تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

لورس :موارد مهم در قبل از وضع حمل و نگهداری نوزاد

  • کد خبر : 2633261
  • ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
لورس :موارد مهم در قبل از وضع حمل و نگهداری نوزاد
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :به نقل از مجله خبری گولت کاهش انرژی و خستگی، از نشانه‌های اساسی کم‌خونی است. خستگی معمولاً یکی از نشانه‌های اولیه مشکلات سلامتی مرتبط با کم‌خونی است. افراد مبتلا به کم‌خونی به دلیل کاهش ناگهانی انرژی و خستگی غیرقابل توضیح، نیازمند مشاوره پزشکی هستند. برخی از نوع‌های کم‌خونی، […]

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

به نقل از مجله خبری گولت کاهش انرژی و خستگی، از نشانه‌های اساسی کم‌خونی است. خستگی معمولاً یکی از نشانه‌های اولیه مشکلات سلامتی مرتبط با کم‌خونی است. افراد مبتلا به کم‌خونی به دلیل کاهش ناگهانی انرژی و خستگی غیرقابل توضیح، نیازمند مشاوره پزشکی هستند. برخی از نوع‌های کم‌خونی، مانند کم‌خونی فقر آهن یا کم‌خونی ناشی از کمبود ویتامین B12، باعث خستگی شدید در مبتلایان به آن می‌شوند به دلیل کاهش سطح هموگلوبین. با این حال، خستگی ممکن است ناشی از مشکلات سلامتی دیگری باشد مانند خونریزی داخلی. برای مقابله با این مشکل، مصرف مکمل‌های ویتامینی حاوی آهن و مصرف غذاهای غنی از آهن (مثل گوشت قرمز) می‌تواند به افزایش سطح آهن کمک کند.

افزایش قابل توجه در ضربان قلب،

به خصوص در هنگام ورزش، یکی از نشانه‌های مهم کم‌خونی است. بر اساس تحقیقات موسسه ملی قلب و ریه (NHLBI)، کم‌خونی به عنوان یک بار بر سیستم قلب و عروق (و قلب) اثر می‌گذارد و نشان می‌دهد که بدن برای تولید هموگلوبین (ماده ضروری برای انتقال اکسیژن از ریه‌ها به بافت‌ها و اعضا) به آهن نیاز دارد. در واقع، کمبود آهن باعث کاهش تحویل اکسیژن مورد نیاز به بافت‌ها و اعضا می‌شود و در نتیجه، عملکرد سیستم قلبی عروقی و بافت‌های عضلانی تحت تأثیر قرار می‌گیرد. در بیماران مبتلا به کم‌خونی، تعداد زیادی گلبول قرمز تولید می‌شود، اما آن‌ها حاوی هموگلوبین کافی برای انتقال اکسیژن نیستند. کمبود اکسیژن خون منجر به خستگی شدید، ناتوانی در تحمل اکسیژن توسط سیستم قلبی عروقی و در نهایت آسیب به اعضا مانند مغز و قلب می‌شود.

ویار در دوران بارداری

به نقل از: مجله خبری عصر سلامت تجربه بارداری یکی از جالب‌ترین و پیچیده‌ترین تغییراتی است که یک زن در زندگی خود تجربه می‌کند. در این دوران، هر بخش از بدن به طریقی طبیعی تغییر می‌کند. اغلب قبل از حتی شروع این تغییرات و گاهاً قبل از تایید مثبت بارداری، شما ممکن است تغییراتی را در اشتهایتان مشاهده کنید؛ احتمالاً اشتهایتان به طرز قابل توجهی افزایش یا کاهش می‌یابد.

به عنوان مثال، ممکن است غذاهایی که قبلاً علاقه داشتید، حالا از آن‌ها بیزار شوید، یا به نوعی در این دوره علاقه‌مند به غذاهایی شوید که قبلاً دوست نداشته‌اید. اما نگران نباشید، این همه نشانه‌های ویار در دوران بارداری است که ممکن است شما از هیجان خوردن مواد غذایی ترش، شیرین، شکلات یا بستنی در ابتدای صبح در همان لحظه پیدا کنید.

با این حال، هنوز به طور قطعی مشخص نیست که چرا ویار در دوران بارداری در برخی از زنان رخ می‌دهد، اما بر اساس مطالعات انجام شده، احتمال وقوع آن در ۵۰ تا ۷۰ درصد زنان باردار معمول است. در صورتی که علاقه خاصی به مصرف غذاهای ناسالم و خطرناک مانند سوسیس و کالباس، ماهی خام و غیره داشته باشید، وضعیت خود را تحت نظر پزشک تعدیل کنید. در این صورت، نیاز است که تغییرات تغذیه‌ای خود را با هماهنگی پزشکتان انجام دهید.

 

علائم ویار بارداری چیست؟

ویار در بارداری به تغییرات طعم و نیازهای تغذیه‌ای زنان در طول دوران بارداری اشاره دارد. این تغییرات اصولاً در سه ماهه اول بارداری شروع می‌شود، در سه ماهه دوم به اوج خود می‌رسد و در سه ماهه سوم کاهش می‌یابد. پس از زایمان و شروع شیردهی، تمایل زن به خوردن افزایش می‌یابد که نباید آن را با ویار اشتباه گرفت، زیرا در این مرحله بدن نیاز بیشتری به کالری دارد.

مطالعات نشان داده‌اند که علائم ویار بارداری در زنان با فرهنگ‌های مختلف متفاوت است. مهمترین تفاوت در نوع مواد غذایی است که زنان در این دوره به آن‌ها تمایل دارند.

به نقل مجله اختصاصی کودک و مادر  همه نوزادان در زمان‌ها و به دلایل مختلفی گریه می‌کنند. آنها با گریه نیازهای خود را بیان می‌کنند. در ابتدا، ممکن است برای شما سخت باشد تا علت گریه فرزندتان را درک کنید، اما به مرور زمان، فقط شما به عنوان والدین، دلایل گوناگون گریه نوزادتان و راه‌های آرام کردن او را خواهید فهمید. در این مقاله، می‌توانید با دلایل رایج گریه نوزادان و نکاتی که باید به آنها توجه کنید تا آنها را برطرف کنید، آشنا شوید.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2633261

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها