تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
0

لورس :چنل جمینگ چیست؟ و چگونه می‌توان از حملات بستن کانال جلوگیری کرد؟

  • کد خبر : 2633783
  • ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰
لورس :چنل جمینگ چیست؟ و چگونه می‌توان از حملات بستن کانال جلوگیری کرد؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

چنل جمینگ (Channel Jamming) یکی از مشکلات برجسته شبکه لایتنینگ از نظر مواردی است که می تواند موفقیت پرداخت های پرداخت شده در آن را مختل کند. این یک مشکل بسیار شناخته شده در بین توسعه دهندگان است. تا کنون این موضوع واقعاً هیچ تأثیر منفی بر شبکه نداشته است.
پردازنده ‌های تجاری مانند چند صرافی و تعداد زیادی از خدمات و مشاغل بومی لایتنینگ/بیت‌کوین از آن پشتیبانی می‌کنند، اما در واقعیت، این مقدار زیاد نیست. این شبکه هنوز یک چیز کوچک است که عمدتاً توسط بیت کوین ‌ها استفاده می‌شود، و این اصلاً بخش بزرگی از جهان نیست. حتی بیشتر از آن، میزان بیت کوین ‌هایی که به طور منظم بیت کوین خود را در تنظیمات تجاری خرج می‌کنند و از آن استفاده می‌کنند، زیرمجموعه کوچک ‌تری از آن گروه کوچک است. در ادامه مقاله شما را با پنل جمینگ بیشتر آشنا خواهیم کرد.
چنل جمینگ چیست؟ شبکه لایتنینگ شبکه ‌ای از گره ‌ها است که (معمولاً با پرداخت هزینه) به یکدیگر کمک می‌کنند تا از طریق کانال‌های پرداخت، پرداخت‌ ها را انجام دهند. مهم است که این پرداخت ‌های چند هاپ اتمی باشند، در غیر این صورت این خطر وجود دارد که گره‌ های مسیریاب..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

چنل جمینگ (Channel Jamming) یکی از مشکلات برجسته شبکه لایتنینگ از نظر مواردی است که می تواند موفقیت پرداخت های پرداخت شده در آن را مختل کند. این یک مشکل بسیار شناخته شده در بین توسعه دهندگان است. تا کنون این موضوع واقعاً هیچ تأثیر منفی بر شبکه نداشته است.

پردازنده ‌های تجاری مانند چند صرافی و تعداد زیادی از خدمات و مشاغل بومی لایتنینگ/بیت‌کوین از آن پشتیبانی می‌کنند، اما در واقعیت، این مقدار زیاد نیست. این شبکه هنوز یک چیز کوچک است که عمدتاً توسط بیت کوین ‌ها استفاده می‌شود، و این اصلاً بخش بزرگی از جهان نیست. حتی بیشتر از آن، میزان بیت کوین ‌هایی که به طور منظم بیت کوین خود را در تنظیمات تجاری خرج می‌کنند و از آن استفاده می‌کنند، زیرمجموعه کوچک ‌تری از آن گروه کوچک است. در ادامه مقاله شما را با پنل جمینگ بیشتر آشنا خواهیم کرد.

چنل جمینگ چیست؟

شبکه لایتنینگ شبکه ‌ای از گره ‌ها است که (معمولاً با پرداخت هزینه) به یکدیگر کمک می‌کنند تا از طریق کانال‌های پرداخت، پرداخت‌ ها را انجام دهند. مهم است که این پرداخت ‌های چند هاپ اتمی باشند، در غیر این صورت این خطر وجود دارد که گره‌ های مسیریابی وجوه را بدون ارسال آن‌ها دریافت کنند.

پرداخت های چند هاپ در دو مرحله انجام می شود: قفل کردن وجوه در مسیر فرستنده به گیرنده، و سپس جابجایی موجودی ها با انتشار ایمن و امت از گیرنده به فرستنده. ایده اصلی در پشت جمینگ، اشغال قابلیت‌ های مسیریابی گره‌ ها برای پرداخت ‌های فوروارد با انجام پرداخت ‌های جعلی و هرگز نهایی نشدن آنهاست. برای مدت زمان حمله، ارسال سایر پرداخت های (صادقانه) برای گره های مسیریابی غیرممکن می شود.
برای مسدود کردن کانال‌ های خاص، مهاجم وانمود می‌کند که از طریق آن کانال ‌ها برای خود پولی می ‌پردازد و هرگز راز را در سمت گیرنده فاش نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: سی بریج چیست و شبکه سلر چگونه کار می کند؟

انواع حمله بستن کانال (چنل جمینگ)

طیف وسیعی از حملات پارازیتی مختلف امکان پذیر است که برخی از آنها به طور خاص برای انواع خاصی از زیرساخت های بی سیم مناسب هستند.بیایید به سه نوع کلیدی از حملات چنل جمینگ نگاه کنیم: پارازیت ثابت، فریبنده و واکنشی.

پارازیت مداوم یا ثابت چنل جمینگ

به خصوص برای شبکه ‌های Wi-Fi که همیشه از باندهای فرکانسی قابل پیش‌بینی استفاده می‌کنند، مناسب است، پارازیت ثابت با انتشار یک سیگنال تداخل ثابت در همان باند فرکانسی کار می‌کند. در یک شبکه Wifiاین می تواند منجر به عدم وجود پهنای باند در دسترس برای ترافیک قانونی شود و در نتیجه سرویس را به طور کامل انکار کنید.

پارازیت فریبنده چنل جمینگ

حملات پارازیت فریبنده از سیگنال ‌های نادرستی استفاده می‌کنند که برای شبیه ‌سازی سیگنال ‌های قانونی و مورد انتظار در یک شبکه طراحی شده‌ اند. علاوه بر ایجاد اختلال در عملیات، می‌توان از این موارد در تلاش برای دور زدن رمزگذاری یا ارائه اطلاعات نادرست استفاده کرد.

پارازیت فریبنده معمولاً در دستگاه های پارازیت GPS استفاده می شود. به عنوان مثال، از چنین دستگاهی می ‌توان برای ارسال سیگنال‌های اشتباه برای جلوگیری از آشکار کردن محل واقعی آن استفاده کرد.

پارازیت واکنشی چنل جمینگ

پارازیت واکنشی شامل ارسال یک سیگنال ثابت نیست. در عوض، مهاجم منتظر می ماند تا سیگنال قانونی شناسایی شود و سپس برای قطع و جایگزینی آن با سیگنال تداخل با استفاده از همان فرکانس کار می کند. این تکنیک گاهی اوقات در حملات Man-in-the-Middle (MitM) در شبکه های Wi-Fi استفاده می شود. پارازیت واکنشی انعطاف ‌پذیری بیشتر و راهی برای به خطر انداختن سیستم‌ هایی که بین فرکانس ‌های مختلف حرکت می‌کنند، فراهم می‌کند. دستگاه های پارازیت واکنشی گاهی اوقات از انفجارهای کوتاه / پالس سیگنال های تداخل تصادفی استفاده می کنند.

نمونه هایی از حملات پارازیتی چنل جمینگ

حملات پارازیتی یکی از دسته بندی های اصلی در چنل جمینگ هستند. در ادامه مقاله شما را با نمونه هایی از حملات پارازیتی آشنا خواهیم کرد.

جمینگ جی پی اس

پارازیت GPS از حدود سال ۲۰۱۰ به بخشی رایج از سرقت خودرو تبدیل شد. یک دستگاه ارزان قیمت برای مختل کردن سیگنال ‌ها به و از دستگاه‌ های ماهواره‌ای GPS استفاده می‌شود، که اساساً به یک وسیله نقلیه سرقت شده و ردیابی شده اجازه می‌دهد “از رادار ناپدید شود”. از این گونه وسایل هم برای سرقت خودرو و هم برای سرقت کامیون با محموله های با ارزش استفاده می شده است. از همین دستگاه های پارازیت نیز می توان برای فرار از عوارض جاده ای که از سیستم های خودکار استفاده می کنند استفاده کرد.

انواع چنل جمینگ کدامند؟

پارازیت وای فای

حملات پارازیت بی‌سیم می‌توانند از دستگاه‌های پارازیت اختصاصی یا دستگاه‌های دارای Wi-Fi با پیکربندی خاص یا در معرض خطر مانند لپ‌تاپ یا تلفن‌های هوشمند استفاده کنند. یک حمله پارازیت وای فای می تواند برای سیل یک شبکه بی سیم با سیگنال قطع ثابت استفاده شود که منجر به سرعت پایین یا عدم دسترسی کامل برای کاربران قانونی می شود. برای مثال، شرکت‌ های امنیتی هشدار می‌ دهند که می ‌توان از پارازیت ‌های بی‌سیم برای غیرفعال کردن دوربین ‌های امنیتی Wi-Fi، با سلب پهنای باند مورد نیاز برای کارکرد، استفاده کرد.

دلایل چنل جمینگ یا مسدود کردن کانال چیست؟

دلایل زیادی برای انجام حمله چنل جمینگ وجود دارد. اولا، یک موجود مخرب که می خواهد به خود بیت کوین حمله کند، می تواند تمام کانال های کلیدی را در شبکه مسدود کند تا بیشتر شبکه را برای مسیریابی پرداخت ها غیرقابل استفاده کند، به جز گره هایی که بسیار نزدیک به یکدیگر متصل هستند.

این امر به سکه ‌های بسیار بیشتری برای عملکرد در این مقیاس نیاز دارد، اما چیزی نیست که با رشد بیشتر بیت‌کوین و تبدیل شدن به جایگزینی برای پول و سیستم‌ های پرداخت تحریم‌ شده توسط دولت، به‌عنوان یک احتمال کاهش یابد. ثانیا ، یک گره مسیریابی یا بازرگان می تواند تلاش کند تا حمله به یک رقیب را انجام دهد تا هزینه های آنها را بر خلاف رقابت هدایت کند. تاجری که محصولات مشابهی را می فروشد، می تواند کانال های رقیب را مسدود کرده تا از خرید مشتریان در آنجا جلوگیری کند، به این امید که در عوض آنها را تشویق کند که از فروشگاه خود خرید کنند.

یک‌گره مسیریابی که ارتباطات کانال مشابهی دارد به عنوان یک‌گره دیگر می‌تواند کانال‌های گره مسیریابی رقیب را به هم بریزد تا آن‌ها را برای پرداخت‌های مسیریابی غیرقابل‌استفاده کند. با گذشت زمان، این امر باعث از بین رفتن شهرت آن گره از نظر قابلیت اطمینان مسیریابی می شود و به دلیل اتصال مشابه، بیشتر و بیشتر احتمال دارد که کیف پول کاربران گره مهاجم را به منظور مسیریابی پرداخت در شبکه انتخاب کنند.

چگونه می‌توان از حملات بستن کانال جلوگیری کرد؟

برای افزایش هزینه مهاجمان و کاهش خسارت برای قربانیان، می توان از برخی اقدامات کاهشی اساسی و جزئی استفاده کرد. فرصت پارازیت اسلات هر کانال پرداخت در شبکه به محدودیت های اسلات بستگی دارد که از پروتکل LN مشتق شده است. این بدان معنی است که یکی از راه حل های پارازیت در LN در این پروتکل نهفته است. پروتکل را می توان تغییر داد تا بیش از ۴۸۳ پرداخت همزمان از طریق یک کانال مجاز باشد.

این را می توان با اصلاح ساختار تراکنش های زنجیره ای LN از طریق تودرتو یا با اصلاح لایه زیرین بیت کوین برای پشتیبانی از تراکنش های مرتبط با LN با بیش از ۴۸۳ ورودی به دست آورد. این یادآوری دیگری است که ما هنوز نمی‌توانیم دورهای پیروزی را اجرا کنیم، افراد زیادی هستند که دوست دارند بیت کوین شکست بخورد یا حداقل ضربه کوتاه‌ مدتی به آن وارد کنند.

فرایند HTLC

اولین مورد یک فرآیند چند مرحله ای برای مدیریت HTLC ها خواهد بود. در حال حاضر، هر HTLC به طور جداگانه یک خروجی جدید در تراکنش تعهد برای وضعیت کانال فعلی اضافه می کند.

نحوه جلوگیری کردن از حملات چنل جمینگ

یک فرآیند دو مرحله‌ای می‌تواند یک خروجی اضافی در تراکنش تعهد ایجاد کند، و سپس یک تراکنش دوم پس از آن داشته باشد که HTLC واقعی به آن اضافه شود. این اجازه می دهد حداکثر ۴۸۳ ضرب در ۴۸۳ اسلات HTLC در هر کانال (یا ۲۳۳۲۸۹ اسلات).

با این حال، این واقعاً هیچ چیزی را به خودی خود برطرف نمی کند و نیاز به تمدید قفل های زمانی دارد، زیرا شما یک تراکنش اضافی برای اجرای چیزها در زنجیره اضافه می کنید، و در واقع اگر از این ساختار تراکنش جدید و قربانی نشد. با این حال، در ترکیب با تکنیک دیگری که به طور لحظه ای توضیح داده شده است، کمک خواهد کرد.

استراتژی واکنشی

دومی یک استراتژی واکنشی خواهد بود، که در آن گره ای که قربانی پارازیت شده است می تواند به سادگی یک کانال جدید را برای همان همتای که پاراز شده است باز کند. با این حال، این امر مستلزم داشتن سرمایه اضافی برای انجام این کار است، هزینه فرصت پارازیت کانال دیگر و از دست دادن درآمد هزینه را برطرف نمی کند و اگر مهاجم سرمایه لازم برای انجام این کار را داشته باشد، کانال جدید نیز متعاقبا مسدود می شود.

دسته بندی اسلات ها

روش سوم از چنل جمینگ، گروه بندی اسلات های HTLC است. در حال حاضر ۴۸۳ اسلات وجود دارد، و این یک محدودیت واحد است که به طور جهانی برای همه پرداخت ‌ها بدون توجه به ارزش پرداخت اعمال می‌شود. گره‌ها می‌ توانند دسته ‌های جداگانه ‌ای با محدودیت‌ های اسلات کوچک‌ تر ایجاد کنند و آن ‌ها را برای پرداخت‌ هایی با مقادیر متفاوت اعمال کنند، به ‌عنوان مثال، پرداخت‌ های ۱۰۰۰۰۰ سات یا کمتر تنها می‌توانند به ۱۵۰ اسلات دسترسی داشته باشند؛ بنابراین، پرداخت های مسیریابی با ارزش کمتر نمی تواند تمام اسلات های HTLC موجود را مصرف کند.

دلیل حمله چنل جمینگ چیست؟

پرداخت های ۱۰۰۰۰۰ سات به ۱ میلیون سات می تواند به ۳۰۰ اسلات و ۱ میلیون سست تا ۱۰ میلیون سات می تواند به ۴۸۳ اسلات کامل دسترسی داشته باشد. این به طور قابل توجهی هزینه سرمایه یک مهاجم را برای پارازیت شکاف افزایش می دهد و دسته بندی اسلات در ترکیب با مدیریت دو مرحله‌ای HTLC می ‌تواند برای بهینه ‌سازی استفاده از محدودیت ‌های HTLC استفاده شود، یعنی پرداخت ‌های با ارزش بالاتر می‌توانند از ساختار دو مرحله ‌ای برای ایجاد اسلات ‌های بیشتری برای آنها در هر کانال استفاده کنند. زیرا ارزش پرداخت بالاتر هزینه را افزایش می‌دهد. آنها را برای یک مهاجم ، سوءاستفاده از یک شکاف بالاتر برای انجام مهاجمان جنجالی کمتر می کند.

نتیجه گیری

در این مقاله از آبان تتر در مورد حملات چنل جمینگ یا مسدود کردن کانال ها خواندیم. دو راه برای جلوگیری از چنل جمینگ وجود دارد، یکی شامل تغییر پروتکل لایتنینگ و دیگری شامل تغییر پروتکل هسته بیت کوین است. اگرچه این راه حل ها عاملی بازدارنده برای مهاجمان هستند و حمله را دشوار می کنند، اما با حفظ ماهیت بدون مجوز لایتنینگ نمی توان خطر این حمله را به طور کامل از بین برد.

لازم به ذکر است که راه حل های جلوگیری از انسداد کانال محدود است. با این حال، این چند روشی که رد مقاله ذکر کرده ایم را می توان در این پروتکل شبکه و گره استفاده کرد. البته راه‌حل ‌های ساده ‌تر نیاز به تحقیق بیشتر و سؤالات گسترده‌تری دارند. باید دید جامعه بیت کوین و شبکه لایتنینگ چگونه برای حل این مشکل تلاش خواهند کرد تا این ارز دیجیتال به رشد و گسترش خود ادامه دهد.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2633783

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها