تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

لورس :واچ لیست هفتگی ۳۰ مرداد؛ او ام پی فینکس

  • کد خبر : 2602151
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
لورس :واچ لیست هفتگی ۳۰ مرداد؛ او ام پی فینکس
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، پس از ریزش ۱۱ درصدی قیمت بیت کوین در هفته‌ای که گذشت، ذهنیت و تمایلات (Sentiment) معامله‌گران منفی و نزولی شد. با وجود این‌که بیت کوین شاهد تشکیل حمایت خود در نزدیکی ۲۵,۰۰۰ دلار است، برخی تحلیل‌گران از مرحله بعدی حرکت نزولی قیمت تا سطح روانی (Psychological Level) و بسیار مهم ۲۰,۰۰۰ دلار می‌گویند.

اما اتفاقی که در روزهای اخیر افتاد تنها مربوط به بازار ارزهای دیجیتال نبود و بازار سهام ایالات متحده نیز، هفته خود را تحت فشارهایی نسبتاً سنگین به‌پایان رساند. شاخص‌های اس‌اند‌پی ۵۰۰ (S&P 500) و مرکب نزدک (Nasdaq Composite) به‌ترتیب شاهد ۲.۱ درصد و ۲.۶ درصد کاهش بودند و برای سومین هفته متوالی، عملکردی منفی را به‌ثبت رساندند. این شرایط نشان می‌دهد خریداران تمایل به ریسک خود را حداقل در بازه کوتاه‌مدت از دست داده‌اند.

کاهش قیمت بیتکوین، آلت کوین‌های زیادی را با خود به پایین کشید و یک فروش دست‌جمعی در بازار را رقم زد. با این حال، در این بازار خونین برخی آلت کوین‌ها هستند که خود را از روند کلی بازار جدا کرده و پس از رسیدن به سطوح حمایت..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، پس از ریزش ۱۱ درصدی قیمت بیت کوین در هفته‌ای که گذشت، ذهنیت و تمایلات (Sentiment) معامله‌گران منفی و نزولی شد. با وجود این‌که بیت کوین شاهد تشکیل حمایت خود در نزدیکی ۲۵,۰۰۰ دلار است، برخی تحلیل‌گران از مرحله بعدی حرکت نزولی قیمت تا سطح روانی (Psychological Level) و بسیار مهم ۲۰,۰۰۰ دلار می‌گویند.

اما اتفاقی که در روزهای اخیر افتاد تنها مربوط به بازار ارزهای دیجیتال نبود و بازار سهام ایالات متحده نیز، هفته خود را تحت فشارهایی نسبتاً سنگین به‌پایان رساند. شاخص‌های اس‌اند‌پی ۵۰۰ (S&P 500) و مرکب نزدک (Nasdaq Composite) به‌ترتیب شاهد ۲.۱ درصد و ۲.۶ درصد کاهش بودند و برای سومین هفته متوالی، عملکردی منفی را به‌ثبت رساندند. این شرایط نشان می‌دهد خریداران تمایل به ریسک خود را حداقل در بازه کوتاه‌مدت از دست داده‌اند.

بخوانید  آخر این هفته در کریپتو چه گذشت؟

کاهش قیمت بیتکوین، آلت کوین‌های زیادی را با خود به پایین کشید و یک فروش دست‌جمعی در بازار را رقم زد. با این حال، در این بازار خونین برخی آلت کوین‌ها هستند که خود را از روند کلی بازار جدا کرده و پس از رسیدن به سطوح حمایتی جهش صعودی داشتند و یا به روند سابق خود ادامه دادند. در واچ لیست ارزهای دیجیتال امروز، به بررسی این رمزارزها خواهیم پرداخت تا شاید بتوان موقعیت معاملاتی مناسبی از آن‌ها بیرون کشید.

در واچ لیست هفتگی ۳۰ مرداد ماه، تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC) و آلت کوین‌های اتریوم (ETH) و آپتیمیزم (OP) را در تایم فریم‌های ۱ روزه و ۴ ساعته مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مطالعه بیشتر: آشنایی با بهترین اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۳۰ مرداد؛ تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)

بیت کوین در نمودار ۱ روزه، هفته‌های اخیر را در یک محدوده معاملاتی با سقف ۳۱,۰۰۰ دلار و کف ۲۴,۸۰۰ دلاری سپری کرده است. رمزارز برتر پس از عدم حفظ قیمت بالاتر از مقاومت این محدوده، تا نزدیکی حمایتِ رنج خود کاهش پیدا کرد. بیت کوین طبق روال هر هفته، نخستین رمزارزی است که در واچ لیست هفتگی ۳۰ مرداد مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهیم.

بخوانید  سقوط یا صعود؟ تحلیلی بر روند قیمتی یونی سواپ!
تحلیل بیت کوین در نمودار ۱ روزه – TradingView

ریزش اخیر قیمت بیت کوین موجب شد شاخص قدرت نسبی (Relative Strength Index / RSI) وارد محدوده اشباع فروش (Oversold) شود که یعنی، این احتمال وجود دارد که قیمت یک اصلاح صعودی داشته باشد. در صورتی که قیمت از سطح فعلی خود رشد پیدا کند، می‌تواند این حرکت را تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰D EMA) در ۲۸,۳۰۹ دلار ادامه دهد. پیش‌بینی می‌شود فروشندگان در هر رالی (حرکت صعودی / Rally) قیمت، دست به فروش زنند.

چنانچه بیت کوین پس از رسیدن به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه دچار کاهش قیمت شود، ممکن است مجدداً به حمایت ۲۴,۸۰۰ دلاری بازگشت داشته باشد. اگر این سطح حمایتی از دست برود، احتمال کاهش بدون توقف قیمت BTC تا مرز ۲۰,۰۰۰ دلار به‌وجود می‌آید.

اما در سناریوی صعودی، شکست میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و بستن کندل ۱ روزه بالاتر از آن، به این معنی است که بیت کوین مدت بیشتری را در محدوده معاملاتی مذکور رنج خواهد زد. خریداران به‌منظور آغاز یک حرکت صعودی جدید، ابتدا باید قیمت را از ۳۱,۰۰۰ دلار عبور دهند که با توجه به شرایط فعلی، چنین عملکردی کمی دور از انتظار است.

بخوانید  تلگرام پله صعود تن کوین شد؛ افزایش ۷ برابری آدرس‌های فعال TON!
تحلیل بیت کوین در نمودار 4 ساعته
تحلیل بیت کوین در نمودار ۴ ساعته – TradingView

هر دو خطوط میانگین متحرک‌ها در نمودار ۴ ساعته بیت کوین شیب پیدا کرده و شاخص RSI نیز در محدود اشباع فروش قرار دارد که یعنی شرایط فعلی قیمت تحت کنترل فروشندگان قرار دارد. در صورت کاهش قیمت بیتکوین از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، احتمال دارد که رمزارز شماره یک، ناحیه حمایتی بین ۲۵,۱۶۶ دلار و ۲۴,۸۰۰ دلار را مجدداً آزمایش (Retest) کند.

اما در غیر این صورت، شکست صعودی و بستن کندل بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، به‌منزله کاهش قدرت فروشندگان بازار خواهد بود. چنین عملکردی می‌تواند یک رالی تا سطح ۵۰ درصدی فیبوناچی بازگشتی تا ۲۷,۰۰۰ دلار را آغاز کند و در ادامه، شاهد رشد قیمت بیت کوین تا سطح ۶۱.۸ درصدی فیبوناچی بازگشتی باشیم.

مطالعه بیشتر: آشنایی با ابزار فیبوناچی در تریدینگ ویو

واچ لیست هفتگی ۳۰ مرداد؛ تحلیل تکنیکال اتریوم (ETH)

قیمت اتریوم در نمودار ۱ روزه توانسته ناحیه حمایتی بین ۱,۶۵۰ دلار تا ۱,۶۷۰ دلار را حفظ کند. اتریوم در این تایم فریم پایین‌تر از میانگین متحرک‌های نمایی (EMAs) 50 روزه و ۲۰۰ روزه معامله می‌شود و در کوتاه‌مدت و بلندمدت سیگنال نزولی دریافت می‌کند. اتریوم رمزارز بعدی در واچ لیست هفتگی ۳۰ مرداد است که به تحلیل و بررسی آن می‌پردازیم.

بخوانید  نانس چیست؟ کاربرد عدد nonce در بلاکچین
تحلیل اتریوم در نمودار 1 روزه
تحلیل اتریوم در نمودار ۱ روزه – TradingView

شاخص RSI چهارده روزه اتریوم در نمودار ۱ روزه به سطح ۲۶.۲۹ و محدوده اشباع فروش رسیده و عملکردی مشابه با خطوط میانگین متحرک‌ها دارد.

به این ترتیب، یک سناریوی نزولی برای قیمت اتریوم به‌وجود می‌آید که شامل کاهش به زیر ناحیه حمایتی مذکور و سطح ۱,۶۰۰ دلار می‌شود. اما در صورت بازگشت قیمت به ۱,۷۰۰ دلار، احتمال تشکیل یک رالی تا میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه و ناحیه مقاومتی بین ۱,۷۹۵ دلار تا ۱,۸۱۵ دلار به‌وجود می‌آید.

تحلیل اتریوم در نمودار 4 ساعته
تحلیل اتریوم در نمودار ۴ ساعته – TradingView

تحلیل اتریوم در نمودار ۴ ساعته، عدم موفقیت قیمت در عبور از مقاومت سرسخت ۱,۷۰۰ دلاری را نشان می‌دهد. اتریوم در این تایم فریم مشابه با نمودار ۱ روزه، بالاتر از ناحیه حمایتی ۱,۶۵۰ دلار و ۱,۶۷۰ دلار قرار دارد، اما پایین‌تر از میانگین متحرک‌های نمایی ۵۰ روزه و ۲۰۰ روزه معامله می‌شود. این یعنی که شرایط فعلی قیمت اتریوم در کوتاه‌مدت و بلندمدت نزولی دیده می‌شوند. در صورتی که قیمت ETH از ۱,۷۰۰ دلار عبور کند، پتانسیل آغاز یک حرکت صعودی از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه تا ناحیه مقاومتی بین ۱,۷۹۵ دلار تا ۱,۸۱۵ دلار را به‌دست می‌آورد.

بخوانید  دیدگاهی جدید در استخراج بیت کوین: آیا سودآورتر از خرید بیت کوین است؟

اما در آن روی سکه، عدم عبور از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه احتمال کاهش قیمت ابتدا به زیر ناحیه حمایتی مذکور و سپس ۱,۶۰۰ دلار را بیشتر می‌کند.

شاخص قدرت نسبی ۱۴ روزه اتریوم در تایم فریم ۴ ساعته، عدد ۳۸.۰۶ را نشان داده که یعنی اتریوم در محدوده اشباع فروش قرار گرفته و فشار فروش این رمزارز از خرید آن بیشتر است. عملکرد این اندیکاتور با میانگین متحرک‌ها هم‌خوانی دارد و کاهش قیمت اتریوم به زیر ۱,۶۰۰ دلار را سیگنال می‌دهد.

مطالعه بیشتر: آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۳۰ مرداد؛ تحلیل تکنیکال آپتیمیزم (OP)

قیمت ارز دیجیتال آپتیمیزم در نمودار ۱ روزه میانگین متحرک‌های خود را به‌سمت پایین شکست، اما موفق شد در خط روند صعودی (Uptrend Line) حمایت خود را پیدا کند. این یعنی که توکن OP در سطوح پایین‌تر قیمتی شاهد افزایش تقاضا است. آپتیمیزم آخرین رمزارزی است که در واچ لیست هفتگی ۳۰ مرداد به تحلیل تکنیکال آن می‌پردازیم.

بخوانید  قیمت طلا ریخت /بیت کوین و اتریوم در انتظار محرک جدید
تحلیل اپتیمیزم در نمودار 1 روزه
تحلیل آپتیمیزم در نمودار ۱ روزه – TradingView

قیمت ارز دیجیتال OP پس از کاهش تا خط روند صعودی یک جهش صعودی داشت، اما در ادامه با رسیدن به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود در سطح ۱.۵۱ دلار، با مقاومت روبرو شد. در صورتی که قیمت خط روند صعودی خود را نشکند، احتمال تشکیل یک رالی و عبور از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بیشتر می‌شود. به این ترتیب، قیمت می‌تواند تا مقاومت پیش رو در سطح ۱.۸۸ دلار رشد داشته باشد.

اما در سناریویی دیگر، کاهش قیمت اپتیمیزم به زیر خط روند صعودی به منزله در اختیارگرفتن کنترل شرایط توسط فروشندگان خواهد بود. در این صورت، آپتیمیزم ممکن است ابتدا تا ۱.۲۱ دلار و سپس ۱.۰۹ دلار کاهش قیمت را تجربه کند.

تحلیل آپتیمیزم در نمودار 4 ساعته
تحلیل آپتیمیزم در نمودار ۴ ساعته – TradingView

آپتیمیزم در نمودار ۴ ساعته شاهد تلاش فروشندگان جهت توقف روند بهبود قیمت در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۰D SMA) هستند. در صورتی که آپتیمیزم کندل ۴ ساعته خود را پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه ببندد، این احتمال وجود خواهد داشت که در مرحله بعدی تا خط روند صعودی کاهش پیدا کند. در صورت شکست این حمایت و بستن کندل پایین‌تر از آن، کاهش بیشتر قیمت برای توکن OP محتمل‌ترین سناریو خواهد بود.

بخوانید  تسلط بیت کوین در حال کاهش است؛ منتظر آلت سیزن باشیم؟

در سناریوی صعودی، چنانچه قیمت از سطح فعلی خود رشد داشته باشد و میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه را بشکند، نشان‌گر آغاز یک روند بهبود قیمت خواهد بود که هدف آن سطح ۱.۶۱ دلار است. در صورت عبور از این سطح، قیمت آپتیمیزم می‌تواند مسیر صعودی را تا ۱.۷۱ دلار ادامه دهد.

در واچ لیست هفتگی ۳۰ مرداد ماه، ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتریوم و آپتیمیزم را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم. به نظر شما این رمزارزها چه سناریوهایی را تایید می‌کنند؟ شما می‌توانید در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

سوالات مهم شما در مورد واچ لیست هفتگی ۳۰ مرداد

واچ لیست چیست؟

واچ لیست (Watchlist) به لیستی از دارایی‌ها گفته می‌شود که سرمایه‌گذار به‌طور دقیق آن‌ها را زیر نظر گرفته تا در صورت کاهش قیمت، یک موقعیت سرمایه‌گذاری سودآور برای خود ایجاد کند.

این هفته چه ارزی بخریم؟

چند ارز دیجیتال این هفته که می‌توانند عملکرد بهتری نسبت به سایر ارزهای بازار داشته باشند، بیت کوین، اتریوم و آپتیمیزم هستند.

بخوانید  شهر ارواح؛ وضعیت اوردر بوک بایننس راه را برای نوسان دوباره قیمت بیت کوین باز می‌کند

شاخص قدرت نسبی یا RSI چیست؟

شاخص قدرت نسبی یا RSI برای نشان دادن مومنتوم قیمت یک دارایی است و مشخص می‌کند که یک دارایی بیش از حد خریداری شده و یا بیش از حد فروخته شده است.

سلب-مسئولیت-واچ-لیست-هفتگی-30-مرداد

منبع ompfinex

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2602151

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها