تاریخ : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ Friday, 26 July , 2024
0

لورس :بهترین ارزهای دیجیتال ۲۰۲۴ با بیشترین سود برای استیکینگ

  • کد خبر : 2640800
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۴
لورس :بهترین ارزهای دیجیتال ۲۰۲۴ با بیشترین سود برای استیکینگ
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

استیکینگ ارزهای دیجیتال هوشمندانه‌ترین راه کسب درآمد غیرمستقیم از دارایی‌های کریپتو است. اما با وجود تعدد ارزهای دیجیتال برای استیکینگ در بازار، کدام یک بهترین انتخاب برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۴ است؟ در این مقاله لیست ۱۰ مورد از بهترین ارزهای دیجیتال استیکینگ با بازدهی بالا در آینده نزدیک را معرفی می‌کنیم. همچنین پارامترهای کلیدی استیک رمزارزها که حتما قبل از سرمایه‌گذاری باید بدانید؛ لیست کرده‌ایم. همراه بلاگ راستین باشید.
همچنین بخوانید: سود ماهانه استیکینگ چقدر است + نحوه محاسبه سود برای چند ارز
استیکینگ چیست؟ استیکینگ به معنای قفل کردن ارزهای دیجیتال در یک کیف پول به منظور مشارکت در امنیت و عملکرد یک شبکه بلاکچین است. با انجام این کار، شما می‌توانید در فعالیت‌های شبکه مانند تایید تراکنش‌ها شرکت کرده و در ازای آن پاداش دریافت کنید. استیکینگ ارزهای دیجیتال بر اساس مکانیزم‌های اجماع مختلف مانند اثبات سهام (PoS) یا اثبات سهام تفویضی (DPoS) عمل می‌کند. سیاست‌های استیکینگ و ساختار پاداش بین شبکه‌های بلاکچین مختلف؛ متفاوت است. توکن‌های استیک شده معمولا برای مدت زمان مشخصی که در قراردا..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

استیکینگ ارزهای دیجیتال هوشمندانه‌ترین راه کسب درآمد غیرمستقیم از دارایی‌های کریپتو است. اما با وجود تعدد ارزهای دیجیتال برای استیکینگ در بازار، کدام یک بهترین انتخاب برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۴ است؟ در این مقاله لیست ۱۰ مورد از بهترین ارزهای دیجیتال استیکینگ با بازدهی بالا در آینده نزدیک را معرفی می‌کنیم. همچنین پارامترهای کلیدی استیک رمزارزها که حتما قبل از سرمایه‌گذاری باید بدانید؛ لیست کرده‌ایم. همراه بلاگ راستین باشید.

همچنین بخوانید: سود ماهانه استیکینگ چقدر است + نحوه محاسبه سود برای چند ارز

استیکینگ چیست؟

استیکینگ به معنای قفل کردن ارزهای دیجیتال در یک کیف پول به منظور مشارکت در امنیت و عملکرد یک شبکه بلاکچین است. با انجام این کار، شما می‌توانید در فعالیت‌های شبکه مانند تایید تراکنش‌ها شرکت کرده و در ازای آن پاداش دریافت کنید. استیکینگ ارزهای دیجیتال بر اساس مکانیزم‌های اجماع مختلف مانند اثبات سهام (PoS) یا اثبات سهام تفویضی (DPoS) عمل می‌کند. سیاست‌های استیکینگ و ساختار پاداش بین شبکه‌های بلاکچین مختلف؛ متفاوت است. توکن‌های استیک شده معمولا برای مدت زمان مشخصی که در قرارداد استیکینگ تعیین شده، قابل دسترسی نیستند.

پارامترهای مهم استیکینگ ارز دیجیتال

قبل از انتخاب یک ارز دیجیتال برای استیکینگ، چندین عامل را باید در نظر گرفت:

نوع ارز دیجیتال

بسیاری از سرمایه‌گذاران تازه‌وارد همیشه اتریوم را بهترین گزینه استیکینگ می‌دانند، اما ارزهای دیجیتال PoS زیادی برای انتخاب وجود دارند. مثل کاردانو، تزوس، کازموس و موارد دیگر که در ادامه معرفی می‌کنیم.

درصد بازدهی سالانه (APY)

یکی از اصلی‌ترین معیارها، درصد بازدهی سالانه (APY) ارائه شده توسط یک کوین است. APY بالاتر به معنای پتانسیل بازدهی بیشتر است، اما باید به پایداری کلی کوین و پتانسیل رشد بلندمدت آن هم توجه کرد.

اعتبارسنج یا ولیدیتور

اعتبارسنج یا ولیدیتورها با اجرای یک نود در استیکینگ شرکت می‌کنند که نیاز به دانش فنی و سرمایه زیادی دارد. در مقابل، Delegatorها تنها توکن‌های خود را به نودهای معتبر یا همان ولیدیتورها سپرده و از مسیر ساده‌تری دارایی‌های دیجیتالشان را استیک می‌کنند.

محدودیت‌ها

استیکینگ بسیاری از شبکه‌های PoS محدودیت‌هایی دارد، مانند حداقل سپرده‌ها یا دوره‌های قفل کردن دارایی‌ها در آن شبکه خاص.

پلتفرم‌های استیکینگ

برای استیک یک ارز دیجیتال ممکن است تعداد زیادی پلتفرم مثل صرافی‌ها و کیف پول‌ها وجود داشته باشند که هریک مزایا و محدودیت‌های خاص خودشان را دارند.

پتانسیل بازار

ارزش بازار و پتانسیل رشد یک کوین بسیار مهم است. طبیعتا سرمایه‌گذاری روی کوینی که پتانسیل افزایش قیمت بیشتری دارد، نتایج بهتری به همراه دارد.

ثبات

ترجیح برخی سرمایه‌گذاران کوین‌هایی با نوسانات کمتر است. برخی هم برای بازدهی بیشتر، حاضر به پذیرش ریسک بالاتری هستند.

ارائه گزارش‌ مالیاتی

پاداش‌های استیکینگ در بسیاری از کشورها درآمد در نظر گرفته شده و مشمول مالیات می‌شوند. بنابراین اطمینان حاصل کنید کوینی که استیک می‌کنید، گزارش مالیاتی مناسبی در پلتفرم انتخابی شم ارائه می‌کند.

زمان ورود

زمان‌بندی مهم است. ورود به یک پروژه در مراحل اولیه یا پیش‌فروش معمولا نرخ‌ سود و مزایای بهتری دارد.

همچنین بخوانید: تفاوت های استیکینگ و ییلدفارمینگ | مقایسه این دو روش برای کسب درآمد

لیست ۱۰ مورد از بهترین ارزها برای استیکینگ در سال ۲۰۲۴

ارز دیجیتال درصد بازده سالانه (APY)
اینجکتیو پروتکل (INJ) ۱۴ تا ۱۵ درصد
اتم (ATOM) ۱۲ تا ۱۵ درصد
سلستیا (TIA) ۱۴ درصد
کوزاما (KSM) ۹ تا ۱۹ درصد
اولانچ (AVAX) ۷ تا ۱۸ درصد
پولکادات (DOT) ۱۱ تا ۱۵ درصد
اوسموسیس (OSMO) ۸ تا ۱۱ درصد
نیر پروتکل (NEAR) ۸ تا ۱۱ درصد
اپتوس (APT) ۷ تا ۹ درصد
ترون (TRON) ۸ تا ۱۰ درصد

اینجکتیو پروتکل (INJ)

اینجکتیو یک بلاکچین اختصاصی با راه‌حل‌های باز و قابل تعامل برای برنامه‌های دیفای؛ برای امور مالی است. این شبکه زیرساخت مالی قدرتمندی برای معاملات اسپات، دائمی و فیوچرز فراهم می‌کند که همه بر اساس SDK کازموس و استفاده از الگوریتم‌های PoS مبتنی بر تندرمینت Tendermint ساخته شده‌اند. این پلتفرم به طور یکپارچه با اتریوم، بلاکچین‌های سازگار با IBC و زنجیره‌های غیر EVM مانند سولانا تعامل دارد.

اینجکتیو پروتکل به جذب سازندگان جدید و رشد جامعه خود اهمیت داده د و استیکینگ با بازدهی نسبتا بالایی دارد.

  • APY یا درصد بازده سالانه : ۱۴ تا ۱۵%
  • پلتفرم‌ها: بایننس، کوین‌بیس، تراست ولت، کپلر، اتمیک والت

اتم (ATOM)

استیک ارز دیجیتال اتم

کازموس COSMOS یک شبکه غیرمتمرکز از بلاکچین‌های متصل به یکدیگر با توکن بومی ATOM است. هدف این شبکه حل برخی از بزرگترین مشکلات فناوری بلاکچین است. مفهوم اصلی کازموس پروتکل ارتباط بین بلاکچینی (IBC) آن است که امکان ارتباط بدون نقص بین شبکه‌های بلاکچینی مختلف را فراهم می‌کند. این پروتکل به جلوگیری از تجزیه صنعت بلاک چین کمک کرده و امکانات بی‌پایانی برای برنامه‌های بین‌زنجیره‌ای فراهم می‌کند.

توکن ATOM برای حفظ امنیت کازموس و حاکمیت شبکه استفاده می‌شود. سرمایه‌گذاران می‌توانند توکن را به روش‌های مختلف استیک کنند، از جمله تفویض به اعتبارسنج‌ها، استفاده از صرافی‌های متمرکز و اجرای اعتبارسنج‌های مستقل.

  • APY یا درصد بازده سالانه: ۱۲ تا ۱۵%
  • پلتفرم‌ها: کپلر، لیپ، کازموستیشن، بایننس، کراکن، کوین‌بیس، تراست ولت، HTX

سلستیا (TIA)

استیک توکن سلستیا TIA

سلستیا یک شبکه بلاکچین ماژولار تازه راه‌اندازی شده است. این شبکه از بلاکچین‌های مونولیتیک سنتی با جدا کردن اجرا از اجماع متمایز می‌شود و بنابراین به مقیاس‌پذیری بیشتر بدون از دست دادن امنیت یا تمرکززدایی دست می‌یابد. رویکرد مدولار سلستیا اجازه می‌دهد تا به راحتی آزمایش و سفارشی‌سازی شود، به طوری که بلاکچین‌های خاص یا عمومی جدید می‌توانند روی سلسیا مستقر شده و از امنیت اعتبارسنج‌های شبکه بهره‌مند شوند.

استیکینگ TIA راهی برای حمایت از رشد این بلاکچین است. به علاوه پاداش‌های سخاوتمندانه استیکینگ این شبکه هم دست می‌آورید. با افزایش تقاضا برای TIA و بیشتر شدن تعداد توسعه‌دهندگانی که به سمت سلسیا می‌آیند تا بلاکچین‌های خود را بسازند، این توکن یکی از بهترین گزینه‌های استیکینگ در سال ۲۰۲۴ است.

  • APY یا درصد بازده سالانه: ۱۴%
  • پلتفرم‌ها: کپلر، لیپ والت

کوزاما (KSM)

استیکینگ کوزاما KSM

کوزاما یا کوساما یک پلتفرم بلاکچین آزمایشی با هدف ارائه قابلیت همکاری و مقیاس‌پذیری برای توسعه‌دهندگان است. این پلتفرم بر اساس Substrate توسط Parity Technologies ساخته شده و از همان کدبیس پولکادات استفاده می‌کند. کوساما که اغلب با عنوان شبکه قناری پولکادات شناخته می‌شود، برای استقرار پاراچین‌ها هزینه پایین و برای پیوندهای اعتبارسنج پیش‌نیازهای کمی دارد. بنابراین این پلتفرم برای استارتاپ‌های نوپا و آزمایش در فضای بلاکچین ایده‌آل است.

با استیکینگ KSM در کوزاما کاربران به یک شبکه شارد شده با مقیاس‌پذیری بالا و قابلیت همکاری دسترسی پیدا می‌کنند. همچنین این شبکه پتانسیل رشد و نوآوری خوبی دارد.

  • APY یا درصد بازده سالانه: ۹ تا ۱۹%
  • پلتفرم‌ها: ترا استیشن والت، کوساما اپ، کراکن

اولانچ (AVAX)

استیکینگ اوالانچ AVAX

اولانچ یک بلاکچین لایه یک با رشد سریع است.هدف این بلاک چین چالش پیشروی از اتریوم و دستیابی به عنوان “پلتفرم اصلی قراردادهای هوشمند” است. معماری منحصر به فرد این شبکه شامل X-Chain، C-Chain و P-Chain است. به لطف این معماری، اولانچ تراکنش‌های زیاد بدون از دست دادن مقیاس‌پذیری دارد.

AVALANCHE سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد و از همان ابتدا در حال ساخت اکوسیستمی از پروژه‌های دیفای و DApp بود. این شبکه همچنین با موفقیت پروژه‌های بزرگ مبتنی بر اتریوم مانند SushiSwap و TrueUSD را با شبکه خود یکپارچه کرده است. اولانچ به طور مداوم روی بهبود قابلیت همکاری با اتریوم کار می‌کند.

روش‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری و استیکینگ AVAX وجود دارد که آن را به گزینه‌ای امیدوارکننده برای کسانی که به دنبال تنوع‌بخشی به پرتفوی استیکینگ خود هستند تبدیل می‌کند.

  • APY یا درصد بازده سالانه: ۷ تا ۱۸%
  • پلتفرم‌ها: اولانچ والت، بایننس، OKX

پولکادات (DOT)

استیکینگ پولکادات DOT

پولکادات یک پروتکل چندزنجیره‌ای شارد شده منبع باز است که امکان همکاری بین بلاکچین‌های مختلف را فراهم می‌کند. این پروتکل امکان انتقال داده‌ها و دارایی‌ها به طور یکپارچه بین زنجیره‌ها را فراهم می‌کند پولکادات را امروز یکی از بزرگترین بازیکنان اینترنت غیرمتمرکز بلاکچین‌ها یا همان Web3 می‌شناسند.

پروتکل متا لایه ۰ پولکادات می‌تواند کدبیس خود را بدون نیاز به فورک کردن زنجیره به‌روز کند. این امر تضمین‌کننده امنیت و به روز ماندن شبکه، به خواسته دارندگان توکن است.

کاربران با استیکینگ DOT (توکن بومی زنجیره پولکادات) به امنیت شبکه کمک کرده و برای مشارکت در اجماع پاداش دریافت می‌کنند. استیکینگ DOT امکان مشارکت در فرآیند حاکمیت و تصمیم‌گیری شبکه را نیز فراهم می‌کند.

  • APY یا درصد بازده سالانه: ۱۱ تا ۱۵%
  • پلتفرم‌ها: بایننس، کراکن، کریپتو.کام، بای‌بیت، وال استریت میمز، تراست ولت

اوسموسیس (OSMO)

استیکینگ OSMO

اوسموسیس یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) روی اکوسیستم کازموس است و امکان تجارت و تامین نقدینگی دارایی‌ها از بلاکچین‌های مختلف را فراهم می‌کند. این صرافی به دلیل ساختار appchain از سایر DEX‌ها متمایز است. این ساختار به اوسموسیس کنترل بیشتری بر کل پشته بلاکچین می‌دهد.

OSMOSIS برای ساخت یک DEX بومی بین‌زنجیره‌ای که تمام زنجیره‌ها را روی IBC متصل می‌کند، چشم‌انداز روشنی دارد. وام‌دهی، معاملات مارجین، ورودی‌های فیات و موارد دیگر از ویژگی‌های این صرافی غیرمتمرکز است.

استیکینگ OSMO از روش‌های مختلفی ممکن است. از جمله وام‌دهی، ارائه‌دهندگان حضانتی، پلتفرم‌های وام‌دهی غیرمتمرکز و تامین نقدینگی به صرافی‌های مختلف.

  • APY یا درصد بازده سالانه: ۸ تا ۱۱%
  • پلتفرم‌ها: اتمیک ولت، لجر، بایننس، تراست ولت

نیر پروتکل (NEAR)

استیکینگ نیر NEAR

نیر پروتکل یک بلاکچین لایه یک با هدف آن ارائه پلتفرم رایانش ابری جامعه‌محور با سرعت بالا، توان عملیاتی و قابلیت همکاری است. این پلتفرم نام‌های کاربری قابل خواندن توسط انسان و مکانیسم اجماع خود به نام “Doomslug” را ارائه می‌دهد.

نیر کالکتیو (تیم پشتیبان نیر پروتکل) به طور مداوم کدها را به‌روز کرده و ویژگی‌ها و به‌روزرسانی‌های جدید به اکوسیستم اضافه می‌کنند. نیر با هدف تبدیل شدن به پلتفرمی امن و پرکاربرد، توجه پروژه‌هایی مانند Flux و Mintbase را به خود جلب کرده و آنها روی بلاکچین آن ساخته می‌شوند.

استیکینگ NEAR سرمایه‌گذاری برای آینده فناوری بلاکچین است. به دلیل ارائه راه‌حل‌های نوآورانه و اکوسیستم در حال رشد، توکن نیر پروتکل یکی دیگر از توکن‌های عالی برای استیکینگ در سال ۲۰۲۴ است.

  • APY یا درصد بازده سالانه: ۸ تا ۱۱%
  • پلتفرم‌ها: کوین‌بیس، لجر، بایننس، تراست ولت

اپتوس (APT)

استیکینگ اپتوس

اپتوس یک بلاکچین با زبان برنامه‌نویسی قرارداد هوشمند منحصربه‌فردی به نام Move است. این بلاک چین توسط مهندسان بلاکچین Diem متا (فیسبوک سابق) توسعه داده شده است. هدف اپتوس پذیرش گسترده وب۳ و توانمندسازی اکوسیستم dApp‌هایی است که مشکلات واقعی کاربران را حل می‌کنند.

توان پردازش تئوری اپتوس بیش از ۱۵۰,۰۰۰ تراکنش در ثانیه از طریق اجرای موازی است. به همین دلیل اپتوس یکی از سریع‌ترین بلاکچین‌های PoS است. این بلاکچین همچنین رویکرد پایداری برای پاداش‌های استیکینگ دارد. با اجرای مکانیزم سوزاندن توکن برای کاهش تورم و سودرسانی بیشتر به استیکرهای بلندمدت.

  • APY یا درصد بازده سالانه: ۷ تا ۹%
  • پلتفرم‌ها: بایننس، بیت‌فارکس، BKEX، بای‌بیت، گیت.ای‌او، OKX، فیمکس

ترون (TRX)

استیکینگ ترون

ترون یک سیستم عامل بلاکچین غیرمتمرکز با هدف ارائه حقوق مالکیت کامل و پاداش بیشتر به تولیدکنندگان محتوا است. این هدف با حذف واسطه‌هایی مانند یوتیوب، فیسبوک یا اپل و امکان پاداش مستقیم مصرف‌کنندگان به سازندگان محتوا تحقق می‌یابد.

ترون همچنین از قراردادهای هوشمند، سیستم‌های مختلف بلاکچین و dAppها پشتیبانی می‌کند. مدل تراکنشی آن مشابه مدل UTXO بیت‌کوین است و به کاربران شفافیت کامل و کنترل عملیات‌ها را می‌دهد.

  • APY یا درصد بازده سالانه: ۸ تا ۱۰%
  • پلتفرم‌ها: نکسو، ارن‌پارک، HTX و صرافی راستین

استیکینگ صرافی راستین

بعد از ثبت نام و احراز هویت در پلتفرم راستین امکان استیکینگ ارزهای دیجیتال اکسی اینفینتی، فانتوم، ترون، ترا کلاسیک، اتریوم، سولانا، دوج کوین شیبا و بیت کوین در دسترس شماست. پس از ثبت درخواست استیکینگ (از نوار بالای صفحه) و عبور از مراحل “در حال پردازش” و “در انتظار” که معمولا ۳ روز طول می‌کشد؛ توکن انتخابی از کیف پول شما برداشت و سود روزانه شما واریز می‌شود. بهتر است بدانید سود واریزی تتر یا ریال نیست و از نوع همان توکن استیک شده است. امکان لغو استیکینگ هم وجو دارد. اگر در مرحله “در حال پردازش باشید”، لغو همان لحظه و در غیر اینصورت حدود ۳ روز طول می‌کشد.

جمع‌بندی

استیکینگ ارزهای دیجیتال قعطا سودآور و نسبت به هولد ساده توکن‌ها گزینه بهتری است. چون با مشارکت در شبکه درآمد پسیو یا غیرفعال کسب می‌کنید. همچنین، استیکینگ نیاز به سخت‌افزار پیشرفته و سختی‌های استخراج ندارد. با این حال، اهداف و افق سرمایه‌گذاری خود را قبل از استیکینگ در نظر بگیرید. استیکینگ قفل کردن دارایی‌های شما برای یک دوره مشخص است، بنابراین اگر پیش‌بینی می‌کنید به آن دارایی‌ها در کوتاه‌مدت نیاز خواهید داشت، ممکن است استیکینگ بهترین گزینه برای شما نباشد.

۴/۵ – (۱ امتیاز)

The post بهترین ارزهای دیجیتال ۲۰۲۴ با بیشترین سود برای استیکینگ appeared first on بلاگ آموزشی صرافی راستین.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2640800

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها