تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

لورس :شایعه‌ای به ارزش ۱۰۰میلیون دلار

  • کد خبر : 2626592
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
لورس :شایعه‌ای به ارزش ۱۰۰میلیون دلار
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

تاثیر شایعه تایید صندوق قابل معامله اسپات بیت‌کوین چه بود؟ شایعه‌ای به ارزش ۱۰۰میلیون دلار بزرگنمایی متن خبر دنیای اقتصاد- حامد توانای آزاد : از زمان ثبت اوج قیمتی بیت‌کوین در محدوده ۶۸هزار دلار ۲سال می‌گذرد؛ ۲سالی که با سختی‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاران بیت‌کوین و ارز‌های دیجیتال همراه بوده است. در این بازه زمانی سقوط گسترده قیمتی بازار که به آن زمستان ارز دیجیتال گفته می‌شود، فعالان بازار شاهد ورشکستگی بسیاری از شرکت‌ها، صرافی‌ها و از بین رفتن پروژه‌های بلاک‌چینی بوده‌اند. با این حال از ابتدای سال۲۰۲۳ بیت‌کوین این فرصت را پیدا کرد تا روند افزایشی داشته باشد و از محدوده ۱۷هزار دلار فاصله بگیرد؛ روندی که با نزدیک شدن به سال۲۰۲۴ اهمیت بیشتری پیدا کرده است و سرمایه‌گذاران در انتظار صعود‌های قیمتی بیشتر بیت‌کوین و در ادامه بازار ارز‌های دیجیتال هستند. هم‌اکنون تقریبا نصف ارزش کل بازار ارز‌های دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است و به همین دلیل روند‌های قیمتی این ارز دیجیتال اهمیت بسیاری دارد. روند قیمتی که در بسیاری از زمان‌ها تحت تاثیر اخبار منتشرشده رخ می‌دهد، اخباری که حتی در صورت اشتباه بو..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

تاثیر شایعه تایید صندوق قابل معامله اسپات بیت‌کوین چه بود؟

شایعه‌ای به ارزش ۱۰۰میلیون دلار بزرگنمایی متن خبر دنیای اقتصاد- حامد توانای آزاد : از زمان ثبت اوج قیمتی بیت‌کوین در محدوده ۶۸هزار دلار ۲سال می‌گذرد؛ ۲سالی که با سختی‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاران بیت‌کوین و ارز‌های دیجیتال همراه بوده است. در این بازه زمانی سقوط گسترده قیمتی بازار که به آن زمستان ارز دیجیتال گفته می‌شود، فعالان بازار شاهد ورشکستگی بسیاری از شرکت‌ها، صرافی‌ها و از بین رفتن پروژه‌های بلاک‌چینی بوده‌اند. با این حال از ابتدای سال۲۰۲۳ بیت‌کوین این فرصت را پیدا کرد تا روند افزایشی داشته باشد و از محدوده ۱۷هزار دلار فاصله بگیرد؛ روندی که با نزدیک شدن به سال۲۰۲۴ اهمیت بیشتری پیدا کرده است و سرمایه‌گذاران در انتظار صعود‌های قیمتی بیشتر بیت‌کوین و در ادامه بازار ارز‌های دیجیتال هستند.

هم‌اکنون تقریبا نصف ارزش کل بازار ارز‌های دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است و به همین دلیل روند‌های قیمتی این ارز دیجیتال اهمیت بسیاری دارد. روند قیمتی که در بسیاری از زمان‌ها تحت تاثیر اخبار منتشرشده رخ می‌دهد، اخباری که حتی در صورت اشتباه بودن نیز می‌توانند تغییرات قیمتی را برای بیت‌کوین به همراه داشته باشند. روندی که اخیرا دیده شد و خبر اشتباهی مبنی بر تایید صندوق قابل معامله اسپات بیت‌کوین منجر به رشد قیمتی بیت‌کوین به نزدیکی محدوده ۳۰هزار دلار و سپس کاهش دوباره آن در عرض چند دقیقه شد. این نوسانات شدید منجر به از دست رفتن بیش از ۱۰۵میلیون دلار سرمایه در سفارش‌های‌ ثبت‌شده شد و برخی از سرمایه‌گذاران بیت‌کوین ضررهای قابل توجهی را متحمل شدند. شرایطی که باری دیگر اهمیت بررسی صحت اخبار و واکنش مناسب نسبت به تغییرات قیمتی شدید ارز‌های دیجیتال را برای سرمایه‌گذاران یادآوری کرد؛ موضوعی که همواره باید به آن توجه داشت، زیرا این آخرین باری نخواهد بود که اخبار و شایعات منجر به تغییرات قیمتی کوتاه‌مدت ارز‌های دیجیتال می‌شوند.

جریان افزایش قیمت بیت‌کوین

روز دوشنبه، ۲۴مهرماه رسانه شناخته‌شده کوین تلگراف خبری مبنی بر تایید صندوق قابل معامله اسپات بیت‌کوین شرکت BlackRock توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را منتشر کرد. صندوق قابل معامله اسپات بیت‌کوین برای چندین سال است که در انتظار تایید است و بسیاری از شرکت‌ها در تلاش برای دریافت تایید برای راه‌اندازی و عرضه صندوق خود هستند؛ تلاش‌هایی که تا به امروز با موفقیت همراه نبوده است. درحالی‌که عدم تایید این صندوق‌ها سیگنالی منفی برای معامله‌گران بیت‌کوین و ارز‌های دیجیتال به شمار نمی‌رود، اما تایید اولین صندوق قابل معامله اسپات بیت‌کوین خبر بزرگی برای سرمایه‌گذاران است و بسیاری در انتظار چنین اتفاقی هستند. به همین دلیل، گزارش کوین‌تلگراف تاثیر مثبتی بر روند قیمتی بیت کوین داشت و با رشد ۱۰درصدی، قیمت این ارز دیجیتال را به نزدیکی محدوده ۳۰هزار دلار رساند.

خبری که نادرست بود و در نتیجه بیت‌کوین به سرعت رشد قیمتی به‌دست‌آورده خود را از دست داد و به محدوده ۲۸هزار دلار رسید. در واکنش به اتفاق رخ‌داده، رسانه کوین‌تلگراف پس از معذرت‌خواهی اعلام کرده است که این خبر بر اثر عجله کارکنان در انتشار خبر تاییدنشده رخ داده است و تلاش می‌کند تا از رخ دادن دوباره چنین اتفاقی جلوگیری کند. این اولین‌باری نیست که گزارش‌های نادرستی پیرامون تایید و وضعیت صندوق‌های قابل معامله اسپات بیت‌کوین منتشر می‌شود و با توجه به اینکه این موضوع طی چند وقت اخیر مورد توجه سرمایه‌گذاران بوده است، از حساسیت زیادی برخوردار است و پیش‌بینی می‌شود که انتشار اخبار و شایعات پیرامون آن ادامه پیدا کند.

درحالی‌که نوسانات شدید قیمتی کوتاه‌مدتی که در نتیجه اخبار نادرست ایجاد می‌شوند برای بسیاری از سرمایه‌گذاران اهمیتی ندارند، اما تغییرات شدید قیمتی حتی برای چند دقیقه به‌طور مستقیم بر معاملات معامله‌گران کوتاه و بلندمدت بازار تاثیرگذار هستند و می‌توانند به بسته شدن موقعیت‌های معاملاتی آنها با ضرر منجر شوند. بنابراین درحالی‌که پیگیری اخبار و واکنش سریع به اخبار و شرایط بازار می‌تواند فرصت‌های بیشتری را در اختیار سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال قرار دهد، اما واکنش سریع به اخبار همواره به معنای سود بیشتر نیست و می‌تواند معامله‌گران را گرفتار تله‌های بازار مانند روند قیمتی هفته گذشته کند.

اهمیت صندوق قابل معامله

صندوق‌های قابل معامله، صندوق‌های سرمایه‌گذاری هستند که در بورس عرضه می‌شوند. این صندوق‌ها می‌توانند شامل دارایی‌های مختلفی مانند سهام، اوراق قرضه، کالا و حتی ارز‌های دیجیتال باشند و قیمت آنها را دنبال می‌کنند. این صندوق‌ها برای سرمایه‌گذاران ارز‌های دیجیتال اهمیت زیادی دارند؛ زیرا تایید و راه‌اندازی آنها به معنی فرصتی برای ورود سرمایه‌گذاران سنتی به بازار بلاک‌چین و افزایش حجم معاملات و انتقال سرمایه به ارز‌های دیجیتال است. به همین دلیل، اخبار مرتبط با شرایط صندوق‌های قابل معامله در بورس بزرگ آمریکا اهمیت زیادی پیدا کرده است و می‌تواند به‌عنوان سیگنال‌های مثبت یا منفی برای روند قیمتی بیت‌کوین و دیگر ارز‌های دیجیتال بازار عمل کند.

درحالی‌که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اولین صندوق قابل معامله بیت‌کوین را در سال۲۰۱۹ تایید کرد، صندوق‌های قابل معامله اسپات بیت‌کوین هنوز موفق به دریافت مجوز فعالیت نشده‌اند. صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین تایید‌شده در آمریکا هم اکنون فیوچرز یا آتی هستند؛ به این معنی که سرمایه‌گذاران در آنها قیمت آینده بیت‌کوین را پیش‌بینی می‌کنند و می‌توانند خرید و فروش این ارز دیجیتال را با قیمت مشخص‌شده در تاریخی معین انجام دهند.

در تعریف ساده، این صندوق‌ها عملکرد قرارداد‌های آتی خرید و فروش ارز‌های دیجیتال را دارند و به خریداران و فروشندگان این امکان را می‌دهند تا بیت‌کوین را با قیمت و در زمان از پیش تعیین‌شده خریداری کنند یا بفروشند. موضوعی که می‌تواند در صورت پیش‌بینی درست روند قیمتی بیت‌کوین، به سود سرمایه‌گذار و در صورت پیش‌بینی اشتباه منجر به ضررهای مالی شود. اما صندوق‌های قابل معامله اسپات قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین را دنبال می‌کنند. بنابراین معامله‌گران به کمک آنها می‌توانند بدون نیاز به خرید و فروش مستقیم ارز دیجیتال، در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری داشته باشند. این موضوع علاوه بر فراهم کردن فرصت سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاران سنتی بورس، این امکان را به سرمایه‌گذاران می‌دهد تا بدون نگرانی و دردسر‌های نگهداری از ارز‌های دیجیتال، در محیط امن بورس در دارایی‌های بلاک‌چینی سرمایه‌گذاری داشته باشند. همان‌طور که مشخص است، بازار اسپات برای سرمایه‌گذاران اهمیت بیشتری دارد و به همین دلیل تایید صندوق قابل معامله اسپات بیت‌کوین در آمریکا خبر بزرگی برای بازار خواهد بود؛ اتفاقی که هنوز رخ نداده است.

نوسانات قیمتی بیت‌کوین

با وجود تکذیب تایید شدن اولین صندوق قابل معامله اسپات بیت‌کوین آمریکا، اخبار مثبتی پیرامون این صندوق‌ها به گوش می‌رسد و برخی تحلیلگران در شرکت جی پی‌مورگان پیش‌بینی کرده‌اند که اولین صندوق‌های قابل معامله اسپات بیت‌کوین در ابتدای سال۲۰۲۴ توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تایید می‌شوند.

اتفاقی که به نظر می‌رسد بسیاری از سرمایه‌گذاران بازار نیز آن را پیش‌بینی می‌کنند؛ زیرا به‌طور کلی هم اکنون جو بازار مثبت است و بیت‌کوین در نزدیکی ۳۰هزار دلار نوسانات قیمتی را تجربه می‌کند. هرچند این شرایط خطرناکی برای سرمایه‌گذاران است و علاقه‌مندان به خرید و سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین باید مراقب تغییرات شدید قیمتی باشند. درحالی‌که پیش‌بینی‌ها حاکی از تایید صندوق‌های قابل معامله اسپات بیت‌کوین در آینده نزدیک است، ممکن است این اتفاق رخ ندهد و حتی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا سخت‌گیری‌های خود را در این زمینه بیشتر کند. شرایطی که می‌تواند کاهش‌های شدید قیمتی را برای بیت‌کوین به همراه داشته باشد. علاوه بر اخبار پیرامون صندوق‌های قابل معامله، در سال۲۰۲۴ رویداد هاوینگ بیت‌کوین نیز رخ خواهد داد و به دنبال آن نوسانات قیمتی پیش‌بینی می‌شود.

هاوینگ فرآیندی است که در هر تقریبا ۴سال انجام می‌شود و پاداش استخراج بیت‌کوین را نصف می‌کند؛ کاهش پاداش استخراج، به معنی کاهش عرضه بیت‌کوین در بازار است که می‌تواند به افزایش قیمتی منجر شود. هاوینگ بعدی بیت‌کوین حدودا در ماه ‌آوریل سال ۲۰۲۴ رخ خواهد داد و پاداش استخراج را از هر ۶.۲۵بیت کوین به ازای هر بلاک به ۳.۱۲۵ بیت‌کوین کاهش می‌دهد. این شرایط به‌طور کلی سیگنال مثبتی برای افزایش قیمتی بیت کوین خواهد بود و سرمایه‌گذاران می‌توانند نوسانات قیمتی را در قبل یا بعد از این رویداد مشاهده کنند. هرچند تاثیر مثبت هاوینگ بر روند قیمت می‌تواند در بلندمدت قابل توجه باشد و بیت‌کوین حتی ممکن است در کوتاه‌مدت و در زمان هاوینگ کاهش قیمتی داشته باشد.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2626592

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها