تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
1
خانه دسته‌بندی نشده

لورس :پروتکل گراف خدمات جدیدی را با کمک هوش مصنوعی ارائه می‌دهد

  • کد خبر : 2629537
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰
لورس :پروتکل گراف خدمات جدیدی را با کمک هوش مصنوعی ارائه می‌دهد
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

پروتکل گراف خدمات جدیدی را با کمک هوش مصنوعی ارائه می‌دهد گراف (Graph) در حال راه‌اندازی «عصر جدید» خود برای خدمات داده بلاک چینی است که با هدف تقویت توسعه وب ۳ (web3) آغاز می‌شود. در این تحول بحث کوئری (درخواست اطلاعات) به کمک هوش مصنوعی، داده‌های قابل تأیید و بهبود ابزارها معرفی شده است.
به گزارش والکس و به نقل از theblock، گراف، یک پروتکل شاخص‌گذاری و کوئری برای سازماندهی داده‌های بلاک چینی، مجموعه جدیدی از منابع، از جمله سرویس‌های پیشرفته استریم داده، مدل‌های زبانی بزرگ برای کوئری و تحقیق به کمک هوش مصنوعی، زبان‌های کوئری جدید و داده‌های قابل تأیید را در شبکه خود عرضه خواهد کرد.
عبارت «عصر جدید (New Era)» در نقشه راه تحقیق و توسعه بنیاد گراف تشریح شده است. این برنامه بر پنج هدف کلیدی، از جمله گسترش خدمات داده، بهبود تجهیزات و UX و ارائه یک پروتکل انعطاف‌پذیرتر، قابل دوام و کارآمدتر تمرکز دارد. طبق بیانیه شرکت گراف، عصر جدید این پروتکل همچنین با هدف افزایش عملکرد و کاهش هزینه‌ها برای اپراتورهای گره و ایجاد ابزارهایی برای داده‌های قابل ترکیب و یک نمودار دانش و اطلاعات ساز..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

پروتکل گراف خدمات جدیدی را با کمک هوش مصنوعی ارائه می‌دهد

گراف (Graph) در حال راه‌اندازی «عصر جدید» خود برای خدمات داده بلاک چینی است که با هدف تقویت توسعه وب ۳ (web3) آغاز می‌شود. در این تحول بحث کوئری (درخواست اطلاعات) به کمک هوش مصنوعی، داده‌های قابل تأیید و بهبود ابزارها معرفی شده است.

به گزارش والکس و به نقل از theblock، گراف، یک پروتکل شاخص‌گذاری و کوئری برای سازماندهی داده‌های بلاک چینی، مجموعه جدیدی از منابع، از جمله سرویس‌های پیشرفته استریم داده، مدل‌های زبانی بزرگ برای کوئری و تحقیق به کمک هوش مصنوعی، زبان‌های کوئری جدید و داده‌های قابل تأیید را در شبکه خود عرضه خواهد کرد.

عبارت «عصر جدید (New Era)» در نقشه راه تحقیق و توسعه بنیاد گراف تشریح شده است. این برنامه بر پنج هدف کلیدی، از جمله گسترش خدمات داده، بهبود تجهیزات و UX و ارائه یک پروتکل انعطاف‌پذیرتر، قابل دوام و کارآمدتر تمرکز دارد. طبق بیانیه شرکت گراف، عصر جدید این پروتکل همچنین با هدف افزایش عملکرد و کاهش هزینه‌ها برای اپراتورهای گره و ایجاد ابزارهایی برای داده‌های قابل ترکیب و یک نمودار دانش و اطلاعات سازمان‌یافته است.

علاوه بر این، نقشه راه گراف راه‌حلی را برای دسترسی به داده‌های تاریخی در بلاک چین اتریوم پس از پیاده‌سازی EIP-4444 ارائه می‌کند. EIP-4444 دسترس‌پذیری چنین داده‌هایی را در خود شبکه محدود می‌کند.

جایگاه گوگل در وب ۳

تگان کلاین (Tegan Kline)، مدیر عامل Edge & Node، یکی از تیم‌های توسعه‌دهنده پروتکل The Graph در طی بیانیه‌ای گفت:

پروتکل Graph زیرگراف‌ها را به‌عنوان یک روش اساسی برای فهرست‌بندی و جستجوی داده‌های بلاک چینی در سراسر وب ۳ معرفی و استانداردسازی کرده است. با آغاز عصر جدید گراف، ما موقعیت این پروتکل را در زیرساخت وب ۳ واضح‌تر می‌کنیم. گراف به واسط قابلیت‌های ایندکسینگ و فهرست‌بندی خود گوگل وب ۳ نامیده می‌شود. با توسعه کاربردهای مبتکرانه و متنوع از داده‌ها، گراف از وب قدیمی پیشی می‌گیرد و به عنوان خانه امید پروتکل‌ها برای تمام نیازهای ایجاد شده در بحث داده‌ها جای پای خود را مستحکم می‌کند. این نیازها به گونه‌ای برطرف خواهند شد که چه در حال حاضر و چه در آینده دیگر داده‌های ما در گروگان یک شرکت یا گروهی از شرکت‌ها قرار نداشته نباشد.

زیرگراف‌ها مدل‌های داده‌ ساختاری هستند که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهند تا نقاط داده خاصی را از یک بلاک چین به طور موثر تعریف و درخواست اطلاعات کنند.

در ضمن پروتکل گراف در ارتباط با عصر جدید خود ابتکار «طلوع داده‌های غیرمتمرکز» را نیز در دستور کار دارد که شامل مهاجرت بدون هزینه به شبکه و دسترسی به یک طرح کوئری رایگان و جدید می‌شود. علاوه بر این، ارتقای شبکه Graph Horizon در آینده با هدف آسان‌تر کردن فرایند استفاده از این پروتکل، مقرون‌به‌صرفه بودن آن و رفع محدودیت‌ها صورت می‌گیرد.

گراف در ماه ژوئن وارد فاز نهایی مهاجرت به شبکه لایه دوم اتریوم یعنی آربیتروم (Arbitrum) برای «کاهش گس فی، تسریع سرعت تراکنش‌ها و افزایش دسترسی به این پروتکل» شد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2629537

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها