تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
1

لورس :مهم‌ترین و پرتکرارترین اصطلاحات مرتبط با تراکنش‌های ارز دیجیتال چیست؟

  • کد خبر : 2610474
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰:۳۲
لورس :مهم‌ترین و پرتکرارترین اصطلاحات مرتبط با تراکنش‌های ارز دیجیتال چیست؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

در جهان پویا و جدید ارزهای دیجیتال، با اصطلاحاتی روبه‌رو می‌شویم که ممکن است در ابتدا پیچیده به نظر برسند. این اصطلاحات درواقع کلیدهایی هستند که ما را با یک دنیای مالی متفاوت و تراکنش‌های رمزنگاری‌شده آشنا می‌کنند. درنتیجه آشنایی با اصطلاحات ارز دیجیتال اهمیت بسیاری دارد. این آشنایی نه تنها به درک بهتر بازار ارزهای دیجیتال کمک می‌کند، بلکه امنیت تراکنش‌ها را نیز تضمین می‌نماید. از طرفی فرصت‌های مشارکت در اقتصاد دیجیتال را فراهم و شرایط انتخاب‌های بهتر در مسیر سرمایه‌گذاری را ممکن می‌‌سازد. در ادامه با رایج‌ترین و پرتکرارترین اصطلاحات رمزارزها آشنا خواهیم شد:

کریپتوکارنسی یکی از مهم‌ترین اصطلاحات ارز دیجیتال کریپتوکارنسی به ارزهای دیجیتال و رمزنگاری‌شده‌ایی اطلاق می‌شود که از تکنولوژی رمزنگاری برای امنیت تراکنش‌ها و کنترل و تأیید واحدهای جدید استفاده می‌کنند. این ارزهای دیجیتال به‌صورت مستقل از بانک‌ها یا دولت‌ها عمل می‌کنند و عمدتاً بر پایه‌ٔ بلاک‌چین یا فناوری‌های مشابه توسعه می‌یابند. یکی از مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین نمونه‌های کریپتوکارنسی، بیت‌کوین (Bitcoin) است که توسط ساتوشی نا..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

در جهان پویا و جدید ارزهای دیجیتال، با اصطلاحاتی روبه‌رو می‌شویم که ممکن است در ابتدا پیچیده به نظر برسند. این اصطلاحات درواقع کلیدهایی هستند که ما را با یک دنیای مالی متفاوت و تراکنش‌های رمزنگاری‌شده آشنا می‌کنند. درنتیجه آشنایی با اصطلاحات ارز دیجیتال اهمیت بسیاری دارد. این آشنایی نه تنها به درک بهتر بازار ارزهای دیجیتال کمک می‌کند، بلکه امنیت تراکنش‌ها را نیز تضمین می‌نماید. از طرفی فرصت‌های مشارکت در اقتصاد دیجیتال را فراهم و شرایط انتخاب‌های بهتر در مسیر سرمایه‌گذاری را ممکن می‌‌سازد. در ادامه با رایج‌ترین و پرتکرارترین اصطلاحات رمزارزها آشنا خواهیم شد:

کریپتوکارنسی یکی از مهم‌ترین اصطلاحات ارز دیجیتال

کریپتوکارنسی به ارزهای دیجیتال و رمزنگاری‌شده‌ایی اطلاق می‌شود که از تکنولوژی رمزنگاری برای امنیت تراکنش‌ها و کنترل و تأیید واحدهای جدید استفاده می‌کنند. این ارزهای دیجیتال به‌صورت مستقل از بانک‌ها یا دولت‌ها عمل می‌کنند و عمدتاً بر پایه‌ٔ بلاک‌چین یا فناوری‌های مشابه توسعه می‌یابند. یکی از مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین نمونه‌های کریپتوکارنسی، بیت‌کوین (Bitcoin) است که توسط ساتوشی ناکاموتو در سال ۲۰۰۹ توسعه یافته‌است. این ارز دیجیتال که به‌عنوان اولین ارز کریپتوکارنسی نیز معرفی شده‌است، بدون نیاز به واسطه‌های مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهم‌ترین ویژگی ارزهای کریپتوکارنسی‌ این است که تراکنش‌های آن‌ها از طریق رمزنگاری انجام می‌شود. بدین ترتیب امنیت و حفظ حریم خصوصی را تضمین می‌کند. به‌علاوه آن‌ها را می‌توان ابزاری برای انتقال ارزش در مقیاس جهانی در نظر گرفت که تا حد زیادی انجام تراکنش‌های بین‌المللی را تسهیل می‌کنند.

بخوانید  تحلیل قیمت ریپل: امیدهایی برای بازگشت قیمت به مسیر صعودی وجود دارد!

بلاک‌چین

بلاک‌چین (Blockchain) به‌عنوان یک فناوری مبتنی بر بلوک‌های زنجیره‌ای، نقش مهمی در حوزهٔ تراکنش‌های ارز دیجیتال و سایر صنایع ایفا می‌کند. به‌عبارت دیگر، بلاک چین یک دفتر کل توزیع‌شده یا دیتابیس غیرقابل تغییری است که اطلاعات را به‌صورت امن و بدون نیاز به واسطه ذخیره می‌کند. اساس قرارگیری بلاک‌ها را به‌‌صورت زنجیره یا چین بیان می‌کنند. پس بلاک‌چین چینش یا زنجیره‌ای از بلاک‌های تراکنش‌های دیجیتالی است که به‌صورت مستقیم و بدون نیاز به واسطه انجام می‌شود.

در این فناوری، هر بلوک حاوی اطلاعات تراکنش‌ها شامل اولین تراکنش و هش (یک نوع کد رمزگذاری‌شده) از بلوک قبلی است. این زنجیره از بلوک‌ها اجازه می‌دهد تا تمام تراکنش‌ها به‌صورت عمومی و قابل‌تأیید توسط اعضای شبکه مشاهده شوند. به این ترتیب چنانچه تغییراتی در یک بلوک اعمال شود، آن تغییرات به اطلاع سایر کاربران می‌رسد و همهٔ آن‌ها را از چگونگی تغییرها باخبر می‌کند. به همین دلیل است که بلاک‌چین به‌عنوان یک تکنولوژی ایمن و تقلب‌ناپذیر شناخته می‌شود.

بخوانید  شاخص‌ها نشان می‌دهند بیت‌کوین برای یک حرکت انفجاری آماده شده است

اصطلاحات ارز دیجیتال

فرایند ماینینگ

ماینینگ یکی دیگر از اصطلاحات ارز دیجیتال است , به عملیات محاسباتی اشاره دارد که در آن فرایند تأیید و ثبت تراکنش‌ها در بلاکچین انجام می‌شود. به عبارت دیگر، ماینینگ فرایندی است که توسط ماینرها یا کامپیوترهای مخصوص انجام می‌شود تا تراکنش‌های جدید را تأیید و آن‌ها را به بلاک‌های بلاک‌چین‌های قبلی اضافه کند. در برخی از ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین، ماینینگ برای ایجاد و تأیید بلوک‌های جدید انجام می‌شود. ماینرها با حل مسائل ریاضی پیچیده، الگوریتم‌های هش (Hashing Algorithms) به تأیید تراکنش‌ها و ایجاد مجموعه‌های جدید از داده‌ها (بلوک‌ها) می‌پردازند. این مراحل باعث تضمین امنیت و اطمینان از رمزنگاری تراکنش‌ها می‌شود.

ماینر

ماینرها (Miners) افرادی هستند که در فرایند ماینینگ، تراکنش‌ها را تأیید و به بلاک‌های بلاک‌چین اضافه می‌کنند. درواقع وظیفهٔ اصلی ماینرها، حل مسائل ریاضی پیچیده به نام “پروف‌آف‌ورک” (Proof of Work) یا نوعی الگوریتم هش است که به تأیید تراکنش‌ها و ایجاد بلوک‌های جدید در بلاک‌چین می‌پردازد. ماینرها با حل این مسائل ریاضی، نشان می‌دهند که زمان و توان محاسباتی قابل‌توجهی را صرف کرده‌اند تا تراکنش‌ها را تأیید و امنیت بلاک‌چین را تضمین کنند. هنگامی که یک ماینر موفق به حل مسئله می‌شود، بلوک جدیدی را ایجاد و تراکنش‌های تأییدشده را به این بلوک اضافه می‌کند. سپس این بلوک به زنجیره‌ٔ بلاک‌چین متصل می‌شود و تاریخچهٔ تراکنش‌ها به‌روزرسانی می‌شود. درنهایت آن‌ها به‌عنوان پاداش کار خود، درصدی از کارمزد تراکنش‌ها را دریافت می‌کنند یا به‌عنوان دستمزد، مقادیری توکن هدیه می‌گیرند.

بخوانید  بلاک والت چیست؟ دانلود و آموزش استفاده از کیف پول Block Wallet

جفت ارز؛ یکی دیگر از رایج‌ترین اصطلاحات رمزارزها

جفت ارز (Currency Pair) در بازار ارزهای دیجیتال، به ترکیب دو دارایی گفته می‌شود که می‌توان آن دو را به‌هم تبدیل کرد. برای مثال، جفت ارز بیت کوین و اتریوم BTC/ETH یکی از معروف‌ترین جفت‌ارزها و اصطلاحات ارز دیجیتال هستند که کاربرد زیادی در انجام معاملات دیجیتالی دارند. در این جفت ارزها، ارزی که اول نمایش داده می‌شود، Base Currency یا ارز پایه و به ارزی بعدی، quote currency یا ارز دوم گفته می‌شود. در جفت ارز BTC/ETH، بیت کوین ارز پایه و اتر ارز دوم است. در زمان معاملهٔ جفت ارزها، همواره ارز پایه خریداری یا به فروش می‌رسد. توجه به چنین مواردی در بازار رمزارزها و انجام تراکنش‌های کریپتوکارنسی بسیار مهم است.

کیف‌پول

کیف‌پول‌ها (Wallet) یکی از مهم‌ترین اصطلاحات ارز دیجیتال هستند که امکان ذخیره‌سازی، مدیریت، ارسال و دریافت رمزارزها را فراهم می‌کنند. از آنجایی که امنیت دارایی‌ها در گرو استفاده از پلتفرمی امن و مطمئن است، لازم است که از بهترین و معتبرترین ولت‌ها استفاده کنید. به‌طورکلی کیف‌پول‌ها دو نوع اصلی دارند:

  1. کیف‌پول نرم‌افزاری (Software Wallet): این نوع ولت‌ها به‌صورت نرم‌افزار بر روی دستگاه‌های دیجیتالی (مانند کامپیوتر، تلفن همراه یا تبلت) نصب می‌شوند. به همین دلیل دسترسی به آن‌ها و انجام و مشاهدهٔ تراکنش‌های دیجیتالی آسان‌تر است.

  2. کیف‌پول سخت‌افزاری (Hardware Wallet): این نوع کیف‌پول به‌صورت دستگاه‌های سخت‌افزاری جداگانه ارائه می‌شوند که به اینترنت متصل نیستند. این نوع ولت‌ها به دلیل ایجاد لایه‌ٔ اضافی از امنیت، به‌عنوان یک راه‌حل مطمئن‌تر برای ذخیرهٔ ارزهای دیجیتال محسوب می‌شوند.

    مهم‌ترین و پرتکرارترین اصطلاحات مرتبط با تراکنش‌های ارز دیجیتال چیست؟

بخوانید  کد اصلی بلاک چین تلگرام منتشر شد؛ یک قدم تا عرضه!

سخن پایانی

در دنیایی که تکنولوژی ارزهای دیجیتال با سرعتی باورنکردنی در حال تغییر و تحول است، آشنایی با رایج‌ترین اصطلاحات ارز دیجیتال، موفقیت در این بازار را هموارتر می‌کند. این آگاهی نه تنها به شما امکان می‌دهد بازار و ابزارهای مالی دیجیتال را بهتر درک کنید، بلکه به شما کمک می‌کند تا با استراتژی‌های بهتری تراکنش‌های دیجیتالی خود را به انجام برسانید. علاوه‌بر آشنایی با اصطلاحات رایج، آشنایی با ابزارهای تحلیلی و روش‌های مدیریت ریسک نیز بسیار راهگشا خواهد بود. هر کاربر کریپتوکارنسی باید بتواند مجموعه‌ای از این عوامل را در کنار هم به‌کار ببرد تا به موفقیت برسد.

بررسی کامل اصطلاحات ارز دیجیتال: https://wallex.ir/blog/glossary/

The post مهم‌ترین و پرتکرارترین اصطلاحات مرتبط با تراکنش‌های ارز دیجیتال چیست؟ appeared first on بیتمینو.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2610474

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها