تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

لورس :کوکوین یا کوینکس؛ کدام یک برای ایرانیان انتخاب بهتری است؟

  • کد خبر : 2596979
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸
لورس :کوکوین یا کوینکس؛ کدام یک برای ایرانیان انتخاب بهتری است؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

کوکوین یا کوینکس؛ کدام یک برای ایرانیان انتخاب بهتری است؟ ارز دیجیتال نوعی دارایی مجازی است که از رمزنگاری برای امنیت استفاده می‌کند و مستقل از بانک مرکزی یا هر نهاد دیگری عمل می‌کند. غیرمتمرکز است، به این معنی که توسط هیچ دولت یا موسسه مالی کنترل نمی‌شود. یکی از مزیت‌های اصلی ارز دیجیتال این است که امکان انجام تراکنش‌های سریع و ایمن را بدون نیاز به واسطه‌هایی مانند بانک‌ها فراهم می‌کند. همچنین امکان حفظ حریم خصوصی و ناشناس بودن بیشتری را در مقایسه با روش‌های سنتی پرداخت فراهم می‌کند.
رمزارزها در صرافی‌های ارز دیجیتال خرید و فروش می‌شوند، این صرافی‌ها پلتفرم‌های آنلاینی هستند که خریداران و فروشندگان می‌توانند ارزهای دیجیتال مختلف را معامله کنند. این صرافی‌ها به کاربران اجازه می‌دهند تا ارزهای دیجیتال را با سایر ارزهای دیجیتال یا ارزهای سنتی مانند پول فیات بخرند، بفروشند و معامله کنند. صرافی‌های ارزهای دیجیتال مشابه کارگزاری‌های بورس‌ سنتی عمل می‌کنند، اما با برخی تفاوت‌های کلیدی. اکثر آنها توسط دولت‌ها یا مؤسسات مالی تنظیم نشده‌اند، به این معنی که کاربران باید در انتخاب صرافی برای است..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

کوکوین یا کوینکس؛ کدام یک برای ایرانیان انتخاب بهتری است؟

کوکوین یا کوینکس؛ کدام یک برای ایرانیان انتخاب بهتری است؟

ارز دیجیتال نوعی دارایی مجازی است که از رمزنگاری برای امنیت استفاده می‌کند و مستقل از بانک مرکزی یا هر نهاد دیگری عمل می‌کند. غیرمتمرکز است، به این معنی که توسط هیچ دولت یا موسسه مالی کنترل نمی‌شود. یکی از مزیت‌های اصلی ارز دیجیتال این است که امکان انجام تراکنش‌های سریع و ایمن را بدون نیاز به واسطه‌هایی مانند بانک‌ها فراهم می‌کند. همچنین امکان حفظ حریم خصوصی و ناشناس بودن بیشتری را در مقایسه با روش‌های سنتی پرداخت فراهم می‌کند.

رمزارزها در صرافی‌های ارز دیجیتال خرید و فروش می‌شوند، این صرافی‌ها پلتفرم‌های آنلاینی هستند که خریداران و فروشندگان می‌توانند ارزهای دیجیتال مختلف را معامله کنند. این صرافی‌ها به کاربران اجازه می‌دهند تا ارزهای دیجیتال را با سایر ارزهای دیجیتال یا ارزهای سنتی مانند پول فیات بخرند، بفروشند و معامله کنند. صرافی‌های ارزهای دیجیتال مشابه کارگزاری‌های بورس‌ سنتی عمل می‌کنند، اما با برخی تفاوت‌های کلیدی. اکثر آنها توسط دولت‌ها یا مؤسسات مالی تنظیم نشده‌اند، به این معنی که کاربران باید در انتخاب صرافی برای استفاده احتیاط بیشتری داشته باشند. همچنین صرافی‌ها امکانات بسیار بیشتری نسبت به کارگزاری‌های سنتی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. امکاناتی مانند سپرده گذاری رمزارزها و پرداخت سود، ارائه اهرم‌های معاملاتی و تنوع در معاملات، پشتیبانی از سکه‌ها و توکن‌های معاملاتی و …

بخوانید  مژگان پیروز: من ارزشمندم و ارزشمندی را زندگی میکنم

در ادامه می‌خواهیم در انتخاب صرافی مناسب که می‌تواند تفاوت قابل توجهی در بدست آوردن بیشترین سود ایجاد کند، به شما کمک کنیم. با وجود صدها گزینه موجود، تصمیم گیری در مورد اینکه کدام صرافی، بهترین صرافی ارز دیجیتال است و برای شخص شما مناسب‌تر است می‌تواند بسیار دشوار باشد. صرافی‌های بسیاری چه داخلی و چه خارجی وجود دارد. از شناخته شده ترین صرافی‌های ایرانی می‌توان به نوبیتکس و والکس اشاره کرد. اما در این بررسی می‌خواهیم نگاهی دقیق‌تر به دو صرافی خارجی ارزهای دیجیتال، یعنی کوکوین و کوینکس بیاندازیم و در بخش‌های مختلف، این دو صرافی را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد.

قدمت و اعتبار

با توجه به این‌ که دنیای ارزهای دیجیتال به کمتر از ۱۴ سال می‌رسد و اکثریت از سال ۲۰۱۷ به بعد وارد این حوزه شده‌اند، معیار قدمت صرافی ارز دیجیتال و در درجه بالاتر اعتبار آن باید مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد.

هر دو صرافی کوکوین و کوینکس در سال ۲۰۱۷ تاسیس شده‌اند , و همچنین دفتر اصلی هر دو صرافی در هنگ کنگ قرار دارد. شاید بگویید در مورد سال تاسیس بگویید که این قدمت کم حساب می‌شود اما خوب است بدانید که بزرگترین صرافی جهان، بایننس نیز در همین سال و در هنگ کنگ تاسیس شد.

بخوانید  کیف پول بلاکچین؛ آموزش ولت Blockchain و انتقال بیت کوین

در مورد اعتبار یک صرافی توجه به این نکته الزامی است که با توجه به تنظیم نبودن اکثر صرافی‌های ارز دیجیتال، باید به دنبال معیارهای دیگری برای تشخیص معتبر بودن یک صرافی باشیم. یکی از بهترین ابزارها حجم معاملات آن صرافی است. سایت coinmarketcap در بخش صرافی‌ها، بر اساس حجم معاملات به صرافی‌های ارز دیجیتال رتبه می‌دهد. رتبه صرافی کوکوین در حال حاضر در بخش معاملات اسپات و فیوچرز چهارم است. همچنین صرافی کوینکس نیز در بخش اسپات رتبه ۵۴ و در بخش فیوچرز رتبه ۲۳ را دارد. پس در این بخش صرافی کوکوین امتیاز بالاتری نسبت به کوینکس می‌گیرد.

ثبت نام و فعالیت ایرانیان

اگر یک صرافی بهترین امکانات و خدمات را ارائه دهد اما نتوان از آن استفاده کرد، از جذابیت آن خواهد کاست. ایرانیان در چند سال گذشته تجربیاتی تلخ در این زمینه داشته‌اند. برجسته ترین مورد نیز ممنوع شدن فعالیت ایرانی‌ها در صرافی بایننس بود. با ممنوع شدن فعالیت ایرانیان در بایننس، کاربران این صرافی به سمت دیگر پلتفرم‌ها و صرافی‌ها مهاجرت کردند. طبق آمار‌های رسیده، مقصد اکثر ایرانیان دو صرافی کوکوین و کوینکس بوده‌ است. مهم‌ترین علت آن اجازه معاملات دادن به معامله گران و سرمایه گذاران ایرانی است. صرافی کوینکس جزو معدود صرافی‌هایی است که ایران را تحریم نکرده است و ایرانیان بدون تغییر IP می‌توانند درون این پلتفرم معامله کنند. همچنین امکان احراز هویت با مدارک ایرانی در کوینکس وجود دارد.

بخوانید  صرافی آبان‌تتر؛ حامی رویداد مدرسه بوژان

در طرف دیگر، صرافی کوکوین امکان فعالیت ایرانیان را ممنوع اعلام نکرده است اما احراز هویت با مدارک ایرانی را قبول نمی‌کند. در ضمن با توجه به فضای رگوله نشده کریپتو بهتر است که همیشه با ابزار تغییر آیپی به صرافی وارد شوید تا بعدا دچار مشکل نشوید. در این بخش صرافی کوینکس امتیاز بالاتری می‌گیرد.

سکه‌های پشتیبانی شده

هر دو صرافی در بین بهترین صرافی ارز دیجیتال در بخش پشتیبانی از بیشترین تعداد کوین و توکن‌ها قرار می‌گیرند. صرافی کوکوین در حال حاضر تعداد ۷۲۰ رمزارز را پشتیبانی می‌کند و کوینکس نیز ۵۴۰ ارز دیجیتال برای معامله ارائه کرده است. با توجه به اختلاف تقریبا زیاد بین این دو، اما اگر هر دو این صرافی را با دیگر صرافی‌های رایج مقایسه کنیم متوجه می‌شویم که هر دو در لیست ۵ صرافی برتر از این بابت قرار می‌گیرند.

صرافی کوینکس
صرافی کوینکس

پشتیبانی

راه‌های پشتیبانی یکی از مهم ترین معیارهای انتخاب صرافی می‌تواند باشد. تنوع راه‌های پشتیبانی و همچنین پشتیبانی فارسی برای ایرانیان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بخوانید  گزارشی از جریان‌ نقدینگی: خروج سرمایه از بازار رمزارزها برای پنجمین هفته متوالی!

صرافی کوکوین تا کنون پشتیبانی به زبان فارسی را به پلتفرم خود اضافه نکرده است اما با این حال راه‌های پشتیبانی مانند تیکت، چت زنده و پشتیبانی تلگرام، نیازهای کاربر را تا حدودی برطرف می‌کنند. در طرف دیگر، صرافی کوینکس پشتیبانی به زبان فارسی را به کاربران ایرانی ارائه کرده است اما عیب بزرگ آن نبود چت زنده و پشتیبانی تلگرام است. پشتیبانی کوینکس تنها از طریق تیکت انجام می‌گیرد.

تنوع معاملات

صرافی‌های ارز دیجیتال در تلاش‌اند تا با آوردن روش‌های جدید معاملات و نوآوری‌های جدید در بخش‌های مختلف پلتفرم خود، کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کنند.

کوینکس در پلتفرم خود تنها از دو نوع معاملات اسپات و فیوچرز پشتیبانی می‌کند که در حال حاضر در مقابل رقیبان می‌توان گفت حرفی برای گفتن ندارد. به عنوان مثال صرافی کوکوین از تنوع معاملاتی بی‌نظیری برخوردار است. کوکوین علاوه بر بخش معاملات اسپات و فیوچرز، معاملات مارجین و توکن‌های لوریج دار را در پلتفرم خود افزوده است و کاربران در این بخش کمبودی را احساس نمی‌کنند. با این حال ذکر این نکته الزامی است که در هر نوع از معاملات فاکتور مهم، حجم معاملات است و کمبود حجم باعث نوسانات بسیار زیادی خواهد شد و سرانجام ممکن است به ضرر دیدن ختم شود.

بخوانید  آیا الگوی تکراری در نمودار قیمت بیت کوین باعث رشد آن می‌شود؟

کارمزد

بحث کارمزدهای معاملات برای معامله گران و سرمایه گذاران مبتدی هم مهم است چه برسد به معامله گران حرفه‌ای که در طی روز چند معامله می‌کنند و اگر میزان این کارمزد زیاد باشد می‌تواند بر میزان سود و بالانس حساب تاثیر بگذارد.

میزان کارمزدها در صرافی کوینکس در معاملات ۰٫۱ درصد از کل معاملات محاسبه می‌شود در حالی که کارمزد در صرافی کوکوین از ۰٫۱ تا ۰٫۲۵ درصد از کل معاملات محاسبه می‌گردد.

البته توجه داشته باشید که هر دو صرافی برای تشویق کاربران به خرید و نگهداری سکه‌های خود صرافی، اعلام کرده‌اند که اگر در حساب خود این توکن‌های بومی را داشته باشند، کارمزد این معاملات از این توکن‌ها کسر می‌گردد و تخفیف در کارمزد هم می‌گیرد.

صرافی کوکوین
صرافی کوکوین

جمع‌ بندی

هر دو صرافی کوکوین و کوینکس، صرافی‌های ارزهای دیجیتال محبوبی هستند که گزینش متنوعی از ارزهای دیجیتال و نقدینگی بالا را ارائه می‌دهند. با این حال، تفاوت‌هایی در ساختار کارمزد، تنوع معاملات و تجربه کاربر وجود دارد. با در نظر گرفتن دقیق این عوامل، می‌توانید صرافی را انتخاب کنید که مناسب ترین نیاز شما باشد. در نهایت قبل از ورود سرمایه به این حوزه در مورد بخش‌های مختلف این نوع از دارایی، اطلاعات کسب کنید و آموزش ببینید تا دچار زیان و از دست دادن سرمایه نشوید.

بخوانید  آموزش تحلیل تکنیکال؛ حمایت و مقاومت – بخش پنجم
لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2596979

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها