عادلانه بودن و ماندگاری شرایط سکوی پرتاب نیز باید در نظر گرفته شود.

در ادامه تعدادی از معتبر ترین (تا این زمان) نمونه های لانچ پد های ارز دیجیتال را به شما معرفی می کنیم:

لانچ پد بایننس (Binance)

پلتفرم لانچ پد بایننس (Binance Launchpad) به پروژه‌های بلاک چین کمک می‌کند تا منابع مالی را جمع‌آوری کنند و دسترسی خود را در سراسر اکوسیستم ارز دیجیتال افزایش دهند. این کار را با ارائه توکن های یک پروژه به بیش از ۱۰ میلیون کاربر Binance انجام می شود. با این پلتفرم، کاربران این شانس را دارند که بخشی از پروژه‌های بالقوه تغییر دهنده بازی باشند.

مانند هر زمینه مرتبط با فناوری، همیشه ایده ها و پروژه های ارزشمندی در اکوسیستم بلاک چین وجود دارد که در انتظار کشف و پرورش هستند. بایننس سابقه پشتیبانی از این پروژه‌ها را یا از طریق لانچ پد یا بازوی سرمایه‌گذاری Binance Labs، که اکنون مستقیماً از ۲۱ استارت‌آپ پشتیبانی می‌کند، یا خود Binance، مانند Trust Wallet و TravelbyBit، دارد.

قبل از اینکه یک پروژه وارد لانچ پد بایننس شود، یک فرآیند بررسی دقیق را طی می‌کند تا مشخص شود که آیا از استانداردهای بایننس عبور می‌کند یا خیر. برخی از عواملی که در یک پروژه لانچ پد بایننس به دنبال آن است عبارتند از:

  • توسعه پروژه در مرحله نسبتاً بالغ
  • آمادگی برای پذیرش در مقیاس بزرگ
  • یک تیم قوی و متعهد
  • امکان بهره مندی از رشد و توسعه اکوسیستم رمزنگاری گسترده تر

هنگامی که یک پروژه از این فرآیند انتخاب عبور کرد، سپس در بایننس لانچ پد (https://launchpad.binance.com) در معرض دید کامل کاربران بایننس که ممکن است علاقه مند به شرکت در پیشنهاد توکن آن پروژه باشند، نمایش داده می شود.

یونی کریپت (UniCrypt)

UniCrypt یک پروژه مالی غیرمتمرکز (DeFi) است که مجموعه ای از ابزار ها و خدمات طراحی شده برای افزایش امنیت و شفافیت پروتکل های DeFi را ارائه می دهد. هدف آن ارائه طیف وسیعی از ویژگی‌ها از جمله قفل نقدینگی، اعطای توکن، راه‌اندازی توکن و پیش‌فروش غیرمتمرکز است.

در اینجا برخی از جنبه های کلیدی UniCrypt آورده شده است:

قفل نقدینگی: UniCrypt به پروژه ها و کاربران اجازه می دهد تا نقدینگی را برای یک دوره زمانی خاص با استفاده از قراردادهای هوشمند قفل کنند. این ویژگی به جلوگیری از ضرر کمک می کند و اطمینان از غیرقابل دسترس بودن نقدینگی قفل شده در طول دوره مشخص شده و شفافیت را فراهم می کند.

Token Vesting: یونی کریپت (UniCrypt) خدمات اعطای توکن را ارائه می دهد که پروژه ها و افراد را قادر می سازد تا توکن ها را به تدریج در یک بازه زمانی مشخص منتشر کنند. این به ایجاد انگیزه برای دارندگان توکن درازمدت کمک می کند و از تخلیه توکن های بزرگ که می تواند بر ثبات قیمت پروژه تاثیر منفی بگذارد، جلوگیری می کند.

راه‌اندازی توکن: یونی کریپت بستری را برای راه‌اندازی توکن ها فراهم می کند و به پروژه ها اجازه می دهد تا توکن‌های خود را با ویژگی های قابل سفارشی سازی مانند عرضه اولیه، مکانیسم های توزیع و توکنومیک ایجاد و استقرار دهند. این امر راه اندازی روان توکن های جدید در اکوسیستم دیفای را تسهیل می کند.

پیش فروش غیرمتمرکز: یونی کریپت (UniCrypt) قابلیت های پیش فروش غیرمتمرکز را ارائه می دهد و به پروژه ها اجازه می دهد تا به شیوه ای ایمن و شفاف سرمایه جمع آوری کنند. این پلتفرم ویژگی‌هایی مانند نقدینگی قفل شده، اقدامات ضد ربات، و برنامه‌های سرمایه‌گذاری قابل تنظیم را برای افزایش عادلانه و یکپارچگی فرآیند پیش‌فروش ارائه می‌کند.

توکن یونی کریپت (UniCrypt Token – UNC): توکن UNC، توکن بومی پلتفرم UniCrypt است. دارندگان UNC دارای امتیازات و مزایای خاصی در اکوسیستم هستند، مانند هزینه‌های تخفیف‌خورده، دسترسی به ویژگی‌های انحصاری، و حقوق مالکیتی.

تراست پد (TrustPad)

لانچ پد تراست پد (TrustPad) یک پلتفرم بلاک چین نوآورانه است که راه اندازی و رشد پروژه های جدید ارز دیجیتال را تسهیل می کند. تراست پد به عنوان یک پلتفرم کاربر پسند شناخته می شود، و همچنین افزایش سرمایه IDO (پیشنهاد اولیه DEX) را امکان پذیر می کند و راهی امن برای سرمایه گذاری در مراحل اولیه در بازار همیشه در حال تحول ارز دیجیتال ارائه می دهد.

ویژگی منحصربه‌فرد لانچ پد تراست پد (TrustPad) استقلال آن از صرافی های متمرکز است که بازاری آزاد را برای تجارت و سپرده‌گذاری توکن اصلی پلتفرم ایجاد می‌کند. این استقلال TrustPad را متمایز می کند و آن را به یک پلتفرم ترجیحی برای بسیاری از علاقه مندان به ارزهای دیجیتال در سراسر جهان تبدیل می کند. یکی دیگر از مزایای کلیدی تراست پد مهارت آن در فناوری های زنجیره ای متقابل است که امکان اجرای همزمان پروژه را در شبکه های متنوعی مانند Solana و بایننس می دهد.

تعهد TrustPad به جامعه دیجیتال جهانی از طریق مزایایی که این پلتفرم ارائه می دهد مشهود است. به کاربران اجازه دسترسی زودهنگام برای بررسی و استفاده از محصولات آینده داده می‌شود تا درخواست‌های تجربه دست اول و پذیرش زودهنگام را برآورده کنند. با استفاده مؤثر از این پلتفرم، کاربران و سرمایه‌گذاران به طور یکسان می‌توانند از پتانسیل پروژه‌های رمزنگاری پیشرفته بهره ببرند و به اقتصاد دیجیتال پر رونق کمک کنند و از آن بهره ببرند.

لانچ پول چیست؟

لانچ پول (Launchpool) یکی دیگر از روش های جمع‌آوری سرمایه برای سرمایه گذاری های ارز دیجیتال با دعوت از سرمایه گذاران برای سپرده گذاری دارایی های رمزنگاری شان به یک استخر نقدینگی است. در نتیجه سرمایه گذاران سود سپرده های خود را دریافت خواهند کرد.

لانچ پول، فرآیند سرمایه گذاری کشتی بازده نیز نامیده می شود و بر اساس APY (بازده سالانه درصد) است. استخر های لانچ پول توسط صرافی های متمرکز سازماندهی می شوند که قبل از فهرست کردن پروژه ها، آنها را به دقت بررسی می کنند. احتمال کلاهبرداری و تقلب به شدت کاهش می یابد. لانچ پول به عنوان یک پلتفرم امن و راحت برای جمع آوری کمک های مالی عمل می کند.

تفاوت لانچ پد و لانچ پول

مزایای استفاده از لانچ پد ارز دیجیتال

لانچ پد (Launchpad) و لانچ پول (Launchpool) دو روش تامین مالی جمعی هستند که هدف یکسانی دارند: جمع آوری سرمایه و حمایت از استارتاپ ها. هر دو روش طراحی شده اند تا سرمایه گذاری و استفاده از پلت فرم را آسان تر و راحت تر کنند. با این حال، نحوه عملکرد آنها از یکی به دیگری متفاوت است:

معامله توکن ها: معامله توکن هایی که از طریق لانچ پد به دست می آیند می توانند فوراً در صرافی انجام شوند، در حالی که توکن ها از طریق لانچ پول یک دوره زمانی جداگانه دارند تا اینکه بتوان آنها را معامله کرد.

درگیر شدن با ریسک ها: در مورد لانچ پد ها ریسک ذاتی دخیل است، مانند اینکه شما در پروژه ای سرمایه گذاری کرده اید، و آن پروژه با شکست مواجه می شود، پس سرمایه گذاری شما نیز از بین می رود. اما در لانچ پول هیچ ریسکی در کار نیست.

محدودیت ها: لانچ پد ها محدودیتی تعیین می کنند که سرمایه گذاران را از داشتن اکثر توکن ها جلوگیری منع می کند، در حالی که لانچ پول (Launchpool) هیچ محدودیتی به جز مبلغ خودتان ندارد.

سیستم توزیع: یک روش قرعه کشی در پشت لانچ پد ها برای توزیع توکن ها استفاده می شود، در حالی که، در لانچ پول، توکن ها بین کاربرانی که مایلند توکن های موجود خود را به اشتراک بگذارند، توزیع می شود.

جمع بندی

در دنیای ارزهای دیجیتال، لانچ پد ها (Launchpad) به یکی از محبوب ترین نوع های سرمایه‌گذاری جمعی تبدیل شده‌اند که به کسب و کار ها و سرمایه گذاران جدید کمک می‌کند تا به سودی مناسب در صورت مشارکت یکدیگر در پروژه های ارز دیجیتال برسند.

لانچ پد ها از یک سو، پروژه‌های جدید را با منابع و تبلیغات مورد نیاز خود فراهم می‌کنند. از سوی دیگر، آنها همچنین دسترسی سرمایه گذاران به تعدادی از شرکت های فروش توکن و رمز ارز در مراحل اولیه امیدوار کننده را آسان تر می کنند. همچنین، روش بررسی مرتبط با لانچ پد های پیشرو به محافظت از سرمایه‌گذاران در برابر کلاهبرداری‌ها و کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال کمک می‌کند.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2631924

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها