تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
0

لورس :مدیرعامل یوبیتکس: صرافی محل معامله است نه نگهداری دارایی

  • کد خبر : 2634691
  • ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۷:۲۵
لورس :مدیرعامل یوبیتکس: صرافی محل معامله است نه نگهداری دارایی
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

مدیرعامل یوبیتکس: صرافی محل معامله است نه نگهداری داراییمدیرعامل یوبیتکس می‌گوید امنیت مطلق در کسب‌وکاری است که فعالیتی ندارد. کاربران بهتر است از صرافی به عنوان محل معامله استفاده کنند و دارایی خود را خارج از صرافی نگهداری کنند.
به گزارش پیوست، محمد یعقوبی، مدیرعامل صرافی ارزدیجیتال یوبیتکس در رابطه با موضوع امنیت معتقد است: امنیت مطلق وجود ندارد مگر در کسب‌وکاری که تعظیل است و فعالیتی ندارد. در صرافی‌های رمزارزی موضوع امنیت در دو بخش داده‌ها و دارایی‌ها تعریف می‌شود. یکی از بحث‌هایی که از ابتدا با مشتریان داشتیم، اطمینان بود. جواب هم مشخص بود، به این صورت که دارایی را در صرافی نگهداری نکنید و از صرافی به عنوان محل معامله استفاده کنید. با این حال برخی ترجیح می‌دهند دارایی را در صرافی نگهداری کنند. اینجا مسئولیت و هزینه‌های نگهداری ما بیشتر می‌شود که سعی می‌کنیم تا جای ممکن امنیت را حفظ کنیم.
یعقوبی در مورد انتشار آپ‌های جعلی بانک‌ها و صرافی‌ها، گفت: ما به دلیل محدودیت‌هایی مانند تحریم‌ها، دسترسی قانونی به گوگل‌پلی و اپ استور نداریم و به همین دلیل پیگیری این موضوعات بسیار سخت است. از ک..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

مدیرعامل یوبیتکس: صرافی محل معامله است نه نگهداری دارایی

مدیرعامل یوبیتکس می‌گوید امنیت مطلق در کسب‌وکاری است که فعالیتی ندارد. کاربران بهتر است از صرافی به عنوان محل معامله استفاده کنند و دارایی خود را خارج از صرافی نگهداری کنند.

به گزارش پیوست، محمد یعقوبی، مدیرعامل صرافی ارزدیجیتال یوبیتکس در رابطه با موضوع امنیت معتقد است: امنیت مطلق وجود ندارد مگر در کسب‌وکاری که تعظیل است و فعالیتی ندارد. در صرافی‌های رمزارزی موضوع امنیت در دو بخش داده‌ها و دارایی‌ها تعریف می‌شود. یکی از بحث‌هایی که از ابتدا با مشتریان داشتیم، اطمینان بود. جواب هم مشخص بود، به این صورت که دارایی را در صرافی نگهداری نکنید و از صرافی به عنوان محل معامله استفاده کنید. با این حال برخی ترجیح می‌دهند دارایی را در صرافی نگهداری کنند. اینجا مسئولیت و هزینه‌های نگهداری ما بیشتر می‌شود که سعی می‌کنیم تا جای ممکن امنیت را حفظ کنیم.

یعقوبی در مورد انتشار آپ‌های جعلی بانک‌ها و صرافی‌ها، گفت: ما به دلیل محدودیت‌هایی مانند تحریم‌ها، دسترسی قانونی به گوگل‌پلی و اپ استور نداریم و به همین دلیل پیگیری این موضوعات بسیار سخت است. از کارهایی که می‌توانیم بکنیم اطلاع‌رسانی است. اما می‌توان با استفاده از تایید هویت دو مرحله‌ای احتمال بروز مشکلات را کمتر کرد.

مدیرعامل یوبیتکس در مورد تمرکز رگولاتورها روی حوزه‌هایی مانند امنیت یا تبادل گفت: صبحت‌ها بسته به رگولاتور و به صورت جزیره‌ای انجام می‌شود. برای مثال الزمات حداقلی از طرف فتا اعلام شده است و همچنین شرکت‌های امنیتی برای تست های مرتبط معرفی شده‌اند. البته این موضوع سال‌هاست توسط کسب‌وکارهای این حوزه پیگیری می‌شود و از رگولاتور جلوتر هستیم.

او در مورد روند قانون‌گذاری گفت: زمین بازی فین‌تک کاملا مه آلود است. در این شرایط هم هر اتفاقی هم ممکن است رخ دهد. به این صورت که صبح بیدار می‌شوید و با ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های مختلفی ممکن است روبه‌رو شوید. این عدم قطعیت خطرناک و آسیب‌زننده است. یکی از دلایل خروج ارز از کشور هم به همین موضوعات که شامل مواردی مانند قانون‌گذاری، مالیات معاملات یا مالیات برعایده سرمایه می‌شود، بر‌می‌گردد.

او در ادامه گفت: به دلیل عدم شفافیت خروج سرمایه و معاملات زیرزمینی اتفاق می‌افتد. قانون‌گذاری می‌تواند کمک کند اما ما اعتقادمان به سمت خود تنظیم‌گری قوی‌تر است چراکه رگولاتوری در این زمینه همیشه عقب‌تر بوده است. اکنون رگولاتور در حال تنظیم‌گری حوزه تبادل است، اما موضوعاتی مانند وام‌های رمزارزی مطرح شده است. حتی خدماتی هستند که هنوز عرضه نشده‌اند. در این حالت به این دلیل که خودتنظیم‌گری از دل کسب‌وکارهاست، انطباق با شرایط هم سریع‌تر و بهتر انجام می‌شود.

او در مورد نتایج خودتنظیم‌گری گفت: هنوز خودتنظیم‌گری به صورت کامل پذیرفته نشده است و در حد اینماد بدون ستاره است. با این‌ حال حتی در صورت خودتنظیم‌گری هم نیاز است نهاد بالادستی برای نظارت مشخص شود. امروزه می‌بینیم بانک مرکزی با ره‌نگاشت به دنبال متولی این حوزه شدن است. از طرفی این حوزه ارتباطی با بانک مرکزی ندارد و اساسا بانک مرکزی دشمن درجه یک حوزه فین‌تک به حساب می‌آید. به همین دلیل بانک مرکزی نمی‌تواند رگولاتور این حوزه باشد. همچنین پیشنویس طرح توسعه و ساماندهی رمزارزها مجلس، وزارت اقتصاد را رگولاتور می‌بیند.

یعقوبی با اشاره به مسیرهای قانون‌گذاری در حال طی شدن گفت: هر دو مسیر طرح مجلس و ره‌نگاشت اتفاقات خوبی است ولی ایرادات عمده دارد. طرح مجلس عجولانه نوشته شده، اما به این دلیل که هنوز پیشنویس است می‌توان با ورود نظر کارشناسی آن را تبدیل به سندی قوی‌تر کرد. در مورد بانک‌ مرکزی هم باید توجه داشت همانطور که در سند مجلس هم دیده شده است، بانک مرکزی در حوزه رمزپول (ریال دیجیتال) متولی است و تنظیم‌گری را می‌تواند انجام دهد. اما همانطور که بانک مرکزی در سایر بخش‌ها مانند بازار سرمایه رگولاتور نیست، در حوزه رمزارزها هم به علت ماهیت دارایی آنها، نمی‌تواند رگولاتور باشد.

یعغوبی در مورد توسعه بازار رمزارزها هم معتقد است: بحث توانستن نیست بحث خواستن است. اینکه حاکمیت می‌خواهد اکوسیستم فین‌تک گسترس پیدا کند یا نه. سهم اقتصاد دیجیتال از GDP چقدر می‌خواهیم باشد؟ با شعار که نمی‌شود. الزامات و زیرساختی می‌خواهد که با شعار نمی‌توان به آن نقطه رسید.

به گفته او: رمزارز هم اگر بخواهیم بزرگ شود، می‌شود. ما در حوزه ماینینگ در سال ۲۰۲۰، حدود ۴.۵ درصد استخراج مانیینگ بیت‌کوین در دنبا را داشتیم. امروزه این سهم به زیر سه دهم درصد رسیده است. خروجی که می‌توانست با سرمایه‌گذاری منطقی به درآمد ارزی قابل توجه برسد، اما امروزه به این مرحله رسیده است.

همچنین یعقوبی در مورد میزان گسترش این بازار در میان کاربران گفت: آمارهای منتشر شده از تعداد کاربران را باید در کنار افرادی که هولدر هستند در نظر بگیریم. بسیاری از افراد مدت‌ها پیش دارایی رمزارزی را تهیه کرده‌اند و این افراد هم که سهم بزرگی دارند که می‌توانند جزو آمار باشند. در شرایطی که تورم بالاست، علاقه مردم به طلا، دلار و رمزارز برای سرمایه‌گذاری روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند. همچنین به این دلیل که این دارایی‌ها نقدشوندگی بالایی دارند و سهم کوچک‌تری کاربر می‌تواند تهیه کند، می‌توان انتظار داشت بازار توسعه پیدا می‌کند. در این حالت حاکمیت می‌تواند تصمیم بگیرد می‌خواهد سهم را در داخل کشور و به صورت شفاف نگه دارد یا اجازه انتقال آن به خارج از کشور و بازارهای زیرزمینی منتقل کند.

همچنین او در مورد تتر و افزایش ریسک استفاده یا نگهداری آن گفت: هر زمانی که رفتارهای بیرونی روی مسدودسازی تتر در کیف‌پول‌های ایرانی افزایش پیدا می‌کند، رسانه‌های به دنبال این موضوع می‌روند و حساسیت‌ها بیشتر می‌شود. چون تتر در جامعه گسترش پیدا کرده است و در صرافی‌های خیابانی هم وجود دارد، نقدشوندگی بالایی دارد. از طرفی روی شبکه‌هایی مانند ترون یا پالیگان هم کارمزد پایینی دارد. بخشی از مردم هم به دلیل عدم شناخت دیگر دارایی‌ها به سمت تتر می‌آیند. امروز شرکت‌های تخصصی در حال شناسایی آدرس کاربران هستند که ریسک را افزایش داده است. تتر جایگزین دلار شناخته می‌شود در حالی که دای هم می‌تواند جایگزینی برای دلار باشد.

او در مورد ریال دیجیتال گفت: بخش عمده تراکنش‌ها، روی دستگاه‌های پز، کارت به کارت یا دیگر موارد است. به نوعی شبکه تراکنش داخلی ما، یک شبکه توزیع شده است هرچند مواردی مانند شفافیت بلاک‌چین را ندارد. ریال دیجیتال هم قرار است همین باشد. اینکه پروسه طولانی شده است یا براساس ره‌نگاشت اعلام شده است تا پایان سال ۱۴۰۳ اتفاق می‌افتد، عجیب است. می‌دانیم که تولید یک توکن موضوع زمان‌بری نیست و براساس گفته‌ها قرار است از شبکه‌های موجود استفاده شود. این پروژه قرار نیست خیلی بزرگ و عجیب قریب باشد. این که من به عنوان یک قدم مثبت از آن یاد کردم، به این دلیل است که حاکمیت با این کار کل صنعت را می‌پذیرد، هرچند ایرادات گسترده‌ای به آن وارد است.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2634691

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها