تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
0

لورس :کیف پول متامسک از معرفی تا آموزش کامل نصب و استفاده

  • کد خبر : 2601591
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
لورس :کیف پول متامسک از معرفی تا آموزش کامل نصب و استفاده
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

کیف پول متامسک از معرفی تا آموزش کامل نصب و استفاده چقدر با کیف پول متامسک آشنایی دارید؟ هیچ یک از ما بدون کیف پول یا کارت‌های اعتباری‌مان به خرید نمی‌رویم؛ این‌طور نیست؟ به همین ترتیب برای معامله در بازار ارزهای دیجیتال و انجام تراکنش‌های مربوطه نیز به یک والت احتیاج خواهیم داشت. کیف پول ارز دیجیتال ابزار نگهداری رمزارزها و کلید شخصی شما برای تعامل با دنیای کریپتوکارنسی است. با استفاده از آن می‌توانید دارایی‌های خود را در بستر بلاک چین بخرید، بفروشید یا جابه‌جا کنید.متامسک یکی از محبوب‌ترین والت‌های مبنی بر بلاکچین اتریوم است. متامسک در قالب افزونه‌های مرورگرهایی مانند کروم و فایرفاکس، اپلیکیشن IOS و اندروید و نسخه دسکتاپ در دسترس کاربران است.
با توجه به محبوبیت این کیف پول؛ در ادامه درباره کیف پول metamask، نحوه نصب و استفاده از آن بیشتر صحبت خواهیم کرد. همراه ما باشید.
معرفی کیف پول ارز دیجیتال و انواع آن قبل از آنکه در مورد کیف پول متامسک توضیح دهیم بهتر است که مرور کوتاهی روی خود کیف پول ارز دیجیتال داشته باشیم. رمزارزها ماهیتی فیزیکی ندارند و در پایگاه داده عظیمی به‌..

فهرست مطالب

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

کیف پول متامسک از معرفی تا آموزش کامل نصب و استفاده

چقدر با کیف پول متامسک آشنایی دارید؟ هیچ یک از ما بدون کیف پول یا کارت‌های اعتباری‌مان به خرید نمی‌رویم؛ این‌طور نیست؟ به همین ترتیب برای معامله در بازار ارزهای دیجیتال و انجام تراکنش‌های مربوطه نیز به یک والت احتیاج خواهیم داشت. کیف پول ارز دیجیتال ابزار نگهداری رمزارزها و کلید شخصی شما برای تعامل با دنیای کریپتوکارنسی است. با استفاده از آن می‌توانید دارایی‌های خود را در بستر بلاک چین بخرید، بفروشید یا جابه‌جا کنید.متامسک یکی از محبوب‌ترین والت‌های مبنی بر بلاکچین اتریوم است. متامسک در قالب افزونه‌های مرورگرهایی مانند کروم و فایرفاکس، اپلیکیشن IOS و اندروید و نسخه دسکتاپ در دسترس کاربران است.

با توجه به محبوبیت این کیف پول؛ در ادامه درباره کیف پول metamask، نحوه نصب و استفاده از آن بیشتر صحبت خواهیم کرد. همراه ما باشید.

بخوانید  مهم‌ترین اصطلاحات ترید ارز دیجیتال

معرفی کیف پول ارز دیجیتال و انواع آن

کیف پول ارز دیجیتال

قبل از آنکه در مورد کیف پول متامسک توضیح دهیم بهتر است که مرور کوتاهی روی خود کیف پول ارز دیجیتال داشته باشیم. رمزارزها ماهیتی فیزیکی ندارند و در پایگاه داده عظیمی به‌نام لجر (ledger) قرار دارند. در این لجر، تاریخچه‌ای از تمامی تراکنش‌های مربوط به ارزهای دیجیتال ثبت شده است. بلاکچین محبوب‌ترین لجر در دنیای ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. از طریق بلاک چین می‌توانید ارزهای خود را جابه‌جا و منتقل کنید، اما هرگز نمی‌توانید آن‌ها را برداشت کنید و به خانه ببرید!

کاربران با استفاده از کلیدهای عمومی و خصوصی می‌توانند ارزهای خود را جابه‌جا کنند و این‌ها همان اطلاعاتی هستند که در کیف پول‌های رمزارز ذخیره و نگه‌داری می‌شوند. در زیر، مختصرا به بررسی تفاوت بین کلیدهای عمومی خصوصی پرداخته‌ایم:

کلیدهای عمومی: کلیدهای عمومی برای هرکسی قابل مشاهده هستند. این کلیدها درست مثل ایمیل شما کار می‌کنند. هر زمان که فردی بخواهد ارز دیجیتالی برای شما ارسال کند، آن را به کلید عمومی شما ارسال خواهد کرد.

نوشته های مشابه

  • کیف پول متامسک چیست کیف پول متامسک از معرفی تا آموزش کامل نصب و استفاده ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
  • کیف پول نرم‌افزاری تراست ولت Trust wallet تراست ولت چیست؟ دانلود و آموزش کیف پول تراست ولت (Trust wallet) ۲۹ مرداد ۱۴۰۲

کلیدهای خصوصی: کلیدهای خصوصی را کسی جز شما نباید ببیند. طبق مثال قبل، اگر کلیدهای عمومی را ایمیل شما در نظر بگیریم، کلیدهای خصوصی رمز عبور شما هستند. چگونه می‌توانید ثابت کنید که یک آدرس ایمیل متعلق به شماست؟ بله، درست حدس زدید: از طریق رمز عبور. کلیدهای خصوصی تنها راه اثبات مالکیت ارزهای دیجیتال هستند. بنابراین، باید آن‌ها را در جایی امن ذخیره کنید تا غیر از خودتان کسی به این کلیدها دسترسی نداشته باشند.

انواع مختلف کیف پول‌های ارز دیجیتال را در ادامه معرفی می‌کنیم.

کیف پول‌های سخت‌افزاری

این والت‌ها درست مثل دستگاه‌های USB قابل جابه‌جایی هستند. اگر چه آنها گران‌قیمت محسوب می‌شوند، اما امنیت بسیار بالایی دارند. با توجه به این‌که کیف پول سخت‌افزاری اطلاعات شما را به‌صورت آفلاین ذخیره می‌کند، نوعی ذخیره‌سازی سرد محسوب می‌شود. Ledger Nano X و Trezor Model T از جمله بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری هستند.

بخوانید  انتقال اتریوم از نوبیتکس به متامسک

کیف پول‌های مبتنی بر وب

این ولت‌ها را می‌توان در بسیاری از دستگاه‌ها نصب کرد، اما در معرض خطر حمله هکرها قرار دارند. کیف پول‌های آنلاین به‌عنوان ذخیره‌سازی گرم شناخته می‌شوند. والت کوین‌بیس (Coinbase) یا والت آنلاین بایننس (Binance) محبوب‌ترین گزینه‌های کیف پول‌های مبتنی بر وب هستند. معمولا این گزینه‌ها را برای ذخیره طولانی مدت سرمایه پیشنهاد نمی‌کنند.(متامسک در دسته کیف پول‌های مبتنی بر وب قرار دارد.)

کیف پول‌های دسکتاپ

این کیف‌ها مستقیما روی کامپیوتر شما نصب می‌شوند و تنها در رایانه‌ای که روی آن نصب شده‌اند قابل استفاده هستند. اگرچه کیف پول دسکتاپ در مقایسه با کیف پول‌های مبتنی بر وب ایمن‌تر هستند، اما نسبت به کیف پول‌های کاغذی و سخت‌افزاری امنیت کمتری دارند.

کیف پول کاغذی

کیف پول‌های کاغذی متشکل از تکه‌های کاغذی هستند که کلیدهای خصوصی شما روی آن چاپ شده است. این کیف پول‌ها بسیار امن هستند، به شرط آن‌که روی آن قهوه و نوشیدنی نریزید! این نوع کیف پول هم شکل دیگری از ذخیره‌سازی سرد محسوب می‌شود و اطلاعات شما را به‌صورت آفلاین ذخیره می‌کند.

توصیه می‌شود که همیشه بیش از یک نوع والت برای ذخیره اطلاعات ارزهای دیجیتال خود استفاده کنید تا اگر یکی از آن‌ها هک یا گم شد، حداقل یک نسخه پشتیبان از اطلاعات خود را در دست داشته باشید.

معرفی کیف پول متامسک

معرفی کیف پول متامسک

متامسک کیف پول اختصاصی بلاک چین اتریوم یک کیف پول مبتنی بر مرورگر وب است و روی مرورگرهایی مثل کروم، فایرفاکس، بریو و Edge قابل نصب و استفاده است. در حقیقت، این ولت مانند پلی بین مرورگرهای معمولی و بلاکچین اتریوم عمل می‌کند. اتریوم یک اکوسیستم غیرمتمرکز عظیم برای کاربران بازار ارزهای دیجیتال است و Metamask یک کیف پول رایگان، منبع باز و آنلاین است که شما را در مبادله رمزارزها از طریق این بلاکچین همراهی می‌کند.

بخوانید  وینگ فایننس Wing Finance (WING) به زودی در صرافی OKX

بلاک چین اتریوم این امکان را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که که برنامه های غیر متمرکز (ِDapps)و ارزهای دیجیتال خود را بسازند. علاوه بر این، کاربران در اتریوم می‌توانند دستورالعمل‌های مربوط به تراکنش‌های ارزهای دیجیتال موسوم به قراردادهای هوشمند را هم بنویسند. از کیف پول Metamask می‌توان برای ذخیره کلیدهای ارز دیجیتال اتریوم هم استفاده کرد.

کیف پول‌های گرم (آنلاین) اکثرا رایگان هستند و از هر دستگاه متصل به اینترنتی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. این مسئله باعث آسیب‌پذیری این کیف پول‌ها می‌شود. اگر چه برخی از آنها مثل متامسک سیاست‌های خاص خود را برای اطمینان از ایمنی اطلاعات کاربران دارند، اما ترجیحا بهتر است برای نگهداری طولانی‌مدت ارز از کیف پول‌های سرد استفاده کنید. این ولت پرطرفدار در نسخه‌های زیر قابل نصب و استفاده است:

  • افزونه مرورگرهای کروم، فایرفاکس، بریو و Edge
  • اپلیکیشن اندرویدی
  • اپلیکیشن IOS

مزایا و معایب استفاده از ولت متامسک چیست؟

مزایا و معایب metamask
مزایا و معایب metamask

کیف پول متامسک دارای برخی مزایا و معایب است که باید قبل از نصب و استفاده از آن بدانید. زیرا شما باید کیف پولی را انتخاب کنید که متناسب با نیازهای شما باشد و بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید. مزایا و معایب ولت متامسک در ادامه آمده است.

مزایای کیف پول Metamask

این کیف پول به دلیل داشتن برخی قابلیت‌ها و مزایا از محبوبیت زیادی بین کاربران ارز دیجیتال برخوردار است. مزایای ولت متامسک عبارت است از:

سهولت استفاده: استفاده از این کیف پول بسیار راحت است. برای ثبت نام حتی به ایمیل هم احتیاج نخواهید داشت. تنها کافی‌ست یک رمز عبور برای خودتان تعیین کنید و عبارت ۱۲ کلمه‌ای بازیابی را به‌خاطر بسپارید و جایی ذخیره کنید. به همین سادگی!

بخوانید  ارتش ریپل با ایلان ماسک به مشکل خورد! ماجرا چیست؟

برخورداری از امنیت بالا: اطلاعات شما در مرورگرتان رمزگذاری می‌شود و هیچ‌کس به‌جز خودتان به آن دسترسی نخواهد داشت. در صورت گم‌شدن رمز عبور، با استفاده از عبارت ۱۲ کلمه‌ای بازیابی (که عبارت seed هم نامیده می‌شود) می‌توانید آن را بازیابی کنید. توجه داشته باشید که حتما عبارت seed را در جای امنی ذخیره کنید. در صورت گم‌شدن، حتی پشتیبانی هم هیچ اطلاعاتی درباره آن نخواهد داشت.

پشتیبان‌گیری و بازیابی: این کیف پول ارزدیجیتال اطلاعات شما را ذخیره می‌کند و در صورت تغییر مرورگر یا تلفن همراه و رایانه‌تان، با استفاده از عبارت seed می‌توانید آن‌ها را بازیابی کنید.

منبع باز (Open Source) بودن: تمامی کدهای ولت به‌صورت آنلاین و رایگان در دسترس هستند. این مسئله باعث می‌شود که این کیف پول دائما مورد بازبینی قرار بگیرد و بهبود پیدا کند.

قابلیت بازیابی رمز کیف پول متامسک: تنظیمات HD با ارائه عبارت بازیابی ۱۲ کلمه‌ای (عبارت seed) این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که از حساب‌های خود نسخه پشتیبان تهیه کنند. با استفاده از این عبارت، کاربران می‌توانند اطلاعات ازدست‌رفته خود را بازیابی کنند.

معایب کیف پول Metamask

این کیف پول به هیچ‌یک از اطلاعات شما دسترسی ندارد، اما مرورگری که کیف پول متامسک روی آن نصب شده است چرا! اگر چه مرورگرتان به کدهای خصوصی شما دسترسی نخواهد داشت، اما می‌تواند اطلاعاتی درباره زمان و نحوه استفاده از برنامه جمع‌آوری کند. موزیلا و گوگل در میان فعالان ارزهای دیجیتال چندان محبوب نیستند. بسیاری از کاربران از این‌که به شرکت‌های مذکور اجازه دهند که اطلاعاتشان را جمع‌آوری کنند، احساس ناراحتی می‌کنند. این مسئله ممکن است برخی از کاربران را از کار با کیف پول MetaMask منصرف کند و آنان را به سمت استفاده از جایگزین‌های امن‌تر سوق دهد.

متامسک از چه ارزهایی پشتیبانی می‌کند؟

کیف پول متامسک در ابتدا به صورت پیش فرض تنها از اتریوم (ETH) و توکن‌های ERC-20 و ERC-721 پشتیبانی می‌کرد. اما در حال حاضر نگهداری رمزارزهای سایر شبکه‌ها مانند بایننس اسمارت چین، آربیتروم، پالیگان و … هم برای کاربران فراهم است. البته برای این کار باید شبکه مورد نظر را به ولت متامسک اضافه کنید. برخی از رمزارزهای شناخته شده‌ای که Metamask از آن پشتیبانی می‌کند عبارت است از:

  • اتریوم
  • تتر
  • یو اس دی کوین
  • یونی سواپ
  • شیبا
  • دیسنترالند
  • چین لینک
  • دای
  • انجین کوین
بخوانید  هر ایرانی دارای یک نمره اعتباری در شبکه بانکی می‌شود | سیاست‌های جدید رتبه‌سنجی اعلام شد

آموزش اضافه‌کردن افزونه متاسک به مرورگر کروم

مدت زمان مورد نیاز برای نصب متامسک: ۶ دقیقه.

افزونه کیف پول متامسک برای مرورگرهای کروم، فایرفاکس، brave و Edge قابل نصب است. در این بخش ما نحوه اضافه‌کردن افزونه را روی مرورگر کروم به شما توضیح خواهیم داد. نحوه نصب این افزونه روی سه مرورگر دیگر هم به همین ترتیب است:

  1. ورود به متامسک

    به وب‌سایت رسمی بروید (metamask.io) و مرورگر مورد نظرتان را انتخاب کنید. روی گزینه Download for کلیک کنید تا به صفحه دانلود هدایت شوید.نصب کیف پول متامسک

  2. اضافه کردن اکستنشن

    روی گزینه “Add to Chrome” و سپس “Add extension” کلیک کنید.اضافه کردن افزونه متامسک در کروم

  3. ساخت ولت

    پس از آن‌که عملیات نصب و اضافه‌کردن افزونه با موفقیت طی شد، باید برای کیف پولتان حساب کاربری ایجاد کنید. روی گزینه “Get started” و سپس روی گزینه “Create a new wallet” کلیک کنید. در این مرحله به صفحه‌ای هدایت خواهید شد که در آن باید پسوردی برای کیف پول ارز دیجیتال تان انتخاب کنید و موافقت خود را با شرایط و مقررات متامسک اعلام کنید.عملیات نصب و اضافه‌کردن افزونه متامسک

  4. مراحل امنیت

    در مرحله بعد، لیستی از ۱۲ کلمه به شما نشان داده می‌شود. این عبارت seed شماست و در صورتی که رمز عبورتان را فراموش کنید، می‌توانید از آن برای بازیابی کیف پول دیجیتال خود استفاده کنید. عبارت seed از نظر امنیتی بسیار مهم است و نباید آن را با دیگران به‌اشتراک بگذارید. هر کس که این عبارت را داشته باشد، به ارز دیجیتال شما هم دسترسی خواهد داشت. عبارت seed را در جایی امن ذخیره و نگهداری کنید.دریافت عبارت seed متامسک

  5. تائید SEED

    در مرحله آخر، باید کلمات عبارت seed را به همان ترتیبی که ارائه شده است، وارد و تایید کنید. پس از تکمیل، کیف پول Metamask شما آماده استفاده خواهد بود.

بخوانید  بریج کانکست چیست؟ آموزش کار با Connext Bridge

آموزش نصب اپلیکیشن کیف پول متامسک

رابط کاربری اپلیکیشن متامسک، هیچ تفاوتی با افزونه مرورگرهای وب ندارد. برای نصب اپلیکیشن کیف پول روی تلفن همراهتان باید از مراحل زیر پیروی کنید:

  1. اپلیکیشن متامسک را از گوگل‌پلی یا اپ‌استور دانلود و نصب کنید.
  2. روی دکمه “Get Started” کلیک کنید.
  3. گزینه “Create a Wallet” را انتخاب کنید و پسوردی برای کیف پولتان تعیین کنید.
  4. عبارت ۱۲ رقمی بازیابی (wallet seed) را جایی یادداشت یا ذخیره کنید.
  5. عبارت ۱۲ رقمی را وارد کنید و تایید بگیرید.

پس از آن می‌توانید از کیف پول متامسک به‌عنوان ابزار نگهداری رمزارزها و اتصال به شبکه‌های بلاک‌چین مختلف استفاده کنید.

نکته: با نصب برنامه شبیه‌ساز اندروید (BlueStacks) روی دسکتاپ، می‌توانید از طریق دسکتاپ هم به اپلیکشین متامسک دسترسی داشته باشید.

آموزش اضافه‌کردن رمزارز به کیف پول متامسک

پس از آن‌که متامسک را روی مرورگر رایانه یا گوشی همراه خود نصب کردید، می‌توانید رمزارزهای خود را از یک صرافی یا کیف پول دیجیتال سخت‌افزاری به آن منتقل کنید. برای انجام این کار کافی‌ست از مراحل زیر پیروی کنید:

اضافه‌کردن رمزارز به کیف پول متامسک
  1. برنامه MetaMask را باز کنید. روی نماد افزونه متامسک که در سمت راست بالای مرورگر قرار دارد، کلیک کنید.
  2. آدرس عمومی شما در بخش بالایی و وسط صفحه برنامه قرار دارد. روی “Account 1” کلیک کنید و آدرس عمومی‌تان را کپی کنید.
  3. آدرس عمومی خود را در پلتفرمی که برای ارسال رمزارزها استفاده می‌کنید، paste کنید. موافقت با شرایط را تایید و روی دکمه “send” کلیک کنید.
  4. توکن‌های اتر یا ERC-20 پس از پردازش به کیف پول دیجیتال MetaMask شما منتقل خواهند شد.
بخوانید  SingularityNET: مصاحبه با پروژه هوش مصنوعی مربوط به کریپتو

آموزش ارسال رمز ارز از متامسک

در صورتی که تمایل داشته باشید ارزهای خود را به کیف پول سخت‌افزاری خود منتقل و آن‌ها را به‌صورت آفلاین (سرد) ذخیره کنید، باید مراحل زیر را طی کنید:

۱-روی افزونه مرورگر MetaMask در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.

۲-ارز دیجیتالی را که می‌خواهید از کیف پول MetaMask خود ارسال کنید، انتخاب کنید.

۳-روی گزینه “send” کلیک کنید و آدرس عمومی کیف پولی را که می‌خواهید ارز دیجیتال خود را به آن انتقال دهید، وارد کنید. آدرس عمومی پیدا و تایید خواهد شد.

ارسال رمزارز در metamask
ارسال رمزارز در metamask

مبلغ مورد نظر و کارمزد تراکنش را وارد کنید. هرچه کارمزد تراکنش بالاتر باشد، تراکنش سریع‌تر پردازش خواهد شد. سپس روی “Next” کلیک کنید.

ارسال رمزارز در متامسک

تراکنش را تایید کنید. پس از آن‌که مطمئن شدید جزئیات صحیح هستند، روی گزینه “Confirm” کلیک کنید.

آموزش بازیابی کیف پول متاسک

با توجه به این‌که عبارت seed تنها راه بازیابی کیف پول متامسک است، حتما آن را در جای امنی ذخیره کنید. از اشتراک‌گذاری این عبارت با فرد دیگری خودداری کنید. با استفاده از این عبارت ۱۲ کلمه‌ای، سایرین به‌راحتی می‌توانند از اطلاعات حساب شما برداشت کنند.

بازیابی کیف پول متامسک و کلیدهای خصوصی با استفاده از عبارت seed از دو طریق انجام می‌شود:

بازیابی اکانت Metamask برای نصب اپلیکیشن یا افزونه روی دستگاه جدید

۱. هنگام نصب متامسک روی دستگاه جدید، به‌جای کلیک کردن روی گزینه “Create a Wallet”، گزینه “Import Wallet” را انتخاب کنید. در اپلیکیشن موبایل باید روی عبارت “Import using Secret Recovery Phrase” کلیک کنید.

بازیابی کیف پول metamask

۲. عبارت ۱۲ کلمه‌ای بازیابی خود را وارد کنید و کیف پول خود را بازیابی کنید.

بازیابی متامسک

آموزش سپرده‌گذاری (استیکینگ) در کیف پول متامسک

همان‌طور که گفته شد، یکی از کاربردهای متامسک، سپرده‌گذاری (Staking) ارز دیجیتال است. برای آشنایی با آموزش سپرده گذاری (استیکینگ) در Metamask ادامه مطلب را دنبال کنید. این آموزش برای استکینگ MATIC روی متامسک ارائه شده است:

بخوانید  آیا ارزهای دیجیتال می‌توانند در مقابل دستگاه‌های ASIC مقاومت کنند؟

۱. ابتدا به کیف پول وب Matic بروید. سپس به افزونه متامسک متصل شود و از بین گزینه‌های ارائه‌شده روی Metamask کلیک کنید

۲. رمز عبور کیف پول را وارد کنید و روی گزینه Unlock کلیک کنید.

استیکینگ) در کیف پول متامسک

۳. در این مرحله باید حسابی را که در آن توکن‌های Matic را ذخیره خواهید کرد، انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید. سپس گزینه connect را انتخاب کنید.

stake در متامسک

۴. در نهایت، برای آن که کیف پول Matic بتواند تراکنش‌های کیف پول شما را انجام دهد، درخواست خود را ثبت کنید و روی Sign کلیک کنید.

آموزش استیک در ولت metamask

نحوه اتصال متامسک به شبکه‌های بلاکچین مختلف

اگر چه این ولت برای اتصال به بلاکچین اتریوم طراحی و ساخته شده است، اما از آن برای اتصال به سایر بلاکچین‌ها هم می‌توان استفاده کرد. این از ویژگی‌های مثبت Metamask است. در ادامه، نحوه اتصال متامسک به شبکه های بلاکچین مختلف ارائه شده است:

اتصال به شبکه اسمارت چین بایننس (Binance Smart Chain)

۱. روی منو کلیک و گزینه setting را انتخاب کنید.

اتصال متامسک به شبکه اسمارت چین بایننس

۲. صفحه باز شده را اسکرول کنید و روی کلمه Networks کلیک کنید.

اتصال متامسک به Binance Smart Chain

۳. گزینه Add Network را انتخاب کنید، جزئیات زیر را وارد کنید و روی گزینه save کلیک کنید:

اتصال متامسک به شبکه اسمارت چین بایننس
  • نام شبکه: به‌دلخواه
  • URL جدید RPC
  • ID بلاک‌چین: ۵۶ (اگر ۵۶ کار عمل نکرد، ۰x38 را امتحان کنید)
  • نماد فعلی: BNB
  • URL اکسپلورر بلاکچین: https://bscscan.com

پس از ذخیره‌سازی اطلاعات، شبکه شما به‌طور خودکار به شبکه زنجیره هوشمند Binance تغییر پیدا خواهد کرد. با بررسی اسمی که برای شبکه انتخاب کرده‌اید، این موضوع را بررسی کنید.

اتصال به سایر شبکه‌ها هم به همین ترتیب انجام می‌شود؛ تنها باید اطلاعات مربوط به شبکه را تغییر دهید. در ادامه، تنظیمات مربوط به ۳ شبکه بلاک‌چین دیگر ارائه شده‌اند:

اتصال به شبکه بلاکچین هوبی (Huobi ECO)

  • نام شبکه: به‌دلخواه
  • URL جدید RPC: https://http-mainnet.hecochain.com
  • ID بلاک‌چین: ۱۲۸
  • نماد فعلی: HT
بخوانید  مایکل ون دی‌ پوپ: آلت‌کوین‌ها به زودی صعودی می‌شوند

URL اکسپلورر بلاکچین: https://hecoinfo.com

اتصال به شبکه بلاکچین پالیگان (Matic(Polygon

  • نام شبکه: به‌دلخواه
  • URL جدید RPC: https://rpc-mainnet.matic.network
  • ID بلاک‌چین: ۱۳۷
  • نماد فعلی: MATIC
  • URL اکسپلورر بلاکچین: https://polygonscan.com

اتصال به شبکه بلاکچین فانتوم (Fantom Opera)

  • نام شبکه: به‌دلخواه
  • URL جدید RPC: https://rpcapi.fantom.network
  • ID بلاک‌چین: ۲۵۰
  • نماد فعلی: FTM
  • URL اکسپلورر بلاکچین: https://ftmscan.com

کاربرد متامسک در ذخیره nft و انتقال توکن غیر مثلثی

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که Metamask در یکی از آخرین بروزرسانی‎های خود از آن رونمایی کرد، پشتیبانی بی‌قید و شرط توکن‌NFT بود. با افزایش محبوبیت و کاربرد توکن‌های غیرمثلی، متامسک برای جلب رضایت کاربران خود تب NFT را در نسخه اپلیکیشن اضافه کرد.

هرچند ولت‌های دیگری هم هستند که از قابلیت ذخیره و انتقال توکن‌های غیرمثلی برخوردارند اما دارای برخی محدودیت‎هایی هستند که استفاده از آن‌ها را برای کاربران با چالش‌هایی همراه می‌کند. اما در حال حاضر امکان نمایش NfTها به صورت مستقیم و خرید و فروش آن‌ها بدون هیچگونه محدودیتی در متامسک امکان پذیر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر با دنیای توکن‌های غیر مثلی مقاله نحوه خرید و فروش NFT را بخوانید.

کارمزد استفاده از کیف پول متامسک

اگر بخواهید ارزهای دیجیتال را از Metamask به کیف پول دیگری مانند تراست ولت منتقل کنید باید کارمزد پرداخت کنید. کارمزد تراکنش در ولت متامسک با اتریوم است و بر اساس شبکه تعیین می‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کیف پول ارز دیجیتال امکان تنظیم سفارشی کارمزد است. شما می‌توانید سرعت تراکنش را با سه گزینه آرام، متوسط و سریع تنظیم کنید. در صورتی که سرعت بالا را برای انجام تراکنش‌های خود انتخاب کنید باید کارمزد بیشتری هم پرداخت کنید.

آیا متامسک بهترین کیف پول ارز دیجیتال است؟

متامسک، به‌عنوان پلی میان اتصال کاربر به بلاک‌چین اتریوم و سایر بلاک‌چین‌ها عمل می‌کند و به عنوان یک کیف پول امن با رابط کاربری آسان به شمار می‌رود. البته توجه داشته باشید که حتی بهترین و امن‌ترین ولت‌های ارز دیجیتال هم نیاز به این دارند که شما از اطلاعات خود به خوبی نگهداری کنید و هیچگونه راه نفوذی برای هکرها باز نگذارید.

بخوانید  لیبرا فایننس Lybra Finance (LBR) به زودی در صرافی Bitrue

کیف پول Metamask با بروزرسانی‌های مختلف موفق شده است تا حد زیادی نیاز کاربران خود را رفع کند. بنابراین انتظار می‌رود در آینده هم قابلیت‌های زیادی را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

آیا تجربه کار با ولت متامسک را داشته‌اید؟ نظر شما درباره این کیف پول چیست؟ آیا هنگام نصب و استفاده از آن با مشکلی مواجه شده‌اید؟ نظرات یا سوالات خود را در ارتباط با این کیف پول برای ما بنویسید.

سوالات متداول

آیا کیف پول متامسک امن است؟

MetaMask یک کیف پول دیجیتال بسیار امن است که به دلیل فناوری رمزگذاری آن با استقبال زیادی از سوی کاربران مواجه شده است و تاکنون هک نشده است. متامسک یکی از امن‌ترین گزینه‌ها برای اتصال به بلاک چین اتریوم است.

کارمزد کیف پول متامسک چقدر است؟

به‌ازای هر تراکنشی که در Metamask انجام می‌دهید، یک هزینه گس (gas fee) به‌صورت پیش‌فرض اعمال می‌شود که مقدار آن به فعالیت فعلی شبکه اتریوم بستگی دارد. هر چه فعالیت در شبکه بیشتر باشد، هزینه گس هم بیشتر خواهد بود. این کارمزد قبل از تایید پرداخت در متامسک نشان داده خواهد شد.

در صورتی که چندین حساب در کیف پول متامسک خود داشته باشم، آیا امکان بازیابی همه آن‌ها وجود دارد؟

با کلیک کردن روی عبارت ” Create Account” از منوی کشویی می‌توانید همه آن‌ها را بازیابی کنید. برای بازیابی حساب‌های خود از این دستورالعمل‌ها پیروی کنید:
۱. متامسک را باز کنید.
۲. روی آیکون دایره‌ای حساب خود کلیک کنید.
۳. ” Create Account” را انتخاب کنید.
برای هر حساب قدیمی که روی نسخه اصلی نصب‌شده داشتید، باید آن را از طریق ایجاد حساب جدید اضافه کنید.

(۷ امتیاز) – ۴.۹/۵ برچسب هامبتدی

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2601591

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها