تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
1

لورس :آینده قیمت سولانا | ارزش بازار سولانا، BNB را پشت سر گذاشت!

  • کد خبر : 2637293
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳
لورس :آینده قیمت سولانا | ارزش بازار سولانا، BNB را پشت سر گذاشت!
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

ارز دیجیتال بلاک چین محبوب سولانا یعنی SOL توانسته با پشت سر گذاشتن BNB، اکنون در رتبه چهارم ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار قرار بگیرد. این در حالی است که بلاک چین سولانا در تاریخ ۶ فوریه (۱۷ بهمن)، یک اختلال نسبتا گسترده را در شبکه خود تجربه کرد. اما به نظر می‌رسد این مشکل به هیچ عنوان باعث کاهش توجه‌ها به این اکوسیستم محبوب دنیای رمزارزها نشده است. در ادامه این مقاله با بررسی آینده قیمت سولانا در روزهای پیش رو با ما همراه باشید.
پیشی گرفتن ارزش بازار سولانا از BNB قیمت سولانا (SOL) در هفته گذشته حدود ۱۹ درصد رشد کرد و این رمزارز محبوب در تاریخ ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن) در قیمت ۱۱۵ دلار معامله می‌شود. این مقدار نزدیک به ۵۵ درصد پایین‌تر از بالاترین قیمت تاریخی سولانا یعنی ۲۶۰ دلار است که در ۶ نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) اتفاق افتاد. ارزش بازار سولانا در لحظه نگارش این مقاله حدوداً برابر ۵۰٫۶ میلیارد دلار است. این عدد تقریبا ۱٫۵ درصد بیشتر از دنبال‌کننده آن یعنی BNB است که ارزش بازاری برابر ۴۹٫۸ میلیارد دلار دارد.

رشد قیمت فعلی سولانا درست در زمانی اتفاق افتاد که شاخص ترس و طمع (Fear & Greed..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

ارز دیجیتال بلاک چین محبوب سولانا یعنی SOL توانسته با پشت سر گذاشتن BNB، اکنون در رتبه چهارم ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار قرار بگیرد. این در حالی است که بلاک چین سولانا در تاریخ ۶ فوریه (۱۷ بهمن)، یک اختلال نسبتا گسترده را در شبکه خود تجربه کرد. اما به نظر می‌رسد این مشکل به هیچ عنوان باعث کاهش توجه‌ها به این اکوسیستم محبوب دنیای رمزارزها نشده است. در ادامه این مقاله با بررسی آینده قیمت سولانا در روزهای پیش رو با ما همراه باشید.

پیشی گرفتن ارزش بازار سولانا از BNB

قیمت سولانا (SOL) در هفته گذشته حدود ۱۹ درصد رشد کرد و این رمزارز محبوب در تاریخ ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن) در قیمت ۱۱۵ دلار معامله می‌شود. این مقدار نزدیک به ۵۵ درصد پایین‌تر از بالاترین قیمت تاریخی سولانا یعنی ۲۶۰ دلار است که در ۶ نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) اتفاق افتاد. ارزش بازار سولانا در لحظه نگارش این مقاله حدوداً برابر ۵۰٫۶ میلیارد دلار است. این عدد تقریبا ۱٫۵ درصد بیشتر از دنبال‌کننده آن یعنی BNB است که ارزش بازاری برابر ۴۹٫۸ میلیارد دلار دارد.

رشد قیمت فعلی سولانا درست در زمانی اتفاق افتاد که شاخص ترس و طمع (Fear & Greed) بازار ارزهای دیجیتال در بالاترین مقدار خود از نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) قرار داشت، زمانی که بیت کوین بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی ۶۹ هزار دلار را تجربه می‌کرد. اکنون نیز افزایش مجدد این شاخص با عبور قیمت بیت کوین از ۵۰ هزار دلار همزمان شده است که بالاترین قیمت بیت کوین از دسامبر ۲۰۲۱ (آذر ۱۴۰۰) تا به امروز است.

اگرچه باید اشاره کنیم که بایننس‌چین (BNB) علی‌رغم عملکرد فنی مناسب، تحت تاثیر اخبار و مسائل مربوط به بنیان‌گذار صرافی بایننس، Changpeng Zhao بوده است. او درگیر اتهامات قانونی در رابطه با فعالیت این صرافی است و اکنون با ارائه یک وثیقه ۱۷۵ میلیون دلاری، منتظر رسیدگی به پرونده خود در تاریخ ۳۰ آوریل (۱۱ اردیهشت) است.

دلایل افزایش قیمت سولانا

دلایل و نشانه‌های متعددی برای رشد سولانا در روزهای اخیر وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

پلتفرم PYTH Network

برخی متخصصان یکی از دلایل افزایش قیمت سولانا در چند روز گذشته را مرتبط با طرح رای‌گیری مربوط به پلتفرم PYTH Network می‌دانند. این شبکه یک پلتفرم ارائه‌دهنده خدمات اوراکل است که در اکوسیستم سولانا فعالیت می‌کند. رای‌گیری انجام‌شده در راستای تصویب مجموعه قوانین PYTH DAO به عنوان چهارچوب تصمیم‌گیری برای این سازمان بود. PYTH DAO یک سازمان غیرمتمرکز خودگردان است که شبکه PYTH را اداره می‌نماید.

دلایل افزایش قیمت سولانا

همچنین بخوانید: هدست اپل ویژن پرو | تجربه متفاوت حضور در دنیای متاورس

نسل ۲ گوشی هوشمند سولانا

میزان پیش خرید نسل دوم گوشی‌های هوشمند سولانا در ۱۲ فوریه در کمتر از ۳۰ روز به ۱۰۰ هزار عدد رسید. در حالی که که نزدیک به یک سال طول کشید تا سولانا توانست ۲۰ هزار دستگاه از اولین گوشی هوشمند خود به نام Saga را بفروشد. اگرچه عرضه موبایل Saga بازخوردهای چندان مناسبی از استفاده‌کنندگان دریافت نکرد، اما تعداد بالای درخواست‌ها برای نسل دوم این موبایل نشان می‌دهد که هنوز افراد زیادی به موفقیت این محصول جدید امیدوارند.

حساب سولانا موبایل در پلتفرم X (توییتر سابق) اعلام کرد که امکان پیش‌سفارش برای خرید گوشی جدید Solana به قیمت ۴۵۰ دلار در ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن) بسته می‌شود. همچنین تاریخ شروع فرآیند ارسال و تحویل این گوشی‌های هوشمند را اوایل سال ۲۰۲۵ اعلام کرده است.

گوشی هوشمند سولانا Saga

آیا افزایش قیمت سولانا ادامه خواهد داشت؟

با وجود رشد قیمت بیشتر، داده‌های درون زنجیره‌ای (On-Chain) نشان می‌دهد که سولانا در سطح کاربران شبکه نسبت به بلاک چین‌های رقیب خود، ضعیف‌تر عملکرده است، اما خریداران SOL خوش‌بین هستند که قیمت این آلت کوین بالاتر خواهد رفت. حرکت صعودی سولانا علاوه بر موارد بالا، نتیجه ایردراپ‌ها و توانایی شبکه آن در تراکنش‌های ارزان‌تر و راه حل‌های کاربر پسندتر در مقایسه با رقبای خود نیز هست. با این حال، آیا این عوامل به اندازه کافی برای افزایش قیمت سولانا به سمت ۱۲۰ دلار و بالاتر کافی هستند؟

سرمایه‌گذاران باتجربه‌تر این استدلال را دارند که راه‌حل‌های Rollup شبکه اتریوم، مقیاس‌پذیری کافی و کاهش هزینه‌ها را برای حفظ کاربران در این شبکه فراهم می‌کنند، اما افراد تازه وارد احتمالا تجربه کاربری سولانا را بسیار ساده‌تر خواهند یافت. همین امر در مورد راه‌اندازی توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و ایردراپ‌ها با هدف ۱۰۰۰۰ آدرس یا بیشتر نیز صادق است، زیرا تاریخ نشان می دهد که حتی راه حل های لایه ۲ اتریوم در زمان اوج تقاضا، با افزایش هزینه تراکنش یا تاخیر روبرو می‌شوند.

آینده قیمت سولانا

تاثیر اختلالات شبکه سولانا روی قیمت آن

شبکه سولانا در ۶ فوریه با یک قطعی ۵ ساعته مواجه شد که تایید‌کنندگان را بر آن داشت تا یک به روزرسانی نرم افزار را در شبکه اجرا و آن را دوباره راه‌اندازی کنند. در طی این اختلال صرافی‌ها امکان برداشت توکن‌های SOL را متوقف کردند و تعامل کاربران با برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) این شبکه نیز تحت تأثیر قرار گرفت. گفتنی است شبکه سولانا در برابر اختلالات این چنینی آسیب‌پذیر نشان داده و دوازده قطعی مشابه را در دو سال گذشته تجربه کرده است.

اما نقطه مثبت اکوسیستم سولانا این است که می تواند ارتقاها را با سرعتی بسیار بالاتر از شبکه های سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) انجام دهد و اجرا کند. در حالی که برای توسعه‌دهندگان سولانا تنها چند ساعت طول می‌کشد تا یک راه‌حل و نرم‌افزار جدید را برای اعتبارسنجی توسعه دهند، آن را آزمایش کرده و پیاده‌سازی کنند، تلاش مشابه در شبکه اصلی اتریوم ممکن است سال‌ها طول بکشد. این تفاوت به خوبی توضیح می دهد که چرا قیمت SOL تحت تأثیر اختلال اخیر شبکه خود قرار نگرفت.

همچنین بخوانید: ۳ مورد از بهترین ارزهای دیجیتال که می‌تواند شما را در سال ۲۰۲۴ ثروتمند کند!

قیمت سولانا تا چه زمانی می‌تواند به رشد خود ادامه دهد؟

قیمت سولانا و باقی ارزهای دیجیتال معمولا تمایل به پیروی از قیمت بیت کوین و روندهای گسترده بازار کریپتو دارد. با این حال، برای تعیین اینکه آیا صعود قیمت سولانا به بالای ۱۱۰ دلار پایدار است یا خیر، باید فعالیت شبکه آن را اندازه گیری کرد که معمولاً عامل اصلی افزایش تقاضا برای SOL است.

نتیجه تجزیه و تحلیل میزان فعالیت برنامه‌ها (DApps) در شبکه سولانا چندان مطلوب نیست، زیرا داده های ۷ روز گذشته کاهش ۲۹٪ در تعداد آدرس های فعال و کمتر از ۴٪ افزایش در حجم معاملات را نشان می دهد. در مقابل، طبق گفته DappRadar ، باینسس‌چین و پالیگان تقریباً ۳۰ درصد افزایش در حجم معاملات DApps را تجربه کرده‌اند. با توجه به اینکه ارزهای دیجیتال SOL و BNB دارای ارزش بازار تقریباً یکسانی هستند، فعالیت سولانا به مراتب کمتر از باینسس‌چین است.

آینده قیمت سولانا

اگرچه داده‌ها نشان‌دهنده احتمال زیاد اصلاح قیمت سولانا نیست، اما این سؤال را ایجاد می‌کند که آیا مسیر افزایش قیمت سولانا به بالای ۱۲۰ دلار در میان‌مدت هموار است یا خیر. . سرمایه‌گذاران سولانا اما بیشتر به ظرفیت شبکه توجه می کنند. همانطور که در ۹۱٫۴ میلیون تراکنش انجام شده تنها در هفته گذشته نیز مشهود است، توانایی پردازش بالای سولانا می تواند عامل تعیین کننده‌ای در افزایش فعالیت شبکه و تعیین آینده قیمت سولانا در روزهای آینده باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

The post آینده قیمت سولانا | ارزش بازار سولانا، BNB را پشت سر گذاشت! appeared first on بلاگ آموزشی صرافی راستین.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2637293

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها