تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
0

لورس :۱۱ هزار سال زندان در انتظار یک مدیر صرافی

  • کد خبر : 2611312
  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
لورس :۱۱ هزار سال زندان در انتظار یک مدیر صرافی
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

۱۱ هزار سال زندان در انتظار یک مدیر صرافی بزرگنمایی متن خبر رمزارز نيوز : فاروق فاتح اوزر، بنیان‌‌گذار و مدیرعامل صرافی رمزارزی ثودکس (Thodex)، توسط دادگاهی در ترکیه به ۱۱هزار سال زندان محکوم شده است. این حکم شدید در نتیجه دست داشتن وی در یک سری جرایم مالی از جمله کلاهبرداری، پول‌شویی و اداره یک سازمان جنایی صادر شده است. ثودکس که زمانی یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌‌های ارزهای دیجیتال ترکیه بود، در آوریل ۲۰۲۱ ناگهان غیرفعال شد و بیش از ۴۰۰ هزار مشتری را بدون دسترسی به وجوه خود رها کرد. ظاهرا اقدامات اوزر از همان ابتدا با هدف کلاهبرداری مشخص شده بود و این صرافی به عنوان یک سازمان جنایتکار شناخته شد. علاوه بر اوزر، دو تن از اعضای خانواده وی نیز محکوم شدند. این اشخاص به اختلاس بیش از ۲ میلیارد دلار از مشتریان ثودکس متهم شدند. اوزر تا سال ۲۰۲۱ مسوولیت ثودکس را بر عهده داشت و زمانی که این صرافی سقوط کرد؛ متعاقبا در تلاش برای فرار از تحقیقات جنایی از ترکیه گریخت. پس از مدتی فرار، اوزر توسط مقامات آلبانی دستگیر و به ترکیه بازگردانده شد. این دستگیری پس از هشدار قرمز صادر‌‌شده توسط اینترپل صورت گرفت…

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

۱۱ هزار سال زندان در انتظار یک مدیر صرافی بزرگنمایی متن خبر رمزارز نيوز : فاروق فاتح اوزر، بنیان‌‌گذار و مدیرعامل صرافی رمزارزی ثودکس (Thodex)، توسط دادگاهی در ترکیه به ۱۱هزار سال زندان محکوم شده است. این حکم شدید در نتیجه دست داشتن وی در یک سری جرایم مالی از جمله کلاهبرداری، پول‌شویی و اداره یک سازمان جنایی صادر شده است. ثودکس که زمانی یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌‌های ارزهای دیجیتال ترکیه بود، در آوریل ۲۰۲۱ ناگهان غیرفعال شد و بیش از ۴۰۰ هزار مشتری را بدون دسترسی به وجوه خود رها کرد. ظاهرا اقدامات اوزر از همان ابتدا با هدف کلاهبرداری مشخص شده بود و این صرافی به عنوان یک سازمان جنایتکار شناخته شد.

علاوه بر اوزر، دو تن از اعضای خانواده وی نیز محکوم شدند. این اشخاص به اختلاس بیش از ۲ میلیارد دلار از مشتریان ثودکس متهم شدند. اوزر تا سال ۲۰۲۱ مسوولیت ثودکس را بر عهده داشت و زمانی که این صرافی سقوط کرد؛ متعاقبا در تلاش برای فرار از تحقیقات جنایی از ترکیه گریخت. پس از مدتی فرار، اوزر توسط مقامات آلبانی دستگیر و به ترکیه بازگردانده شد. این دستگیری پس از هشدار قرمز صادر‌‌شده توسط اینترپل صورت گرفت. فروپاشی ثودکس، بسیار شبیه به سقوط اکوسیستم ترا (Terra)، تاثیر منفی قابل توجهی بر چشم‌‌انداز ارزهای دیجیتال در ترکیه داشت. نکته قابل توجه این است که ترکیه تورم بالایی را تجربه می‌‌کند که همین امر باعث شد بسیاری از شهروندان این کشور به جایگزین‌‌های غیرمتمرکز مانند بیت‌کوین به عنوان پوششی در برابر تضعیف لیر روی آورند. در نتیجه، صنعت ارزهای دیجیتال در ترکیه با نظارت شدید مقامات دولتی مواجه شده است.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2611312

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها