تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

لورس :چگونه در متاورس فعالیت کنیم؟ | نحوه ثبت نام برای ایرانیان

  • کد خبر : 2614248
  • ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
لورس :چگونه در متاورس فعالیت کنیم؟ | نحوه ثبت نام برای ایرانیان
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

چگونه در متاورس فعالیت کنیم؟ | نحوه ثبت نام برای ایرانیان آموزش متاورسارز دیجیتالما در این دنیا زندگی می‌کنیم، اما ممکن است به زودی دنیای دیگری را برای زندگی انتخاب کنیم. اما اشتباه نکنید، منظور ما زندگی در مریخ آنطور که ایلان ماسک وعده داده بود نیست! داغ‌ترین موضوع سال از ۲۰۲۱ تا به امروز و به خصوص امسال در حوزه رمزنگاری، موضوع جهانی موازی با دنیای ما یعنی متاورس(Metaverse) است.
در سال ۲۰۲۱، در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا، اصطلاح متاورس وارد زندگی ما شد. این فناوری جدید، برای برندهایی مانند متا (فیس بوک)، مایکروسافت وغیره یک تحول بزرگ محسوب می‌شد. اما چرا Metaverse باعث این همه هیاهو شد و چگونه با بلاک چین، NFT‌ها و زندگی اینترنتی ۲۴/۷ ارتباط دارد؟ چگونه می‌توانیم در متاورس فعالیت کنیم؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.
متاورس چیست؟متاورس(Metaverse) یک فضای مجازی است که با استفاده از فناوری‌های واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) به صورت بسیار واقع گرایانه، فراگیر و تعاملی کار می‌کند.
در یک متاورس می‌تواند چندین دنیای مجازی وجود داشته باشد که افراد بتوانند ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

چگونه در متاورس فعالیت کنیم؟ | نحوه ثبت نام برای ایرانیان

  • آموزش متاورس
  • ارز دیجیتال

ما در این دنیا زندگی می‌کنیم، اما ممکن است به زودی دنیای دیگری را برای زندگی انتخاب کنیم. اما اشتباه نکنید، منظور ما زندگی در مریخ آنطور که ایلان ماسک وعده داده بود نیست! داغ‌ترین موضوع سال از ۲۰۲۱ تا به امروز و به خصوص امسال در حوزه رمزنگاری، موضوع جهانی موازی با دنیای ما یعنی متاورس(Metaverse) است.

در سال ۲۰۲۱، در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا، اصطلاح متاورس وارد زندگی ما شد. این فناوری جدید، برای برندهایی مانند متا (فیس بوک)، مایکروسافت وغیره یک تحول بزرگ محسوب می‌شد. اما چرا Metaverse باعث این همه هیاهو شد و چگونه با بلاک چین، NFT‌ها و زندگی اینترنتی ۲۴/۷ ارتباط دارد؟ چگونه می‌توانیم در متاورس فعالیت کنیم؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

بخوانید  پیروزی گری اسکیل در برابر SEC؛ تأثیر رأی دادگاه بر بیت کوین چیست؟

متاورس چیست؟

متاورس(Metaverse) یک فضای مجازی است که با استفاده از فناوری‌های واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) به صورت بسیار واقع گرایانه، فراگیر و تعاملی کار می‌کند.

در یک متاورس می‌تواند چندین دنیای مجازی وجود داشته باشد که افراد بتوانند در بسیاری از فعالیت‌ها شرکت کنند. این فعالیت‌ها می‌توانند ترکیبی از فعالیت‌های فیزیکی و دیجیتالی باشند. پس از ورود به دنیای متاورس، به جای خیره شدن به یک مانیتور مانند آنچه اکنون انجام می‌دهید، می‌توانید تجربیات دیجیتالی مانند خرید کردن در فضای مجازی، ملاقات با دوستان و خانواده در این فضا، رفتن به کنسرت و حتی کار اداری کسب کنید.

Metaverse مزایای بزرگی نسبت به اینترنت دو بعدی امروزی دارد. ورود به متاورس به ترکیب فعالیت‌های روزانه شما در یک پلتفرم بسیار تعاملی خلاصه می‌شود و به شما امکان می‌دهد کارهای بیشتری را در یک فضای مجازی انجام دهید.

این ایده خیلی قبل از اینکه کسی بتواند وارد دنیای مجازی متاورس مانند Decentraland و Sandbox شود وجود داشت. نیل استفنسون برای اولین بار در سال ۱۹۹۲ در رمانش با نام Snow Crash از اصطلاح متاورس استفاده کرد. همچنین بسیاری از ما در برخی از آثار سینمایی مانند Matrixبا دنیای متاورس مواجه شده‌ایم، بنابراین می‌توان گفت که مفهوم اولیه این فناوری چندان هم ناآشنا نیست.

بخوانید  اخبار مثبت از سوی رسانه‌ها/ CNBC: بیت کوین می‌تواند از طلا جلو بزند

متاورس چیست؟

برای ورود به متاورس به چه چیزهایی نیاز داریم؟

آنچه برای پیوستن به Metaverse نیاز دارید به پلتفرم و نوع تجربه‌ای که به دنبال آن هستید بستگی دارد. صرف نظر از اینکه کدام پلتفرم را انتخاب می‌کنید، به یک آواتار نیاز دارید. برخی از پلتفرم‌های Metaverse مانند Fortnite به شما امکان می‌دهند از طریق رایانه شخصی، کنسول بازی یا گوشی هوشمند به آن بپیوندید. توجه داشته باشید که گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها معمولاً قدرت پردازش کافی برای عملکرد بهینه را ندارند. اگر به دنبال یک تجربه خوب در Metaverse هستید، این موضوع را در نظر داشته باشید.

اکثر پلتفرم‌هایی مانند Decentraland به کیف پول دیجیتال نیاز دارند. اگر کیف پول دیجیتال ندارید، همچنان می‌توانید آواتار خود را سفارشی سازی کرده، در دنیای متاورس کاوش کنید و با سایر کاربران در Metaverse تعامل داشته باشید. اما بدون کیف پول، نمی‌توانید خرید و فروش کرده، در رویدادها شرکت کنید یا جایزه بگیرید. اگر می‌خواهید یک تجربه کاملاً فراگیر از Metaverse داشته باشید، به یک دستگاه مانند هدست VR نیاز دارید.

بخوانید  مقایسه ریپل و استلار؛ شباهت‌ها و تفاوت‌ها

هدست‌های واقعیت مجازی زیادی در بازار وجود دارد، که امکان دسترسی آسان به بازی‌های واقعیت مجازی، فضاهای کاری مجازی، برنامه‌ها و موارد دیگر را فراهم می‌کند. همچنین به یک کنترلر نیاز دارید که وسیله‌ای برای تعامل با اشیاء در Metaverse است.

انتخاب پلتفرم متاورس

برای فعالیت در متاورس، به جز تجهیزات مورد نیاز، باید یک پلتفرم مناسب نیز انتخاب کنید. پیشتر به این موضوع اشاره کردیم که انتخاب پلتفرم مناسب در درجه اول به نیاز شما بستگی دارد. در این قسمت شما را با محبوب‌ترین پلتفرم‌های متاورس در جهان آشنا می‌کنیم.

محبوب ترین پلتفرم‌ های متاورس

برخی از پلتفرم‌های برتر در فضای متاورس (که پتانسیل رشد بالایی دارند) به شرح زیر هستند:

  • SANDBOX
  • Decentraland
  • Hyper Nation
  • Roblox
  • Stageverse
  • Spatial
  • PalkaCity
  • Viverse
  • Axie Infinity
  • Sorare

در ادامه در مورد نحوه ورود و فعالیت در دو پلتفرم محبوب متاورس یعنی سندباکس و دسترالند صحبت خواهیم کرد.

نحوه ورود به پلتفرم سندباکس(Sandbox)

Sandbox نام بازی مبتنی بر بلاک چین و دنیای متاورس است که در آن می‌توانید زمین‌های مجازی را معامله کنید. بلاک چین اتریوم اساس سندباکس بوده و این چیزی است که این بازی را معروف و پایدار نگه می‌دارد. برای شرکت در این بازی ابتدا باید با مرورگر خود وارد سایت www.sandbox.game شوید. طبق معمول پروژه‌های بلاک چین آنلاین، اولین کاری که هنگام ورود به سیستم از شما خواسته می‌شود این است که کیف پول خود را متصل کنید. اگر کیف پول ندارید، نگران نباشید. ایجاد یک کیف پول ارز دیجیتال فرایندی بسیار آسان و رایگان است. برای شروع کار با Sandbox لزوماً نیازی به شارژ توکن در کیف پول خود ندارید، فقط نیاز به یک محل امن برای دریافت و ذخیره توکن‌ها خواهید داشت.

بخوانید  اتریوم چگونه کار می کند؟

در مرحله بعد، باید یک آدرس ایمیل وارد کرده و نام مستعار خود را انتخاب کنید. در قسمت بعدی از شما خواسته می‌شود که یک آواتار بسازید و قسمت‌های مختلف بدن شخصیت خود را شخصی سازی کنید. می‌توانید آواتار خود را شبیه به خود بسازید یا می‌توانید آواتاری کاملاً متفاوت از خود ایجاد کنید. اکنون که یک آواتار دارید، خواهید دید که دنیای sandbox برای ناوبری آسان مبتنی بر نقشه است. می‌توانید تمام نقشه‌های دیجیتالی جهان را ببینید و روی هر موردی که به آن علاقه دارید کلیک کنید. برای ایرانی‌ها ثبت نام در این پلتفرم نیاز به نرم افزارهای تغییر آی پی دارد زیرا به دلیل اعمال تحریم‌ها نمی‌توانید با آی پی ایرانی وارد پلتفرم شوید. با استفاده از وی پی ان یا وی پی اس(نرم افزارهای تغییر آی پی)، نحوه ورود و فعالیت به این پلتفرم مانند قبل خواهد بود.

نحوه ورود به پلتفرم سندباکس(Sandbox)

نحوه ورود به پلتفرم دسنترالند(Decentraland)

برای دسترسی به این پلتفرم به یک لپ تاپ (در صورت امکان قدرتمند) یا ابزارهای دیگری مانند عینک واقعیت مجازی نیاز دارید. همچنین کیف پول ارز دیجیتال را نباید فراموش نکنید. گوشی‌های هوشمند و سیستم‌های میان رده قدرت پردازش کافی برای دسترسی به پلتفرم‌های متاورس را ندارند. به همین دلیل، متا (فیس بوک) روی توسعه سخت افزارهای بیشتری مانند عینک‌های هوشمند تمرکز کرده است تا کاربران بتوانند به راحتی به Metaverse دسترسی داشته باشند. جالب است بدانید برای ورود به متاورس Decentraland نیازی به استفاده از نرم افزارهای تغییر آی پی در ایران ندارید.

بخوانید  ردیابی ناشناس‏‏‌ها

بیایید به مراحل ایجاد یک حساب کاربری و فعالیت در Decentralandرا بررسی کنیم:

نحوه ورود به پلتفرم دسنترالند(Decentraland)

مرحله ۱: آواتار خود را ایجاد کنید.

اولین مرحله برای ورود به دنیای متاورس و فعالیت در آن ایجاد آواتار است. آواتار را می‌توانید در خود پلتفرم یا از طریق پلتفرم‌های مخصوص این کار طراحی کنید. آواتار نماینده شما در دنیای متاورس خواهد بود و می‌توانید آن را به هر شکلی که دوست دارید طراحی کنید.

مرحله ۲: زمان کشف جهان است.

هنگامی که وارد دنیای متاورس دسنترالند می‌شوید، ممکن است کمی طول بکشد تا به فضا عادت کنید. کاراکترها در هر سمت شما ظاهر می‌شوند. برای دور زدن در متاورس نیازی به پیاده روی یا رانندگی نیست. با جابجایی آواتار خود می‌توانید در این فضا کاوش کنید.

مرحله ۳: از بازی کردن لذت ببرید.

محبوب ترین بازی روی این پلتفرم Wonder Mine Crafting است. در این بازی شهاب سنگ‌ها به زمین برخورد می‌کنند و بازیکنان باید آنها استخراج کنند. هر آواتار ۱۰۰ واندرکوین برای شروع بازی دریافت می‌کند.

بخوانید  بازار ارزهای دیجیتال و ادامه روند صعودی بیت‌کوین

مرحله ۴: دوستان جدیدی پیدا کنید.

در حین بازی، فرصت پیدا کردن دوستان جدید نیز دارید. می‌توانید با سایر بازیکنان چت کنید و با یکدیگر تعامل داشته باشید.

آیا کاربران ایرانی مجاز به ثبت نام در متاورس هستند؟

این سوال یکی از رایج‌ترین سوالات کاربران ایرانی است. با توجه به این موضوع در این قسمت از مقاله می‌خواهیم به این سوال متداول پاسخ دهیم. اینکه کاربران ایرانی می‌توانند در متاورس ثبت نام کنند یا نه بستگی به متاورس مورد نظر دارد. به عنوان مثال اگر پلتفرم متاورس مورد نظر شما به دلیل تحریم‌ها با کاربران ایرانی مشکل داشته و احراز هویت لازم باشد، نمی‌توانید با هویت ایرانی در پلتفرم مورد نظر ثبت نام کنید.

اما اگر پلتفرم مورد نظر شما برای ورود کاربر ایرانی مشکل دارد اما نیازی به احراز هویت در آن پلتفرم نیست، می‌توانید IP خود را تنها با یک نرم‌افزار تغییر IP تغییر دهید و سپس از پلتفرم مورد نظر خود استفاده کنید. برای درک منظور ما در این قسمت، بهتر است دو پلتفرم متاورس را مثال بزنیم.

بخوانید  تاخیری که ریزش بیت‌کوین را رقم زد

اگر تا به حال بازی‌های متاورس را بازی کرده باشید، احتمالاً با بازی Crazy Defense Heroes آشنا هستید. در روزهای اولیه پس از انتشار، این بازی خدمات خود را به کاربران تمامی کشورها ارائه می‌کرد. اما پس از مدتی تیم سازنده این بازی اعلام کردند که تنها به کاربرانی که خود را احراز هویت می‌کنند خدمات ارائه می‌دهند. بر اساس این اطلاعیه، از آن زمان کاربران ایرانی به دلیل عدم امکان ثبت هویت به دلیل تحریم‌ها، نتوانسته‌اند از بازی فوق درآمد کسب کنند. در نتیجه ثبت نام در این پلتفرم و همچنین پلتفرم‌های مشابه در دنیای متاورس ممنوع خواهد بود و کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌ها قادر به ثبت نام و احراز هویت نخواهند بود.

در مقابل، پلتفرم آپلند که به خرید زمین در دنیای متاورس اختصاص دارد، اکنون فاقد احراز هویت اجباری است و تنها در بدو ورود هشدار می‌دهد که کاربران دارای IP ایرانی نمی‌توانند وارد این بستر شوند. در این مواقع اگر IP خود را با استفاده از نرم افزار تغییر IP تغییر دهید، به سادگی می‌توانید وارد بستر مورد نظر شده و در آنجا ثبت نام کنید. البته برای استفاده از چنین پلتفرم‌هایی باید نکات مهمی را در نظر بگیرید.

بخوانید  توکن BNB به کمترین قیمت خود در یک سال اخیر رسید

اگر به این نوع پلتفرم‌ها می‌روید، مطمئن شوید که از نرم افزار تغییر IP ثابت(وی پی اس) استفاده می‌کنید. اگر آدرس IP شما متغیر باشد، ممکن است بعد از مدتی مشکلاتی ایجاد شود. پس از هر اتصال مراقب باشید آی پی خود را تغییر ندهید و با آی پی ایرانی وارد نشوید. ثبات اینترنت در این مورد بسیار مهم است. اگر نرم افزار تغییر آی پی شما فعال است اما اینترنت شما قطعی زیادی دارد، ممکن است گاهی آی پی شما در ایران ثبت شود و در صورت وقوع این اتفاق قطعا اکانت شما مسدود می‌شود.

آیا کاربران ایرانی مجاز به ثبت نام در متاورس هستند؟

فعالیت در متاورس و کسب تجربیات جدید

همانطور که در این مقاله خواندید، ثبت نام در پلتفرم‌های متاورس بسیار آسان است و به راحتی می‌توانید در هر پلتفرمی که بخواهید ثبت نام و فعالیت کنید. البته در این میان ممکن است برخی پلتفرم‌ها به دلیل سیاست‌های کاری خود در ثبت نام سخت گیری کنند اما معمولا تعداد این نوع پلتفرم‌ها انگشت شمار هستند.

بخوانید  آخرین تلاش‌های متا برای نجات متاورس،آیا تلاش‌ها کافی خواهند بود؟

Aron groups

با توجه به اینکه اخیراً بحث متاورس در سراسر جهان کمی داغ شده است، بسیاری از سوء استفاده کنندگان نیز به دنبال کلاهبرداری هستند. در نهایت اگر قصد ورود به سایت‌های متاورس را دارید حتما به آدرس آن‌ها دقت کنید تا تصادفا وارد سایت‌های فیشینگ نشوید. اگر به سایت دیگری غیر از سایت اصلی بروید و اطلاعات خود را وارد کنید، ممکن است هک شوید یا مورد حمله فیشینگ قرار بگیرید.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2614248

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها