تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
1

لورس :کافئین انهیدروس خواص و عوارض آن

  • کد خبر : 2631606
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۶:۰۶
لورس :کافئین انهیدروس خواص و عوارض آن
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :حتما بسیاری از شما نام کافئین را شنیده اید. این ماده محرک در نوشیدنی هایی نظیر قهوه دیده می شود. کافئین انهیدروس ترکیبی شیمیایی می شود که درپی تجزیه شدن همین ماده کافئین بدست می آید. به بیان بهتر این ماده حالتی از کافئین می باشد که در […]

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

حتما بسیاری از شما نام کافئین را شنیده اید. این ماده محرک در نوشیدنی هایی نظیر قهوه دیده می شود. کافئین انهیدروس ترکیبی شیمیایی می شود که درپی تجزیه شدن همین ماده کافئین بدست می آید. به بیان بهتر این ماده حالتی از کافئین می باشد که در آب دیده نمی شود. زمانی که قهوه و یا چای را می نوشید می توانید طعم تلخ کافئین را حس کنید که بدلیل حل شدن در آب این طعم ایجاد شده است. اما زمانی که کافئین حالت بی آب به خود می گیرد در این صورت رنگ آن سفید می شود. صنایع مختلفی را می توان یافت که کافئین بی آب در آن مورد استفاده قرار می گیرد. صنایع آرایشی و بهداشتی, صنایع غذایی و … از مهم ترین بستر های استفاده از این ماده شیمیایی هستند. در ادامه به عنوان کارشناسان اکسیر شیمی درباره خواص این ماده توضیحات کاملی را ارائه خواهیم کرد.

کافئین انهیدروس و خواص آن

کمی قبل تر درباره این موضوع صحبت کردیم که کافئین یک ماده محرک است که منابع آن نوشیدنی هایی مانند قهوه و یا چای می باشند. استفاده از این ماده یعنی کافئین انهیدروس (https://exirchemi.com/product/caffeine-andr-powder/) بدون آب می تواند خاصیت های مفیدی برای فرد داشته باشد. برای نمونه می توان به بیداری و یا افزایش تمرکز اشاره کرد. همچنین ممکن است حافظه را نیز بهبود بخشد. اما این را بدانید که افزایش بی رویه این ماده در بدن هم ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشد که یکی از این موارد تپش قلب می باشد. در ادامه درباره عوارض مصرف بی رویه کافئین بدون آب برای شما خواهیم گفت.

کافئین بدون آب و عوارض آن

درصورتی که این ماده به میزان بی رویه در بدن زیاد شود می تواند واکنش ها و عوارض جدی را در بدن به همراه داشته باشد. قهوه, شکلات و یا چای از اصلی ترین منابعی هستند که این ماده در آن ها دیده می شود. درصورت مصرف این ماده سیستم عصبی تحت تاثیر قرار می گیرد و سرعت زنش های قلبی افزایش می یابد. این را هم بدانید که این ماده ماهیت دیورتیکی دارد. به همین دلیل درصورتی که این ماده را بدون نوشیدن آب مصرف کنید ممکن است بدلیل افزایش حجم ادرار بدن شما دهیدراته شود و خشک شود.

دهیدراته شدن بدن ممکن است عوارضی مانند سردرد, تشنج و یا حتی اختلالات گوارشی را به همراه داشته باشد. به همین دلیل بسیار مهم است که به نسبت نوشیدن چای و یا قهوه و یا هر ماده دیگری که دارای کافئین می باشد, مصرف آب کافی را هم جدی بگیرید. البته که میزان مصرف آب برای افراد مختلف متفاوت است و بدن افراد به میزان آب متفاوتی نیاز دارد. اما این را بدانید که هر فرد به طور میانگین نیاز به مصرف ۸ تا ۱۰ لیوان آب دارد. درصورتی که مصرف کافئین شما بیش از اندازه زیاد است باید این مقدار را زیاد کنید تا از عوارض ناگوار مصرف کافئین درامان باشید.

کافئین انهیدروس و کاربرد های آن

این ترکیب دارای کاربرد های مختلفی می باشد. برای نمونه ممکن است در تولید نوشیدنی های انرژی زا از آن استفاده شود. از آنجایی که این ماده خاصیت انرژی زایی و افزایش تمرکز را داراست به عنوان یک محرک عصبی تلقی می شود و افرادی که نیاز به تمرکز دارند از این ماده استفاده می کنند. برای نمونه می توان ورزشکاران و افرادی که نیاز به بکارگیری توانایی های ذهنی شان دارند را در این دسته از افراد قرار داد. به علاوه اینکه برخی از دارو ها از این ماده بهره مند هستند. قرص های لاغری و همچنین دارو های محرک تقویت کننده سیستم عصبی از مهم ترین این موارد هستند.

اکسیر شیمی بهترین گزینه برای خرید کافئین باکیفیت

اکسیر شیمی الوند به عنوان وارد کننده تخصصی مواد شیمیایی بهترین گزینه برای افراد شاغل در صنایع تولید دارو و مواد غذایی  می باشد. اگر به دنبال این هستید که به بهترین شکل محصولات خود را تولید کنید و در این مسیر به مواد اولیه باکیفیت نیاز دارید می توانید از این ماده استفاده کنید. حتما می دانید که برخورداری از مواد اولیه باکیفیت چه نقش مهمی در تولید محصولات باکیفیت دارد. بویژه در صنایع دارویی, آرایشی و بهداشتی که با سلامت افراد ارتباط مستقیمی دارند. به همین دلیل از شما می خواهیم به منظور تولید باکیفیت ترین محصولات ما را دریابید.

شاید به دنبال این مطالب در گوگل باشید

  • https://lores ir/کافئین-انهیدروس؛-خواص-و-عوارض-آن/
لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2631606

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها