تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
1

لورس :هشدار: پروژه لاکسون (Laxsson) کلاهبرداری است

  • کد خبر : 2622063
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
لورس :هشدار: پروژه لاکسون (Laxsson) کلاهبرداری است
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

لاکسون موضوع بررسی و بحث شدیدی در جامعه رمزارزها و سرمایه‌گذاری بوده است. این پلتفرم خود را به عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری معرفی می‌کند، اما گزارش‌ها و مقالات متعددی نسبت به مشروعیت آن هشدار داده‌اند. ما قصد داریم در این مقاله با استفاده از منابع متعدد تصویر جامع‌تری از لاکسون نسبت به هر مقاله‌ای که تاکنون منتشر شده، ارائه کنیم.
فهرست مطالبلاکسون چیست؟نحوه کسب درآمد از طریق لاکسون چگونه است؟ثبت‌نام اولیه و بونوسسطوح کاربری و درصد سودساختار شبه هرمیآیا لاکسون کلاهبرداری است؟نشانه‌های هشدار و نگرانی‌هابررسی موارد ادعا شده توسط لاکسونبررسی شبکه‌های اجتماعیفعالیت اصلی لاکسون متمرکز بر ایران و غناتوکن مرموز LASشراکت‌ها و ادعاهای تأیید نشدهاپلیکیشن‌های مختلفدستگیری کلاهبرداران مرتبط با سایت لاکسون در ایلامآخرین گزارش‌ها از وضعیت لاکسونپانزی چیست و چگونه پروژه‌های پانزی را تشخیص بدهیم؟کلام پایانیسوالات پرتکرار لاکسون چیست؟ لاکسون خود را به عنوان یک پلتفرم ترید و سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال معرفی می‌کند. کاربران باید با استفاده از یک کد دعوت در سایت ثبت نام کنند. پس از ثبت نام، آنها می‌توانند در ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

لاکسون موضوع بررسی و بحث شدیدی در جامعه رمزارزها و سرمایه‌گذاری بوده است. این پلتفرم خود را به عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری معرفی می‌کند، اما گزارش‌ها و مقالات متعددی نسبت به مشروعیت آن هشدار داده‌اند. ما قصد داریم در این مقاله با استفاده از منابع متعدد تصویر جامع‌تری از لاکسون نسبت به هر مقاله‌ای که تاکنون منتشر شده، ارائه کنیم.

فهرست مطالب

  • لاکسون چیست؟
  • نحوه کسب درآمد از طریق لاکسون چگونه است؟
    • ثبت‌نام اولیه و بونوس
    • سطوح کاربری و درصد سود
    • ساختار شبه هرمی
  • آیا لاکسون کلاهبرداری است؟
    • نشانه‌های هشدار و نگرانی‌ها
    • بررسی موارد ادعا شده توسط لاکسون
    • بررسی شبکه‌های اجتماعی
    • فعالیت اصلی لاکسون متمرکز بر ایران و غنا
    • توکن مرموز LAS
    • شراکت‌ها و ادعاهای تأیید نشده
    • اپلیکیشن‌های مختلف
  • دستگیری کلاهبرداران مرتبط با سایت لاکسون در ایلام
  • آخرین گزارش‌ها از وضعیت لاکسون
  • پانزی چیست و چگونه پروژه‌های پانزی را تشخیص بدهیم؟
  • کلام پایانی
  • سوالات پرتکرار

لاکسون چیست؟

لاکسون خود را به عنوان یک پلتفرم ترید و سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال معرفی می‌کند. کاربران باید با استفاده از یک کد دعوت در سایت ثبت نام کنند. پس از ثبت نام، آنها می‌توانند در برنامه‌های سرمایه‌گذاری مختلف شرکت کرده و از طریق لینک منحصربه‌فرد خود اعضای جدید معرفی کنند. این سایت مدعی است که از مقادیر زیادی داده برای تعلیم هوش مصنوعی استفاده کرده است تا ربات بتواند تصمیم‌های هوشمندانه‌ای بگیرد و در معاملاتش موفق باشد.

نحوه کسب درآمد از طریق لاکسون چگونه است؟

قبل از تجزیه و تحلیل پلتفرم لاکسون، درک نحوه سوددهی وعده داده شده توسط آن برای کاربران بسیار حیاتی است. این پلتفرم ۶ سطح کاربری مختلف ارائه می‌دهد که هر کدام شرایط و پاداش‌های مخصوص به خود را دارند. خلاصه‌ای از مکانیزم پاداش لاکسون به شرح زیر است:

ثبت‌نام اولیه و بونوس

با ثبت‌نام در پلتفرم لاکسون، به کاربران ۵ دلار اعتبار داده می‌شود. این بونوس اولیه به کاربران اجازه می‌دهد سه بار در روز در ” Quantization” شرکت کنند که وعده بازده روزانه ۱٫۸٪ را می‌دهد. ادعا می‌شود کوانتیزه کردن یک فرایند معاملاتی خودکار توسط ربات‌ها در صرافی‌های مختلف است.

سطوح کاربری و درصد سود

سطح VIP1

برای کاربران معمولی، سرمایه‌گذاری اولیه حداقل از ۳۹ دلار شروع می‌شود و به ۵۰۰ دلار می‌رسد. کاربران می‌توانند روزانه ۳ بار Quantization لاکسون را فعال کنند و وعده سود روزانه ۱٫۸٪ دریافت می‌کنند. نگهداری تراز ۳۹ دلار برای ماندن در این سطح کافی است.

سطح VIP2

برای صعود به سطح بعدی VIP2، حداقل تراز ۳۰۰ دلار لازم است. علاوه بر این، کاربران باید ۲ نفر را مستقیماً با کد دعوت خود دعوت کنند. آن ۲ نفر باید به نوبه خود هر کدام ۳ نفر دیگر دعوت کنند. حداکثر مبلغ کوانتیزه ۲۰۰۰ دلار و نرخ سود روزانه ۲٪ است.

سطح VIP3

برای VIP3، حداقل تراز ۱۰۰۰ دلار لازم است. کاربران باید ۵ نفر را با کد خود دعوت کنند و آن ۵ نفر هر کدام باید ۸ نفر دیگر را دعوت نمایند. حداکثر تراز حساب برای این سطح ۵۰۰۰ دلار و سود روزانه ۲٫۵٪ است.

سطح VIP4

برای انتقال از VIP3 به VIP4، کاربران نیاز به حداقل تراز ۱۰ هزار دلار تا سقف ۵۰ هزار دلار دارند. نرخ سود روزانه بین ۳٪ تا ۳٫۵٪ متغیر است، بسته به منبع. کاربران باید ۱۰ نفر را دعوت کنند و آن ۱۰ نفر باید ۳۰ نفر دیگر را جذب کنند تا واجد شرایط سطح بعدی شوند.

سطح VIP5

VIP5 نیاز به حداقل تراز ۶۰ هزار دلار دارد، با سقف ۱۰۰ هزار دلار. نرخ سود روزانه بین ۳٫۵٪ تا ۴٪ است. برای واجد شرایط بودن، کاربران باید ۲۰ نفر را دعوت کنند و آن ۲۰ نفر باید ۶۰ نفر دیگر را دعوت نمایند.

سطح VIP6

آخرین سطح کاربری VIP6، نیاز به حداقل تراز ۱۰۰ هزار دلار دارد و سود روزانه ۴٪ (بر اساس برخی منابع ۴٫۵٪) ارائه می‌دهد. کاربران باید ۵۰ نفر را مستقیم دعوت کنند و آن ۵۰ نفر هر کدام باید ۱۵۰ نفر دیگر را جذب نمایند.

ساختار شبه هرمی

این سیستم شباهت زیادی به طرح پانزی دارد، که در آن شرکت‌کنندگان اولیه پاداش‌های قابل توجهی را با دعوت کاربران بیشتر به دست می‌آورند. در نهایت، آخرین افرادی که وارد می‌شوند با ضرر مواجه می‌شوند زمانی‌که دیگر شرکت‌کننده جدیدی وارد نشود. پلتفرم همچنین ساختار کمیسیون لایه‌ای دارد که در آن کاربران سطح بالاتر درصدی از زیردستان خود را دریافت می‌کنند.

با درک این مکانیزم درآمدزایی، مشخص می‌شود که لاکسون به گونه‌ای عمل می‌کند که به نفع ورودی‌های اولیه است در حالی‌که برای کسانی که دیرتر می‌پیوندند، ریسک‌های قابل توجهی در پی دارد.

تصویری از طبقه‌بندی اعضا در لاکسون

آیا لاکسون کلاهبرداری است؟

برای آن که مطمئن شویم که آیا این پروژه کلاهبرداری است یا خیر، چندین موارد از جمله نشانه‌ها و نگرانی‌های موجود و سپس ادعاهایی که توسط این پروژه صورت گرفته را بررسی می‌کنیم.

نشانه‌های هشدار و نگرانی‌ها

  • ناشناس بودن مالکان: افراد پشت لاکسون ناشناس هستند که به مشکوک بودن آن افزوده است.
  • فقدان مجوز قانونی: علی‌رغم ادعای ثبت در ایالات متحده، هیچ مدرکی از تأییدیه‌های قانونی وجود ندارد.
  • تمرکز بر کاربران ایرانی و غنایی: لاکسون به نظر می‌رسد به طور خاص کاربران ایرانی و غنا را هدف قرار داده است که نشانه قرمز دیگری محسوب می‌شود.
  • شراکت‌های جعلی: پلتفرم ادعاهایی مبنی بر شراکت داشته که غلط از آب درآمده است.
  • کیفیت پایین وبسایت: وبسایت دارای خطاهای فنی و دستوری متعددی است که مشروعیت آن را بیشتر زیر سؤال می‌برد.
  • توکن ناموجود: رمز ارز LAS که این پروژه به خود نسبت می‌دهد، در هیچ صرافی لیست نشده است.
  • نداشتن خدمات پشتیبانی مشتریان: سایت لکسان شما را به یک صفحه پشتیبانی از مشتری هدایت می‌کند که صفحه‌ای سفید و فاقد محتوا است.
  • محدودیت برداشت برنامه لاکسون: کاربری در صفحه دانلود لاکسون در گوگل پلی اشاره کرده است که تا ۴۰ روز حق برداشت ندارید.

بررسی موارد ادعا شده توسط لاکسون

مورد اولی که به بررسی آن می‌پردازیم، ادعای این شرکت مبنی بر فعالیت آن از سال ۲۰۱۶ و داشتن مجوز‌های قانونی در ایالات متحده آمریکا است.

دامنه لاکسون.com تقریبا ۰۱ ماه پیش ثبت شده است و هیچ سابقه ای از فعالیت قبلی این شرکت از سال ۲۰۱۶ نیست.

تصویر اطلاعات دامنه لاکسون در سایت whois
تصویر اطلاعات دامنه لاکسون در سایت whois

در گروه تلگرام، آن‌ها مدعی شده اند که لاکسون در آمریکا ثبت شده است و مجوز MSB از FinCEN زیر نظر وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا دارد.

تصویر پیام ادعای داشتن مجوز
تصویر پیام ادعای داشتن مجوز

با وجود اینکه اسم لاکسون و نام لاکسون DIGITAL TECHNOLOGY GROUP LLC در سایت FinCEN ثبت شده است ولی به وضوح این سایت هشدار داده است که مشمول شدن یک کسب و کار در صفحه جستجوی ثبت‌نام کنندگان خدمات مالی (MSB) به معنای توصیه، تایید اعتبار یا تأیید کسب و کار توسط هیچ دولتی نیست.

تصویر اطلاعات لاکسون در FinCEN
تصویر اطلاعات لاکسون در FinCEN

و پس از بررسی همین مجوز هم می‌بینیم که فعالیت‌هایی که در آن قید شده است شامل صدور مانی اوردر، چک مسافرتی و انتقال پول مانی اوردرهاست و هیچ اسمی از سرمایه گذاری و پرداخت سود و یا ترید و هوش مصنوعی نیامده است. حتی این شرکت در MSB نیز در سال ۲۰۲۲ ثبت شده‌است که تماما با ادعای آنان برای فعالیت از سال ۲۰۱۶ مغایرت دارد.

آدرسی که در مجوز به عنوان دفتر شرکت ثبت شده هم اگر در گوگل جستجو می‌کنیم، ضمن داشتن غلط املایی، به یک خانه معمولی می‌رسیم و خبری از دفتر شرکت نیست.

هشدار: پروژه لاکسون (Laxsson) کلاهبرداری است
تصویر محل آدرس ادعا شده توسط لاکسون به عنوان دفتر

موارد دیگر نیز مانند ادعای داشتن مجوز از وزارت امورخارجه آمریکا وجود دارد که با بررسی آن‌ها متوجه می‌شویم که اشتباه است و فقط به یک ثبت شرکتی که با ۲۰۰ دلار انجام می‌پذیرد خواهیم رسید.

بررسی شبکه‌های اجتماعی

  • یوتوب

اگر به کانال یوتوب این پروژه مراجعه کنید، اختلاف فاحشی بین مشترکین کانال و تعداد دیده‌شدن ویدئو‌ها وجود دارد که نشان‌دهنده‌ی جعلی بودن تعداد مشترکین است.

تصویر کانال یوتوب لاکسون و اختلاف زیاد میان بیننده‌ها و مشترکین
تصویر کانال یوتوب لاکسون و اختلاف زیاد میان بیننده‌ها و مشترکین

در بررسی یکی از ویدئوها می‌بینیم که افرادی به سرمایه‌گذاری در لاکسون دعوت می‌کنند، که با بررسی این نفرات متوجه خواهیم شد که آن‌ها صرفاً بازیگر هستند.

تصویر از ویدئو منتشر شده در کانال یوتوب

خانم Josie Sollars که در تصویر بالا می‌بینید، یک بازیگر است که شما می‌توانید در سایت Fiverr با ۲۵ دلار او را استخدام کنید تا هر متنی که بخواهید جلوی دوربین برای شما بخواند.

تصویر صفحه استخدام خانم Josie Sollars در fiverr
تصویر صفحه استخدام خانم Josie Sollars در fiverr

لازم به ذکر نیست که دیگر افراد نیز بازیگرهایی هستند که با قیمت بسیار پایین می‌توانید آن‌ها را استخدام کنید، که ما برای اینکه به موارد دیگر بپردازیم، به همین مورد اکتفا می‌کنیم.

  • تلگرام

در گروه تلگرامی تمام مدیران بدون هویت هستند، یکی از مدیران با نام Fulbright دو تصویر از خود منتشر کرده است. تصویر اول متعلق به فردی با نام John Siefer است. و تصویر دوم هم دزدیده شده از هویت فردی با نام Robert Stinson است.

تصویر تلگرام مدیر نسبت داده شده به لاکسون و هویت اصلی افراد
تصویر تلگرام مدیر نسبت داده شده به لاکسون و هویت اصلی افراد
  • اینستاگرام

پیج اینستاگرام این پروژه را بررسی کردیم که باز همانند کانال یوتیوب این شبکه عدم تناسب میان تعداد دنبال‌کنندگان با ویو و لایک پست‌ها را متوجه شدیم که مخاطب و دنبال‌کنندگان جعلی را نشان می‌دهد.

هشدار: پروژه لاکسون (Laxsson) کلاهبرداری است
تصویر صفحه اینستاگرام لاکسون

فعالیت اصلی لاکسون متمرکز بر ایران و غنا

مورد شک برانگیز دیگر، بر خلاف ادعای آن‌ها در مورد بین‌المللی بودن لاکسون، با بررسی گوگل ترندز متوجه می‌شویم که این پروژه بیشتر در ایران و غنا متمرکز است و در ایران هم فعالیت اصلی در استان ایلام انجام می‌پذیرد.

تصویر گوگل ترندز عبارت لاکسون
تصویر گوگل ترندز عبارت لاکسون

توکن مرموز LAS

با باز کردن برنامه لاکسون، فوراً یک توکن ناشناس به نام LAS را می‌بینید که بالاتر از رمزارزهای شناخته شده مانند بیت کوین، اتریوم و سولانا لیست شده است. جستجوی این توکن در پلتفرم‌هایی مانند CoinMarketCap و CoinGecko هیچ نتیجه‌ای در بر نداشت. وایت پیپر لاکسون ادعا می‌کند که توکن LAS در سال ۲۰۲۴ منتشر خواهد شد و در صرافی‌های بزرگی مانند بایننس، هوبی و کوینبیس لیست خواهد شد. با این حال، آدرس قراردادی برای این توکن یافت نشد و پشتیبانی مشتریان به سؤالات پاسخ نداد.

شراکت‌ها و ادعاهای تأیید نشده

برنامه حاوی ویدیویی است که چندین ادعای جسورانه می‌کند، از جمله:

  • بیش از ۱۰ سال تجربه یادگیری ماشینی در مرکز تحقیقاتی مایکروسافت آسیا
  • همکاری‌های راهبردی با مایکروسافت، ویو، انویدیا و دیگران
  • شراکت با چندین دانشگاه برای پیشبرد پروژه‌های مرتبط با هوش مصنوعی

علی‌رغم این ادعاها، هیچ مدرک یا اعلامیه رسمی برای تأیید آنها وجود ندارد. بلاگ لاکسون نیز که به طور کلی فاقد محتواست، فاقد هرگونه اطلاعاتی در مورد این شراکت‌های ادعایی است. اگر چنین همکاری‌های گسترده‌ای وجود داشت، انتظار می‌رفت در بلاگ یا شبکه‌های اجتماعی پروژه به خوبی مستند شده باشند.

اپلیکیشن‌های مختلف

در گوگل‌پلی نام Laxsson را جستجو کردیم و ۲ اپلیکیشن مختلف با یک نام آمد که در هر دو با نام کاربری و رمزعبور یکسان توانستیم وارد برنامه شویم.

تصویر جستجوی لاکسون در گوگل‌پلی
تصویر جستجوی لاکسون در گوگل‌پلی

دستگیری کلاهبرداران مرتبط با سایت لاکسون در ایلام

در نهایت هم باید گفت بر اساس اخبار منتشر شده در خبرگزاری‌های معتبر، افرادی که اصطلاحاً سردسته‌های شبکه‌ لاکسون بودند، در ایلام دستگیر شده‌اند.

به گفته عبدالوهاب بخشنده، دادستان ایلام پروژه لاکسون با هدف کلاهبرداری اقدام به جذب سرمایه مردم این استان کرده است. وی افزود افراد دستگیر شده یک ماه قبل احضار شده و تذکر گرفته بودند اما نهادهای نظارتی استان در نهایت اقدام به تشکیل پرونده و شناسایی اموال آنها کرده‌اند.

با این وجود، برخی شنیده‌ها از مردم منطقه حاکی از این است که تنها یک نفر از این کلاهبرداران که علی لاچینی نام دارد، دستگیر شده است. او مسئول جذب تعداد زیادی از مردم ایلام به سایت لاکسون بود و از ترفند پخش خیریه برای تبلیغ لاکسون و جذب افراد به عنوان زیرمجموعه خود استفاده می‌کرد.

هشدار: پروژه لاکسون (Laxsson) کلاهبرداری است
علی لاچینی سر دسته کلاهبرداری لاکسون در ایلام

آخرین گزارش‌ها از وضعیت لاکسون

  • این پروژه همچنان در حال جذب سرمایه است و فقط برداشت وجه را برای بعضی از کشورها مانند ایران بسته است.
  • رقم تراکنش های مرتبط با والت‌های لاکسون در یک ماه گذشته به رقمی حدود ۳۵۷ میلیون دلار رسیده که از این رقم ۲۸۲ میلیون دلار آن به سرشاخه‌ها و سرمایه‌گذارانی که زودتر خارج شده‌اند برگردانده شده است.
  • عمده تراکنش‌های خروجی این شبکه به صرافی بای بیت بوده و در ۳۰ روز گذشته حدود ۴۲٫۵ میلیون دلار به این صرافی واریز شده که می‌توان گفت سود قطعی این پروژه از مردم بوده است.
  • خبر خوب اینکه حجم عمده پول‌های مردم در دست سرشاخه‌ها و مبلغین این شبکه کلاهبردار است و با طرح شکایت از این شیادها احتمالا می‌شود سرمایه بسیاری از مالباخته ها را برگرداند.
  • در آخر هم این رقم ها فقط برای یک ماه گذشته این پروژه است و رقم واقعی این ۱۰ ماه و سرمایه‌ای که از مردم برده شده به مراتب بیشتر برآورد می‌شود.

پانزی چیست و چگونه پروژه‌های پانزی را تشخیص بدهیم؟

پانزی یک نوع کلاهبرداری است که در آن افراد جدید با پرداخت پول به افراد قبلی ملحق می‌شوند. ویژگی‌های پانزی:

  • سود بالای وعده داده شده به سرمایه‌گذاران اولیه
  • عدم شفافیت در منشأ سود
  • وابستگی به جذب مداوم افراد جدید برای بقا
  • فشار بر سرمایه‌گذاران برای جذب افراد جدید
  • عدم داشتن دارایی یا کسب و کار واقعی در پشت سود وعده داده شده

برای تشخیص پانزی‌ها باید به این نکات توجه کرد:

  • آیا سود وعده داده شده بسیار بالاتر از بازده‌ی معمول بازار است؟
  • آیا دارایی یا کسب‌وکار مشخصی در پشت سود وعده داده شده وجود دارد؟ اگر پاسخ مثبت باشد، احتمال زیادی وجود دارد که طرح پانزی باشد و باید از آن اجتناب کرد.
  • دامنه وب‌سایت را با استفاده از سایتWHOIS بررسی کنید. این ابزار به شما می‌گوید که دامنه چه زمانی ثبت شده، چه کسی آن را ثبت کرده و در کجا قرار دارد. اگر وب‌سایت به تازگی ثبت شده یا جزئیات آن مبهم باشد، می‌تواند نشانه‌های شک‌ برانگیز باشد.
  • درباره پروژه به خوبی تحقیق کنید. در شبکه‌های اجتماعی نظرات کاربران بخوانید، حتی تعداد کم افرادی که شکایت داشته‌اند می‌تواند مهم باشد.
  • وب‌سایت پروژه را دقیق بررسی کنید که طراحی آن حرفه‌ای و بدون غلط‌های املایی و نگارشی باشد. موارد ادعا شده در آن‌ها را از منابع معتبر استعلام کنید. چنین سایت‌هایی معمولاً نظرات کاربران را منتشر نمی‌کنند.
  • در دام کلاهبرداران نیفتید؛ ۵ راه شناسایی طرح‌ های پانزی ارزهای دیجیتال

کلام پایانی

لاکسون یک پروژه کلاهبرداری است که با تبلیغات گسترده و سواستفاده از ناآگاهی افراد سرمایه‌های آن‌ها را به تاراج برده است. همیشه به خاطر بسپارید که پروژه‌هایی که سودهای زیاد پیشنهاد می‌دهند می‌توانند خطرناک باشند. لازم به ذکر است که در صورتی‌که جزو افرادی هستید که در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌اید، با طرح شکایت برای پس گرفتن سرمایه خود تلاش کنید. انجام تحقیقات کامل و مشورت با منابع معتبر قبل از سرمایه گذاری در هر پلتفرمی بسیار مهم است.

سوالات پرتکرار

پروژه لاکسون چیست؟

لاکسون سایتی برای کلاهبرداری است که با وعده دروغین سودهای کلان، سرمایه کاربران را به سرقت می‌برد.

آیا لاکسون کلاهبرداری است؟

بله، با توجه به وجود مدارک فراوان و دستگیری سر‌شاخه‌های آن در ایران، با قاطعیت می‌توان گفت که یک پروژه پانزی است.

نوشته هشدار: پروژه لاکسون (Laxsson) کلاهبرداری است اولین بار در توکن باز. پدیدار شد.

توکن باز

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2622063

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها