تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
0

لورس :بهترین استیبل کوین ها در سال ۲۰۲۳

  • کد خبر : 2606519
  • ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲
لورس :بهترین استیبل کوین ها در سال ۲۰۲۳
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

در ماه مه ۲۰۲۲، بازار کریپتو با سقوط یکی از بزرگترین پروژه‌های رمزنگاری یعنی Terra و استیبل کوین آن،UST، مواجه شد. این وضعیت باعث شد که بسیاری از افراد فعال در بازار ارزهای دیجیتال، قابلیت اطمینان به استیبل کوین ها را زیر سوال ببرند. با این حال، اهمیت استیبل کوین ها برای بازار ارزهای دیجیتال و استفاده از آن‌ها در هر صورت انکارناپذیر است. فعالان بازار کریپتو باید در انتخاب استیبل کوین دقت بیشتری داشته باشند. در این مقاله، بهترین و قابل اطمینان ترین استیبل کوین ها در سال ۲۰۲۳ را فهرست می کنیم.
استیبل کوین چیست؟ استیبل کوین ها دارایی های دیجیتالی هستند که قیمت آن ها با قیمت یک دارایی پایه مرتبط است. دارایی پایه می تواند تقریباً هر چیزی باشد: ارزهای فیات، ارزهای دیجیتال، کالاها، مواد خام و… . اما رایج‌ترین آن‌ها، استیبل کوین‌های مبتنی بر دلار هستند، زیرا معمولاً ارزش دارایی‌ها در بازار کریپتو به دلار ارزیابی می‌شود.
بیشتر بخوانید: نگاهی به استیبل کوین‌های پیشرو چرا استیبل کوین ها اینقدر مهم هستند؟ استیبل کوین ها برای صنعت ارزهای دیجیتال بسیار مهم هستند. مشکل اصلی رمزارزها که مانع پذیرش آ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

در ماه مه ۲۰۲۲، بازار کریپتو با سقوط یکی از بزرگترین پروژه‌های رمزنگاری یعنی Terra و استیبل کوین آن،UST، مواجه شد. این وضعیت باعث شد که بسیاری از افراد فعال در بازار ارزهای دیجیتال، قابلیت اطمینان به استیبل کوین ها را زیر سوال ببرند. با این حال، اهمیت استیبل کوین ها برای بازار ارزهای دیجیتال و استفاده از آن‌ها در هر صورت انکارناپذیر است. فعالان بازار کریپتو باید در انتخاب استیبل کوین دقت بیشتری داشته باشند. در این مقاله، بهترین و قابل اطمینان ترین استیبل کوین ها در سال ۲۰۲۳ را فهرست می کنیم.

استیبل کوین چیست؟

استیبل کوین ها دارایی های دیجیتالی هستند که قیمت آن ها با قیمت یک دارایی پایه مرتبط است. دارایی پایه می تواند تقریباً هر چیزی باشد: ارزهای فیات، ارزهای دیجیتال، کالاها، مواد خام و… . اما رایج‌ترین آن‌ها، استیبل کوین‌های مبتنی بر دلار هستند، زیرا معمولاً ارزش دارایی‌ها در بازار کریپتو به دلار ارزیابی می‌شود.

  • بیشتر بخوانید: نگاهی به استیبل کوین‌های پیشرو
بخوانید  هشت مورد از ابزارهای تحلیل آنچین در سال ۲۰۲۳

چرا استیبل کوین ها اینقدر مهم هستند؟

استیبل کوین ها برای صنعت ارزهای دیجیتال بسیار مهم هستند. مشکل اصلی رمزارزها که مانع پذیرش آن‌ها در مقیاس گسترده می شود، نوسانات زیاد است. عوامل زیادی در تغییرات قیمت نقش دارند، به همین دلیل است که قیمت یک ارز دیجیتال می تواند به سرعت، به طور غیرقابل پیش بینی و قابل توجهی تغییر کند. استیبل کوین ها به شما این امکان را می دهند که از مزایای ارزهای دیجیتال، مانند تراکنش های سریع، ارزان و انعطاف پذیری در معاملات خود استفاده کنید، اما از ضرر اصلی آن ها، یعنی نوسانات بیش از حد، اجتناب کنید. بنابراین، استیبل کوین ها برای ذخیره و اندازه گیری ارزش در بازار ارزهای دیجیتال ابزار مناسبی هستند.

علاوه بر این، استفاده از استیبل کوین‌های متصل به دلار در معاملات کریپتو بسیار ساده است و در واقع آن‌ها تجارت ارزهای دیجیتال در برابر دلار را آسان می کنند. ایراد اصلی اکثر استیبل کوین ها، متمرکز بودن آنهاست. این امر آن‌ها و کاربرانشان را در برابر اقدامات دولت ها و تنظیم کننده ها آسیب پذیر می کند.

بخوانید  چه چیزهایی می‌توان با بیت کوین خرید؟

بهترین استیبل کوین ها در سال ۲۰۲۳

اینکه کدام استیبل کوین را انتخاب کنید تا حد زیادی به اهداف معاملاتی و کاربردی شما بستگی دارد. با این وجود، برای آسان‌تر کردن انتخاب، فهرستی از بهترین استیبل کوین ها در سال ۲۰۲۳ را آماده کرده‌ایم. همچنین توجه داشته باشید که در بسیاری از موارد به جای استفاده از یکی از آن‌ها، ایجاد تنوع در سبد استیبل کوین‌هایتان منطقی‌تر است.

USDC

بسیاری از کاربران USDC را قابل اعتمادترین استیبل کوین می دانند. این استیبل کوین توسط شرکت سیرکل (Circle) با مشارکت صرافی ارزهای دیجیتال کوین بیس صادر می شود. شرکت سیرکل دارای مجوز از وزارت خدمات مالی ایالت نیویورک (NYDFS)است و کاملاً تحت نظارت این مرجع قرار دارد.

بسیاری از کاربران USDC را قابل اعتمادترین استیبل کوین می دانند

USDC یک استیبل کوین است که از شفافیت و نقدینگی بالایی برخوردار است. این شرکت ممیزی های ماهانه در دسترس عموم را منتشر می کند تا به سرمایه گذاران اطمینان دهد که تمام توکن هایش کاملاً ایمن هستند و توسط ذخایر کافی پشتیبانی می‌شوند. علاوه بر این، اکثر صرافی‌های اصلی ارزهای دیجیتال، این استیبل کوین را می‌پذیرند. همچنین USDC یک توکن ERC-20 است که ادغام و استفاده از آن در برنامه‌های مبتنی بر شبکه اتریوم را آسان می‌کند. نقطه ضعف این استیبل کوین متمرکز بودن و کنترل جریان های مالی آن توسط کوین بیس و سیرکل است که آن را در برابر فریزکردن یا مصادره دارایی ها، توسط رگولاتورها، آسیب پذیر می کند.

بخوانید  قیمت بیت کوین امروز هم افزایش یافت؛ رشد شدید ریپل و دش

خرید USDC

DAI

این استیبل کوین توسط بنیاد MakerDAO راه اندازی شده است. کاربران رمزارز ETH را به پروتکل میکر دائو واریز می کنند و در ازای آن استیبل کوین دای (DAI) را دریافت می کنند. تعداد توکن‌های دریافت شده نیز بر اساس قیمت لحظه‌ای بازار محاسبه می شود. کاربران در هر زمان می توانند یک مبادله معکوس انجام دهند و اتریوم خود را پس بگیرند.

خرید استیبل کوین

دای توسط بنیاد MakerDAO راه اندازی شده است

قیمت این توکن در همواره برابر ۱ دلار است و بدون توجه به قیمت اتریوم قیمت آن همان۱ دلار باقی می ماند. البته مانند همه استیبل کوین‌ها ممکن است که برای لحظاتی قیمت یک افزایش و یا کاهش جزئی (در حد چند سنت) را تجربه کند. دای یک استیبل کوین الگوریتمی است؛ یعنی ثبات قیمت آن توسط قرادادهوشمند میکردائو حفظ می‌شود. در صورت انحراف قیمت از مقدار تعیین شده در قرارداد هوشمند، سکه های مازاد از بین می روند یا سکه های جدید صادر می شوند تا تعادل و بالانس عرضه و تقاضا حفظ شود و قیمت ثابت بماند.

بخوانید  شاخص ترس و طمع چیست؟ نمایش لحظه ای شاخص ترس و طمع بیت کوین

این توکن توسط اکثر صرافی های اصلی ارزهای دیجیتال پشتیبانی می شود و همچنین برای ترید در صرافی های غیرمتمرکز که با استاندارد ERC-20 کار می کنند، مناسب است. از آنجا که DAI توسط قراردادهای هوشمند تنظیم می شود، این استیبل کوین نمی تواند توسط تنظیم کننده ها مصادره یا مسدود شود. با این حال برای دریافت مستقیم دای از میکردائو باید اتریوم خود را در قرارداد هوشمند قفل کنید. بدین ترتیب اگر برای میکردائو اتفاقاتی مانند هک شدن رخ دهد دارایی شما نیز در معرض خطر قرار می‌گیرد.

USDT

قدیمی ترین و بزرگترین استیبل کوین از نظر ازرش بازار، USDT است. تقریباً تمام صرافی ها و کیف پول های رمزنگاری از آن پشتیبانی می کنند. تبدیل آن به پول فیات نیز بسیار ساده است زیرا معاملات آن در همه صرافی‌ها انجام می‌شود.

استیبل کوین چیست

قدیمی ترین و بزرگترین استیبل کوین از نظر ازرش بازار، USDT است

نقطه ضعف اصلی USDT مانند سایر استیبل کوین های مشابه، متمرکز بودن آن است. علاوه بر این، شرکت تتر، سازنده این استیبل کوین، بارها به عدم شفافیت و میزان وثیقه ناکافی نسبت به توکن های صادر شده متهم شده است. این استیبل کوین با کمک صرافی بیت فینکس صادر می‌شود. تتر و بیت فینکس ادعا می‌کنند که همه توکن‌های USDT وثیقه شده‌اند اما در این مورد همیشه بحث‌هایی وجود داشته است. با این حال تتر، سال‌ها رتبه اول از نظر ارزش بازار را در میان استیبل کوین‌ها حفظ کرده است.

بخوانید  در آخرین هک متامسک مارک کوبان میلیارد ۸۷۰۰۰۰ دلار از دست داد!

TUSD

ترو یو اس دی (TUSD) اولین استیبل کوینی است که پگ دلاری و نسبت توکن‌ها با ذخایر آن، بصورت آنلاین و لحظه‌ای توسط سیستم اثبات ذخایر چین لینک کنترل می‌شود. هنگامی که کاربر TUSD را در پلتفرم TrustToken، پلتفرم مادر ترو یو اس دی، درخواست می‌کند توکن‌های جدید ضرب شده و به چرخه در گردش اضافه می‌شوند. همچنین کاربر می‌تواند در هر زمان توکن‌های خود را در TrustToken بفروشد که متعاقبا توکن‌های TUSD سوزانده شده و از عرضه در گردش حذف می‌شوند. این استیبل کوین در صرافی های بسیاری از جمله بایننس معامله می‌شود.

استیبل کوین چیست

ترو یو اس دی از نظر ارزش بازار، چهارمین استیبل کوین بزرگ است

یکی از مزایای استفاده از TUSD این است که هزینه ای برای خرید یا بازخرید توکن ها اعمال نمی شود همچنین این استیبل کوین علاوه بر اتریوم در شبکه های بسیاری از جمله فانتوم، آپتیمزم، شبکه بایننس و… در دسترس است.

از معایب TUSD این است که برای خرید مستقیم آن از پلتفرم TrustToken باید ابتدا فرایند KYC را تکمیل کرد که برای کاربران کشورهای تحریم شده در دسترس نیست. همچنین TUSD و سایر دارایی های دیجیتال ایجاد شده توسط TrustToken کاملا متمرکز هستند. TrustToken می‌تواند در صورت احساس نادیده گرفتن قوانین، حساب کاربری شخص را مسدود یا توکن‌های آن‌ها را مصادره کند. با این حال استیبل کوین ترو یو اس دی از نظر ارزش بازار، چهارمین استیبل کوین بزرگ است.

بخوانید  کلاهبرداری های ارز دیجیتال در سال 2023 به 1 میلیارد دلار می رسد!

نتیجه گیری

استیبل کوین ها برای صنعت کریپتو بسیار مهم هستند و به عنوان وسیله ای نسبتاً ایمن برای ذخیره پول در بازار کریپتو و پر کردن شکاف بین ارزهای دیجیتال و پول فیات عمل می کنند. با این حال، استیبل کوین ها بدون اشکال نیستند. همچنین، حتی ارزهای فیات که محبوب‌ترین استیبل کوین‌ها به آن‌ها متصل می‌شوند، در معرض تورم هستند. بنابراین همواره به یاد داشته باشید که سبد دارایی های خود را متنوع‌تر کنید.

امتیاز شما منبع مقاله : مشاهده سلب مسئولیت :

مسئولیت سرمایه‌گذاری در هر پروژه تماما بر عهده سرمایه‌گذاران آن است، محتوا ی این صفحه به معنای پیشنهاد سرمایه‌گذاری یا تایید پروژه موردنظر از سمت سایت ارزینجا نمی باشد

کلمات کلیدی : بهترین استیبل کوین بهترین استیبل کوین ها در سال ۲۰۲۳ معرفی استیبل کوین های برتر

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2606519

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها