تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

لورس :هاوینگ لایت کوین و تحلیل قیمتی آن بعد از هاوینگ

  • کد خبر : 2614185
  • ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
لورس :هاوینگ لایت کوین و تحلیل قیمتی آن بعد از هاوینگ
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

هاوینگ لایت کوین و تحلیل قیمتی آن بعد از هاوینگ مطمئنا فعالین بازار ارز دیجیتال با کلمه هاوینگ (Halving) آشنا هستند؛ توسعه‌دهندگان برخی ارزهای دیجیتال برای کنترل عرضه، از این روش استفاده می‌کنند. طی این فرایند در زمان‌های برنامه‌ریزی شده تعداد پاداش‌های شبکه نصف شده و ماینرهای در ازای ساخت بلاک‌های جدید بلاکچین، نصف پاداش همیشگی را دریافت می‌کنند. LTC نیز به عنوان رمزارزی که از الگوریتم اجماع اثبات کار استفاده می‌کند، نیز از این رویه پیروی می‌کند. در این مقاله به بررسی رویداد هاوینگ لایت کوین و تاثیر آن بر قیمت این رمزارز می‌پردازیم.
بیشتر بخوانید: لایت کوین چیست؟ هاوینگ لایت کوین لایت کوین یک پروژه ارز دیجیتال است که برای کنترل نرخ تورم، رویداد Halving را اجرا می‌کند. در مورد لایت کوین، این رویداد پس از استخراج هر ۸۴۰۰۰۰ بلاک اتفاق می‌افتد که حدود چهار سال طول می‌کشد.
بلاک جنسیس (پیدایش) لایت کوین در ۷ اکتبر ۲۰۱۱ زمانی که پاداش ۵۰ LTC بود استخراج شد. حدود چهار سال بعد و در بلاک ۸۴۰۰۰۰، این پروژه اولین Halving خود را تجربه کرد و پاداش به ۲۵ LTC کاهش یافت..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

هاوینگ لایت کوین و تحلیل قیمتی آن بعد از هاوینگ

مطمئنا فعالین بازار ارز دیجیتال با کلمه هاوینگ (Halving) آشنا هستند؛ توسعه‌دهندگان برخی ارزهای دیجیتال برای کنترل عرضه، از این روش استفاده می‌کنند. طی این فرایند در زمان‌های برنامه‌ریزی شده تعداد پاداش‌های شبکه نصف شده و ماینرهای در ازای ساخت بلاک‌های جدید بلاکچین، نصف پاداش همیشگی را دریافت می‌کنند. LTC نیز به عنوان رمزارزی که از الگوریتم اجماع اثبات کار استفاده می‌کند، نیز از این رویه پیروی می‌کند. در این مقاله به بررسی رویداد هاوینگ لایت کوین و تاثیر آن بر قیمت این رمزارز می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: لایت کوین چیست؟

هاوینگ لایت کوین

بررسی هاوینگ لایت کوین

لایت کوین یک پروژه ارز دیجیتال است که برای کنترل نرخ تورم، رویداد Halving را اجرا می‌کند. در مورد لایت کوین، این رویداد پس از استخراج هر ۸۴۰۰۰۰ بلاک اتفاق می‌افتد که حدود چهار سال طول می‌کشد.

بخوانید  بازار داغ گوشی‌های بلاک چینی؛ ال جی به رقابت با سامسونگ برمی‌خیزد!

بلاک جنسیس (پیدایش) لایت کوین در ۷ اکتبر ۲۰۱۱ زمانی که پاداش ۵۰ LTC بود استخراج شد. حدود چهار سال بعد و در بلاک ۸۴۰۰۰۰، این پروژه اولین Halving خود را تجربه کرد و پاداش به ۲۵ LTC کاهش یافت. Halving دوم در بلوک ۱,۶۸۰,۰۰۰ اتفاق افتاد که پاداش به ۱۲.۵ LTC رسید. اکنون با رویداد فعلی لایت کوین، که در ۲ آگوست ۲۰۲۳ اتفاق افتاد، در ارتفاع بلاک ۲,۵۲۰,۰۰۰ پاداش بلاک به ۶.۲۵ LTC کاهش یافت.

در جدول زیر می‌توانید تاریخ هاوینگ لایت کوین را مشاهده کنید.

تاریخ ارتفاع بلاک پاداش ساخت بلاک
۷ اکتبر ۲۰۱۱ ۰ ۵۰ LTC
۲۵ آگوست ۲۰۱۵ ۸۴۰.۰۰۰ ۲۵ LTC
۵ آگوست ۲۰۱۹ ۱.۶۸۰.۰۰۰ ۱۲.۵ LTC
۲ آگوست ۲۰۲۳ ۲.۵۲۰.۰۰۰ ۶.۲۵ LTC

لایت کوین نیز مانند بیت کوین برای کاهش عرضه و کنترل نرخ تورم، Halving را اجرا می‌کند. در حال حاضر ۷۳,۵۹۳,۵۱۴ LTC استخراج شده است که ۸۷.۶۱ درصد از ۸۴ میلیون عرضه کل را شامل می‌شود. طبق الگوی چهار ساله هاوینگ و تعداد ارزهای در گردش، احتمالا سال ۲۱۴۲ آخرین لایت کون ماین شود و استخراج کوین LTC پایان یابد.

بخوانید  NFTها که زمانی میلیاردها ارزش داشتند، اکنون با ادامه رکود بازار فلج شده اند

هاوینگ‌های پیشین و تاثیر آنها بر قیمت LTC

در ادامه تاثیر هاوینگ‌های پیشین بر قیمت لایت کوین را مورد بررسی قرار می‌دهیم. برای نمونه Halving اول و دوم این شبکه مورد تحلیل قرار می‌گیرند.

چارت قیمتی لایت کوین و هالوینگ

پس از هاوینگ اول، LTC شاهد اندکی افزایش قیمت بود. در حالی که کوین LTC در حوالی زمان Halving حدود ۲.۹۹ دلار قیمت داشت، پس از آن قیمتش در حدود ۳.۵۰ تا ۴ دلار تغییر کرد.

سپس در سال ۲۰۱۸، ارزش LTC به شدت افزایش یافت؛ البته این ربطی به هاوینگ این پروژه ندارد، بلکه به دلیل وضعیت کلی در بازار بود. پس از سقوط قابل توجه، این دارایی در ابتدای سال ۲۰۱۹ دوباره شروع به صعود می‌کند. اما درست در زمان Halving دوم، قیمت لایت کوین سقوط می‌کند.

با این حال، کاملاً واضح است که رویداد هاوینگ لایت کوین تأثیر زیادی بر قیمت LTC نداشته است. در حالی که رویداد اول ممکن است به افزایش قیمتی که LTC بلافاصله پس از آن تجربه کرد، کمک کرده باشد، دومین هاوینگ لایت‌ کوین با کاهش قیمت دارایی مصادف شد و این رویداد نتوانست کاهش را متوقف کند.

بخوانید  علت کاهش قیمت اتریوم ETH

نوشته های مشابه

  • تاثیر هاوینگ بیت کوین بر بازار تحلیل بازار ارز دیجیتال قبل و بعد از هاوینگ بیت کوین، رشد یا سقوط؟ ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
  • نقاط Pivot در تحلیل تکنیکال پیوت چیست؛ pivot در بازارهای مالی ارز دیجیتال و فارکس چه کاربردی دارد؟ ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
لایت کوین پیش و پس از هاوینگ

با توجه به چارت بالا دقیقا می‌توان به رفتار قیمت پیش و پس از هاوینگ لایت کوین پی برد. خط قرمز نشان دهنده زمان رویداد، سمت چپ چارت پیش از Halving و سمت راست چارت نیز عملکرد قیمت پس از این فرایند را نشان می‌دهد. خط‌های بنفش کم رنگ و پررنگ قیمت LTC در زمان هاوینگ اول را نشان می‌دهد. در این زمان پیش از Halving قیمت در حالت رنج قرار داشته و بعد از آن پس از تقریبا ۷۰ روز، قیمت روند صعودی خود را شروع کرده است. در چارت بالا خط آبی کم رنگ و پررنگ نشان‌دهنده قیمت در Halving دوم هستند. طبق اطلاعات چارت، قیمت قبل از این رویداد دوباره رشد داشته است، ولی پس از هاوینگ به مدت ۱۵۰ روز افت داشته و بعد از آن، رشد قیمت شروع شده است. البته رشد قیمت تقریبا در حدود بالاترین قیمت هاوینگ اول بوده است و حتی به قیمت پیش از Halving نرسیده است.

بخوانید  قیمت بیت کوین و ارز‌های دیجیتال امروز ۸ شهریور ۱۴۰۲ مشخص شد

بررسی تاثیر سومین هاوینگ لایت کوین بر قیمت LTC

رویدادهای Halving نقاط عطف مهمی هستند که توجه قابل توجهی را به خود جلب می‌کنند. طی این رویدادها، ارز دیجیتال کمیاب‌تر و در تئوری ارزشمندتر می‌شود.

Halving اخیر لایت کوین نیز از این قاعده مستثنی نبود. با این حال، برخلاف انتظارات عمومی از افزایش، قیمت LTC پس از این رویداد کاهش قابل توجهی داشت و تقریبا ۲۵ درصد از زمان Halving سقوط کرده است. بروز پدیده فروش اخبار (Sell The News)، که طی آن معامله‌گران دارایی‌های خود را پس از اطلاع از اخبار پیش بینی شده تخلیه می‌کنند، توسط بسیاری از سرمایه‌گذاران باتجربه پیش بینی شده بود.

زمان نگهداری ltc مبادله شده

بررسی دقیق‌تر رفتار معاملاتی پیرامون این رویداد، تصویر جالبی را نشان می‌دهد. نموداری که میانگین زمان نگهداری کوین‌ها مبادله شده (Holding Time Of Transacted Coins) را نشان می‌دهد، دیدگاه‌هایی را در مورد احساسات بازار ارائه می‌کند. افزایش قابل توجه این شاخص در طول صعود قیمت، نشان‌دهنده امید هولدرهای بلندمدت به رشد قیمت بوده است. اما بعد از Halving این گروه از سرمایه‌گذاران، فعالانه سکه‌های خود را فروختند و از این رالی صعودی سود بردند.

بخوانید  سه دارایی با بیشترین همبستگی با بیت‌ کوین؛ آیا برای پیش‌بینی آینده قیمت بیت کوین مناسب هستند؟

برخلاف روند قبلی (پیش از هاوینگ) که تحت سلطه دارندگان بلندمدت بود، افت قیمت پس از Halving عمدتاً توسط دارندگان کوتاه مدت هدایت شده است. میانگین زمان نگهداری فعلی تقریباً به یک ماه کاهش یافته است. بدیهی است که این دارندگان کوتاه مدت که احتمالاً سقوط بیشتر قیمت را حس کرده بودند، به فروش فوری دارایی‌های خود پرداختند.

برای تحلیل لایت کوین باید توجه داشت که تاریخچه قیمت این رمزارز و رفتار LTC نسبت به هاوینگ‌های قبلی، نشان‌دهنده عدم تاثیرپذیری از این رویدادها است. با توجه به این اطلاعات، تنها تاثیرات هاوینگ لایت کوین روی قیمت این رمزارز، صعود جزئی قبل از این رویداد و نزول قیمت بعد از اجرای آن است. بنابراین نمی‌توان انتظار تاثیری که این رویداد روی قیمت بیت کوین دارد را در مورد لایت کوین داشت.

چارت روزانه قیمت لایت کوین

با توجه به چارت بالا، پس از Halving، قیمت LTC افت کرده است که دقیقا رفتاری مشابه هاوینگ‌های گذشته نشان داده است. در حالی که رشد ۶ درصدی را پیش از این رویداد شاهد بوده‌ایم، ولی قیمت تحت تاثیر بازار روند نزولی خود را ادامه داده است.

بخوانید  تعداد کیف پول بیت کوین (BTC) برای اولین بار از ۴۸ میلیون عبور کرد

تفاوت‌های هاوینگ لایت کوین با بیت کوین

با اینکه هاوینگ لایت کوین و بیت کوین اتفاق یکسانی است، اما تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که در ادامه به بررسی این تفاوت‌ها می‌پردازیم:

  • هاوینگ لایت کوین تاثیری مشابه هاوینگ بیت کوین در بازار ندارد: همانطور که داده‌های CoinMarketCap نشان می‌دهد، تسلط بیت کوین به ندرت در مارکت ارزهای دیجیتال به چالش کشیده شده است، بنابراین تاثیر Halving بیت کوین همیشه وزن بیشتری نسبت به LTC داشته است.
  • لایت کوین و بیت کوین با سطوح مختلف عرضه کار می‌کنند: در حالی که عرضه ثابت لایت کوین به ۸۴،۰۰۰،۰۰۰ سکه می‌رسد، بیت کوین تنها به ۲۱،۰۰۰،۰۰۰ محدود می‌شود. به همین دلیل، ماینرها باید با عرضه بسیار محدود بیت کوین بر خلاف LTC مقابله کنند. به این ترتیب، به احتمال زیاد ماینرهای بیشتری توجه خود را به بیت کوین معطوف می‌کنند؛ زیرا BTC از کمیابی بیشتری برخوردار است.

آینده لایت کوین پس از هاوینگ

با استناد به داده‌های موجود، احتمال رشد قیمت LTC بلافاصله بعد از Halving بسیار کم است. این داده‌ها، الگوهای رشد تکراری را نشان می‌دهند که تقریبا ۳ الی ۶ ماه پس از هاوینگ روی داده است. البته این چرخه‌های رشد همگی وام‌دار رشد بیت کوین و هیجانات بازار بوده‌اند که با توجه به Halving بیت کوین در سال آینده، می‌توان انتظار رشد در قیمت LTC را در بازه زمانی مشخص شده داشته باشیم. بنابراین هاوینگ لایت کوین به خودی خود، نمی‌تواند تاثیر چندانی بر قیمت LTC داشته باشد و به تحرکات قیمتی بیت کوین وابسته است. پس برای پیش بینی آینده قیمت لایت کوین، باید چشم به قیمت بیت کوین و آینده قیمتی آن داشت.

بخوانید  خبر فروش بیت کوین های ایلان ماسک

برچسب هاآلت کوین متوسط

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2614185

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها