تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
0

لورس :کشف یک باگ جدی در شبکه اتریوم

  • کد خبر : 2635034
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۷:۴۰
لورس :کشف یک باگ جدی در شبکه اتریوم
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

کشف یک باگ جدی در شبکه اتریوم بزرگنمایی متن خبر رمزارز نیوز : شبکه بلاک‌چین اتریوم به‌طور بالقوه با یک باگ قابل‌توجه روبه‌رو است که قبلا فقط به‌عنوان یک سناریوی فرضی در نظر گرفته می‌شد، اما اکنون به‌عنوان یک تهدید بالقوه ظاهر شده که می‌تواند به واقعیت تبدیل شود. این باگ مربوط به مکانیسم استیکینگ اتریوم و نحوه رسیدن شبکه به اجماع است. در اصل، اگر یک کلاینت اصلی که بیش از دو سوم کوین‌های استیک‌شده را در اختیار دارد، باگ داشته باشد، می‌تواند سهوا یک زنجیره نامعتبر بسازد که شبکه به دلیل «توافق» اکثریت، آن را نهایی‌شده در نظر بگیرد. اگر اعتبارسنج‌‌هایی که این کلاینت دارای باگ را اجرا می‌کنند، به این زنجیره نادرست متعهد شوند، هر تلاشی برای تغییر مسیر به زنجیره درست می‌تواند منجر به جریمه‌های شدیدی شود. دلیل این امر هم آن است که پروتکل اتریوم به گونه‌ای طراحی شده تا آنچه را که اعتبارسنجی «ابهام‌آمیز» می‌داند، جریمه کند. آنچه که این وضعیت را نگران‌کننده‌تر می‌کند، مقیاس تاثیر احتمالی آن است. اگر این اشکال آشکار شود، اعتبارسنج‌ها خود را در مخمصه‌ای خواهند دید که در آن، یا باید همچنان از یک زنجی..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

کشف یک باگ جدی در شبکه اتریوم بزرگنمایی متن خبر رمزارز نیوز : شبکه بلاک‌چین اتریوم به‌طور بالقوه با یک باگ قابل‌توجه روبه‌رو است که قبلا فقط به‌عنوان یک سناریوی فرضی در نظر گرفته می‌شد، اما اکنون به‌عنوان یک تهدید بالقوه ظاهر شده که می‌تواند به واقعیت تبدیل شود. این باگ مربوط به مکانیسم استیکینگ اتریوم و نحوه رسیدن شبکه به اجماع است. در اصل، اگر یک کلاینت اصلی که بیش از دو سوم کوین‌های استیک‌شده را در اختیار دارد، باگ داشته باشد، می‌تواند سهوا یک زنجیره نامعتبر بسازد که شبکه به دلیل «توافق» اکثریت، آن را نهایی‌شده در نظر بگیرد.

اگر اعتبارسنج‌‌هایی که این کلاینت دارای باگ را اجرا می‌کنند، به این زنجیره نادرست متعهد شوند، هر تلاشی برای تغییر مسیر به زنجیره درست می‌تواند منجر به جریمه‌های شدیدی شود. دلیل این امر هم آن است که پروتکل اتریوم به گونه‌ای طراحی شده تا آنچه را که اعتبارسنجی «ابهام‌آمیز» می‌داند، جریمه کند. آنچه که این وضعیت را نگران‌کننده‌تر می‌کند، مقیاس تاثیر احتمالی آن است. اگر این اشکال آشکار شود، اعتبارسنج‌ها خود را در مخمصه‌ای خواهند دید که در آن، یا باید همچنان از یک زنجیره نادرست پشتیبانی کنند که می‌تواند یکپارچگی شبکه را به خطر بیندازد، یا باید با هزینه شخصی زیاد، به یک زنجیره صحیح تغییر مسیر ‌دهند. به این ترتیب، اعتبارسنج‌ها ممکن است قربانی اصلی این باگ باشند، با این حال پیامدهای این باگ می‌تواند گسترده‌تر باشد و حتی دارندگان معمولی اتریوم را هم که در توسعه این بلاک‌چین یا استیکینگ شرکت ندارند، تحت‌تاثیر قرار دهد؛ چراکه اثرات موجی یک اشکال با این بزرگی می‌تواند اعتماد و ثبات شبکه را خدشه‌دار کند.

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

  • اینستاگرم
  • تلگرام
  • ایکس
  • لینکدین
لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2635034

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها