تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
1
خانه دسته‌بندی نشده

لورس :رشد انفجاری بیت کوین و ادامه روند صعودی بازار کریپتو؛ رکود به پایان رسیده است؟

  • کد خبر : 2626426
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
لورس :رشد انفجاری بیت کوین و ادامه روند صعودی بازار کریپتو؛ رکود به پایان رسیده است؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

رشد انفجاری بیت کوین و ادامه روند صعودی بازار کریپتو؛ رکود به پایان رسیده است؟ در نخستین ساعات بامداد سه‌شنبه ۲۴ اکتبر برابر با ۲ آبان، بیت کوین با یک حرکت انفجاری خود را به مقاومت ۳۵ هزار دلاری رساند تا به بالاترین قیمت در سال جاری میلادی برسد. اما دلیل رشد فوق العاده قیمت بیت کوین چه بود؟ آیا رکود فرسایشی و طولانی‌مدت بازار ارزهای دیجیتال به پایان رسیده است؟ در این مطلب ضمن بررسی ابعاد مختلف افزایش قیمت بیت کوین، وضعیت کلی بازار کریپتو و رمزارزهای محبوب را مرور خواهیم کرد.
به گزارش والکس، در روزهای گذشته شایعاتی پیرامون تایید صندوق های ETF بیت کوین وجود داشت که باعث ایجاد احساسات صعودی شد و قیمت بیت کوین را به ۳۰ هزار دلار رساند. رد شایعات از طرف شرکت‌ها و هشدار SEC مجدد قیمت را به زیر ۲۸ هزار دلار برد. بررسی قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال در روزهای گذشته افزایش نوسانات کوتاه مدت را تایید می‌کرد. دیروز در بخش اخبار والکس از شروع قدرت‌نمایی گاوها گفتیم و به این نکته اشاره کردیم که اگر قیمت به زیر ۳۰ هزار دلار سقوط نکند احتمالا باید منتظر قیمت‌های بالاتر باشیم.
در ۲۴ ساعت گذ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

رشد انفجاری بیت کوین و ادامه روند صعودی بازار کریپتو؛ رکود به پایان رسیده است؟

در نخستین ساعات بامداد سه‌شنبه ۲۴ اکتبر برابر با ۲ آبان، بیت کوین با یک حرکت انفجاری خود را به مقاومت ۳۵ هزار دلاری رساند تا به بالاترین قیمت در سال جاری میلادی برسد. اما دلیل رشد فوق العاده قیمت بیت کوین چه بود؟ آیا رکود فرسایشی و طولانی‌مدت بازار ارزهای دیجیتال به پایان رسیده است؟ در این مطلب ضمن بررسی ابعاد مختلف افزایش قیمت بیت کوین، وضعیت کلی بازار کریپتو و رمزارزهای محبوب را مرور خواهیم کرد.

به گزارش والکس، در روزهای گذشته شایعاتی پیرامون تایید صندوق های ETF بیت کوین وجود داشت که باعث ایجاد احساسات صعودی شد و قیمت بیت کوین را به ۳۰ هزار دلار رساند. رد شایعات از طرف شرکت‌ها و هشدار SEC مجدد قیمت را به زیر ۲۸ هزار دلار برد. بررسی قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال در روزهای گذشته افزایش نوسانات کوتاه مدت را تایید می‌کرد. دیروز در بخش اخبار والکس از شروع قدرت‌نمایی گاوها گفتیم و به این نکته اشاره کردیم که اگر قیمت به زیر ۳۰ هزار دلار سقوط نکند احتمالا باید منتظر قیمت‌های بالاتر باشیم.

در ۲۴ ساعت گذشته ظاهرا بخش عمده‌ای از سرمایه‌گذاران متقاعد شده‌اند که ETF بیت کوین شرکت بلک راک (BlackRock) به زودی راه‌اندازی می‌شود و انتشار اخبار ضد و نقیض از آماده شدن این شرکت برای عرضه صندوق ETF خود در بورس ایالات متحده، باعث هجوم گاوها و رشد خیره‌کننده قیمت بیت کوین شده است؛ به طوری که قیمت پادشاه کریپتو در چند ساعت به مرز ۳۵ هزار دلار رسید و حالا مشغول آزمایش این مقاومت جدید شد.

علاوه بر این، دادگاهی در آمریکا در حکمی تاکید کرده است که ETF بیت کوین شرکت گری‌اسکیل (Grayscale) باید طبق برنامه جلو برود و SEC موظف است براساس مستندات و طبق دستورالعمل‌های مراجع قانونی بر نحوه اجرای این فرآیند نظارت کند. این مساله هم باعث ایجاد یک هیجان مثبت شد و به رشد بیت کوین دامن زد. تحلیلگران معتقدند که کمیسیون بورس و اوراق بهادار دیگر چاره‌ای جز تایید ETF شرکت گری‌اسکیل ندارد.

در پی سرازیر شدن نقدینگی به سمت بیت کوین، بیش از ۶۷۲ میلیارد دلار از کل ارزش یک تریلیون دلاری بازار ارزهای دیجیتال اکنون در تصاحب پادشاه کریپتو است و برهمین اساس دامیننس بیت کوین به ۵۴ درصد رسیده است. بیت کوین در هفت روز گذشته بیش از ۲۲ درصد رشد را ثبت کرده و فقط در شبانه روز گذشته حدود ۱۲ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

اتریوم به عنوان دومین رمزارز بزرگ به تبعیت از پادشاه کریپتو روند صعودی خود را ادامه می‌دهد. قیمت اتریوم در ۷ روز گذشته بیش از ۱۵ درصد رشد کرده است و در ۲۴ ساعت گذشته نیز با ۷ درصد افزایش، در حدود ۱۸۲۹ دلار معامله می‌شود.

در حالی که خاورمیانه به عنوان قطب انرژی جهان همچنان در وضعیت عدم اطمینان به سر می‌برد قیمت تتر همچنان در کانال ۵۰ هزار تومان قرار دارد و مثل روزهای گذشته در وضعیت خنثی به سر می‌برد.

در میان رمزارزهای محبوب و مطرح، قیمت بایننس کوین با افزایشی ۴ درصدی در شبانه روز گذشته در حدود ۲۳۱ دلار معامله می‌شود. قیمت ریپل در لحظه نگارش این مطلب در محدوده ۰.۵۴ دلار است. ریپل توانسته در ۷ روز گذشته ۱۱ درصد رشد کند و این رقم در ۲۴ ساعت اخیر بیش از ۳.۵ درصد بوده است.

قیمت سولانا که در ۷ روز اخیر با ۳۰ درصد رشد یک عملکرد درخشان را ثبت کرده بود، ۲۴ ساعت گذشته را در حالت خنثی سپری کرد و حالا در محدوده ۳۱.۴۰ دلار معامله می‌شود. قیمت دوج کوین هم به پیروی از بازار ۲۴ ساعات حدود ۸ درصد رشد کرد و به قیمت ۰.۰۶۷ دلار رسید.

چین لینک اما با بازار همسو نبود. قیمت چین لینک در ۲۴ ساعت حدود ۵.۵ درصد سقوط کرد و حالا در حدود ۱۰.۲۹ دلار معامله می‌شود.

اما پرسودترین توکن در هفت روز اخیر مینا (Mina) بوده است. قیمت مینا در ۷ روز اخیر بیش از ۷۰ درصد رشد کرده و تنها در شبانه روز گذشته ۵۳ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است! روند رو به رشد این رمزارز همچنان ادامه دارد.

ارز دیجیتال اینجکتیو (INJ) در ۷ روز بیش از ۴۰ درصد رشد کرد و با ادامه این مسیر در ۲۴ ساعت اخیر نیز ۱۷ درصد افزایش قیمت داشت. قیمت اینجکتیو اکنون در حدود ۱۱.۲۶ دلار است.

اما میم‌کوین محبوب په په هم توانست در شبانه روز گذشته بیش از ۲۵ درصد رشد کند. افزایش قیمت پپه در ادامه روند صعودی هفت روز اخیر است که این رمزارز توانست ۴۰ درصد رشد را به خریدارانش تقدیم کند.

با توجه به اینکه تقریبا کل بازار ارزهای دیجیتال در شرایط صعودی قرار گرفته و احساسات مثبت بر بازار غالب شده، تقریبا هیچ رمزارزی در هفت روز گذشته سقوط قابل توجهی را ثبت نکرده است. بدترین عملکرد در ۲۴ ساعت گذشته مربوط به چین لینک بود که همان‌طور که اشاره کردیم ۵.۵ درصد کاهش قیمت را تجربه کرده است.

روند رو به رشد بازار کریپتو همچنان با شک و تردیدهای بسیاری همراه است. برخی تحلیلگران نسبت به اعمال سیاست‌های انقباضی از طرف فدرال رزرو نگران هستند. از طرفی، وضعیت خاورمیانه چشم‌انداز نامطمئنی را پیش‌روی اقتصاد قرار داده است. باید منتظر باشیم و ببینیم آیا بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال به روند صعودی خود ادامه می‌دهند یا این تنها یک رشد کوتاه مدت خواهد بود.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیازها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

برچسب هابیت کوین

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2626426

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها