تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

لورس :معرفی بهترین کیف پول های بیت کوین برای سال ۲۰۲۳

  • کد خبر : 2611068
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹
لورس :معرفی بهترین کیف پول های بیت کوین برای سال ۲۰۲۳
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

معرفی بهترین کیف پول های بیت کوین برای سال ۲۰۲۳ آموزشNFTاتریوم توسط حسام شایق آخرین به روز رسانی ۵ سپتامبر ۲۰۲۳ ۰ ۱۲۳ اشتراک بیت کوین در حال رونق و گسترش است و ارز رمزنگاری برای علاقه مندان به این فناوری از یک علاقه خاص به یک جایگزین منطقی برای ارزهای فیات و دارایی های بخش مالی سنتی تبدیل شده است. یکی از اولین گام ها در خرید، تجارت و استفاده از بیت کوین و ارزهای رمزنگاری، انتخاب کیف پول معتبر است و انواع مختلفی از کیف پول ها در بازار وجود دارد. این مطلب به بررسی بهترین کیف پول ها برای بیت کوین و ویژگی های آنها می پردازد.
بیت کوین چیست؟ آموزش کامل بیت کوین
مقدمه ای بر کیف پول های ارز رمزنگاری کیف پول چیست؟ کیف پول ها اپلیکیشن های نرم افزاری یا دستگاه های سخت افزاری هستند که برای ذخیره بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری استفاده می شوند.
کیف پول ها به جای ذخیره ارزهای فیزیکی، کلیدهای خصوصی مورد نیاز برای ارسال یا دریافت ارز رمزنگاری را ذخیره می..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

معرفی بهترین کیف پول های بیت کوین برای سال ۲۰۲۳ آموزشNFTاتریوم توسط حسام شایق ۰ ۱۲۳ اشتراک

بیت کوین در حال رونق و گسترش است و ارز رمزنگاری برای علاقه مندان به این فناوری از یک علاقه خاص به یک جایگزین منطقی برای ارزهای فیات و دارایی های بخش مالی سنتی تبدیل شده است. یکی از اولین گام ها در خرید، تجارت و استفاده از بیت کوین و ارزهای رمزنگاری، انتخاب کیف پول معتبر است و انواع مختلفی از کیف پول ها در بازار وجود دارد. این مطلب به بررسی بهترین کیف پول ها برای بیت کوین و ویژگی های آنها می پردازد.
بیت کوین چیست؟ آموزش کامل بیت کوین

بخوانید  بهترین زمان برای خرید آلت کوین ها؛ ون دپوپ می گوید

مقدمه ای بر کیف پول های ارز رمزنگاری

کیف پول چیست؟

کیف پول ها اپلیکیشن های نرم افزاری یا دستگاه های سخت افزاری هستند که برای ذخیره بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری استفاده می شوند.

کیف پول ها به جای ذخیره ارزهای فیزیکی، کلیدهای خصوصی مورد نیاز برای ارسال یا دریافت ارز رمزنگاری را ذخیره می کنند. کیف پول ها می توانند دستگاه های سخت افزاری شبیه به فلش مموری (USB) یا به صورت اپلیکیشن های دیجیتالی باشند که از طریق گوشی هوشمند یا دستگاه های دیگر قابل دسترسی هستند.
کلید خصوصی(Private Key) چیست؟

اهمیت کیف پول ها

از آنجایی که بیت کوین به صورت فیزیکی وجود ندارد، این ارز باید به شکل دیجیتال در کیف پول ذخیره شود. هرکسی که به کلیدهای خصوصی کیف پول (یک رشته طولانی از حروف الفبا و اعداد) دسترسی داشته باشد، به تمام ارزهای رمزنگاری ذخیره شده در آن کیف پول دسترسی خواهد داشت.

در حالی که بلاک چین بیت کوین امنیت بسیار بالایی دارد، ارزهای رمزنگاری کاربران فقط به اندازه کلید خصوصی و کیف پولی که کلید در آن ذخیره شده، ایمن هستند.

بخوانید  انواع کیف پول بیت کوین

بررسی انواع مختلف کیف پول ها

کیف پول های ارز رمزنگاری به کاربران کمک می کنند تا با شبکه بلاک چین تعامل داشته باشند. انواع مختلفی از کیف پول ها وجود دارد. کیف پول ها به دو دسته اصلی تقسیم می شوند: کیف پول گرم وکیف پول سرد.
کیف پول سرد چیست؟ بهترین کیف پول های سرد کدامند؟

کیف پول های گرم یا کیف پول های متصل به اینترنت، معمولا معامله، ارسال و دریافت بیت کوین و ارزهای رمزنگاری را برای کاربران سریع تر و آسان تر می کنند.

کیف پول های سرد یا کیف پول هایی که به اینترنت متصل نیستند، امنیت بالاتری نسبت به کیف پول های گرم دارند، اما معمولا استفاده از بیت کوین و ارزهای رمزنگاری را برای کاربران دشوارتر می کنند.

کیف پول سخت افزاری

کیف پول های سخت افزاری دستگاه های فیزیکی ذخیره سازی سرد هستند که کلیدهای خصوصی کاربر را ایمن و آفلاین نگه می دارند. چون کیف پول های سخت افزاری به اینترنت متصل نیستند، امنیت بالاتری نسبت به کیف پول های گرم و نرم افزاری دارند.
کیف پول سخت افزاری چیست؟
۱۰ نکته مهم برای استفاده ایمن از کیف پول‎های سخت افزاری

بنابراین، هکرها و مجرمان سایبری به کیف پول های سرد دسترسی ندارند. اما درست مانند کیف پول های فیزیکی، امکان گم شدن، آسیب دیدن یا سرقت کیف پول های سخت افزاری وجود دارد.

بخوانید  از به‌روزرسانی کاردانو تا افزایش دوباره نرخ بهره در آمریکا؛ ۳ اتفاق مهم این هفته ارزهای دیجیتال

کیف پول دسکتاپ

کیف پول دسکتاپ به کاربر این امکان را می دهد تا کلیدهای خصوصی را به صورت ایمن روی هارد کامپیوتر شخصی ذخیره و مدیریت کند. درست مانند سایر اپلیکیشن ها، کاربر باید کیف پول نرم افزار دسکتاپ را دانلود کرده و آن را روی کامپیوتر خود نصب کند.

کیف پول های دسکتاپ معمولا از نوع کیف پول های گرم بوده و مناسب کاربرانی هستند که اغلب تراکنش های ارز رمزنگاری را در کامپیوتر شخصی خود انجام می دهند. اما این کیف پول ها امنیت پایین تری نسبت به کیف پول های سخت افزاری دارند.

کیف پول های وب

کیف پول های وب از نوع کیف پول گرم هستند که کلیدهای خصوصی کاربر را روی یک سرور ذخیره می کنند و تا زمانی که کاربران به اینترنت دسترسی داشته باشند، به آنها دسترسی خواهند داشت.

کیف پول های وب توسط یک صرافی ارز رمزنگاری یا سایر نهادهای شخص ثالث کنترل و مدیریت می شوند، بنابراین کاربران با استفاده از شناسه و رمز عبور یا دیگر ابزارهای شناسایی می توانند وارد آنها شوند. کیف پول های وب می توانند بسیار راحت باشند، اما آنها فقط به اندازه شخص ثالثی که آنها را مدیریت می کند ایمن هستند.

بخوانید  آیا کوین بیس بزرگترین دارنده بیت کوین جهان است؟

کیف پول موبایل

کیف پول موبایل اپلیکیشنی است که کلیدهای خصوصی را در گوشی هوشمند ذخیره می کند و به کاربران این امکان را می دهد تا به راحتی و در حین حرکت از ارز رمزنگاری استفاده کنند یا آن را مبادله کنند.

کیف پول های موبایل از نوع گرم هستند و تمام ریسک های مرتبط با بدافزار یا سایر حملات سایبری را به همراه دارند. این کیف پول ها می توانند برای استفاده از ارز رمزنگاری به عنوان یک روش پرداخت (از جمله از طریق اسکن کد QR) بسیار راحت باشند.

کیف پول های کاغذی

کیف پول های کاغذی از نوع کیف پول سرد هستند که با استفاده از یک برنامه تولید کلید ایجاد می شوند و جفت کلیدهای عمومی و خصوصی مورد نیاز برای انجام تراکنش ها را روی کاغذ چاپ می کنند. از آنجایی که کلیدها چاپ می شوند، کیف پول های کاغذی شبیه به اسکناس کاغذی عمل می کنند.
چطور یک کیف پول کاغذی بیت کوین بسازیم و از آن استفاده کنیم
کیف پول های کاغذی؛ امن تر یا خطرناک تر از دیگر کیف پول ها؟

اگر کیف پول کاغذی کاربر گم یا دزدیده شود، وجوه موجود در آن از دست خواهد رفت. کیف پول های کاغذی زمانی روش رایج و محبوب در بین جامعه ارز رمزنگاری برای ذخیره سرد بودند، اما اکنون کیف پول های سخت افزاری جایگزین آنها شده اند.

بخوانید  آیا ارز دیجیتال کشورهای اسلامی محقق خواهد شد؟

۵ تا از بهترین کیف پول ها

برندهای مختلفی از کیف پول وجود دارد و هر کدام از آنها براساس نوع کیف پول، قیمت و ویژگی هایی که ارائه می دهد، مزایا و معایب خاص خود را دارند.

کیف پول سخت افزاری: ترزور

کیف پول های ترزور به دلیل ویژگی های امنیتی پیشرفته خود مانند پشتیبانی شمیر (Shamir Backup) برای دستگاه های گم شده، آسیب دیده یا دزدیده شده شناخته شده هستند.
بررسی کیف پول ترزور؛ نحوه راه اندازی و استفاده از کیف پول ترزور

قابلیت پشتیبانی شمیر (Shamir) یکی از روش‌های افزایش امنیت در نگهداری اطلاعات مهم مثل عبارت های بازیابی کیف پول‌های سخت افزاری است و ترزور از نخستین شرکت هایی بود که این قابلیت را درTrezor Model T تعبیه کرد.
عبارت بازیابی چیست و چرا مهم است؟

کیف پول های ترزور نیز بسیار مقرون به صرفه هستند و برای Trezor Model One از ۶۹ دلار شروع می شود. این کیف پول ها علاوه بر بیت کوین از بیش از۱۰۰۰ ارز رمزنگاری محبوب دیگر مانند اتریوم، کاردانو و سولانا نیز پشتیبانی می کنند.
اتریوم چیست؟ آموزش کامل اتریوم
سولانا چیست؟ آنچه باید درباره این شبکه و توکن SOL بدانید

بخوانید  ارز دیجیتال چیست به زبان ساده و کاربردی 0 تا 100

کیف پول دسکتاپ : اکسدوس

کیف پول اکسدوس یک کیف پول کاربر پسند برای ذخیره گرم است که به دلیل قابلیت هایش محبوب شده است. کاربران اکسدوس علاوه بر نسخه دسکتاپ، می توانند از طریق موبایل خود و افزونه های مرورگر وب به کیف پول خود دسترسی داشته باشند.
آموزش کامل اکسدوس؛ یکی از بهترین کیف پول های بیت کوین و چندین ارز دیجیتال

استفاده از کیف پول اکسدوس رایگان است، اما منتقدان می گویند که ویژگی های امنیتی این کیف پول به اندازه سایر کیف پول های پیشرو بازار نیست.

کیف پول وب: کوین بیس والت

شرکت کوین بیس یکی از بزرگ ترین و محبوب ترین صرافی های ارز رمزنگاری در جهان را اداره می کند و کیف پول تحت وب آن به نام “کوین بیس والت” یکی از سه کیف پول ارز رمزنگاری است که به کاربران خود ارائه می دهد.

کوین بیس والت اپلیکیشن دسکتاپ ندارد، اما اپلیکیشن ساده و بسیار کاربردی موبایل و افزونه مرورگر آن از بیش از هزار ارز رمزنگاری، از جمله توکن های NFT، پشتیبانی می کند.

بخوانید  SingularityNET: مصاحبه با پروژه هوش مصنوعی مربوط به کریپتو

علاوه بر این، کوین بیس والت امکان استیکینگ مستقیم از کیف پول را فراهم می کند و سازگاری آن با کیف پول لجر به کاربران اجازه انتقال از ذخیره گرم به ذخیره سرد را می دهد.

لازم به ذکر است که به دلیل تحریم ها، کاربران ایرانی نمی توانند از خدمات صرافی کوین بیس و کیف پول های آن استفاده کنند.

کیف پول موبایل: تراست والت

تراست والت یک کیف پول موبایل است که میلیون ها کاربر دارد، از بیش از ۴٫۵ میلیون دارایی دیجیتال پشتیبانی می کند و می تواند با ۶۵ بلاک چین مختلف تعامل داشته باشد.
همه چیز درباره کیف پول تراست والت(trust wallet)؛ نحوه نصب، راه اندازی و کار با تراست والت

تراست والت همچنین کیف پول رسمی صرافی بزرگ بایننس است. این کیف پول دارای یک رابط کاربرپسند و قابلیت های استیکینگ داخلی است، اما ویژگی ذخیره سرد ندارد.

کیف پول کاغذی: بیت‌آدرس (BitAddress)

بیت‌آدرس یک پلتفرم ارز رمزنگاری محبوب است که کیف پول های کاغذی را برای بیت کوین تولید می کند. کاربران این پلتفرم می توانند خیلی سریع و راحت کیف پول های کاغذی را با کلیدهای خصوصی و عمومی (که می توانند برای ذخیره امن بیت کوین خود به صورت آفلاین استفاده کنند) چاپ کنند.

بخوانید  Chainlink (LINK) نهنگ ها در حال خرید شیب هستند: آیا آنها می توانند بازگشتی را ایجاد کنند؟

کیف پول های کاغذی بیت‌آدرس مناسب کاربران جدید یا کاربرانی است که به ذخیره در کیف پول های دیجیتال اطمینان ندارند. این کیف پول ها اساسا سرد در نظر گرفته می شوند، اما به راحتی گم یا سرقت می شوند.

امنیت کیف پول ارز رمزنگاری

ماهیت غیرمتمرکز شبکه های بلاک چین سطح بالایی از امنیت را هنگام تایید و ثبت تراکنش های ارز رمزنگاری به کاربران ارائه می دهد. در حالی که خود شبکه بلاک چین بیت کوین بسیار امن است، ارز رمزنگاری کاربران تنها به اندازه کیف پولی که در آن ذخیره می شود، ایمن است.

بسیاری از کیف پول های ارز رمزنگاری از ویژگی های امنیتی پیشرفته (از جمله احراز هویت چند عاملی، مالتی‌سیگ یا چند امضایی و امنیت عبارت بازیابی) برای محافظت از دارایی های ذخیره شده خود استفاده می کنند.

افزایش امنیت کیف پول

اگرچه هیچ راهی برای رساندن امنیت کیف پول ها به ۱۰۰ درصد وجود ندارد، اقدامات زیادی هستند که از طریق آنها می توان امنیت کیف پول را بالا برد و ریسک ها را به حداقل رساند. ذخیره سرد امکان هک یا دسترسی آنلاین به کیف پول را از بین می برد.

علاوه بر این، کاربران همیشه باید کیف پول خود را از ارائه دهندگان معتبر و قابل اطمینان (که ویژگی های امنیتی را در اولویت قرار می دهند) تهیه کنند و باید به طور مرتب رمزهای عبور کیف پول خود را تغییر دهند.

بخوانید  هجوم هکرها به یک صرافی دیگر؛ ۲.۷ میلیون دلاری هک شد!

طرح های اضطراری برای امنیت کیف پول

مهم نیست که کیف پول شما چقدر ویژگی های امنیتی دارد، گم کردن، سرقت یا حتی ناتوانی شخصی می تواند عواقب ناخوشایندی داشته باشد. قبل از فراموشی نحوه ورود به کیف پول یا از دست دادن دسترسی به آن، باید شیوه دسترسی به کلیدهای خصوصی یا پشتیبان گیری و همچنین جزئیات فرایند بازیابی به همراه دستورالعمل های نحوه استفاده از ابزارهای بازیابی را ثبت کنید.

اگر قادر به مدیریت کردن کیف پول خود نیستید یا فراموش می کنید که در هنگام از دست دادن دسترسی چه کاری باید انجام دهید، یک طرح اضطراری می تواند به شما یا یکی از دوستان نزدیک و قابل اعتماد یا اعضای خانواده کمک کند تا دارایی های خود را بازیابی کنید.

نحوه انتخاب بهترین کیف پول

درست مانند خود ارزهای رمزنگاری، انتخاب بهترین کیف پول تا حد زیادی مستلزم بررسی دقیق و اولویت بندی بین امنیت و راحتی استفاده است. سرمایه گذاران اهداف متفاوت و سطوح مختلفی از ریسک گریزی را در ذهن خود برای دارایی‌ هایشان دارند که بر اولویت های کیف پول آنها تاثیر می گذارد.

بخوانید  پشتیبانی صرافی تبدیل از بروز رسانی شبکه‌ی BEP20

علاوه بر این، کاربران باید ویژگی هایی ارائه شده توسط کیف پول های مختلف، قابلیت استفاده کیف پول ها براساس سطح تجربه و هزینه ها یا کارمزدهای مربوطه را در نظر بگیرند.

لازم به ذکر است که چیزی به نام “بهترین” کیف پول وجود ندارد، اما احتمالا کیف پولی مناسب با اولویت ها، سطح فعالیت و تحمل ریسک شما پیدا می شود. علاوه بر این، برخی قوانین مبتنی بر تجربه هستند که سرمایه گذاران باید در هنگام انتخاب کیف پول در نظر داشته باشند.

آنها باید نوع دستگاهی را که می خواهند برای دسترسی به دارایی های خود استفاده کنند، همچنین نوع تراکنش هایی را که می خواهند انجام دهند و هر چند وقت یکبار آنها را انجام خواهند داد، مد نظر قرار دهند. در آخر، آنها باید نقد و بررسی های آنلاین کارشناسان و سایر کاربران را بخوانند تا مطمئن شوند کیف پول انتخابی‌شان معتبر و قابل اعتماد است.

منبع money.usnews تراست والتعبارت بازیابیکلید خصوصیکوین بیس والتکیف پول اکسدوسکیف پول سخت افزاریکیف پول کاغذیکیف پول نرم افزاری ۰ ۱۲۳ اشتراک حسام شایق

مقاله قبلی

سولانا دوست داشتنی ترین کریپتو شد

مقاله بعدی

به گفته تحلیلگران، اتریوم خرید بهتری نسبت به بیت کوین است

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2611068

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها