تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

لورس :استراتژی‌های معاملات بیت کوین در زمان هاوینگ

  • کد خبر : 2636507
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶
لورس :استراتژی‌های معاملات بیت کوین در زمان هاوینگ
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

هاوینگ به دلیل تأثیر مستقیم آن بر قیمت بیت کوین و به‌طور گسترده‌تر بر پویایی بازار ارزهای دیجیتال اهمیت بسیاری دارد. در نتیجه، بررسی استراتژی‌های معاملات بیت کوین در زمان این رویداد، روندهای قیمتی در بازار ارزهای دیجیتال، سیگنال‌ها، فرصت‌های معاملاتی و رفتار کلی سرمایه‌گذاران می‌تواند فرصت‌های خوبی را برای کسب سود فراهم کند.
به گزارش کوین تلگراف، هاوینگ بیت کوین یک رویداد مهم در فضای ارزهای دیجیتال است که تقریبا هر چهار سال یک بار اتفاق می افتد. این رویداد پاداش دریافتی ماینرها را نصف می‌کند که با اعتبارسنجی تراکنش‌های شبکه و افزودن آن‌ها به دفتر کل بیت کوین، بلاک‌های جدید را استخراج می‌کنند. این سازوکار به‌طور مستقیم در کد منبع بیت کوین جای‌گذاری شده است تا عرضه این دارایی را کنترل و ویژگی کمیابی و عرضه محدود آن را حفظ کند.
هاوینگ بیت کوین چیست؟ بیت کوین بر روی یک شبکه غیرمتمرکز از کامپیوترها به نام نودها کار می‌کند. استخراج بیت کوین، فرآیند ایجاد بلاک‌های معتبر است که تاریخچه تراکنش‌ها را به دفتر کل عمومی بیت کوین اضافه می‌کند. ماینرها نیز افراد یا نهادهایی هستند که نقش مهمی در ایم..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

هاوینگ به دلیل تأثیر مستقیم آن بر قیمت بیت کوین و به‌طور گسترده‌تر بر پویایی بازار ارزهای دیجیتال اهمیت بسیاری دارد. در نتیجه، بررسی استراتژی‌های معاملات بیت کوین در زمان این رویداد، روندهای قیمتی در بازار ارزهای دیجیتال، سیگنال‌ها، فرصت‌های معاملاتی و رفتار کلی سرمایه‌گذاران می‌تواند فرصت‌های خوبی را برای کسب سود فراهم کند.

به گزارش کوین تلگراف، هاوینگ بیت کوین یک رویداد مهم در فضای ارزهای دیجیتال است که تقریبا هر چهار سال یک بار اتفاق می افتد. این رویداد پاداش دریافتی ماینرها را نصف می‌کند که با اعتبارسنجی تراکنش‌های شبکه و افزودن آن‌ها به دفتر کل بیت کوین، بلاک‌های جدید را استخراج می‌کنند. این سازوکار به‌طور مستقیم در کد منبع بیت کوین جای‌گذاری شده است تا عرضه این دارایی را کنترل و ویژگی کمیابی و عرضه محدود آن را حفظ کند.

هاوینگ بیت کوین چیست؟

بیت کوین بر روی یک شبکه غیرمتمرکز از کامپیوترها به نام نودها کار می‌کند. استخراج بیت کوین، فرآیند ایجاد بلاک‌های معتبر است که تاریخچه تراکنش‌ها را به دفتر کل عمومی بیت کوین اضافه می‌کند. ماینرها نیز افراد یا نهادهایی هستند که نقش مهمی در ایمن‌سازی و اعتبارسنجی تراکنش‌ها در این بلاک چین دارند و در ازای تلاش‌ خود، بیت کوین‌های استخراج‌شده را به‌عنوان پاداش دریافت می‌کنند.

برای حل مسائل پیچیده ریاضی در روند استخراج بیت کوین از سخت‌افزارها استفاده می‌شود که تراکنش‌ها را تأیید و شبکه را ایمن می‌کنند. ماینرها از قدرت محاسباتی این سخت‌افزارها استفاده می‌کنند و برای حل این مسائل با هم رقابت می‌کنند و اولین کسی که آن را حل می‌کند، یک بلاک جدید از تراکنش‌ها را به بلاک چین اضافه خواهد کرد.

هاوینگ بیت کوین به معنی نصف‌شدن پاداش ماینرها است که برای حل مسائل پیچیده ریاضی و اعتبارسنجی تراکنش‌ها در بلاک چین بیت کوین دریافت می‌کنند. این مکانیسمی است که توسط ساتوشی ناکاموتو، خالق مرموز بیت کوین، درون پروتکل این ارز دیجیتال قرار داده شده است و تقریباً هر چهار سال یا هر ۲۱۰٬۰۰۰ بلاک اتفاق می‌افتد.

نصف‌شدن پاداش ماینرها پس از این رویداد به معنی نصف‌شدن عرضه بیت کوین‌های جدید به بازار است.

در ابتدا زمان راه‌اندازی این ارز دیجیتال، ماینرها به ازای افزودن هر بلاک به بلاک چین، ۵۰ بیت کوین به‌عنوان پاداش دریافت می‌کردند. در هاوینگ اول، این پاداش به ۲۵ بیت کوین و طی هاوینگ‌های بعدی در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ به‌ترتیب به ۱۲.۵ و ۶.۲۵ بیت کوین کاهش یافت. در آوریل ۲۰۲۴ (فروردین ۱۴۰۳) نیز پاداش استخراج به ۳.۱۲۵ بیت کوین کاهش خواهد یافت و این روند تا زمانی ادامه خواهد داشت که تمام ۲۱میلیون بیت کوین استخراج شود.

استراتژی‌های معاملات بیت کوین در زمان هاوینگ
بررسی تاریخی هاوینگ بیت کوین

با کاهش پاداش استخراج، نرخ عرضه بیت کوین کنترل می‌شود که ویژگی همانند طلا و دیگر فلزات کمیاب به این ارز دیجیتال می‌دهد. عرضه بیت کوین به ۲۱میلیون واحد محدود شده است که در نتیجه سخت‌ترکردن فراید استخراج و مصرف منابع بیشتر برای استخراج کوین‌های جدید، نرخ انتشار کاهش یافته و باعث ایجاد کمیابی و به‌طور بالقوه باعث افزایش ارزش هر بیت‌کوین می‌شود.

هاوینگ بیت کوین در سال ۲۰۲۴

ازآنجایی‌که هاوینگ در الگوریتم بیت کوین براساس تعداد بلاک‌های ساخته‌شده انجام می‌شود، زمان بعدی این رویداد دقیقاً مشخص نیست. با‌این‌حال، کارشناسان زمان احتمالی هاوینگ بعدی را در آوریل ۲۰۲۴ (فرودین ۱۴۰۳) تخمین می‌زنند که تقریباً منطبق با چرخه تاریخی چهار ساله این دارایی است.

پیش‌بینی می‌شود که هاوینگ نهایی در سال ۲۱۴۰ اتفاق بیفتد، زمانی که تعداد بیت کوین‌های در گردش به حداکثر عرضه ۲۱میلیونی خود برسد. در این مرحله، دیگر بیت کوین جدیدی استخراج نخواهد شد.

سازوکار هاوینگ به‌گونه‌ای طراحی شده است که تا حدودی قابل پیش‌بینی باشد تا از ایجاد اختلالات قابل توجه در شبکه جلوگیری شود. بااین‌حال، پیش و پس از این رویداد، اغلب شاهد افزایش نوسانات در قیمت بیت کوین هستیم.

تأثیر تاریخی هاوینگ بر روند قیمت بیت کوین

بررسی داده‌های روند قیمت و تحلیل‌های بنیادی نشان می‌دهد که هاوینگ بیت کوین به طور مطلوبی بر قیمت بیت کوین تأثیر می‌گذارد. این رویداد به‌شکل تاریخی با افزایش خوش‌بینی و ایجاد روند صعودی در بازار ارزهای دیجیتال همراه است که به معنی نوسانات قیمتی مثبت خواهد بود.

ایجاد روند صعودی را می‌توان به عوامل مختلفی نسبت داد که پویایی عرضه و تقاضا مهم‌ترین عامل آن است. کاهش عرضه بیت کوین، آن را کمیاب‌تر می کند و تقاضا را افزایش می‌دهد که نتیجه آن افزایش قیمت است.

هاوینگ با جلب توجه به سمت بازار ارزهای دیجیتال، تغییر رفتار سرمایه‌گذاران، جذب سرمایه‌گذاران جدید و گسترش فومو باعث افزایش پیش‌بینی قیمت توسط تحلیلگران سرشناس شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های می‌شود که اغلب به افزایش فعالیت معاملاتی کمک می‌کنند.

بیشتر گفت‌وگوها و کمپین‌های آموزشی در رابطه با اصول بنیادی بیت کوین، فناوری بلاک چین و اقتصاد ارزهای دیجیتال پیش از هاوینگ آغاز می‌شوند.

اگرچه که روندهای تاریخی ارتباط بین رویدادهای هاوینگ و افزایش قیمت را نشان می‌دهند، وقوع دوباره آن هیچ تضمینی ندارد و و سرمایه‌گذاران باید تحقیقات خود را برای درک روند قیمت در هر هاوینگ انجام دهند.

بااین‌همه، اگه روند قیمت را در طول هر هاوینگ بررسی کنیم شاهد چرخه‌های ثابتی خواهیم بود. قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۶، پیش از هاوینگ به ۶۶۵ دلار رسید و یک سال بعد به ۲٬۲۵۰ دلار افزایش یافت.

استراتژی‌های معاملات بیت کوین در زمان هاوینگ
چرخه‌های قیمت بیت کوین در هر هاوینگ

هاوینگ سال ۲۰۲۲ در ماه مه (اردیبهشت)، در زمانی رخ داد که قیمت بیت کوین ۸٬۷۴۰ دلار بود. در پایان همان سال، بیت کوین به ۲۹٬۰۰۰ دلار افزایش یافت. ازآنجایی‌که در چرخه‌های پیشین هاوینگ شاهد ایجاد یک روند صعودی در بازار بوده‌ایم، پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که این چرخه سال ۲۰۲۴ نیز رخ خواهد داد.

نوسانات بازار و فرصت‌های معاملاتی در طول هاوینگ

پیش‌بینی و وقوع هاوینگ بیت کوین اغلب با افزایش نوسانات در بازار همراه است. از نظر تاریخی، این نوسانات چالش‌ها و فرصت‌هایی را برای معامله‌گران ایجاد می‌کند. در شرایطی که بی‌ثباتی به معنی افزایش ریسک خواهد بود، مسیرها برای انجام معاملات استراتژیک باز خواهد شد، به‌ویژه برای کسانی که در نوسان‌گیری مهارت دارند.

معامله‌گران می‌توانند روند غالب را پیش و پس هاوینگ دنبال کنند یا در روند صعودی لانگ و در روند نزولی شورت بگیرند. آن‌ها می‌توانند سطوح مقاومت یا حمایت کلیدی را برای انجام معاملات شناسایی کنند و زمانی که قیمت این سطوح را شکست از معامله خارج شوند.

شکست‌ها یا همان بریک اوت‌ها (Breakouts) می‌توانند به شناسایی احتمالی معکوس‌شدن روند یا ادامه آن کمک کنند. سطوح حمایتی، سطوح قیمتی هستند که کف قیمت بیت کوین را در سقوط و سطوح مقاومت، نقطه توقف روند صعودی را مشخص می‌کنند.

معامله‌گران می‌توانند این سطوح را با استفاده از ابزارهای تحلیل تکنیکال مانند خطوط روند، میانگین‌های متحرک یا خطوط حمایت و مقاومت افقی شناسایی کنند و منتظر بمانند تا قیمت به‌طور قطعی سطح مقاومت یا سطح حمایت را بشکند. بریک اوت، زمانی تأیید می‌شود که قیمت بالاتر یا پایین‌تر از سطوح بسته می‌شود که بیانگر تغییر بالقوه در احساسات بازار خواهد بود.

برای نمونه، در سال ۲۰۱۶ و پیش از هاوینگ، قیمت بیت کوین در حدود ۶۶۵ دلار در نوسان بود. معامله‌گرانی که سطح مقاومت ۷۰۰ دلاری را به‌عنوان استراتژی بریک اوت اتخاذ کرده بودند، می‌دانستند که اگر قیمت به‌طور قاطع به بالای ۷۰۰ دلار برسد به معنی بریک اوت صعودی خواهد بود.

معامله‌گر پس از تأیید بریک اوت، در شرایط صعودی وارد یک موقعیت معاملاتی لانگ و در شرایط نزولی وارد یک موقعیت معاملاتی شورت می‌شود. سفارشات با حد ضرر (Stop-loss) و سطوح برداشت سود (Take-profit)، معمولاً باهدف مدیریت ریسک و تضمین کسب سود تنظیم می‌شوند.

معامله‌گران باید همچنان به موقعیت‌های معاملاتی خود نظارت کنند و استراتژی خود را با تغییر روند بازار تنظیم کنند. معاملات بریک اوت با هدف سودگرفتن از شتاب ایجاد‌شده پس از عبور قیمت از سطح مشخص انجام می‌شوند.

البته این شکل معاملات ریسک‌هایی را به‌همراه دارند، به‌ویژه در زمان ایجاد شکست‌های کاذب. بنابراین، معامله‌گران باید احتیاط کنند و تحقیقات خود را برای فیلتر‌کردن شکست‌های کاذب احتمالی انجام دهند.

در نهایت، معامله‌گران می‌توانند تفاوت قیمت‌ها را در صرافی‌های مختلف بررسی کنند. نوسانات بیت کوین ممکن است ناترازی موقتی در قیمت ایجاد کند که خود فرصتی برای کسب سود از استراتژی آربیتراژ را فراهم می‌کند.

ارزیابی ریسک در طول هاوینگ

اگرچه هاوینگ بیت کوین معمولاً به‌عنوان یک رویداد مثبت تلقی می‌شود، اما خطرات ذاتی، به‌ویژه در کوتاه‌مدت، به همراه دارد. دوره منتهی به هاوینگ اغلب با افزایش فعالیت‌های سفته‌بازانه در بازار همراه است که افزایش نوسانات قیمت را در پی دارد.

همچنین، در شرایطی‌که انتظارات بازار با نتایج واقعی هم‌خوانی نداشته باشد، تشخیص احتمال شکل‌گیری یک روند نزولی یا اصلاح موقت قیمت بسیار مهم است. معامله‌گران باید نسبت به ذخیره امن دارایی‌های خود اطمینان حاصل کنند. استفاده از یک کیف پول سخت‌افزاری یا یک کیف پول نرم‌افزاری که برای امنیت بیشتر، احراز هویت دو مرحله‌ای آن فعال شده است.

بررسی روند احساسات بازار، تحولات نظارتی و عوامل اقتصادی در سطح جهان با تأکید بر اهمیت داشتن رویکردی آگاهانه و سازگار با استراتژی‌های سرمایه گذاری می‌توانند در ایجاد یک چشم‌انداز کلی ریسک در طول دوره هاوینگ موثر باشد.

The post استراتژی‌های معاملات بیت کوین در زمان هاوینگ appeared first on ارزدیجیتال.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2636507

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها