تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

لورس :مرکز تخصصی ایمپلنت تهران

  • کد خبر : 2596278
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸
لورس :مرکز تخصصی ایمپلنت تهران
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که “ایمپلنت دندان چیست؟” برای پاسخ دقیق به این سوال در ادامه مقاله با ما همراه باشید. از دست دادن دندان‌ها و جای جای خالی آن‌ها در دهان می‌تواند به طور مستقیم بر سلامتی، زیبایی چهره، زیبایی لبخند و […]

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که “ایمپلنت دندان چیست؟” برای پاسخ دقیق به این سوال در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

از دست دادن دندان‌ها و جای جای خالی آن‌ها در دهان می‌تواند به طور مستقیم بر سلامتی، زیبایی چهره، زیبایی لبخند و حتی اعتماد به نفس تاثیر زیادی داشته باشد. روش‌های زیادی برای حل این مسئله و پر کردن جای خالی دندان‌ها وجود دارد، مثل استفاده از دندان مصنوعی، بریج، ایمپلنت و … . بهترین و ماندگار ترین روش ایمپلنت دندانی می‌باشد. ایمپلنت دندان مانند یک پیچ در داخل استخوان فک قرار گرفته و با بدن انسان سازگاری کامل دارد. بعد از انجام ایمپلنت دندان با رعایت بهداشت دهان و دندان و نگهداری درست از ایمپلنت می‌توان مانگاری طولانی‌ای را برای ایمپلنت درنظر گرفت.

بخوانید  مدیر اوپن سی به زندان محکوم شد

کاشت دندان طبیعی با ایمپلنت

همه ما ممکن است در اثر اتفاقاتی مثل ضربه خوردن به دندان‌ها یا به دلایل دیگر مثل پوسیدگی شدید دندان، یک یا چند دندان خود را از دست بدهیم. حال راه حل چیست؟ در گذشته برای حل این مشکل از دندان مصنوعی استفاده می‌کردند. اما امروزه با پیشرفت علم روشی عالی به نام کاشت ایمپلنت وجود دارد. کاشت دندان طبیعی با ایمپلنت یک روش عالی برای پر کردن جای خالی دندان‌های از دست رفته می‌باشد که مانند یک دندان طبیعی عمل کرده و سلامتی و زیبایی را به دهان و چهره شما باز می‌گرداند. کاشت دندان طبیعی با ایمپلنت مزایای زیادی نسبت به دندان مصنوعی دارد. اما هنوز افرادی هستند که بنا به دلایل پزشکی با دلایل دیگر از دندان مصنوعی استفاده می‌کنند. در ادامه مقاله به بررسی بیشتر ایمپلنت دندان می‌پردازیم.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ایمپلنت دندان جلو را نیز مطالعه کنید.

مرکز تخصصی ایمپلنت تهران

مزایای ایمپلنت دندان چیست؟

در ادامه مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم که مزایای ایمپلنت دندان چیست؟ و چه برتری‌ای نسبت به روش‌های دیگر کاشت دندان دارد. ایمپلنت دندان یکی از درمان‌های گران دندانپزشکی به حساب می‌آید و به همین دلیل مزیت‌های بسیاری نسبت به سایر روش‌های کاشت دندان دارد. از مهم ترین مزایای ایمپلنت دندان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • احساس راحتی هنگام جویدن
  • ایجاد زیبایی در لبخند و بهبود گفتار
  • ثابت نگه داشتن دندان‌های مجاور
  • کند کردن روند پیری و افتادگی صورت
  • ماندگاری طولانی تر در صورت رعایت مناسب بهداشت دهان و دندان
  • جلو گیری از تحلیل لثه‌ها
  • و بسیاری از مزایای دیگر …
بخوانید  از انکار تا استقبال: دیدگاه نخبگان وال‌استریت به وب3

چرا ایمپلنت از دندان مصنوعی بهتر است؟

پروتز‌های دندانی یا همان دندان‌های مصنوعی پس از مدتی استفاده شروع به ایجاد نارضایتی و لیز خوردن می‌کنند و ثابت نگه داشتن آن‌ها و جویدن با آن‌ها می‌تواند دشوار باشد و احساس خوشایندی به فرد ندهد. ایپلنت دندان مزایای بسیار زیادی در مقایسه با دندان‌های مصنوعی دارد. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • از ایمپلنت مانند یک دندان طبیعی با استفاده از مسواک و نخ دندان می‌توان مراقبت کرد.
  • ایمپلنت مانند دندان مصنوعی سقف دهان را نمی‌پوشاند و در نتیجه در حس چشایی اختلالی ایجاد نمی‌کند.
  • پروتز‌های دندانی ممکن است در شرایطی از جای خود بلغزند، اما ایمپلنت مانند یک دندان طبیعی هیچ نا رضایتی‌ای ایجاد نمی‌کند.

در چه سنی می‌توانیم ایمپلنت دندان را انجام دهیم؟

سوال بسیاری از افراد این است که سن مناسب برای انجام ایمپلنت دندان چیست؟ به طور کلی زمان مناسب برای انجام ایمپلنت زمانی است که استخوان فک به طور کامل رشد کرده باشد. انجام ایمپلنت قبل از رشد کامل فک می‌تواد مشکلات بسیاری در سلامتی و ظاهر فرد ایجاد کند. پس به طور خلاصه سن مناسب برای این درمان را می‌توان بعد از ۱۸ سالگی درنظر گرفت.

بخوانید  هشدار تحلیل‌گر ارشد بلومبرگ: بیت کوین باید برخی از رشدهای قبلی خود را اصلاح کند!

چه افرادی نباید ایمپلنت انجام دهند؟

  • افرادی با استفاده زیاد از دخانیات و سیگار
  • مبتلایان به بیماری‌های خود ایمنی
  • افرادی که از دارو‌های خود ایمنی استفاده می‌کنند.
  • افرادی که مبتلا به دیابت کنترل نشده هستند.
  • افرادی که به هر دلیلی بنا به تشخیص پزشک نباید ایمپلنت دندان را انجام دهند.

ایمپلنت فوری دندان چیست؟

به طور کلی می‌توان گقت ایمپلنت فوری یک روش کاشت دندان است که بعد از کشیدن دندان، بلافاصله Implant در فک قرار داده می‌شود. این روش بیشتر برای افرادی مناسب است که استخوان‌های سالمی دارند. این روش مزایای بسیار و طول درمان کوتاه تری نسبت به ایمپلنت معمولی دارد.

ایمپلنت‌های فوری در واقع همان ایمپلنت ساده هستند که در جوش خوردن پایه فک سرعت بیشتری دارند و تمام مراحل درمان می‌تواند در یک جلسه انجام شود.

 

ایمپلنت فوری یا معمولی چه فرقی دارد؟

همان طور که در قبل هم گفتیم شاید بتوان مهم ترین تفاوت این دو روش را در طول درمان آن‌ها دانست. تفاوت مهم دیگر در تعداد جراحی‌های انجام شده می‌باشد. شاید در روش معمولی نیاز به چند جراحی باشد اما در نوع فوری آن فقط یک جراحی انجام می‌گیرد. ایمپلنت شامل مراحل (ایمپلنت، اباتمنت و تاج اولیه) می‌باشد. در ایمپلنت فوری تمام این موارد در یک مرحله انجام شده و نیاز به صبر کردن به مدت چند ماه نیست. همچنین در ایمپلنت فوری به دلیل کاهش مدت زمان جوش ایمپلنت، نیاز به استفاده طولانی از دندان مصنوعی نیست.

بخوانید  اخبار صرافی‌های ارز دیجیتال (۲۶ مرداد ۱۴۰۲)

ایمپلنت فوری چه مزایایی دارد؟

این روش درمان مزایای زیادی دارد که از مهم ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طول درمان کم‌تری دارد و معمولا در یک جلسه انجام می‌شود.
  • عوارض کم‌تری دارد و باعث حفظ بافت لثه و نظم دندان‌های دیگر می‌شود.
  • به دلیل دارا بودن روکش موقت، بیمار حس بهتری در حین درمان دارد.
  • و بسیاری از مزایای دیگر … .

مراحل ایمپلنت دندان چگونه است؟

۱٫     کشیدن دندان‌های آسیب دیده

دندان پوسیده شده با گذشت زمان به طور کامل شکسته می‌شود ولی بخشی از دندان و ریشه آن باقی می‌ماند. به همین دلیل در مرحله اول باید دندان به طور کامل کشیده شود تا مانعی برای ایملپنت وجود نداشته باشد.

۲٫     پیوند استخوان

اگر استخوان فک قدرت کافی برای انجام ایمپلنت را نداشته باشد یا به اندازه کفی ضخیم نباشد، پیوند استخوان انجام خواهد شد. این پیوند می‌تواند استخوان مصنوعی باشد یا از استخوان طبیعی محل دیگر بدن خود بیمار استفاده شود. مدت زمان این مرحله با توجه به شرایط خاص هر فرد ممکن است فقط ۱ روز تا حتی چند ماه متفاوت باشد.

بخوانید  وضعیت وخیم آلت‌ کوین‌ها؛ شاخص بلندمدت در وضعیت نزولی قرار دارد

۳٫     قرار دادن ایمپلنت

در مرحله سوم از مراحل ایمپلنت دندان، یک سوراخ کوچک در استخوان فک ایجاد و ایمپلنت در آن قرار داده می‌شود. بعد از قرار دادن ایمپلنت لثه با دقت بخیه زده می‌شود.

۴٫     استخوان سازی

جنس ایمپلنت قرار داده شده در استخوان فک از تیتانیوم می‌باشد که سازگاری بسیار بالایی با بدن دارد. در این مرحله ایمپلنت کار گذاشته شده با استخوان فک با هم ادغام می‌شوند تا قدرت کافی برای مراحل بعدی را داشته باشند. مدت زمان ثابتی برای این مرحله از مراحل ایمپلنت دندان وجود دارد و با توجه به شرایط خاص هر فرد متفاوت می‌باشد.

۵٫     قرار دادن اباتمنت

اباتمنت یک رابط میان امیپلنت و تاج می‌باشد. ایمپلنت قسمتی است که در فک قرار داده شده و قابل مشاهده نمی‌باشد. تاج قسمت قابل مشاهده دندان است. بعد از قرار دادن اباتمنت و بهبود لثه‌ها که ممکن است ۲ تا ۳ هفته طول بکشد، تاج دندان نصب می‌شود.

بخوانید  درخواست سام بنکمن-فرید برای آزاد شدن از زندان رد شد!

۶٫     نصب تاج دندان

ممکن است قبل از این مرحله برای ارزیابی ایمپلنت یک تاج موقتی نصب شود. اما در هر صورت آخرین مرحله از مراحل ایمپلنت دندان، نصب تاج دندان می‌باشد. معمولا هر تاج به یک ایمپلنت وصل می‌شود. ولی در شرایطی می‌توان چند تاج دندان را به وسیله بریج به هم وصل کرد تا روی یک ایمپلنت قرار بگیرند.

مراحل ایمپلنت دندان چقدر طول می‌کشد؟

نمی‌توان پاسخ ثابتی برای این سوال در نظر گرفت. مراحل بالا، مراحل اصلی ایمپلنت دندان می‌باشند. اما ممکن است فردی با تشخیص متخصص نیاز به درمان‌های دیگر نیز داشته باشد. پس مدت زمان انجام ایمپلنت با توجه به شرایط خاص هر فرد متفاوت می‌باشد. اما به طور نرمال می‌توان مدت زمان ۲ تا ۴ ماه را برای ایمپلنت‌های معمولی درنظر گرفت. باید به نکته اشاره کنیم که مراحل ایمپلنت فوری هم تا حد زیادی شبیه به ایمپلنت معمولی می‌باشد اما طول درمان آن کم تر است و می‌توان ۱ روز تا ۱ هفته آن‌ را انجام داد.

بخوانید  مزرعه استخراج ارز دیجیتال چیست؟ الزامات اولیه راه‌اندازی فارم ماینینگ

مرکز تخصصی ایمپلنت تهران

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

شما در حین درمان هیچگونه دردی را حس نمی‌کنید و تمام مراحل ایمپلنت، با تزریق بی‌حسی انجام می‌گیرد. بعد از درمان ممکن از کمی سوزش در محل ایمپلنت حس کنید که کاملا طبیعی می‌باشد و پس از مدت کوتاهی از بین می‌رود.

نحوه مراقبت از ایمپلنت چگونه است؟

ایمپلنت مانند یک دندان طبیعی نیاز به مراقبت دارد. باید سلامت آن‌ها با مسواک زدن و  استفاده از نخ دندان حفظ شود. در صورت مراقبت و راعیت مناسب بهداشت، ایمپلنت‌ها می‌توانند تا آخر عمر دوام داشته باشند. همچنین توصیه می‌شود هر ۶ ماه به دندانپزشک خود جهت چکاپ مراجعه بفرمایید و با انجام درمان‌هایی مانند جرم گیری دندان‌ها، از پوسیدگی آن‌ها جلوگیری کنید.

درباره مرکز ایمپلنت تهران

مرکز تخصصی ایمپلنت تهران درسال ۱۳۹۱ به هدف ارائه درمان‌های کاشت دندان و پیوندهای استخوانی مربوط به آن با کیفیت بالا و با استانداردهای مطرح در دنیا توسط اساتید دانشگاهی و مبتنی بر بروزترین دانش و تجهیزات ایمپلنتولوژی تأسیس گردید و به لطف پروردگار درمان‌های بسیار موفق و با رضایتمندی بالا داشته است.

بخوانید  فروش بیت کوین بدون احراز هویت

انجام درمان ایمپلنت به روش کاملا تخصصی و توسط متخصصین جراحی فک و صورت و همچنین متخصصین پروتزهای دندانی، مرکز تخصصی ایمپلنت تهران را برای مراجعین گرامی، از مراکز دیگر متمایز ساخته است.

مرکز تخصصی ایمپلنت تهران

تماس با مرکز ایمپلنت تهران

شماره‌های تماس:

۰۲۱۸۸۶۷۷۶۰۳

۰۹۳۰۶۴۱۴۰۵۹

آدرس: تهران، میدان ونک، حد‌فاصل گاندی و جهان‌کودک، ساختمان ۶۱، طبقه ۴، واحد ۱۹

وب سایت:

 

Tehranimplantcenter.com

 

 

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2596278

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها