تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
1

لورس :چند پیش بینی از قیمت بیت کوین تا کریسمس؛ رالی بابانوئل در راه است؟

  • کد خبر : 2629175
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱
لورس :چند پیش بینی از قیمت بیت کوین تا کریسمس؛ رالی بابانوئل در راه است؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

چند پیش بینی از قیمت بیت کوین تا کریسمس؛ رالی بابانوئل در راه است؟ قیمت بیت کوین از ابتدای سال ۲۰۲۳ میلادی تا ۶ ماهه اول سال روزهای خوبی را سپری کرد و علی‌رغم اعمال سیاست‌های انقباضی از طرف فدرال رزرو و همچنین افزایش فشارهای نظارتی و حقوقی از جانب SEC، توانست روند صعودی قابل توجهی را ثبت کند.
با ورود به سه ماهه سوم سال، بیت کوین در باتلاق رکود فرسایشی گرفتار شد و پس از آن چالش‌های ژئوپلیتیکی نیز به عدم اطمینان در بازار ارزهای دیجیتال دامن زد اما پادشاه کریپتو با یک انعطاف‌پذیری خارق‌العاده توانست بر بحران‌ها غلبه کرده و از مقاومت روانی ۳۰ هزار دلار عبور کند. حالا در حالی به جشن کریسمس در تاریخ ۲۵ دسامبر (۴ دی) نزدیک می‌شویم که براساس شواهد تاریخی بازارهای سرمایه و بازار ارزهای دیجیتال در روزهای منتهی به کریسمس معمولا نوسانات صعودی را تجربه می‌کنند و وارد رالی بابانوئل می‌شوند؛ بنابراین سرمایه‌گذاران نگاه خوش‌بینانه‌ای به آخرین ماه میلادی دارند. اما سوال یک میلیون دلاری برای فعالان دنیای کریپتو این است که با توجه به عدم تغییر نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا، در نهایت قیمت بی..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

چند پیش بینی از قیمت بیت کوین تا کریسمس؛ رالی بابانوئل در راه است؟

قیمت بیت کوین از ابتدای سال ۲۰۲۳ میلادی تا ۶ ماهه اول سال روزهای خوبی را سپری کرد و علی‌رغم اعمال سیاست‌های انقباضی از طرف فدرال رزرو و همچنین افزایش فشارهای نظارتی و حقوقی از جانب SEC، توانست روند صعودی قابل توجهی را ثبت کند.

با ورود به سه ماهه سوم سال، بیت کوین در باتلاق رکود فرسایشی گرفتار شد و پس از آن چالش‌های ژئوپلیتیکی نیز به عدم اطمینان در بازار ارزهای دیجیتال دامن زد اما پادشاه کریپتو با یک انعطاف‌پذیری خارق‌العاده توانست بر بحران‌ها غلبه کرده و از مقاومت روانی ۳۰ هزار دلار عبور کند. حالا در حالی به جشن کریسمس در تاریخ ۲۵ دسامبر (۴ دی) نزدیک می‌شویم که براساس شواهد تاریخی بازارهای سرمایه و بازار ارزهای دیجیتال در روزهای منتهی به کریسمس معمولا نوسانات صعودی را تجربه می‌کنند و وارد رالی بابانوئل می‌شوند؛ بنابراین سرمایه‌گذاران نگاه خوش‌بینانه‌ای به آخرین ماه میلادی دارند. اما سوال یک میلیون دلاری برای فعالان دنیای کریپتو این است که با توجه به عدم تغییر نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا، در نهایت قیمت بیت کوین تا کریسمس به چه سقفی خواهد رسید و بیت کوین سال ۲۰۲۳ را با چه عددی به پایان می‌رساند؟ در این مطلب با بررسی دیدگاه کارشناسان اقتصادی و هوش مصنوعی به دنبال پاسخ این پرسش هستیم.

به گزارش والکس، بیت کوین در لحظه نگارش این مطلب در حدود ۳۵۱۴۰ دلار معامله می‌شود و ۶۸۶ میلیارد دلار از کل حجم ۱ تریلیون دلاری بازار رمزارزها را در اختیار دارد. اکانت باسابقه و کهنه‌کار CryptoCon با در نظر گرفتن مفهوم نسبت ارزش بازار به ارزش واقعی (MVRV) می‌گوید که احتمالا بیت کوین تا دسامبر ۲۰۲۳ (دی ۱۴۰۲) یا ژانویه ۲۰۲۴ (بهمن ۱۴۰۲) به حدود ۴۷ هزار دلار خواهد رسید.

او توضیح می‌دهد که نمودار بیت کوین در حال اجرای همان الگوهایی است که قبلا در قیمت ۲۹ هزار دلار آن‌ها را تکرار کرده بود. اشاره او به تاریخ ۲۱ اکتبر (۲۹ مهر) است، جایی که قیمت بیت کوین در حدود ۲۹ هزار دلار معامله می‌شد و این تحلیلگر برای اولین‌بار پیش‌بینی کرد که هدف بعدی قیمت در حدود ۳۶ هزار دلار است که تا این لحظه تقریبا محقق شده است. CryptoCon معتقد است که روند صعودی تا سال ۲۰۲۴ همچنان ادامه دارد چرا که بیت کوین الگوی سال ۲۰۲۰ را تکرار می‌کند که در نهایت ما در سال ۲۰۲۱ اوج تاریخی قیمت این رمزارز را مشاهده کردیم.

مایکل ون دی پوپ (Michael van de Poppe) دیگر تحلیلگر برجسته نیز نظری مشابه دارد و مدعی است که قیمت بیت کوین تا ماه‌های آینده به ۵۰ هزار دلار خواهد رسید. در کنار این، لوک برویلز (Luke Broyles) نیز به ادامه روند صعودی ایمان دارد و اعلام کرده است که هدف ۳ میلیون دلاری برای بیت کوین تا چند سال آینده دست یافتنی خواهد بود.

برخلاف اکتبر (مهر) که معمولا ماه پرسودی برای بیت کوین است و امسال نیز شاهد ۳۰ درصد افزایش قیمت برای این رمرزارز بودیم اما نوامبر (آبان) به طور سنتی یکی از پرنوسان‌ترین ماه‌های سال برای بازار رمزارزها به حساب می‌آید. با این حال، اکنون احساسات صعودی بر بازار غالب است و پس از التیام نسبی زخمی‌های ناشی از رکود فرسایشی، روحیه عمده معامله‌گران مثبت است به طوری که شاخص ترس و طمع بیت کوین روی عدد ۷۲ و طمع شدید قرار گرفته است.

تحلیل‌گران ماتریکس پورت (Matrixport) دو پیش‌بینی متفاوت را برای قیمت بیت‌کوین ارائه کرده‌اند. این پیش‌بینی‌ها به بسته شدن قیمت سالانه در رقمی بالاتر از حد فعلی اشاره می‌کنند. ماتریکس پورت قبلا با ارزیابی درست از صعود بیت کوین در اکتبر، هدف ۴۵ هزار دلاری را برای دو ماه آینده مشخص کرده بود. در آن زمان بیت کوین تلاش می‌کرد تا از مقاومت ۳۱۵۰۰ دلاری عبور کند اما حالا در بالای ۳۴ هزار دلار تثبیت شده است که این نشان می‌دهد که رقم ۴۵ هزار دلار تا پایان سال قابل دستیابی است؛ اما ماتریکس پورت با به روزرسانی پیش‌بینی خود اعلام کرد که بیت کوین سال را با قیمت ۵۶ هزار دلار به پایان می‌رساند.

مارکوس تیلن (Markus Thielen) رئیس بخش تحقیقات و استراتژی ماتریکس پورت اینطور استدلال می‌کند که از آنجایی که بیت کوین تمایل دارد تا ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) به اوج خود برسد، می‌توانیم شش تا هفت هفته از اوایل نوامبر تا اواسط دسامبر را رالی بابا نوئل بیت‌کوین بنامیم و بر این اساس احتمالا قیمت در سقفی بالاتر از رقم فعلی بسته خواهد شد.

تا این لحظه از سال، قیمت بیت کوین بیش از ۱۱۴ درصد رشد کرده است که این افزایش چشمگیر را می‌توان به دلایل مختلفی از جمله خوش‌بینی‌ها و هیجانات مقطعی برای تایید صندوق‌های ETF بیت کوین یا گمانه‌زنی‌ها درباره تغییر رفتار فدرال رزرو نسبت داد.

افزایش قیمت ۶۵ درصدی مورد انتظار ماتریکس پورت به این معنی است که بیت کوین می‌تواند تا پایان سال به راحتی به بالای ۵۶۰۰۰ دلار برسد. بیت کوین در هفت مورد از ۹ مورد قبلی تا پایان سال ۶۸ درصد دیگر افزایش یافته است و تیلن خاطرنشان کرد که این تحلیل‌ها براساس سیزده سال سابقه بیت کوین است.

علاوه بر مساله ETFها، هاوینگ بیت کوین را نیز در پیش داریم و بسیاری انفجار قیمت بیت کوین را برای بعد از هاوینگ ۲۰۲۴ پیش‌بینی می‌کنند اما یکی از مفسران مشهور که با نام BitQuant در شبکه‌های اجتماعی فعال می‌کند معتقد است که بالاترین رکوردهای جدید بیت کوین حتی قبل هاوینگ هم ممکن خواهد بود. در ماه سپتامبر (شهریور) این تحلیلگر علام کرد که قیمت از حداکثر ۶۹۰۰۰ دلار پیش از آوریل ۲۰۲۴ (فروردین ۱۴۰۳) عبور خواهد کرد.

او به دنبال‌کنندگان خود توضیح داد که بیت کوین قبل از هاوینگ به اوج نمی‌رسد، بلکه قبل از هاوینگ به بالاترین حد خود خواهد رسید و سقف تاریخی خود را پس می‌گیرد. بعد از هاوینگ رالی اصلی شروع می‌شود و بیت کوین با عبور از بالاترین حد تاریخی خود، به ۲۵۰ هزار دلار خواهد رسید. به اعتقاد این تحلیلگر هم بالاترین رکورد تاریخ و هم هدف ۲۵۰۰۰۰ دلاری پس از هاوینگ ۲۰۲۴، از طریق نمودارهای امواج الیوت، با تقلید بیت کوین از رفتار چرخه های قبلی قابل اثبات است. با این حال، BitQuant در مسیر رسیدن به ۲۵۰ هزار دلار، چهار اصلاح اساسی را پیش‌بینی کرده است.

news-bitcoin-price-christmas-2024

پیش بینی قیمت بیت کوین با هوش مصنوعی

در کنار بررسی تحلیل چهره‌های شاخص دنیای ارزهای دیجیتال، می‌توانیم از فناوری هم برای پیش بینی قیمت بیت کوین تا کریسمس استفاده کنیم. سایت خبری Bitcoin News از چت بات‌های هوش مصنوعی استفاده کرده است تا ارزش بیت کوین را در پایان سال ۲۰۲۳ پیش بینی کنند. اجماع جمعی این سیستم‌های هوش مصنوعی این بود که احتمالا قیمت بیت کوین تا پایان سال بین ۴۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ دلار خواهد بود. آن‌ها سوال خود را این‌طور مطرح کردند که ۵۶ روز تا پایان سال فرصت داریم و کمتر از ۲۵۰۰۰ بلاک تا هاوینگ بعدی باقی مانده است. به نظر شما، قیمت بیت کوین در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ (۱۰ دی) چقدر خواهد بود؟

هوش مصنوعی بینگ پاسخ داد:

من فکر می‌کنم محتمل‌ترین سناریو برای قیمت بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۳ جایی در میان ۴۰۰۰۰ دلار در هر واحد است. این به معنای افزایش اندک در حدود ۱۵ درصد از سطح فعلی ۳۴۷۲۸ دلار است که با توجه به عدم اطمینان و نوسانات بازار ارزهای دیجیتال منطقی به نظر می‌رسد. من فکر می‌کنم که عوامل مثبتی مثل هاوینگ، افزایش پذیرش و نوآوری، در درازمدت بر عوامل منفی مانند تورم، مقررات و رقابت برتری خواهند داشت اما به اندازه کافی برای ایجاد یک بازار گاوی عظیم در کوتاه مدت کافی نیستند. بنابراین من انتظار دارم که بیت کوین در مدت باقی مانده از سال، با نوساناتی بسته به اخبار و رویدادها، به صورت جانبی در حدود ۴۰ هزار دلار معامله شود. البته این فقط نظر من است و توصیه مالی نیست. قیمت بیت کوین در هر زمان ممکن است تغییر کند و هیچ تضمینی وجود ندارد که از هر پیش‌بینی یا روندی پیروی کند.

هوش مصنوعی گوگل بارد پاسخ داد:

قیمت در آخرین روز سال ۲۰۲۳ میلادی در حدود ۳۹ هزار دلار خواهد بود. عوامل زیادی از جمله مسائل نطارتی و قانونی، داده‌های اقتصادی و بحران‌های پیش‌بینی نشده می‌توانند بر قیمت بیت کوین تا پایان سال تاثیر بگذارند.

چت جی پی تی ۳.۵ پاسخ داد:

قیمت بیت کوین را می‌توان تحت تاثیر عوامل متعددی قرار داد و حتی با تجربه‌ترین متخصصان اغلب به جای یک عدد خاص، طیف وسیعی از احتمالات را ارائه می‌دهند. علاوه بر این، بازه زمانی کوتاه تا پایان سال، پیش‌بینی را دشوارتر می‌کند. توصیه می‌کنم به طور منظم اخبار و تحولات فضای ارزهای دیجیتال را رصد کنید و برای دید جامع‌تری از وضعیت، با کارشناسان و منابع متعدد مشورت داشته باشید.

چت جی پی تی ۴ پاسخ داد:

با فرض یک روند صعودی ملایم براساس پیش‌بینی هاوینگ و با توجه به عدم قطعیت در چشم‌انداز اقتصاد جهانی، قابل قبول است که قیمت بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۳ بین ۳۸۰۰۰ تا ۴۱۵۰۰ دلار قرار بگیرد. در این تخمین هم پتانسیل صعودی ناشی از هاوینگ ۲۰۲۴ و هم سقوط بالقوه ناشی از عدم قطعیت اقتصادی محاسبه شده است. با این حال، ذکر این نکته مهم است که این توصیه سرمایه‌گذاری نیست و قیمت‌های واقعی ممکن است بر اساس رویدادهایی که در حال حاضر پیش بینی نشده‌اند متفاوت باشد.

آیا قیمت بیت کوین ۶ رقمی می‌شود؟

ماه گذشته، رسانه معروف کوین تلگراف در مورد طیف وسیعی از ابزارهای پیش بینی گزارش داد که همگی بر روی منطقه‌ای در حدود ۱۳۰۰۰۰ دلار در هر بیت کوین تمرکز داشتند. این‌ها توسط CryptoCon نیز بررسی شده است اما با این وجود این تحلیلگر معتقد است که قیمت شش رقمی برای پادشاه کریپتو ممکن است دو سال طول بکشد تا به واقعیت تبدیل شود.

با این همه، بسیاری معتقدند که قیمت یک میلیون دلاری برای بیت کوین فقط موضوع زمان است و بالاخره اتفاق خواهد افتاد. کتی وود (Cathie Wood) مدیر ارشد شرکت مدیریت دارایی آرک اینوست (ARK Invest) و آرتور هیز (Arthur Hayes) مدیر عامل سابق صرافی بیتمکس (BitMEX) از جمله افرادی هستند که تحقق این رویا را پیش‌بینی کرده‌اند. هیز معتقد است با ادامه بحران‌های اقتصادی و از دست رفتن اعتماد مردم به بازارهای سنتی، نرخ پذیرش بیت کوین افزایش پیدا می‌کند و این می‌تواند با سرازیر کردن جربان نقدینگی به سمت کریپتو باعث انفجار قیمت بیت کوین شود. کتی وود نیز در مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفت که بیت کوین را به جای طلا به عنوان محافظ تورم انتخاب می‌کند.

کریسمس و تعطیلات سال نو میلادی اغلب با کاهش حجم معاملات همراه است، با این حال یکی از عناصر غیرقابل انکار افزایش قیمت، همانطور که توسط ربات‌های هوش مصنوعی نیز برجسته شد نزدیک‌تر شدن رویداد هاوینگ ۲۰۲۴ است. با در نظر گرفتن همه مواردی که گفته شد، نظر شما درباره قیمت بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی چیست؟ نویسنده این مطلب شخصا تصور می‌کند که قیمت در محدوده ۳۵ هزار دلار باقی خواهد ماند. به نظر شما بازار پتانسیل رشد دارد یا سقوط محتمل‌تر است؟ دیدگاه خود را در انتهای این مطلب برای ما ارسال کنید.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

برچسب هابیت کوین

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2629175

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها