تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

لورس :بدترین ماه طلا در دو سال گذشته /روند صعودی بیت کوین مختل شد

  • کد خبر : 2597262
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷
لورس :بدترین ماه طلا در دو سال گذشته /روند صعودی بیت کوین مختل شد
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

پایان ناامیدانه طلا و بیت‌کوین در فوریه بدترین ماه طلا در دو سال گذشته /روند صعودی بیت کوین مختل شد کدخبر: ۵۵۸۴۴۲ ۱۴۰۱/۱۲/۱۰ – ۰۷:۲۲ درحالی ماه فوریه به یکی از بدترین ماه‌های طلا در دو سال گذشته تبدیل شده است که در ابتدای این ماه قیمت طلا به سقف ده ماهه خود رسیده بود. به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، قیمت طلا امروز در بازارهای جهانی با اینکه در حدود نیم درصد افزایش داشت اما با پایان ماه فوریه بدترین بازدهی ماهانه فلز زرد از جولای ۲۰۲۱ تاکنون رقم خورد.
مهم‌ترین دلیل این عملکرد منفی طلا بهم خوردن پیش‌بینی بازارها نسبت به عملیات انقباضی فدرال رزرو بود.
درحالیکه در ماه‌های انتهایی سال گذشته میلادی بازارها پیش‌بینی می‌کردند که تورم روندی کاهنده به خود گرفته است و فدرال رزرو نیز متعاقبا دست از عملیات انقباضی خود خواهد کشید اما با گزارش‌های جدید تورم آمریکا این پیش‌بینی‌ها بهم خورد.
درحالی ماه فوریه به یکی از بدترین ماه‌های طلا در دو سال گذشته تبدیل شده است که در ابتدای این ماه قیمت طلا به سقف ده ماهه خود رسیده بود اما پس از اینکه آمار تورم منتشر شد و همچنین داده‌های مربوط به اقتصا..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

پایان ناامیدانه طلا و بیت‌کوین در فوریه بدترین ماه طلا در دو سال گذشته /روند صعودی بیت کوین مختل شد کدخبر: ۵۵۸۴۴۲ ۱۴۰۱/۱۲/۱۰ – ۰۷:۲۲ درحالی ماه فوریه به یکی از بدترین ماه‌های طلا در دو سال گذشته تبدیل شده است که در ابتدای این ماه قیمت طلا به سقف ده ماهه خود رسیده بود. بدترین ماه طلا در دو سال گذشته /روند صعودی بیت کوین مختل شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، قیمت طلا امروز در بازارهای جهانی با اینکه در حدود نیم درصد افزایش داشت اما با پایان ماه فوریه بدترین بازدهی ماهانه فلز زرد از جولای ۲۰۲۱ تاکنون رقم خورد.

مهم‌ترین دلیل این عملکرد منفی طلا بهم خوردن پیش‌بینی بازارها نسبت به عملیات انقباضی فدرال رزرو بود.

درحالیکه در ماه‌های انتهایی سال گذشته میلادی بازارها پیش‌بینی می‌کردند که تورم روندی کاهنده به خود گرفته است و فدرال رزرو نیز متعاقبا دست از عملیات انقباضی خود خواهد کشید اما با گزارش‌های جدید تورم آمریکا این پیش‌بینی‌ها بهم خورد.

بخوانید  آیا دارندگان بزرگ اتریوم در این محدوده قیمتی خرید می کنند؟

درحالی ماه فوریه به یکی از بدترین ماه‌های طلا در دو سال گذشته تبدیل شده است که در ابتدای این ماه قیمت طلا به سقف ده ماهه خود رسیده بود اما پس از اینکه آمار تورم منتشر شد و همچنین داده‌های مربوط به اقتصاد آمریکا نشان می‌داد که هنوز اقتصاد کشور از قدرت مطلوب برخوردار است و دست فدرال رزرو برای ادامه عملیات انقباضی باز است طلا مسیری نزولی را در پیش گرفت.

با این حساب باتوجه به قیمت امروز طلا در دومین ماه سال ۲۰۲۳ میلادی بیش از ۵ درصد از ارزش خود را از دست داد و اکنون در سطوح پایین کانال ۱۸۰۰ دلاری نوسان می‌کند.

علاوه بر موضوعاتی که گفته شد موضع‌گیری‌های مقامات بانک مرکزی آمریکا نیز به ترس بازارها دامن زده است. اخیرا مقامات متعددی از سوی فدرال رزرو بیان کردند که مشخص نیست جنگ با تورم لجوج آمریکا کی تمام می‌شود و این موضع‌گیری‌ها احتمال تداوم افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را افزایش داده است. قیمت طلا به شدت به نرخ بهره فدرال رزرو حساس است و این بدترین خبر برای بازار در ماه‌های آینده به حساب می‌آید.

بخوانید  سقوط قیمت بیت کوین به زیر 25 هزار دلار،فرصت یا نشانه ای از فاجعه؟

همچنین امروز قیمت بیت‌کوین نوسان خاصی نداشت تا در ماه فوریه بازدهی بازار بزرگترین رمز ارز دنیا کمتر از مثبت یک درصد باشد. این درحالی بود که در ماه ژانویه بیت‌کوین نزدیک به ۴۰ درصد افزایش قیمت داشت.

خبر احتمال افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی روند صعودی رمزارزها را نیز مختل کرد. قیمت رمزارزها نیز مانند قیمت طلا به شدت به نرخ بهره حساس است و زمستان رمزارزی سال ۲۰۲۲ دقیقا از زمانی آغاز شد که فدرال رزرو شروع به افزایش نرخ بهره کرد.

همچنین بخوانید

  • سقوط قیمت بیت کوین /رشد خفیف طلا در روز نزولی کریپتوها
  • آینده تیره و تار بازار طلا /دور باطل بیت کوین ادامه دارد
  • ریزش محسوس قیمت طلا /هفته نزولی بیت کوین از ترس فِد
  • قیمت طلا و بیت‌کوین ریخت /ادامه فشارهای نزولی به بازار
  • قیمت طلا
  • قیمت بیت کوین
لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2597262

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها