تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
4

لورس :چگونه در بورس سرمایه‌گذاری کنیم؟

  • کد خبر : 2592957
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱
لورس :چگونه در بورس سرمایه‌گذاری کنیم؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :دنیای بورس بسیار جذاب است اما برای ورود نیاز به راهنما دارد. گام‌های سرمایه گذاری در بورس را باید با احتیاط هر چه تمام‌تر یا بهتر بگوییم باید هوشمندانه و با مشورت برداریم. بی‌شک مسیرهای پر از هیجان و پرسود به طور ناخودآگاه افراد را برای زودتر رسیدن […]

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

دنیای بورس بسیار جذاب است اما برای ورود نیاز به راهنما دارد. گام‌های سرمایه گذاری در بورس را باید با احتیاط هر چه تمام‌تر یا بهتر بگوییم باید هوشمندانه و با مشورت برداریم. بی‌شک مسیرهای پر از هیجان و پرسود به طور ناخودآگاه افراد را برای زودتر رسیدن به اهدافی که در ذهن دارند بیش‌تر ترغیب می‌کنند. اما باید در نظر داشت همان‌طور که اهداف و چشم‌اندازهایی که رو به روی خود می‌بینیم مهم هستند، به همان اندازه چاله‌ها و چاه‌ها و بی‌راهه‌هایی که پیش‌روی‌مان هستند هم باید مدنظر قرار بگیرند تا در گام‌هایی که برای سرمایه گذاری در مسیر بورس برمی‌‌داریم دچار آسیب‌های جدی و گاه جبران‌ناپذیر نشویم. البته که می‌توان با شناخت مسیر سرمایه گذاری در بورس به راحتی قدم در این راه گذاشت و هم از مسیر لذت برد و هم به اهداف مالی که در ذهن داریم رسید.

مشورت، گام اول سرمایه گذاری در بورس

بسیاری از افرادی که برای سرمایه گذاری در بورس اقدام می‌کنند، خواه یا ناخواه، روش مستقیم سرمایه گذاری در این بازار دارایی مهم را انتخاب می‌کنند. به این معنی که با ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کد بورسی شروع به تشکیل پرتفوی شخصی خود می‌کنند و در بیش‌تر مواقع بدون داشتن دانش کافی دست به خرید و فروش هر سهمی می‌زنند. متاسفانه بسیاری از سرمایه‌گذارانی که بدون دانش و مشورت و به طور مستقیم وارد بورس شده‌‌اند متحمل ضررهای بسیاری شده‌اند. مشورت با مشاوران سرمایه‌گذاری می‌تواند موجب شود از دانش این افراد که تمام وقت خود را برای شناخت این بازار و دیگر بازارهای سرمایه گذاشته‌اند، بهره‌مند شویم. اما می‌توان گفت که روش غیر مستقیم حتی یک گام فراتر از مشورت برمی‌دارد و به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد تا از ابزار حرفه‌ای سرمایه گذاری برای ورود به بازار سهام و دیگر زمینه‌های سرمایه‌گذاری استفاده کنند.

همراهی با حرفه‌ای‌ها، روش غیر مستقیم سرمایه گذاری در بورس

همان‌طور که گفتیم روش غیر مستقیم یک گام فراتر از مشورت برمی‌دارد. این روش برای سرمایه‌گذاری در بورس مانند این است که شما خودتان را در باشگاهی به طور رایگان ثبت‌نام کنید و مدام در کنار حرفه‌ای‌ها شروع به تمرین کنید و حتی گاهی بدون این‌که خودتان بخواهید و لازم باشد به دنبال نوع تمرین‌های بهتر بروید، حرفه‌ای‌های حاضر در سالن، امکان استفاده از بهترین‌ها را در اختیار شما قرار دهند. مانند چنین فضایی در سرمایه گذاری را می‌توان در صندوق‌های سرمایه گذاری سهامی مانند صندوق سرمایه گذاری آوای سهام کیان و صندوق سرمایه گذاری آهنگ سهام کیان مشاهده کرد. ارکان صندوق که مجموعه‌ای از اعضای حرفه‌ای صندوق هستند، نوع عملکرد و تصمیمات صندوق را بر عهده دارند و می‌توانند خیال هر فرد سرمایه‌گذاری را نسبت به میزان دانش و وقت لازم برای سرمایه گذاری در بورس راحت کنند. بی تعارف باید گفت که بیش‌تر ما که خواهان سرمایه گذاری در بازار بورس هستیم از دانش و وقت کافی برای ورود به بازار سهام بی بهره یا کم بهره هستیم و این موضوع ریسک سرمایه‌گذاری ما را بالا می‌برد.

سرمایه گذاری در بورس

ملزومات برای ورود به بورس

چه بخواهیم مستقیم و چه غیر مستقیم وارد بازار سهام شویم، باید کد بورسی دریافت کنیم. همه ما می‌توانیم به راحتی با داشتن اطلاعات اولیه‌ای مانند نام ونام خانوادگی و شماره ملی و اطلاعات حساب بانکی و این دست اطلاعات به سایت سامانه سجام برویم و با گذراندن مراحل کد بورسی خود را دریافت کنیم. برای ایجاد پرتفوی شخصی یا خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق‌های سهامی باید این کد را داشته باشیم.

شیوه خرید و فروش در بازار سهام

تمام کسانی که در بازار سهام اقدام به سرمایه گذاری می‌کنند در بازه زمانی که صلاح بدانند، دست به خرید سهام می‌زنند و در موقعیتی که خود تشخیص می‌دهند اقدام به فروش می‌کنند. افرادی که حرفه‌ای هستند و سال‌ها است که در بازار بورس به طور مستقیم دست به خرید و فروش می‌زنند از پرتفوی شخصی خود اقدام می‌کنند. این در حالی است که در صندوق‌های سرمایه گذاری گرچه تمام عملکردها و تصمیمات به عهده اعضای صندوق است، اما خرید و فروش یا به عبارتی صدور و ابطال واحدهای سرمایه گذاری باز هم به دست شخص سرمایه‌گذار صورت می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2592957

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها