تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
1
خانه دسته‌بندی نشده

لورس :مروری بر ۵ اتفاق کریپتویی مهم در هفته‌ای که گذشت

  • کد خبر : 2621563
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸
لورس :مروری بر ۵ اتفاق کریپتویی مهم در هفته‌ای که گذشت
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

مروری بر ۵ اتفاق کریپتویی مهم در هفته‌ای که گذشت در هفته‌ای که گذشت شاهد اخبار مهمی در حوزه رمزارزها از جمله هک ۲۰۰ میلیون دلاری Mixin Network، دستگیری دو چهره کریپتویی، کمک مالی شرکت VanEck و آخرین تحولات حقوقی و نظارتی بایننس بودیم. در این مطلب یک مرور سریع بر این اخبار مهم خواهیم داشت.
به گزارش والکس و به نقل از theblock، پنج خبر مهم هفته گذشته به تیتر اصلی رسانه‌های حوزه رمزارزها تبدیل شده بودند. Mixin Network یک هک ۲۰۰ میلیون دلاری را تجربه کرد و این در حالی بود که دو چهره بدنام دنیای ارزهای دیجیتال دستگیر شدند. علاوه بر این، شرکت VanEck پرونده ETF آتی اتریوم خود را آماده‌سازی می‌کند و بایننس که در هفته گذشته فعالیتش را در روسیه خاتمه داده بود، دو حامی مهم در پرونده حقوقی خود در مقابل SEC (کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده) به دست آورد.
با ما همراه باشید تا نگاه نزدیک‌تری به هر یک از این اخبار بیندازیم.
هک ۲۰۰ میلیون دلاری Mixin Network Mixin Network، یک سرویس کیف پول غیرمتمرکز، به تازگی به دلیل یک نقص امنیتی تقریباً ۲۰۰ میلیون دلار از دارایی‌های خود را از دست‌..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

مروری بر ۵ اتفاق کریپتویی مهم در هفته‌ای که گذشت

در هفته‌ای که گذشت شاهد اخبار مهمی در حوزه رمزارزها از جمله هک ۲۰۰ میلیون دلاری Mixin Network، دستگیری دو چهره کریپتویی، کمک مالی شرکت VanEck و آخرین تحولات حقوقی و نظارتی بایننس بودیم. در این مطلب یک مرور سریع بر این اخبار مهم خواهیم داشت.

به گزارش والکس و به نقل از theblock، پنج خبر مهم هفته گذشته به تیتر اصلی رسانه‌های حوزه رمزارزها تبدیل شده بودند. Mixin Network یک هک ۲۰۰ میلیون دلاری را تجربه کرد و این در حالی بود که دو چهره بدنام دنیای ارزهای دیجیتال دستگیر شدند. علاوه بر این، شرکت VanEck پرونده ETF آتی اتریوم خود را آماده‌سازی می‌کند و بایننس که در هفته گذشته فعالیتش را در روسیه خاتمه داده بود، دو حامی مهم در پرونده حقوقی خود در مقابل SEC (کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده) به دست آورد.

با ما همراه باشید تا نگاه نزدیک‌تری به هر یک از این اخبار بیندازیم.

هک ۲۰۰ میلیون دلاری Mixin Network

Mixin Network، یک سرویس کیف پول غیرمتمرکز، به تازگی به دلیل یک نقص امنیتی تقریباً ۲۰۰ میلیون دلار از دارایی‌های خود را از دست‌ داده است. این شرکت به عنوان پاسخی برای این اتفاق موقتاً سرویس‌های واریز و برداشت خود را تعطیل کرده است. شرکت امنیت بلاک چین SlowMist نیز به منظور کمک به تحقیقات دعوت شده است. این حمله به پایگاه داده های ارائه‌دهنده خدمات ابری Mixin Network انجام شده بود.

بنیان‌گذار Mixin، فنگ ژائودونگ (Feng Xiaodong)، مدتی بعد اعلام کرد که تنها حدود نصف دارایی‌های کاربران پس از این هک در وضعیت ایمنی باقی مانده بود. او به منظور رسیدگی به این وضعیت پیشنهاد داده که تیم پروژه «توکن‌های اوراق قرضه» را برای کاربران صادر کنند تا بتوانند از آنها استفاده کنند و Mixin در آینده امکان بازخرید این توکن‌ها داشته باشد. Mixin Network در تلاش برای مذاکره با هکر به او پیشنهاد یک «پاداش باگ بانتی ۲۰ میلیون دلاری» را داده، به شرط اینکه دارایی‌های دزدیده شده را بازگرداند. Mixin همچنین اعلام کرده که زیان‌های ناشی از این هک ممکن است به اندازه‌ای که در ابتدا تخمین زده شده بود بزرگ نباشد.

دو چهره بدنام دنیای ارزهای دیجیتال دستگیر شدند

سو ژو (Su Zhu)، یکی از بنیانگذاران صندوق سرمایه‌گذاری رمزارزی منحل شده Three Arrows Capital در یکی فرودگاه‌های سنگاپور هنگام خروج از این کشور بازداشت شد. دستگیری او در پی عدم تبعیت وی از دستور دادگاه مبنی بر همکاری در تحقیقات مربوط به فروپاشی این صندوق صورت گرفت. او به چهار ماه زندان محکوم شده است.

در کنار این مورد، بن آرمسترانگ (Ben Armstrong)، یکی از اینفلوئنسرهای حوزه ارزهای دیجیتال که با نام Bitboy Crypto نیز شناخته می‌شود، هنگام دیدار با یکی از همکاران سابق خود بازداشت شد. آرمسترانگ پیش از دستگیری، اقدامات خود برای دیدار با این همکار سابق را به صورت زنده در اینترنت استریم می‌کرد و برخی گمانه‌زنی‌ها این بود که او قصد داشته لامبورگینی خود را از این فرد پس بگیرد. دستگیری آرمسترانگ پس از جدایی او از کانال یوتیوب معروف Bitboy Crypto، در پی اتهامات مربوط به سوء مصرف مواد مخدر و آسیب به جامعه Bitboy Crypto اتفاق افتاد.

VanEck برای ارائه ETF آتی اتر آماده می‌شود

شرکت ون‌اک (VanEck) در حال آماده‌سازی خود برای راه‌اندازی صندوق ETF استراتژی اتر (EFUT) است، که بر روی قراردادهای آتی اتر تمرکز خواهد کرد. مدیریت این ETF به صورت فعال صورت می‌گیرد و به طور مستقیم در خود اتریوم یا دارایی‌های دیجیتال دیگر سرمایه‌گذاری نخواهد کرد، بلکه با قراردادهای آتی اتر که ویژگی‌های استاندارد و تسویه‌ نقدی را دارند، به ویژه قراردادهایی که در بورس کالای شیکاگو (Chicago Mercantile Exchange) معامله می‌شوند مرتبط است. این ETF قرار است در بورس CBOE معامله شود و تحت نظر مستقیم گرگ کرنزر (Greg Krenzer)، رئیس بخش معاملات فعال ون‌اک اداره خواهد شد.

ون‌اک همچنین در حرکت مهمی که نشان‌دهنده تعهد این شرکت به جامعه اتریوم است، اعلام کرده که قصد دارد ۱۰٪ از سود ETF استراتژی اتر را به انجمن این پروتکل (The Protocol Guild)، مجموعه‌ای از مشارکت‌کنندگان پروتکل اصلی اتریوم، اهدا کند. ون‌اک اهدای این سود را برای مدت حداقل ۱۰ سال تضمین کرده و بر تعهد خود نسبت به حمایت از توسعه و نگهداری مداوم زیرساخت اتریوم تأکید دارد.

Circle و Paradigm برای حمایت از بایننس به پا خواستد

شرکت سیرکل (Circle)، صادرکننده استیبل کوین USDC، دیدگاه خود را درباره پرونده‌ شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از بایننس بیان کرده است. SEC در این پرونده‌ ادعا می‌کند که BAM Trading، یکی شرکت‌های مرتبط با بایننس، اوراق بهادار ثبت نشده‌ای از جمله BNB و استیبل کوین BUSD را فروخته است. سیرکل در پاسخ به این ادعا بیان کرده که استیبل کوین‌های مخصوص تسهیل پرداخت‌ها ویژگی‌های اساسی یک قرارداد سرمایه‌گذاری را ندارند و به عبارت دیگر، نباید تحت نظر SEC قرار گیرند. این شرکت تأکید کرده که کاربران این استیبل کوین‌ها انتظار کسب سود از هولد آنها را ندارند.

همچنین پارادایم (Paradigm)، شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر حوزه کریپتو نیز به رویکرد SEC در پرونده بایننس انتقاد کرده و این نهاد را به تلاش برای تغییر قوانین بدون پیروی از یک روند قانون‌گذاری معتبر متهم کرده است. به گفته پارادایم، در حالی که دارایی‌هایی مانند طلا و نقره هم می‌توانند ارزش بالایی داشته باشند، اما فروش آنها لزوماً معادل فروش اوراق بهادار نیست. بیانیه‌های سیرکل و پارادایم در چارچوب بحث و جدل‌های گسترده‌تری در مورد طبقه‌بندی و نظارت بر دارایی‌های دیجیتال انتشار یافته‌اند.

بایننس به طور کامل از بازار روسیه خارج می‌شود

بایننس به دلیل چالش‌های حقوقی مستمر خود تصمیم به خروج کامل از بازار روسیه گرفته است. این شرکت اعلام کرده که کسب‌وکار خود در روسیه را به صرافی رمزارزی جدیدی به نام CommEX فروخته است. چنین تصمیمی از سوی بایننس به این دلیل اتخاذ شده که این صرافی پی برده فعالیت آن در روسیه با استراتژی انطباق با مقررات خود همخوانی ندارد. بایننس به عنوان بخشی از این تغییر تأکید کرده که تمامی دارایی‌های کاربران روسی ذخیره شده در این صرافی امن هستند و انتقال دارایی‌ها به CommEX ممکن است تا یک سال زمان ببرد.

چانگ‌ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، بنیانگذار و مدیرعامل بایننس، در پستی اعلام کرده که برخی از کارمندان سابق این صرافی ممکن است به CommEX پیوسته باشند و همچنین به این نکته هم اشاره کرده که طراحی و رابط‌های برنامه‌نویسی اپلیکیشن CommEX مشابه بایننس هستند تا تجربه کاربری یکپارچه‌ای برای کاربران فراهم شود. علاوه بر این، او بیان کرده که CommEX به کاربران ایالات متحده یا اتحادیه اروپا خدمات خود را ارائه نمی‌دهد و خود ژائو هم هیچ سهمی در این صرافی جدید ندارد. جزئیات مالکیت و فرآیندهای عملیاتی CommEX عمدتاً برای عموم نامشخص بوده و این موضوع سوالاتی را از سوی جامعه کریپتو ایجاد کرده است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

میانگین امتیازها: ۵ / ۵. مجموع امتیازها: ۱

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2621563

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها