تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
2

لورس :پروتکل بلا چیست؟ تجربه کاربری بهتر و سرعت بیشتر با Bella Protocol

  • کد خبر : 2597327
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

پروتکل بلا چیست؟ تجربه کاربری بهتر و سرعت بیشتر با Bella Protocol پروتکل بلا (Bella Protocol) نوعی قرارداد هوشمند است که با استفاده از بلاکچین اتریوم ساخته شده و به کاربران اجازه می‌دهد به مجموعه‌ای از خدمات و محصولات دیفای دسترسی داشته باشند. از جمله مهم‌ترین محصولات و خدمات ارائه شده در این پلتفرم می‌توان به دریافت وام، سپرده‌گذاری و … اشاره کرد. هدف اصلی بلا پروتکل، دستیابی سرمایه‌گذاران به سود حداکثری با حداقل ریسک است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم این پروتکل را به طور کامل به شما معرفی کنیم و نقشه راه و طرز کار آن را مورد بررسی قرار دهیم.
بررسی پروتکل بلا بلا پلتفرمی است که با استفاده از آن می‌توانید به تعداد زیادی از پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز دسترسی داشته باشید. به بیان ساده می‌توان گفت نوعی ییلد فارمینگ است.
اصلی‌ترین هدف بلا، افزایش بازدهی سرمایه‌گذاران با روشی آسان و سریع در تمام محصولات دیفای است. این پروتکل برای حفظ حریم خصوصی کاربران از شبکه محاسباتی قدرتمند و پیچیده‌ای بر بستر بلاک چین استفاده می‌کند.
علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال اولین‌بار در سپ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

پروتکل بلا چیست؟ تجربه کاربری بهتر و سرعت بیشتر با Bella Protocol

پروتکل بلا (Bella Protocol) نوعی قرارداد هوشمند است که با استفاده از بلاکچین اتریوم ساخته شده و به کاربران اجازه می‌دهد به مجموعه‌ای از خدمات و محصولات دیفای دسترسی داشته باشند. از جمله مهم‌ترین محصولات و خدمات ارائه شده در این پلتفرم می‌توان به دریافت وام، سپرده‌گذاری و … اشاره کرد. هدف اصلی بلا پروتکل، دستیابی سرمایه‌گذاران به سود حداکثری با حداقل ریسک است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم این پروتکل را به طور کامل به شما معرفی کنیم و نقشه راه و طرز کار آن را مورد بررسی قرار دهیم.

بخوانید  به دلیل قوانین اتحادیه اروپا،بایننس آماده حذف استیبل‌کوین‌ها از صرافی خود می‌شود!

بررسی پروتکل بلا

بلا پلتفرمی است که با استفاده از آن می‌توانید به تعداد زیادی از پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز دسترسی داشته باشید. به بیان ساده می‌توان گفت نوعی ییلد فارمینگ است.

اصلی‌ترین هدف بلا، افزایش بازدهی سرمایه‌گذاران با روشی آسان و سریع در تمام محصولات دیفای است. این پروتکل برای حفظ حریم خصوصی کاربران از شبکه محاسباتی قدرتمند و پیچیده‌ای بر بستر بلاک چین استفاده می‌کند.

علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال اولین‌بار در سپتامبر ۲۰۲۰ در لانچ پول صرافی بایننس با این پروتکل آشنا شدند و این امکان برای آن‌ها فراهم شد که در بلا سرمایه‌گذاری کنند. شرکت‌های بزرگی همچون Arringitin XRP Capital و Ledger Capital در عرضه اولیه پروتکل بلا شرکت کردند. اصلی‌ترین ویژگی Bella، طراحی و اجرای آن روی بلاکچین اتریوم است. کاربران می‌توانند به توکن‌هایی که از ERC-20 پشتیبانی می‌کنند در این شبکه دسترسی داشته باشند.

بررسی اهداف راه‌اندازی بلا

با ظهور دیفای، پلتفرم‌ها و پروتکل‌هایی که برای استفاده از خدمات و محصولات غیرمتمرکز طراحی شده بودند در اختیار کاربران قرار گرفتند. یکی از این پروتکل‌ها بلا است که کاربران می‌توانند به‌راحتی از آن استفاده کنند و سودهای بیشتری نسبت به سایر پروتکل‌ها به دست آورند.

بخوانید  قیمت بیت کوین و ارز‌های دیجیتال امروز ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ مشخص شد

از اصلی‌ترین اهداف بلا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد رابط کاربری بهتر برای بهبود تجربه کاربران
  • کاهش کارمزد نقل‌وانتقال و استفاده از خدمات
  • افزایش سرعت تأیید تراکنش‌ها و سایر خدمات ارائه شده.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کاربران هنگام استفاده از چندین پلتفرم به‌صورت هم‌زمان، کاهش محسوس سرعت است. پروتکل بلا برای رفع این معضل از استخرهای هوشمند استفاده می‌کند. این استخرها به کاربر اجازه می‌دهد تا بالاترین بازده در خدمات و محصولات دیفای را با کمترین کارمزد به دست آورد که بخش اعظمی از این سود توسط بلا پرداخت می‌شود.

رمزارز حاکمیتی پروتکل بلا

ارز حاکمیتی این پروتکل Bell است که با دو استاندارد ERC-20 و BEP20 در اختیار کاربران قرار گرفته است. استاندارد اول مربوط به شبکه اتریوم و استاندارد دوم مربوط به شبکه بایننس اسمارت چین است.

کاربردهای توکن بل

این توکن باتوجه‌به خدمات متنوعی که Bella Protocol به کاربران ارائه می‌دهد کاربردهای متنوعی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

بخوانید  Lido Finance Validator قرارداد فاسد ETH را در مبادله USDC-WETH فاش کرد

۱. پاداش‌دهی: سرمایه‌گذارانی که سرمایه خود را در اختیار بلا قرار می‌دهند پاداش خود را به‌صورت بل دریافت می‌کنند.

۲. کارمزد: این پروتکل برای حوادث امنیتی احتمالی، امور حاکمیتی و پرداخت پاداش‌ها بخشی از درآمد تراکنش‌ها را پرداخت می‌کند.

۳. پرداخت هزینه‌های درون شبکه: کاربران می‌توانند برای دریافت خدمات از این توکن استفاده کنند و از تخفیف زمان پرداخت بهره‌مند شوند.

۴. شرکت در رأی‌گیری‌ها: کاربران می‌توانند با پرداخت این توکن در رأی‌گیری‌ها و تصمیمات حاکمیتی شرکت کنند.

توکنومی رمزارز بل

در حال حاضر تعداد کل کوین‌های موجود ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ است که تعداد ۴۸ میلیون واحد از آن در گردش است. کمترین قیمت این توکن در طول دوره حیات ۰.۶۲۰۸ و بیشترین قیمت آن ۱۰.۰۳ دلار بوده است. توکنومی این ارز به شرح زیر است.

  • ۵% در لانچ پول بایننس عرضه شده است.
  • ۶% در یک حراج خصوصی فروخته شده است.
  • ۲% در یک حراجی عمومی به فروش رسیده است.
  • ۱۸% از این میزان به رشد و توسعه اکوسیستم اختصاص‌یافته است.
  • ۴% به فعالیت‌های مختلف شبکه اختصاص‌داده‌شده است.
  • ۴۰% برای رشد جامعه کاربری در نظر گرفته شده است.
  • ۱۰% صرف پاداش‌دهی در شبکه می‌شود.
  • ۱۵% به تیم توسعه‌دهنده اختصاص‌داده‌شده است.
بخوانید  قیمت بیت کوین و ارز‌های دیجیتال امروز ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ مشخص شد

تمام توکن‌های گفته شده تا سال ۲۰۲۵ در بازار عرضه خواهد شد.

چگونگی سرمایه‌گذاری در پروتکل بلا

نحوه سرمایه‌گذاری در بلا با سایر پروتکل‌ها متفاوت است. در پلتفرم‌ها کاربر می‌تواند از امکان وام‌دهی (Lending) و وام‌گیری (Broowing) استفاده کند؛ اما چنین امکانی در Bella وجود ندارد و کاربران فقط می‌توانند برای وام‌دهی، سرمایه خود را با استفاده از قرارداد هوشمند به استخرهای این پروتکل منتقل کنند.

سرمایه منتقل شده به استخرها در سایر اپلیکیشن های غیر متمرکز به‌صورت وام به متقاضیان پرداخت شده و سود به‌دست‌آمده از آن با استفاده از توکن Bell به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌شود.

اگر برای شما سؤال است که چگونه می‌توانیم در این پلتفرم سرمایه‌گذاری کنیم در ادامه چهار روش مختلف برای این کار را به شما معرفی می‌کنیم.

Flex Saving (سود متغیر)

در روش سود متغیر، بلا از پلتفرم‌هایی مثل Curve.fi و … استفاده می‌کند که در عین امنیت، بازدهی بسیار بالایی دارند. سود پرداخت شده به سرمایه‌گذاران در این روش بر اساس رأی جامعه حاکمیتی Bella تعیین می‌شود. سود پرداختی به سرمایه‌گذاران بسیار بیشتر از استانداردهای تعیین شده در بازارهای مالی غیرمتمرکز است.

  • سود سالانه رمزارز Usdc حدود ۱۵.۴۹%
  • سود سالانه رمزارز ARPA حدود ۲۲.۰۲ %
  • سود سالانه رمزارز WBTC حدود ۲۵.۹۳ %
  • سود سالانه رمزارز HBTC حدود ۲۲.۵ %
بخوانید  اعطای وام های ارزهای دیجیتالی بایننس راه‌اندازی شد

نکته مهم این است که هر هفته به‌عنوان پاداش، تعدادی توکن بل به سرمایه‌گذاران اختصاص داده می‌شود.

Liquidity Mining(استخراج نقدینگی)

در روش استخراج نقدینگی کاربر باید در استخرهای مشخص شده جفت‌ارزهای خود را استیک کند. بسته به نوع استخر انتخابی، میزان سود پرداختی متفاوت است.

  • سود سالانه سرمایه‌گذاری در استخر ARPA/USDT حدود ۲۸.۵۷
  • سود سالانه سرمایه‌گذاری در استخر BEL/ETH حدود ۴۷.۹۹
  • سود سالانه سرمایه‌گذاری در استخر BEL/USDT حدود ۳۶.۲۵

توجه داشته باشید که این درصدها به‌صورت حدودی بوده و بر اساس نظر جامعه حاکمیتی به‌صورت هفتگی تغییر می‌کند.

بلا برای وام‌دهی سرمایه‌های جمع شده از پلتفرم UniSwap v2 استفاده و سود به‌دست‌آمده را با توکن بل پرداخت می‌کند. اگر سرمایه‌گذار سود به‌دست‌آمده و سرمایه اصلی خود را برای مدت ۶۰ روز از استخرها خارج نکند، می‌تواند تا ۲ برابر بیشتر از میزان مشخص شده از بلا سود دریافت کند.

Farm

از روش Farm فقط سرمایه‌گذارانی می‌توانند استفاده کنند که سرمایه خود را با استفاده از سود متغیر در اختیار Bella Protocol قرار داده‌اند. این افراد می‌توانند علاوه بر سود روش گفته شده، سود جداگانه‌ای بابت این روش نیز دریافت کنند. سود به‌دست‌آمده از طریق Farm به‌صورت Bell Collectible وVesting Bell به کاربران پرداخت می‌شود.

بخوانید  بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی – معرفی 10 صرافی معتبر و معیارهای انتخاب

Locker (قفل سرمایه)

توسعه‌دهندگان بلا از این روش برای حفظ ارزش و کنترل تورم توکن بل استفاده می‌کنند. درصد سودهایی که به کاربران تعلق می‌گیرد باتوجه‌به مدت‌زمان قفل‌شدن توکن متفاوت است.

  • قفل سرمایه به مدت ۳۰ روز ۱۸% سود
  • قفل سرمایه به مدت ۶۰ روز ۲۴% سود
  • قفل سرمایه به مدت ۱۲۰ روز ۳۶% سود
  • قفل سرمایه به مدت ۳۶۰ روز ۵۰% سود

مقدار سودهای گفته شده ثابت بوده و با توکن Bell به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌شود.

بررسی آینده پروتکل بلا

پروتکل بلا را می‌توان یکی از آینده‌دارترین پروتکل‌های دیفای ایجاد شده در بازار ارزهای دیجیتال دانست؛ زیرا خدمات متعددی را به کاربران ارائه می‌دهد و با سرمایه‌گذاری در آن می‌توان سودهای چشمگیری به دست آورد. یکی دیگر از دلایل ارزنده بودن بلا، محدودیت عرضه توکن در این شبکه است که در نهایت با پیشی‌گرفتن میزان تقاضا از عرضه موجب ارزش دوچندان آن می‌شود.

برچسب هامتوسط

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2597327

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها